Ik zoek een lekkere bank. Wie heeft tips?

26-06-2016 18:19 72 berichten
Het wordt tijd om een lekkere hangbank aan te schaffen; ik heb nu al decennia twee losse banken, design, gaaf om te zien mooi hoor, maar het zijn geen echte chillbanken.

Het liefst heb ik er een van bijvoorbeeld Ikea, zo ruim is mijn budget nou ook weer niet. Het moet een hoekbank worden, of een driezitter met een chaise longue, ik ben er nog niet echt uit. Heeft iemand een leuke tip voor me?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze bank trouwens van Marktplaats. Was nog wel een heel gedoe, want de meeste mensen die hun bank aanbieden doen dat omdat het ding er niet meer uitziet (ondefinieerbare vlekken, stinkt naar rook, bewerkt door kattennagels). Maar deze was van een jongen die ging samenwonen, en dus om die reden afstand deed van z'n inboedel. Dus als je een beetje de tijd hebt om rond te kijken is Martkplaats wel een optie.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een ektorp en hij is nu na 5 jaar helemaal uitgezakt. Vooral de rugkussens zien er niet uit.

Nu hebben we wel 3 kinderen die niet altijd even netjes ermee om gaan (wat op zich prima is want het is om op te leven) maar we willen hem wel gaan vervangen nu de kinderen een stuk ouder zijn.
O echt Ibbeltje, soms vind je zulke leuke dingen! Zo heb ik vorig jaar voor een vriend voor 50 euro een compleet, onbeschadigd bankstel gekocht....bruinrood, mooie, sterke stof, een hoekbank 2x3zits. Echt zo goed als nieuw en een lol dat-ie ervan heeft...

De mensen hadden een compleet nieuw interieur en ze wilden van de bank af.
Wat vind je hier van? Hij is in talloze kleuren, stofjes en kunstleder te krijgen.



quote:ch0c0ladeletter schreef op 26 juni 2016 @ 19:40:

Wij hebben ook een ektorp en hij is nu na 5 jaar helemaal uitgezakt. Vooral de rugkussens zien er niet uit.

Nu hebben we wel 3 kinderen die niet altijd even netjes ermee om gaan (wat op zich prima is want het is om op te leven) maar we willen hem wel gaan vervangen nu de kinderen een stuk ouder zijn.



Ja, ik heb toen de kinderen klein waren ook een poos twee tweedehandsbanken gehad, dat was geweldig, want ik hoefde me niet druk te maken om vlekken en beschadigingen. Die zaten er toch al op, en je kon de hoezen gedeeltelijk afnemen en wassen, dus het zag er nog fris uit.

De designbanken (die ik ook had van de marktplaats) stonden boven. Nu staan ze beneden, maar ik mis het gezellige hangen enorm.

En daarom wil ik nu een lekkere nieuwe loungebank.
quote:Cateautje schreef op 26 juni 2016 @ 19:51:

Wat vind je hier van? Hij is in talloze kleuren, stofjes en kunstleder te krijgen.



[img]https://www.zitmaxx.nl/media/catalog/pr ... itmaxx.jpg[/img]Erg leuk ook! Waar vind ik deze?
quote:francieneke schreef op 26 juni 2016 @ 19:53:

[...]





Erg leuk ook! Waar vind ik deze?

Bij Zitmaxx.



Wat zo goed is aan deze bank is dat er nosagvering in zit en koudschuim kussens en die twwee zorgen voor een heel goede kwaliteit. Hij is 499,00
Wat is koudschuim?

Koudschuim is een type polyurethaan schuim. De juiste benaming voor koudschuim is eigenlijk High Resilience (HR) schuim, ofwel schuim met hoge veerkracht. Koudschuim of HR schuim heeft van nature een enigszins onregelmatige, open celstructuur waardoor het materiaal zeer goed ademt en goed vocht afvoert. Kuilvorming komt bij koudschuim niet voor. Het materiaal is zeer veerkrachtig, en biedt een hoog comfort gekoppeld aan een lange levensduur. Koudschuim is de keuze bij intensief woongebruik. In tegenstelling tot polyether heeft koudschuim een veel hogere veerkracht. Om die reden gaat een kussenvulling van koudschuim veel langer mee dan polyether. Ondanks dat het soortelijk gewicht hetzelfde is. Reden hiervoor is ook weer de enigszins onregelmatige celstructuur van het koudschuim.





Nosag-veren (no sag engels voor 'niet zakken') zijn stalen golvende veren die met een machine in de diepte van de zitting zijn gezet. Nosag-vering is stevig, degelijk en geschikt voor zeer intensief gebruik
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf deze Ikea-bank: Friheten



Hij is betaalbaar, zit en slaapt heerlijk, en uitgeklapt is het een geweldige chillbank. Dat uitklappen stelt niks voor, trouwens, lukt makkelijk met één hand in een paar seconden.
Slik die kikker!
Nog even een tegengeluid. Ik heb net mijn Kivik van Ikea na 2 jaar weggedaan. Mooi was ie nog wel, maar ik vond het zitcomfort waardeloos, vanaf het begin al.



Voor mij nooit meer een Ikeabank. Ik heb nu weer een bank uit een normale woonwinkel, niet veel duurder en zit veel beter.
Alle reacties Link kopieren
quote:made@kate schreef op 26 juni 2016 @ 20:13:

Nog even een tegengeluid. Ik heb net mijn Kivik van Ikea na 2 jaar weggedaan. Mooi was ie nog wel, maar ik vond het zitcomfort waardeloos, vanaf het begin al.



Voor mij nooit meer een Ikeabank. Ik heb nu weer een bank uit een normale woonwinkel, niet veel duurder en zit veel beter.Maar waarom heb je überhaupt een bank gekocht die niet lekker zat?
Slik die kikker!
Ik had de Tidafors van Ikea en heb hem binnen drie jaar weggedaan, toen zakte ik er tot mijn heupen in weg. Was een mooie bank in het echt, maar dat nasaschuim is een ramp, dat zakt op een gegeven moment helemaal in.
Omdat je daar pas achter komt als je 'm een tijdje in gebruik hebt. Die paar minuten proefzitten in de winkel zegt niet zo veel. En als ie eenmaal staat dan denk je, het wordt nog wel beter. Maar het werd niet beter, dus uiteindelijk toch snel vervangen.
Alle reacties Link kopieren
quote:francieneke schreef op 26 juni 2016 @ 18:26:

Heeft iemand ervaring met bijvoorbeeld de Norsborg, de Soderhamn of de Karlstad?Ik vind de meeste Ikea banken te ondiep om lekker op te hangen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:made@kate schreef op 26 juni 2016 @ 20:23:

Omdat je daar pas achter komt als je 'm een tijdje in gebruik hebt. Die paar minuten proefzitten in de winkel zegt niet zo veel. En als ie eenmaal staat dan denk je, het wordt nog wel beter. Maar het werd niet beter, dus uiteindelijk toch snel vervangen.Op die manier. Dat is wel jammer, ja. Dan hoop ik maar dat de mijne langer goed blijft
Slik die kikker!
Alle reacties Link kopieren
Ik hang nu op dit model bank.

"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Torino bank van Wehkamp in grijs. Is nu zo'n 3 jaar oud. Heb toen de chaisse longue en de driezitsbank besteld. In de woonkamer gezet en gekeken welke het beste paste. De chaisse longue gewoon weer laten ophalen. Vond ik echt een veel minder mooie bank om te zien.



De bank bevalt op zich goed. Ik ben snel uitgekeken op dingen in m'n interieur, maar deze bank vind ik nog steeds mooi. Het is alleen niet een echte chillbank. De zit wordt wel zachter naar verloop van tijd, maar echt heel lekker zit 'ie niet. Je merkt ook aan de kussens dat het niet echt een kwalitatief goede bank is. De kussens vervormen wat. Maar af en toe wat omdraaien en model zit er weer in. De stof is prima, pilt bij mij absoluut niet. Heb wel het idee dat het een statische stof is.
Ga zitten, liggen, hangen op de bank in de winkel op allerlei manieren waarop je ('s avonds) graag thuis relaxt, leest, televisie kijkt etc. En ook echt helemaal plat liggen hoe het voelt als je een dag ziek op de bank wil kunnen liggen of als je bijv. een logé zou laten slapen.

Ik heb ooit de stomme fout gemaakt een bank te kopen waar ik helemaal niet zo blij mee was, hij zat op zich wel goed, maar het was echt een zit-bank. En had te hoge leuningen aan beide zijkanten waardoor ik er niet op kon liggen.



Kies ook een bank die bij je lengte past. Een te diepe/hoge of een te lage/ondiepe bank is ook niet prettig.
Alle reacties Link kopieren
Op Zitmaxx vond ik het grootste aanbod; zo'n zes banken kwamen in aanmerking, helaas allemaal toch wat te hoog (90 cm) waar ik als maximum 82-85 cm had.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:ibbeltje12 schreef op 26 juni 2016 @ 19:34:

[...]



Volgens mij is de Ektorp wel veranderd in de laatste 12 jaar, want ik ken verschillende mensen die 'm ongeveer 3 jaar geleden hebben gekocht, en bij wie de Ektorp nu al helemaal uitgezakt is.Die van mij echt niet. Alleen een van de zitkussens heeft een kuil. Mijn dochter zit daar altijd en ik weet niet wat ze ermee heeft uitgehaald Maar verder kan hij nog best na 12 jaar. Ik ben wel aan mijn derde hoes.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 26 juni 2016 @ 22:42:

Op Zitmaxx vond ik het grootste aanbod; zo'n zes banken kwamen in aanmerking, helaas allemaal toch wat te hoog (90 cm) waar ik als maximum 82-85 cm had.Bedoel je niet te diep? 82 cm is echt wel hoog voor een bank qua zithoogte.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds een half jaar een 3 jaar oude bank van marktplaats. Nadeel: we moesten wachten tot hún nieuwe bank geleverd was (maar dat heb je ook bij de meeste winkels, die levertijd).

Zeer groot voordeel: hij is al ingezeten, en als ie na 3 jaar nog steeds stevig is en lekker zit durf ik daar de komende jaren ook nog wel op te vertrouwen.



Ik had die Wehkamp-bank ook gezien, prachtig, maar wil kunnen proefzitten en kan geen 2 banken kwijt in huis.



Ook mooi maar geen hangbanken (ondiep, vrij stevig): de banken van Sofacompany.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:Tickel schreef op 26 juni 2016 @ 23:20:

[...]



Bedoel je niet te diep? 82 cm is echt wel hoog voor een bank qua zithoogte.Ik denk dat ze de rugleuning bedoelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 26 juni 2016 @ 23:23:

[...]



Ik denk dat ze de rugleuning bedoelt.Aha
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Zo, daar ben ik weer. Ik ben er nog steeds niet uit, maar inmiddels heb ik door jullie wel een paar ideeen opgedaan! Nou moet ik de hele week werken, dus ik heb nauwelijks tijd voor zoeken naar een bank door de week, maar ik probeer nog wel die Torino te "bezoeken", ik wil wel ervaren hoe die zit en ligt, maar ik ben bang dat ie echt te hard is. Op de marktplaats staan showmodellen te koop en die zijn nog goedkoper dan bij de Wehkamp.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven