Wat te doen in Amsterdam met regen?

21-06-2016 09:12 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Komend weekend gaan man en ik naar Amsterdam.

De kans bestaat dat het niet zulk mooi weer is, met name vrijdag.



We hebben alle klassiekers inmiddels wel gehad.

Dus ik ben benieuwd naar nieuwe/kleine/minder bekende dingen om te doen/te zien in Amsterdam.



Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Oh ja en verder heeft het Stadsarchief vaak ook leuke tentoonstellingen.



Lunch bij EYE blijft een feestje. Of bij cafe Brecht.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 23 juni 2016 @ 00:49:

[...]





Nou, 'leuk' is niet echt het goede woord. Ik kom altijd half suicidaal de World Press uit gelopen. Jezus wat veel ellende en onrecht op de wereld. Tip: bewaar de sportfoto's voor het laatst. Dan eindig je nog een beetje opbeurend.

Overigens zijn het natuurlijk wel heel goede foto's allemaal. Maar juist daardoor extra deprimerend.De films en video's zijn mijn favoriet. Maar dit jaar vielen die een beetje tegen. Er was er niet één die me is bijgebleven.
.
Alle reacties Link kopieren
Banksy in de Beurs van Berlage.
Alle reacties Link kopieren
Is de Banksy tentoonstelling een aanrader? En hoeveel tijd kun je er ongeveer doorbrengen?
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 21 juni 2016 @ 12:20:

[...]





Daar is nu een hele grote overzichtstentoonstelling van Helmut Newton.

http://www.foam.org/nl/museum/programma/helmut-newton



Zal wel druk zijn, verwacht ik. Dus niet op zondagmiddag gaan.



Vrijdagmiddag viel het wel mee. Op straat wel veel toeristen, maar in FOAM bij de kassa maar 4 mensen voor me (1 minuutje wachten), en in het museum voldoende plek om rustig alles te bekijken zonder telkens veel mensen ervoor.

Veel en mooi, maar sommige foto's ook wel beetje schokkend... bijvoorbeeld een vrouw in bontjas naast een levend, grommend beertje aan een ketting. Dat zou nu echt niet meer kunnen....
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 25 juni 2016 @ 23:10:

[...]





Vrijdagmiddag viel het wel mee. Op straat wel veel toeristen, maar in FOAM bij de kassa maar 4 mensen voor me (1 minuutje wachten), en in het museum voldoende plek om rustig alles te bekijken zonder telkens veel mensen ervoor.

Veel en mooi, maar sommige foto's ook wel beetje schokkend... bijvoorbeeld een vrouw in bontjas naast een levend, grommend beertje aan een ketting. Dat zou nu echt niet meer kunnen....Maar dat biedt wel dat extra randje t.o.v. gewoon een hoop mooie foto's. Ik vind het een vreselijke term, maar een goede tentoonstelling moet een beetje "schuren".
Alle reacties Link kopieren
quote:drakootje schreef op 25 juni 2016 @ 23:02:

Is de Banksy tentoonstelling een aanrader? En hoeveel tijd kun je er ongeveer doorbrengen?Ik moet er zelf nog heen :-). Maar ik ben altijd wel een fan van het werk van Banksy.
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 23 juni 2016 @ 00:49:

[...]





Nou, 'leuk' is niet echt het goede woord. Ik kom altijd half suicidaal de World Press uit gelopen. Jezus wat veel ellende en onrecht op de wereld. Tip: bewaar de sportfoto's voor het laatst. Dan eindig je nog een beetje opbeurend.

Overigens zijn het natuurlijk wel heel goede foto's allemaal. Maar juist daardoor extra deprimerend.Ik heb nog een paar WPP boeken uit de jaren 80. Dat maakt het eigenlijk nog wat depressiever omdat je dan beseft dat het altijd ellende is geweest en waarschijnlijk altijd ellende blijft... Als je het zo in perspectief ziet wordt het ook niet erger of zo. Hoogstens wordt het zichtbaarder doordat er veel meer media is tegenwoordig.
Alle reacties Link kopieren
Over Banksy: keurig tentoongestelde kunst van een rebelse provocerende straatkunstenaar... daar klopt iets niet aan.



Over World Press, ja goed punt Viva1966. Voor mij is dat wel een reden dat ik geen krant heb. Waarom moet ik weten dat ze over de hele wereld door alle tijden heen elkaars hersens inslaan...? Ik word daar alleen maar depri van en ik kan de wereld niet redden.
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven