Welk kledingstuk ben jij aan het maken?

06-03-2012 09:46 1932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op naailes en ben er erg enthousiast over! Ik koop stofjes en speur Knipmode en Burda's af naar leuke kledingstukken om te maken!!!



Het lijkt me leuk om hier te schrijven over wat je aan het maken bent, welk stofje je gebruikt, waar je mooie/leuke/goedkope stoffen kunt kopen etc.
Ik kwam toevallig even kijken... Beeldig, echt beeldig! Wat mooi! Ik ben echt onder de indruk, echt knap!
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel, Sorende!
Alle reacties Link kopieren
O, jammer dat ik dat gemist heb!



Ik keek van de week weer naar de sewing bee. En nu wil ik iets maken met zo'n waxprint-stof. Wat een fleurigheid! Alleen dan niet zo'n enorme jurk, maar bijvoorbeeld een rokje.

Later als ik groot ben, en een keer iets anders dan een kussensloop gemaakt heb



En dan later, als ik het echt kan, een jasje. Ik moet een cursus, zoveel is duidelijk.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
O nee, ik heb het ook gemist! Jammer...
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 07 juni 2016 @ 21:24:

[...]



Wat gaat er mis dan? Gaat juist super met de lockmachine.

Ik wil voor en achterkant in 1 keer vaststikken. Dat gaat wel goed, maar die tricot krult nogal eens. Dus strijk hem toch vast in de vorm, ook al blijft dat niet superstrak zitten natuurlijk.

Ik wist niet hoe die biais hulp- dingen werken. Ik dacht: als je dat aan je naaimachine moet doen en hij draait dan de band meteen in de vorm, dan is het misschien handig.
Alle reacties Link kopieren






Juk 7 uit knip 6/2016, fijn model! Ik ga hen nog wel een keertje maken denk ik.

Vandaag ook wat stofjes gescoord:

Alle reacties Link kopieren
Leuk!
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Mooie jurk, Hangmat! En leuke stofjes. Die met die bloemen vind ik erg mooi
Alle reacties Link kopieren
Mooi gedaan, Hangmat! Staat je goed!



Leuke stofjes ook. Ben je op een beurs geweest?



Ik ben met jurk 106 uit de bijlage van de Knipmode van mei bezig. Ben bijna klaar!
Ben benieuwd Beeldig



Ik heb een nieuw project gekozen... Een quilt (alleen vierkantjes) om een speelkleed te maken. Daar zal ik wel even mee bezig zijn
Alle reacties Link kopieren
Thanks! Ben er trots op!

Er was hier in de buurt een outlet markt van het stoffencircus. Dus dat is veel voor weinig :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Beeldig schreef op 07 juni 2016 @ 21:36:

en weer wegJammer heb 'm met lengtes gemist.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hangmat schreef op 12 juni 2016 @ 13:49:

[afbeelding]

[afbeelding]



Juk 7 uit knip 6/2016, fijn model! Ik ga hen nog wel een keertje maken denk ik.

Vandaag ook wat stofjes gescoord:

[afbeelding]Mooi! Leuk met die groene randjes.
Alle reacties Link kopieren
Net ff snel korte broeken in elkaar gezet (van die iets wijde makkelijke met elastiek) Vriend had niks meer Zaterdag op slag van 5 nog ff snel de stoffenwinkel in en vanmiddag ff in elkaar gezet.
Hoi dames, mag ik met jullie meeschrijven? Ik heb onlangs de naaimachine van mijn moeder gekregen van mijn vader en heb vandaag mijn eerste lap stof gekocht. Vanavond ga ik proberen de naaimachine aan te krijgen en een paar steken mee te oefenen. Als ik dat onder de knie heb ga ik een speldenkussentje maken, dan een kussen en lakens voor in het ledikant van mijn jongste. Maar dan zijn we al een paar weken verder vermoed ik zo.



Uiteindelijk wil ik leren kleding te maken voor mijn dochters. Ik ga binnenkort ook nog op naailes, dus hoop over een jaar toch al wat moois te kunnen maken.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Fleet! Let op stof kopen is verslavend .



Zodra je les hebt zul je al heel snel mooie dingen maken! Dat verbaasde mij in het begin dat je met een beetje hulp om de patronen te begrijpen al heel snel veel kunt!
Oh ja, vond het vandaag al heel verslavend! Mocht 1 stof van mijzelf uitkiezen maar het was moeilijk een keuze te maken! Ik vind het heel fijn om van je te horen dat je al snel veel kunt Damas. Ik heb er zelf een beetje 'schrik' voor omdat ik vroeger op school echt niets bakte van naaien. Al denk ik, als ik even realistisch ben, dat ik met de motivatie en zin die ik nu heb veel verder kom. En de hele vele leuke stofjes helpen ook.



Ik heb me in ieder geval voorgenomen dat ik over zes maanden deze rugzak moet kunnen maken:

Alle reacties Link kopieren
Wauw wat een geweldig ding! Weet zeker dat het lukt!
Alle reacties Link kopieren
Wat een grappig tasje zeg! Moet lukken na een half jaar.
Oh, dank jullie wel! Heb net mijn eerste oefeningen gedaan en het gaat al steeds beter, ik durf het al aan morgen aan het speldenkussen te beginnen. Ik vind het al zo knap dat ik de naaimachine heb weten uit te vogelen zonder gebruikshandleiding en hulp van anderen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fleet schreef op 25 juni 2016 @ 18:46:

Oh ja, vond het vandaag al heel verslavend! Mocht 1 stof van mijzelf uitkiezen maar het was moeilijk een keuze te maken! Ik vind het heel fijn om van je te horen dat je al snel veel kunt Damas. Ik heb er zelf een beetje 'schrik' voor omdat ik vroeger op school echt niets bakte van naaien. Al denk ik, als ik even realistisch ben, dat ik met de motivatie en zin die ik nu heb veel verder kom. En de hele vele leuke stofjes helpen ook.



Ik heb me in ieder geval voorgenomen dat ik over zes maanden deze rugzak moet kunnen maken:

[afbeelding]Leuk ding! Maar die maak je al na een paar lessen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand van jullie de jumpsuit van Kiind al eens gemaakt? Ik bedacht me dat het slim zou zijn de boordstof in het kruis waar de knopjes komen te verstevigen. Zou dat met gewone vlieseline kunnen of zou ik rekbare nodig hebben?
Ik niet Damas, maar je begrijpt wel waarom. Hoop dat iemand anders zich nog meldt.



Vanavond is het me 'gelukt' een speldenkussen te maken. Weliswaar dicht, maar de ene rand is dikker dan de ander. Maar ben wel al heel trots dat het mij gelukt is! De vriendin van mijn moeder is wel eerst nog langsgekomen om nog wat vragen over de naaimachine te beantwoorden en te laten zien hoe die onderste spoel er goed in moest. Ik haalde steeds dat hele ding uit elkaar terwijl je de spoel er zo uit kunt klikken. Ter verdediging, de machine is 40 jaar oud en heeft dus geen gebruikshandleiding meer.



Ga deze week nog even oefenen met kussentjes maken. De meiden hebben nog geen poppenhuis, maar misschien wel al leuk om als oefening aan te beginnen en ze te bewaren. Of een kussentje voor in de poppenwagen. We vinden er wel een doel voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:damas schreef op 27 juni 2016 @ 16:35:

Heeft iemand van jullie de jumpsuit van Kiind al eens gemaakt? Ik bedacht me dat het slim zou zijn de boordstof in het kruis waar de knopjes komen te verstevigen. Zou dat met gewone vlieseline kunnen of zou ik rekbare nodig hebben?Rekbaar. Zeker als je een duur tricotstofje hebt. Zo zonde van het werk, tijd en geld als je bij de erste verschoning zo'n lubberende rand krijgt.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Fleet, van sommige oude naaimachines staan er gebruikershandleidingen online. Het loont de moeite om er even op te googlen!



Damas, ik zou ook voor rekbare versteviging gaan. (Al vraag ik me af of het nodig is om te verstevigen. Dubbelgevouwen boordstof is al behoorlijk stevig van zichzelf en gaan die drukknoopjes niet gewoon door beide lagen boordstof?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven