Geld & Recht alle pijlers

Onverwacht "nieuwe" auto kopen

23-06-2016 15:44 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze trouwe Xsara is vanochtend dood verklaard bij de garage. Bij het vervangen de distributie riem is er een bout van de krukas afgebroken en zeg maar daag met je handje tegen de auto.. Nieuw (2e hands) blok is te kostbaar in verhouding tot de auto (hij is al 11 jaar oud en had 300.000 op de teller).. Dus.. nu op zoek naar wat nieuws..



Misschien vinden jullie het leuk om mee te zoeken ?



We rijden 30.000 km per jaar , dus diesel (gas zijn we niet weg van maar sluiten we niet uit)

We zijn met 5 personen, dus station of MPV is must (liefst wat hogere zit omdat ik fysiek nog wel eens beperkt ben)

Mag automaat zijn maar ook hand geschakeld

Airco is een must

Moet caravan achter kunnen dus goede trekker

Bouwjaar vanaf 2011 (5 jaar oud) zegt niets eigenlijk

Tellerstand vind ik lastig omdat het per merk verschilt wat een auto aankan. Maar liefst geen stand waarbij je relatief snel weer kosten krijgt zoals distributie riem etc.

Budget max. 8000



Ik heb zelf tot nu aan kandidaten

Citroen C4 picasso

Volvo V50

Renault Scenic

Eventueel ford mondeo ?



Nou.. als je dus verveelt.. google mee :-)
Alle reacties Link kopieren
Intussen heel veel gegoogled en we hebben ook de Seat altea Xl gevonden. Geen Idee of het rijdt. Ook een Mazda 5 en Toyota verso komen in aanmerking. Budget kan eventueel wat opgehoogd worden met wat schuiven. Iets meer ruimte
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 24 juni 2016 @ 09:29:

Slobberbone eerste distri is met 150.000 vervangen en nu dus bij 300.000. Dat is volgens schema



Als die bout uit te boren was dan had hij dat gedaan. Het is war gecompliceerder dan "bout brak af". Er is een deel van de krukas stuk dat is onvervangbaar



Denk je nu echt dat we gewoon zeggen laat maar zitten ?? Ik zit niet te wachten op een andere auto. Dat zou pas volgend jaar zijn



We hebben gister alle opties uitgebreid besproken. Ander blok. Uitboren etc. Maar het zou zinloos zijn. Kosten zouden niet in verhouding zijn. Er was uit de apk nog eea gekomen



Auto krijgt al zijn beurten 2 per jaar. Dit was

Gewoon domme pech



En mijn garage is echt een fijne. Nog nooit dubieuze dingen gedaan. Rekening is altijd normaal. Alle onderdelen die vervangen worden worden getoond. Als het kan met gebruikte onderdelen doet hij dat.



Kortom niets dubieus aan.



150dkm dbr wissel ken ik niet is gewoon een Peugeot blok en is echt 160dkm of 240dkm. Dat is dubieus niet jouw garage want die ken ik niet



Denk dat voor 700/800 euro er wel een ander ruilblok erin zit. En dat vindt ik wel rendabel voor een auto van 2005 die je nu in een keer afschrijft.
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 24 juni 2016 @ 09:30:

[...]





300.000 op de teller. 11 jaar oud ?Die blokken gaan zo 500.000 tot 700.000 km mee zelden zie je iemand die ze echt proberen op te rijden. En auto gaat echt wel veel langer mee dan 11 die van mij is al 16 en rijdt nog erg goed:)
Opel Insignia dan?



Wij hebben de voorloper daarvan (Opel Signum), en ik ben er super blij mee. Verstelbare achterstoelen, goede kofferbak, al zie je dat er aan de buitenkant niet aan af. Nadeel is dat die vanaf 2007 oid niet meer geproduceerd is. De Insignia is de opvolger daarvan, zou voor mij zomaar een opvolger kunnen zijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:slobberbone schreef op 24 juni 2016 @ 12:49:

[...]





150dkm dbr wissel ken ik niet is gewoon een Peugeot blok en is echt 160dkm of 240dkm. Dat is dubieus niet jouw garage want die ken ik niet



Denk dat voor 700/800 euro er wel een ander ruilblok erin zit. En dat vindt ik wel rendabel voor een auto van 2005 die je nu in een keer afschrijft.



Ik heb geen zin in een welles nietes.. Volgens Citroen 160.000 of na 5 jaar ( wij kochten hem bijna 6 jaar oud) garage uiterlijk 160, vervangen bij ruim 150 en dan 5 jaar later weer.. Keurig volgens citroen richtlijnen. Ik rij er 35000 km per jaar mee..



Ruilblok gezien de andere dingen die er ook aan gebeuren moesten was niet rendabel.. simpel.. We gaan niet voor de lol iets anders kopen.. Hij had op 2 hele vervelende plekken nare doorroest zitten, moest nogal wat aan gelast worden, stuurhuis was iets mee, iets met handrem, uitlaat demper.. Dus dit + kosten nieuw blok (zat totaal 2500 euro incl blok en korting) maakte het dat niet in verhouding stond met de levensverwachting van die auto.. dan is het dus zonde geld.. Daarbij is een ander blok geen garantie dat je daar nog een ton mee kunt rijden (of meer).. dus vond garage het niet slim en wij ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:ducktape schreef op 24 juni 2016 @ 13:01:

Opel Insignia dan?



Wij hebben de voorloper daarvan (Opel Signum), en ik ben er super blij mee. Verstelbare achterstoelen, goede kofferbak, al zie je dat er aan de buitenkant niet aan af. Nadeel is dat die vanaf 2007 oid niet meer geproduceerd is. De Insignia is de opvolger daarvan, zou voor mij zomaar een opvolger kunnen zijn!





heeft ie dan een ruime achterbank, zodat er 3 echt lekker kunnen zitten ?



Vandaag in Seat Altea XL gereden.. Reed echt lekker, maar die achterbank was echt heeel dicht bij elkaar met 3.. ik heb slanke kinderen en die zaten toch tegen elkaar aan. Daar worden mijn autisten niet zo blij van..
Alle reacties Link kopieren
Ok die extra,s had je in eerste instantie niet vermeld.



Je weet dat ik graag out of the box denk



Is dit niet wat ? Niet exact deze maar gaat om het model en voertuig.



http://www.marktplaats.nl ... c1b&previousPage=lr&pos=7
Alle reacties Link kopieren
Dacia zijn ook wel prima auto's met een leuke prijs.

http://www.marktplaats.nl ... e3a&previousPage=lr&pos=3



http://www.marktplaats.nl ... 3a&previousPage=lr&pos=11
Alle reacties Link kopieren
We denken nu ook aan Mondeo. Die achterbank is ruim (net gepast) .. We gaan nu kijken naar gran scenic
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 24 juni 2016 @ 23:53:

[...]





heeft ie dan een ruime achterbank, zodat er 3 echt lekker kunnen zitten ?



Vandaag in Seat Altea XL gereden.. Reed echt lekker, maar die achterbank was echt heeel dicht bij elkaar met 3.. ik heb slanke kinderen en die zaten toch tegen elkaar aan. Daar worden mijn autisten niet zo blij van..Wij hebben een insignia (normale, geen station) en het is echt een hele ruime auto van binnen. Grote kofferbak. Rijdt heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Citroen C4 Grand Picasso biedt veel ruimte voor een redelijke prijs. Voordeel: er kan er altijd een helemaal achterin en anders handig voor de honden.

Iemand raadde aan de THP motoren te ontwijken, maar die zijn juist geschikt om een caravan te trekken, althans de benzine uitvoeringen, kan met diesel anders zijn.



http://svl.autodealers.nl ... 226&did=4564&herkomst=gpl
Alleen kalmte kan ons redden.
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 25 juni 2016 @ 11:50:

We denken nu ook aan Mondeo. Die achterbank is ruim (net gepast) .. We gaan nu kijken naar gran scenicGeen idee of je er gevoelig voor bent, maar ik denk zo maar dat het kwaliteitsgevoel van een Renault tegen gaat vallen als je eerst een Mondeo geprobeerd hebt.........
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Gevoelig mwah. Moet wel degelijk zijn. Maar we rijden nu al jaren Frans.
Alle reacties Link kopieren
Zoek eens op Mitsubishi Galant Wagon
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 25 juni 2016 @ 12:55:

Gevoelig mwah. Moet wel degelijk zijn. Maar we rijden nu al jaren Frans.Het is heel persoonlijk. De een interesseert het niks, de ander juist wel. Ik ben nog gevoelig voor het geluid als je een portier dichtgooit.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Ik let vooral op zit (heel belangrijk ) en logisch dash board. En dat het niet zo goedkoop oogt
Alle reacties Link kopieren
Nu beland bij Opel Zafira Die komt volgende week binnen bij garage bedrijfje in de buurt en dat leek ook wel wat Een diesel uit 2011 7 zitter (bonus dus ) en net wen ton op teller. Zou binnen budget passen
Alle reacties Link kopieren
Na verrassende rit in Ford Mondeo Wagen zijn we eigenlijk wel beetje om.. Het past achterin (het is écht een brede auto, zelfde onderstel als de S-Max, dus breed) , middelste plek past ons jongste kind gewoon.. en zitten ze niet bij elkaar op schoot.. En hij reed meer dan prima.. (was auto collega van mijn man..)



Dus. morgen maar eens een zoektocht daarnaar houden.. eens zien wat er te koop is../ Na wat zoekwerk blijkt het qua gewicht wel mee te vallen. hij is nét iets zwaarder dan onze huidige auto. En niet zo laag als de meeste stations, dus voor mij ook wel te doen qua instappen/uitstappen (wat met een MPV natuurlijk heel fijn is )



dus 3 opties nu.. Gran Scenic, Zafira en die Mondeo (man heeft voorkeur voor laatste, is tenminste een "echte" auto )



Leuk !
Alle reacties Link kopieren
Mazda CX-5. Lease auto van mijn vriend, super fijn. Ideaal om een caravan te trekken ( hebben wij ook).
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Cx id boven budget
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 25 juni 2016 @ 13:04:

[...]



Het is heel persoonlijk. De een interesseert het niks, de ander juist wel. Ik ben nog gevoelig voor het geluid als je een portier dichtgooit.



Tot 2011 is een Mondeo helemaal niet zo betrouwbaar.



https://www.adac.de/infot ... pzocy0gN8ym68C5X3xLE4He2_
Alle reacties Link kopieren
Als het ''echte'' auto zou moeten zijn zou ik voor Renault Laguna gaan, veel auto voor weinig.
Alle reacties Link kopieren
Hier al meerdere Mondeo's gehad (zelfs een afdanker gekocht voor 500 en nog 2,5 jaar mee gereden, geweldige caravantrekker en kon er eigenlijk nog mee door als we wat reparaties zouden doen maar die waren de auto niet meer waard).

Ik vind Mondeo's degelijk, ruim en comfortabel. Lekker ruimte. Niet stuk te krijgen, is onze ervaring, en we hebben er al 3 gehad (allemaal wel van 1998, 1999 en 2001).
Alle reacties Link kopieren
quote:slobberbone schreef op 27 juni 2016 @ 11:35:

Als het ''echte'' auto zou moeten zijn zou ik voor Renault Laguna gaan, veel auto voor weinig.Hele slechte ervaringen met Laguna
Alle reacties Link kopieren
Ok vandaar dat de naam verdwenen is maar de Laguna 3 is echt een topwagen. Omdat veel er niet in geloven is de prijs ook erg laag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven