Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen deel 3

26-05-2016 19:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcoholgebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!



We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.



Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!

En 2.
Hatsjikideee...
Idd bullshit LD. Zegt veel over de persoon die t zegt.



Ik las net ergens : volgende keer halve liter Grolsch he ipv die kleine flesjes. Dan wordt t feest compleet.

Ging over een sport event. Vroeger dacht ik er niks over. Gewoon normale uitspraak. Nu denk ik als ik de foto van die persoon erbij zie(rood hoofd,dikke buik): dat is ook niet best zon uitspraak.

Want ik weet (denk te weten) dat er zoveel achter zit. Ik heb keihard gesport dus dan bier verdient.
Alle reacties Link kopieren
Wij waren een soort van lang weekend weg. Natuurlijk heb ik het niet nuchter doorstaan.

Gisteren was ik op een pleintje en daar zaten allemaal volwassenen met kinderen erbij aan het bier. Gewoon zo oo een muurtje en overal lege blikjes. Ik dacht echt: wat treurig. En toen meteen: eigenlijk ben ik geen haar beter.

Zo te oordelen over iets waar ik zelf ook echt problemen mee heb.

Ik zit dan niet overdag al aan het bier en ook niet op straat maar ik drink gewoon teveel. En het was weer even een eyeopener voor mij.

Poes sterkte!

September wat heerlijk moet het zijn even het huis voor jezelf!

LD: de klusjesman klinkt leuk, maar snap dat je daar nog niet aan toe bent.

Kan je wel al eerder verhuizen of moet je wachten op de rechtbank?

Pinda ik ben trots op je!
September wat fijn dat je een ontspannen weekend hebt. Kun je weer even jezelf zijn en de batterij een beetje opladen.
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat iedereen een fijn weekend heeft gehad. Mijne was suf, relaxed, kalm en alleen met mijn dieren YES!
Mijne was druk, dacht gisteren zelfs even dat het licht uitging. Maar nu ben ik twee weken vrij!
Alle reacties Link kopieren
Geniet ervan Bel, en je huis!!!!!!!!!!! Kun je geen foto's pb-en?
Nou dan wordt t echt tijd voor rust bella! En lekker kijken naar je wondertjes.
Geen idee of ik dat kan pb-en??

Zit ook nog steeds alleen maar via mobiele bundel op telefoon. Morgen als het goed is weer internet.



Ja Pindaatje, wordt echt tijd voor rust, ging niet goed gisteren. Super toevallig dat m'n vakantie zo gepland is.
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat mijn internet op tijd wordt aangesloten!
Alle reacties Link kopieren
Bella gefeliciteerd, je hebt het gered! Fijne vakantie.

LD heb je zelf eigenlijk moeite met je 'sufheid'?

Betty, fijn voor je.

Doppieeeee.......
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Heb totaal geen problemen ermee. Zeker niet na dagen hoogspanning en verbaal geweld. Nou is geweld een te groot woord, maar zijn gemene woorden.

En ik ben eerlijk gezegd ook een sufkut!
Alle reacties Link kopieren
Nu nog even een leren cognac vlinderstoel scoren. Zag een mooie vintage,,,,,,,,maar werd zo overboden.
Alle reacties Link kopieren
Handjes schudden sufkutje?
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Succes!
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, LD!



Rust is weer weg.. Zo Jammer!
Alle reacties Link kopieren
Pinda, het was iemand waarmee ik altijd veel drink en intiem ben. (Fuckboy zegmaar). En ik weet echt niet wat me bezielde. Contact ook verbroken. Mijn andere drinkende vrienden kan ik prima handelen. Maar deze persoon dus niet. Ik associeer hem ook altijd met drank en seks. Mijn vrienden vooral met gezelligheid. Met of zonder slok op.



Betty, er zit een heeeel groot verschil tussen in het park doelloos drinken om het drinken dan thuis 2 á 3 glaasjes wijn na een lange werkweek. Praat jezelf niet lager dan je bent. Je bent goed zo, je maakt je alleen zorgen om je mate van gebruik.
Poes drank en sex. Wat denk je van emotie en gevoel. Die wakkert Wat bij je aan. Heel goed dat je meteen zo oplossingsgericht handelt zeg!!! Meteen ermee gebroken. Echt knap gedaan.

Betty ik heb ook steeds vaker van die momenten. Denk dat t welvgoed is dat je t ziet. Bent iig niet in ontkenning. Power.
Alle reacties Link kopieren
Gevoel is het niet echt. Ik vind hem als persoon helemaal niet respectvol of lief. Het klikt in bed wel. Ik ben eerlijk gezegd liever seksloos en nuchter dan dronken met een cock.
Da's een goeie poes, liever seksloos en nuchter dan dronken met een cock.
Alle reacties Link kopieren
Nouuuu..... soms......
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Haha nou, soms... Haha!

Poes ik drink gewoon wel te vaak te veel dus ik wil er wel zo naar kijken. Afgelopen week echt teveel drank gedronken. Knop is nu wel weer even om hoor.

Heb ook een bomvolle week dus nuchter er tegen aan. Heb ook meteen weer twee nachten als een blok geslapen.

Goed dat je gebroken hebt met je drank/sex maatje. Even de focus op jezelf!

September jammer dat de rust weer weg is.

Die vlinder stoel klinkt tof! Jammer dat je overboden bent LD!
Alle reacties Link kopieren
Paus hou je in

Poes , je hebt gelijk!

Seks wat is dat ook alweer?

Heb met pil 12 uur geslapen, zou er bijna gelovig van worden. Heerlijk.

Nu weer een week zonder.

Betty, goed bezig. Als je het al ziet ben je goed bezig. Ik denk nog steeds dat ik af en toe wel kan gaan drinken, maar hell ik durf het niet meer. Mss maar goed ook. Het is nu 2,5 jaar bedenk ik me net.

September, hoop dat je genoten hebt. Ik kan nog even door genieten vd rust yeahhhh!!!!!

Poes, het feit dat Betty dit topic heeft geopend heeft heel veel los gemaakt. Vergelijk je eigen drankgebruik niet met die van een ander. Weet alleen dat het voor jou nu destructief is om te gebruiken. Probeer je daar aan te houden.

Mss een tip, koop de LEF. Blad staat vol met voorbeelden zoals wij.
Seks? Whut? Eerst de ragebol er maar bij voor de spinnenwebben.

Ik wil / eis sws eerst mentale sex. Dwz. Goed contact. Diepgang. (Nee niet die diepgang) lol gezelligheid. Zulke dingen. Het gewoon echt leuk hebben. Echttttt leuk. Dat mis ik. Verbondenheid. Maar volgens mij kan ik dat niet zo heel goed, verbinden. Maar wel leuk om dit eens op te schrijven wat ik wil.

Mogguh allemaal. Koffie tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ld, heb de lef gelezen in rehab. Ik vond het heeeel confronterend om te lezen hoe mensen over verslaafde denken. Heb er om zitten janken als een kind. En je hebt gelijk Betty, het was niet m'n bedoeling om te bagataliseren maar ik wil niet dat je zo min over jezelf denkt. Top dat je op de goede weg bent!
Alle reacties Link kopieren
De Lef, geeft eerlijke verhalen. Niet alleen de jubelverhalen. Ik vind het een heel goed blad. De glossy voor verslaafden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven