Lijf & Lijn alle pijlers

Hoe, wat en wanneer 5:2/vastenleefwijze

03-11-2014 20:09 1773 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier een nieuw (5:2) vastentopic. Er staat nog veel info in het oude topic:

http://forum.viva.nl/foru ... g/list_messages/199730/70
louise1 wijzigde dit bericht op 03-11-2014 20:12
Reden: Toevoeging link
% gewijzigd
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Omu!! Snel weer gezond zijn
aan het typen...
quote:rozea schreef op 24 juni 2016 @ 17:42:

Sterkte Omu!! Snel weer gezond zijn dank je wel, wat lief! ik ga er alles aan doen, kom ik daarna verslag doen vd 0:7 challenge
omuwala, sterkte en alvast beterschap!
quote:elske1975 schreef op 24 juni 2016 @ 19:15:

omuwala, sterkte en alvast beterschap!dank je wel elske! hoe gaat t in de klas?
67 kg vanochtend. 1 ons afgevallen. Eigenlijk had ik meer verwacht. Ik denk dat ik vocht vast heb gehouden vanwege het warme weer en gisteravond Chinees gegeten op school. Je mag eten niet vies noemen, maar ik vond het dus wel heel vies en het was ook ontzettend zout. Ik heb nog steeds een opgeblazen gevoel. Spijt dat ik heb meegegeten.
quote:omuwala schreef op 24 juni 2016 @ 21:42:

[...]

dank je wel elske! hoe gaat t in de klas?De afgelopen dagen was het ontzettend warm en benauwd op school. In groep 8 zijn twee kinderen flauw gevallen die meededen aan de ramadan. (Ik vind dat sowieso niks voor minderjarige kinderen.) Vasten kost mij weinig moeite, juist omdat je altijd kunt terugvallen op water en thee. Maar tijdens de ramadan mag je dus helemaal niet drinken tot zonsondergang.
Hoi Elske, wat een teleurstelling voor je. Ik herken je gevoel, op het moment zelf denk je : ik wil dit niet eten. Maar je neemt het toch, vanwege allerlei redenen. En nu baal je ervan. Was het mogelijk geweest om iets anders te eten? Of om gewoon niks te nemen? Ik worstel ook met dit soort momenten. Vasten is niet moeilijk, wél eten is soms moeilijk...



Gisteren was het zulk heerlijk weer dat ik lekker heb zitten borrelen, samen met m'n man in de zon. Ik had me voorgenomen om alleen mineraalwater te drinken, maar heb dat niet volgehouden. Nu baal ik. Vandaag wil ik heel braaf en matig gaan eten, morgen heb ik een huis vol gasten...
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal, als jullie het goed vinden dan kom ik wat meelezen.
Welkom Edamame, lezen mag altijd

Als je ook wilt gaan vasten ben je bij ons aan het goed adres! Hoe ben je bij het 5:2vasten terecht gekomen?
quote:00gjes schreef op 25 juni 2016 @ 09:44:

Was het mogelijk geweest om iets anders te eten? Of om gewoon niks te nemen? Gewoon niks was het beste geweest. We hadden een vergadering tot 6 uur gehad en dit bezorgeten was onze 'beloning'. Ik had beter thuis kunnen eten, maar op zich is even napraten met collega's wel gezellig. Dus toen heb ik ook maar meegegeten. Een beetje witte rijst, wat foe yong hai en wat tjap tjoy, eigenlijk de gezondste keuzen vond ik. Maar het is me slecht bekomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:00gjes schreef op 25 juni 2016 @ 10:26:

Welkom Edamame, lezen mag altijd

Als je ook wilt gaan vasten ben je bij ons aan het goed adres! Hoe ben je bij het 5:2vasten terecht gekomen?



Dank je. :-)

Ik zag het tussen de topics per toeval staan en het is iets waar ik met vlagen over lees en denk maar nog niet heb geprobeerd.
quote:edamame schreef op 25 juni 2016 @ 11:05:

[...]





Dank je. :-)

Ik zag het tussen de topics per toeval staan en het is iets waar ik met vlagen over lees en denk maar nog niet heb geprobeerd.



leuk als je mee komt lezen, en wellicht ook gaat vasten



ben benieuwd of je t wat vindt!
quote:elske1975 schreef op 25 juni 2016 @ 10:58:

[...]





Gewoon niks was het beste geweest. We hadden een vergadering tot 6 uur gehad en dit bezorgeten was onze 'beloning'. Ik had beter thuis kunnen eten, maar op zich is even napraten met collega's wel gezellig. Dus toen heb ik ook maar meegegeten. Een beetje witte rijst, wat foe yong hai en wat tjap tjoy, eigenlijk de gezondste keuzen vond ik. Maar het is me slecht bekomen.



dat is pcs het omgekeerde van wat de bedoeling van de "beloning"... ik krijg ook heel erg pijn in mn buik v dergelijk eten. ik probeer in mn hoofd de vertaalslag te maken: dit eten = buikpijn, en als ik er op die moment naar kijk, zou ik wel gek zijn t toch op te eten (niet dat ik altijd zulke slimme keuzes maak, maar ik probeer t wel)

daarom vind ik de metafoor van "is t een 8"? ook zo duidelijk/goed
quote:omuwala schreef op 26 juni 2016 @ 13:21:

[...]

daarom vind ik de metafoor van "is t een 8"? ook zo duidelijk/goedDit was niet meer dan een 4. Soms kan Chinees eten heel lekker zijn. Vantevoren had ik geen cijfer in mijn hoofd, meer iets van: het is geen vastendag en het is gezellig om met mijn collega's nog even iets te eten en te drinken na een drukke en lange werkdag. Volgende keer drink ik alleen iets en eet ik gewoon thuis gezond en lekker.
Gaan we morgen weer vasten allemaal? Ik wel in elk geval. Ik ga deze week heel gedisciplineerd doen, ik wil weer gaan zakken naar de 76, weg met dat vet!

Omu, heel veel sterkte, ik zal aan je denken
anoniem_271039 wijzigde dit bericht op 26-06-2016 22:18
Reden: Naar de 72, dat mocht ik willen...
% gewijzigd
Ik wel! Ik wil onder de 66 kilo uitkomen deze week.
Oke mensen, ik ga t weer proberen. Tikkeltje vervelend dat ik van de gedachte alleen al honger krijg ;)
quote:00gjes schreef op 26 juni 2016 @ 22:18:

Gaan we morgen weer vasten allemaal? Ik wel in elk geval. Ik ga deze week heel gedisciplineerd doen, ik wil weer gaan zakken naar de 76, weg met dat vet!

Omu, heel veel sterkte, ik zal aan je denken



echt heel fijn en lief 00gjes, i'm gonna need it

ja ik ook vandaag, opname is donderdag, dus als t goed is deze week ma en wo, succes net zakken 00gjes en elske!
Alle reacties Link kopieren
Succes allemaal!
aan het typen...
quote:MarindaH schreef op 27 juni 2016 @ 07:02:

Oke mensen, ik ga t weer proberen. Tikkeltje vervelend dat ik van de gedachte alleen al honger krijg ;)succes MarindaH! geen roze olifant van maken he, dan wordt het juist erger
Dank! Ik ga even een kopje thee eten.
quote:MarindaH schreef op 27 juni 2016 @ 08:48:

Dank! Ik ga even een kopje thee eten.
quote:MarindaH schreef op 27 juni 2016 @ 07:02:

Oke mensen, ik ga t weer proberen. Tikkeltje vervelend dat ik van de gedachte alleen al honger krijg ;)Succes!
quote:rozea schreef op 27 juni 2016 @ 07:20:

Succes allemaal!hoe gaat t met t eetraam, voel je je lichamelijk al beter?
quote:elske1975 schreef op 27 juni 2016 @ 06:43:

Ik wel! Ik wil onder de 66 kilo uitkomen deze week.wow, dat zal gaaf zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven