Werk & Studie alle pijlers

Internationale afstudeerstage - Ideeën?

20-06-2016 22:07 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoii allemaal!



Momenteel ben ik op zoek naar een uitdagende afstudeerstage op het gebied van marketing, management of communicatie. Een mix hiervan zou helemaal top zijn. Ik ben op zoek naar een stage bij een bedrijf dat regelmatig zaken doet in het buitenland en daarvoor ook daadwerkelijk regelmatig naar het buitenland toe gaat (of het een Nederlands bedrijf is of niet en waar het gevestigd is maakt niets uit). Iemand ideeën, tips of ervaringen met stages waarbij je in meerdere landen werkzaam zult zijn?
Alle reacties Link kopieren
- raadpleeg het stagebureau op school eens. Zij hebben vast gegevens van bedrijven waar eerder studenten van hen zijn geweest, en dan kan je zelf contact op nemen voor de mogelijkheden.

- gebruik linkedin (zorg voor een goede profielpagina) daar zijn vele stageplekken op te vinden.

- google is your best friend. Dus google gewoon een eind weg met internship [vul zelf maar in] ik vind hier diverse bedrijven in Berlijn/Londen/you neem it welke stageplaatsen aanbieden.
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Alle reacties Link kopieren
Hengel je nu naar iemand die hopelijk iets heeft?



In elk geval zijn er zat buitenlandse stages. Daar heb je zelfs bedrijven en websites voor. Ik neem aan dat je school ook wel een community heeft voor buitenlandse stages. Mijn school in elk geval wel.



Ik zou sowieso proberen dit via een erkend leerbedrijf te laten lopen , anders bestaat de mogelijkheid dat je stageadres je uitbuit of je totaal niet begeleidt. Verdiep je eerst eens in welke landen je wil stagelopen en ga vanuit daar zoeken..
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Jouw omschrijving is nogal algemeen. Probeer bijv. een consulaat/ambassade, een ministerie, een importeur.
Dat een bedrijf veel in het buitenland doet, betekent natuurlijk niet dat de stagiair ook veel reist.
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 20 juni 2016 @ 22:36:

Dat een bedrijf veel in het buitenland doet, betekent natuurlijk niet dat de stagiair ook veel reist. Eens, ik heb bij een groot internationaal bedrijf stage gelopen, en zat gewoon op kantoor in Nederland. Dus blijf wel realistisch in je verwachtingen.
Probeer Albuquerque!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het inderdaad eens bij een ambassade proberen.

Overigens zijn reis en verblijf kosten wel voor jezelf.

Je vraag klinkt een beetje alsof je graag wil reizen op kosten van een ander en dat ze een stage daar wel een mooie gelegenheid voor is.
Stages waarin je veel reist voor een bedrijf bestaan denk ik niet, daarvoor zal je toch echt in dienst moeten komen. Beroepen waarin je veel moet reizen zijn bijv commerciële rollen. Je kan wel een stage lopen in het buitenland bij een multinational, een NL overheidsinstelling of een lokaal bedrijf.



Weet je al in welke industrie je wilt gaan werken? En zou je graag willen reizen voor je werk wanneer je een baan hebt na je studie? Misschien goed om hier over na te denken en je stage keuze aan te passen op je uiteindelijke doelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk bij een bedrijf die dit soort stages heeft , nu presenteren wij onze opdrachten op school , hier zijn speciale avonden voor waar meer bedrijven komen een soort banenmarkt maar dan net iets anders. Heeft jou school dit niet ?



Ps wij zijn al voorzien
Het leven is geen lolletje maar een krentebolletje
quote:Konijntje999 schreef op 23 juni 2016 @ 08:29:

Stages waarin je veel reist voor een bedrijf bestaan denk ik niet, daarvoor zal je toch echt in dienst moeten komen. Beroepen waarin je veel moet reizen zijn bijv commerciële rollen. Je kan wel een stage lopen in het buitenland bij een multinational, een NL overheidsinstelling of een lokaal bedrijf.Dat denk ik ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dropmaan schreef op 20 juni 2016 @ 22:41:

[...]



Eens, ik heb bij een groot internationaal bedrijf stage gelopen, en zat gewoon op kantoor in Nederland. Dus blijf wel realistisch in je verwachtingen.Dat geldt overigens niet alleen voor stagiairs. Het gros van de medewerkers in een multinational heeft gewoon 1 standplaats en reist sporadisch en velen helemaal nooit. En door de verschillende communicatiemiddelen wordt dat eerder minder reizen dan meer. En om de boel nog wat meer in mineurstemming te brengen : als je reist is het vooral hard werken om de tijd zo efficiënt mogelijk te benutten. Met een beetje mazzel kan je 's avond nog even de stad in om iets te eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven