stoomkoker ervaringen?

23-06-2016 23:22 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ik wil misschien een stoomkoker kopen. zijn niet zo duur. Een set nieuwe pannen is duurder.

Maar ik heb hier dus helemaal geen ervaring mee.

Is het lekker en hoe lang moet je bijvoorbeeld vis, kip of krieltjes bereiden?

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ja, de smaak is veel beter, ik kan het je aanraden!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan die van mij niet meer missen, handig ding!!

Je moet wat uitproberen, elk toestel is anders en veel hangt af van wat je precies wil stomen, grootte van de stukken, etc.

In de handleiding staat wel een tijdsindicatie en vaak ook op het toestel zelf. Worteltjes, bonen, broccoli, enz zijn hier klaar na 15 - 20 min stomen.
Kan je niet een stoomkoker lenen van iemand uit je omgeving, om het uit te proberen?
Ik heb er ook weleens naar gekeken maar vind die apparaten zo vreselijk groot!
Je kan de etages in elkaar schuiven Dubbz. Maar net als een pan, het neemt wel ruimte in. Maar de smaak van de groente is zoveel beter.
Alle reacties Link kopieren
Is dat eenzelfde soort aparaat als die van avent voor babyvoeding te stomen en malen?
Ja, het lihkt me qua bereiden en smaak zeker een meerwaarde. Ik ben alleen echt huiverig voor de grootte van het apparaat, en of je het na een tijd ook nog gebruikt.



Wordt het net zo'n gewoonte als koken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbz schreef op 24 juni 2016 @ 00:28:

Ja, het lihkt me qua bereiden en smaak zeker een meerwaarde. Ik ben alleen echt huiverig voor de grootte van het apparaat, en of je het na een tijd ook nog gebruikt.



Wordt het net zo'n gewoonte als koken?juist, dat vraag ik me dus ook af. Zijner mensen die er dus ook echt dagelijks mee werken? Of is het net als de broodbakmachine een apparaat wat bijna niet gebruikt wordt? (als zijn er natuurlijk mensen die elke dag brood bakken)
-