Gezondheid alle pijlers

Mezelf wel,of niet laten vaccineren tegen tamponziekte

24-06-2016 10:26 462 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat het niet goed is om een tampon langer in te houden dan de gebruiksaanwijzing zegt maar soms gebeurd het me toch.

Nu zie ik dat er een vaccin in de maak is tegen deze enge tampon ziekte.

Wat is wijsheid? Me zo snel als het mogelijk is in te laten enten tegen de tampon ziekte zodat ik veilig mijn tampon in kan hebben?



http://www.hln.be/hln/nl/ ... onziekte-in-de-maak.dhtml
Alle reacties Link kopieren
quote:badmuts111 schreef op 26 juni 2016 @ 21:51:

Je bent ook wel erg geobsedeerd door een amputatie van je been hè?Ja omdat dat model een been verloor nadat ze besmet raakte met de tamponziekte.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hendrika24 schreef op 26 juni 2016 @ 19:13:

[...]





Nee, natuurlijk wist ik daar nog niets van. Van de week pas dat ik dit bericht las en zo schrok dat je je been kwijt kon raken door de tamponziekte.Het is best dom dat je nooit dat papiertje wat in iedere doos tampons zit hebt gelezen. Want daar staat alles in over de tamponziekte. Dus je kon het wel degelijk weten.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vandaag maar direct even naar de huisarts stel je eens voor dat je al een enge ziekte hebt en het voorkomen had kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 27 juni 2016 @ 06:51:

[...]





Het is best dom dat je nooit dat papiertje wat in iedere doos tampons zit hebt gelezen. Want daar staat alles in over de tamponziekte. Dus je kon het wel degelijk weten.



Inderdaad. Wat stom van mezelf dat ik dat nooit gelezen heb.

Gelukkig nooit ziek geworden tijdens het gebruik van een tampon maar als er staat inderdaad dat je direct naar je huisarts moet gaan als je 39 koorts of hoger hebt en overmoet geven en diarree hebt en nog wat andere klachten maar de klachten hoeven niet allemaal aanwezig te zijn.



Lesje geleerd, ik moet altijd eerst de handleiding lezen voordat ik iets gebruik



Dank voor de tip.
Heb je je huisarts al gebeld Hendrika?
Alle reacties Link kopieren
Gedurende heel mijn menstruatiecarriere (van 13- 56 jaar) heb ik tampons gebruikt.

Ook 's nachts, zonder de wekker te zetten om te verschonen.

En ik heb beide benen nog.

Denk je nu echt dat het gevaarlijk is als je een tampon 9 uur in hebt i.p.v. de 8 uur die op de verpakking staat?
Alle reacties Link kopieren
De kans om een been te verliezen aan de volgende oorzaken is veel groter dan aan TSS:

- autoongeluk

- gecompliceerde beenbreuk na een val

- botkanker

- aderverkalking

- diabetes

- spierdystrofie
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 27 juni 2016 @ 09:27:

Gedurende heel mijn menstruatiecarriere (van 13- 56 jaar) heb ik tampons gebruikt.

Ook 's nachts, zonder de wekker te zetten om te verschonen.

En ik heb beide benen nog.

Denk je nu echt dat het gevaarlijk is als je een tampon 9 uur in hebt i.p.v. de 8 uur die op de verpakking staat?



Ja dat denk ik wel, dat dat gevaarlijk is of zijn kan.

Gelukkig heb jij mazzel gehad dat er niets ergs is gebeurd omdat je je tampon langer heb laten zitten maar heus, ze gaan geen vaccinatie tegen tampons maken als de tampon ziekte niet gevaarlijk is toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 27 juni 2016 @ 09:47:

De kans om een been te verliezen aan de volgende oorzaken is veel groter dan aan TSS:

- autoongeluk

- gecompliceerde beenbreuk na een val

- botkanker

- aderverkalking

- diabetes

- spierdystrofieAls dat kan had ik me ook daar (auto ongeluk enzo) graag tegen willen laten vaccineren maar dat kan natuurlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hendrika24 schreef op 27 juni 2016 @ 10:28:

[...]





Ja dat denk ik wel, dat dat gevaarlijk is of zijn kan.

Gelukkig heb jij mazzel gehad dat er niets ergs is gebeurd omdat je je tampon langer heb laten zitten maar heus, ze gaan geen vaccinatie tegen tampons maken als de tampon ziekte niet gevaarlijk is toch?



Hendrika,

Die ziekte komt zó weinig voor. Lees er eens iets meer over, misschien stelt je dat gerust.

En zorg dat je nooit in een ziekenhuis terecht komt. Weleens van MRSA gehoord? Daar is geen vaccinatie voor en komt heel veel voor.



NB: laat je je jaarlijks tegen tegen griep inenten? Aan griep gaan wereldwijd veel mensen dood.



Echt, je bent hypochondrisch bezig. Ga eens wat leuks doen en verzet je gedachtes!
Alle reacties Link kopieren
Je zou natuurlijk de rest van je leven binnen kunnen blijven, om al die andere oorzaken van beenamputaties te voorkomen. En misschien ook het internet maar laten afsluiten zodat je niet meer kunt googlen op enge ziektes. Stress is ook niet zo goed voor je gestel.
Alle reacties Link kopieren
Anders gebruik je toch gewoon maandverband? Lijkt me de makkelijkste oplossing. Geen wekkers, geen angst, niet wachten op een vaccin.
Alle reacties Link kopieren
Ach, die griepvaccinatie is ook kolder. Ten eerste wordt je maar voor 1 soort influenza gevaccineerd, terwijl er velen zijn. Je kunt dus altijd nog een andere variant krijgen (weet je nog, de Mexicaanse griep?) Daarnaast wordt je vaak toch ziek na de vaccinatie, omdat je toch een beetje griepvirus ingespoten krijgt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pikkie22 schreef op 27 juni 2016 @ 10:40:

Ach, die griepvaccinatie is ook kolder. Ten eerste wordt je maar voor 1 soort influenza gevaccineerd, terwijl er velen zijn. Je kunt dus altijd nog een andere variant krijgen (weet je nog, de Mexicaanse griep?) Daarnaast wordt je vaak toch ziek na de vaccinatie, omdat je toch een beetje griepvirus ingespoten krijgt.Het is maar een voorbeeld om aan te geven dat er wereldwijd meer mensen sterven aan de complicaties van influenza dan aan TSS.
Alle reacties Link kopieren
Het was even voor TO, met haar zaligmakende vaccinaties.
Nou, hier een ervaringsdeskundige. Toen ik 15 jaar was ben ik het ziekenhuis ingeraakt met TSS / tamponziekte. Ik heb op de IC gelegen en was ook écht heel erg ziek. Maar ik heb mijn beide benen gewoon nog. Ik heb er ook niks aan over gehouden verder.



To, je bent een ontzettende aansteller. De kans op TSS is enorm klein. Bij mij was het puur pech. Ik heb mijn tampon niet te lang gedragen maar had een klein wondje waardoor de bacterie erbij is gekomen.

Ik gebruik nog steeds gewoon tampons en dat gaat alweer 8 jaar goed en ik ben er ook nooit bang voor geweest.



Oh, en in het ziekenhuis was het ik het eerste geval sinds 6 jaar. Zo weinig komt het voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:flipje2 schreef op 26 juni 2016 @ 23:02:

[...]



Niets beters te doen.... Daar verbaas ik me ook echt over!
Alle reacties Link kopieren
quote:ZombieQueen schreef op 27 juni 2016 @ 10:54:

Nou, hier een ervaringsdeskundige. Toen ik 15 jaar was ben ik het ziekenhuis ingeraakt met TSS / tamponziekte. Ik heb op de IC gelegen en was ook écht heel erg ziek. Maar ik heb mijn beide benen gewoon nog. Ik heb er ook niks aan over gehouden verder.



To, je bent een ontzettende aansteller. De kans op TSS is enorm klein. Bij mij was het puur pech. Ik heb mijn tampon niet te lang gedragen maar had een klein wondje waardoor de bacterie erbij is gekomen.

Ik gebruik nog steeds gewoon tampons en dat gaat alweer 8 jaar goed en ik ben er ook nooit bang voor geweest.



Oh, en in het ziekenhuis was het ik het eerste geval sinds 6 jaar. Zo weinig komt het voor.



Dat stelt me dan weer gerust dat jij er niets ernstigs aan hebt over gehouden en dat jij het enige geval in 6 jaar tijd geweest bent in dat ziekenhuis maar hoeveel ziekenhuizen zijn er in Nederland?

Als je dat gaat optellen zijn er natuurlijk wel meer mensen die in het ziekenhuis komen met de tampon ziekte?



Knap van je dat je dan nog tampons durft te gebruiken maar jij bent nu natuurlijk immuun voor de ziekte omdat je die al gehad hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hendrika24 schreef op 27 juni 2016 @ 11:22:

[...]





Dat stelt me dan weer gerust dat jij er niets ernstigs aan hebt over gehouden en dat jij het enige geval in 6 jaar tijd geweest bent in dat ziekenhuis maar hoeveel ziekenhuizen zijn er in Nederland?

Als je dat gaat optellen zijn er natuurlijk wel meer mensen die in het ziekenhuis komen met de tampon ziekte?



Knap van je dat je dan nog tampons durft te gebruiken maar jij bent nu natuurlijk immuun voor de ziekte omdat je die al gehad hebt.Hoe kom je aan deze wijsheid?
Per aspera ad astra.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hendrika24 schreef op 27 juni 2016 @ 11:22:

[...]





Dat stelt me dan weer gerust dat jij er niets ernstigs aan hebt over gehouden en dat jij het enige geval in 6 jaar tijd geweest bent in dat ziekenhuis maar hoeveel ziekenhuizen zijn er in Nederland?

Als je dat gaat optellen zijn er natuurlijk wel meer mensen die in het ziekenhuis komen met de tampon ziekte?



Knap van je dat je dan nog tampons durft te gebruiken maar jij bent nu natuurlijk immuun voor de ziekte omdat je die al gehad hebt.Incorrect, je wordt er niet immuun voor, sterker nog, de kans om het wederom op te lopen is zelfs groter (bron: http://mens-en-gezondheid ... mpon-de-tamponziekte.html)
Alle reacties Link kopieren
quote:Bij_Zonder schreef op 27 juni 2016 @ 09:25:

Heb je je huisarts al gebeld Hendrika?



Hij had nog niet eerder van het tampon vaccin gehoord en zal mij op de hoogte stellen als dit vaccin in Nederland verkrijgbaar is.

Hij weet niet precies welke vaccins ik kan krijgen om voldoende beschermd te kunnen zijn maar in ieder geval stelde hij zelf de meningokokken en hepatitis voor die ook in de kindervaccinaties zitten maar omdat ik geen kind meer ben moet ik ze wel zelf betalen. Nou ja, dat is dan maar zo, denk ik dan.



Ik dacht zelf ook te zijn gevaccineerd tegen waterpokken maar dat blijkt niet zo te zijn omdat het nu nog niet in de kinder vaccinaties zit en mijn ouders dachten dat ik die ziekte ook niet gehad heb en de dokter zei dat waterpokken voor mij ook gevaarlijk kon zijn op latere leeftijd dus die wil hij mij ook wel geven dan.



Nou, dat zijn dan alvast drie vaccins en ik denk dat ik me ook ga opgeven om mee te doen met het jaarlijkse griep vaccin maar dat vaccin kan ik pas in de winter nemen.
Als je TSS hebt gehad, ben je er niet imuum voor. Net als wat mijn voorgangers al schreven.



To, je hebt heel hard hulp nodig. Al die vaccins willen en zo bang zijn om ziek te worden is echt niet normaal.
Alle reacties Link kopieren
Zou er ook al een vaccin zijn tegen forumdiarree?
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 25 juni 2016 @ 21:36:

het toxischeshocksyndroom (TSS), ook wel tamponziekte genoemd. Het is een zeldzaam syndroom, maar treft in de Verenigde Staten drie tot 15 menstruerende vrouwen per jaar. Het kan leiden tot een shocktoestand met dodelijke gevolgen.



3 tot 15 van de 170 miljoen dus.



Ik ken zelf al drie vrouwen die het gehad hebben. Twee ervan zijn eraan overleden. Eentje heeft het ternauwernood overleefd.



Eentje had het trouwens niet van een tampon maar van een wondinfectie. Kan ook nog.



Zo zelfzaam vind ik het niet overkomen. Alleen vaccineren... Dat lijkt me nou ook weer niet nodig.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Hendrika,

Je komt hypochondrisch over.

Wat doe je nog meer behalve vaccinaties om geen ziektes te krijgen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven