Keuzestress

27-06-2016 00:37 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Iedereen!

Ik ben pas afgestudeerd en ik heb na mijn slagen meteen een jaarcontract gekregen op de werkplek waar ik mijn eindstage gedaan heb. Dit is voor 16 uur. Ik ben iemand die moeilijk thuis kan zitten en vind 16 uur dus erg weinig. Als ik vrij ben werken mijn vrienden of andersom. Ik kan ook erg moeilijk dealen met de onzekerheid van een jaarcontract. Ik ben nu al bezig te piekeren over het feit of het contract wel of niet verlengt gaat worden. Voor ik dit contract kreeg was de bedoeling dat ik nog een opleiding zou doen. Dit is ook mijn uiteindelijke doel. Maar ik mag deze opleiding niet volgen omdat mijn huidige SLB'er een negatief doorstroom advies gaf. De reden hiervoor was dat ze vond dat ik niet stabiel genoeg zou zijn voor de opleiding. Ik heb inderdaad meerde keren last gehad van stemmingswisselingen en dipjes. Maar dit kwam vooral voort uit onzekerheid. Ik heb daar toen heel open over gepraat met school maar dit wordt mij nu dus voor de voeten gegooit. Het gaat nu al een hele poos erg goed en zit goed in mijn vel. Maar sinds ik 16 uur aan het werk ben en heel veel vrije tijd heb wordt ik een beetje gek, door het thuiszitten ga je piekeren en denken '' heb ik hiervoor een opleiding gedaan ''

Ik merk dat ik verder wil leren en mezelf meer wil ontwikkelen. Ik heb me aangemeld voor dezelfde opleiding die ik op mijn huidige school wou volgen maar dan bij een andere onderwijs instelling. Ik hoor komende week of ik daar toegelaten wordt. Mocht ik toegelaten worden, moet ik mijn contract opzeggen. Dat is iets wat ik heel moeilijk vind..

Stel ik kan de opleiding echt niet aan, of moet om welke reden dan ook stoppen.. dan heb ik niks.

Ook ben ik bang dat ik bij stage-instellingen waar ik straks stage zou moeten lopen kom en dan docenten tegenkom van mijn huidige school. ( beide scholen hebben studenten in deze instellingen ) Ik wil niet dat hun mijn stagedocenten gaan vertellen waarom ze me een negatief advies hebben gegeven. Want dan wordt je meteen anders bekeken. Om alles even samen te voegen, ik weet niet wat ik moet doen. Moet ik mijn droom achterna gaan ( wat nu nog onzeker is ) en dan dus mijn werk laten vallen. Of doorgaan zoals nu..

Ik heb de afgelopen dagen steeds de gedachte " is het nu alles? Is dit het leven? ik heb steeds het gevoel meer uit het leven te moeten halen. Het is een heel vervelend gevoel wat samen met het piekeren zorgt voor veel stress..
Alle reacties Link kopieren
"Stel ik kan de opleiding echt niet aan, of moet om welke reden dan ook stoppen.. dan heb ik niks." => Je hebt wel iets in ieder geval al één diploma van een opleiding die je succesvol hebt afgerond.



Probeer je niet teveel aan te trekken van de meningen die mensen op je vorige opleiding/school hadden. => Bewijs je ongelijk, en mocht het toch niet lukken, je hebt het dan in ieder geval geprobeerd en al een diploma. Die begeleiders/docenten zijn ook maar mensen en kunnen er ook helemaal naast zitten, zeker als je aan jezelf blijft werken en problemen blijft aanpakken met de juiste hulp.



Er zijn zoveel mensen die geadviseerd worden om een bepaalde opleiding niet te doen om wat voor reden dan ook en uiteindelijk het makkelijk aankunnen en later trots met hun diploma de school verlaten. Je zit er voor jezelf om je dromen te verwezenlijken niet om te voldoen aan het totaalplaatje van een ex-begeleider of docent.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Niet blijven hangen in een situatie waar je niet gelukkig bent

Niet dingen gaan invullen die misschien niet eens gebeuren: Misschien zeggen of doen zij wel dit of dat. Er zullen altijd mensen ijn die anders denken dan jij, ook anders denken over jou dan jij. Wacht even af of je aangenomen wordt bij die studie en denk dan verder, En ja contract opzeggen voelt heel moeilijk, maar jou baas zegt jouw contract ook op als ze je niet meer kunnen gebruiken. En het gaat om jouw leven en toekomst, dan mag je best een beetje egoïstisch denken.

En wordt je niet aangenomen bij die studie kun je meerdere dingen doen

Jaarcontract afmaken en volgend jaar opnieuw proberen

Ergens anders voor meer tijd solliciteren

Bespreken bij je leidinggevende of personeelszaken of ze je meer uren kunnen geven

Uren die je over hebt vullen met vrijwilligerswerk, en hopen dat je daardoor vast werk krijgt)

andere baan zoeken bij je huidige baan, maar dan moet je wel weten dat dat kan bij het bedrijf waar je nu werkt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 27 juni 2016 @ 00:55:

Niet blijven hangen in een situatie waar je niet gelukkig bent

Niet dingen gaan invullen die misschien niet eens gebeuren: Misschien zeggen of doen zij wel dit of dat. Er zullen altijd mensen ijn die anders denken dan jij, ook anders denken over jou dan jij. Wacht even af of je aangenomen wordt bij die studie en denk dan verder, En ja contract opzeggen voelt heel moeilijk, maar jou baas zegt jouw contract ook op als ze je niet meer kunnen gebruiken. En het gaat om jouw leven en toekomst, dan mag je best een beetje egoïstisch denken.

En wordt je niet aangenomen bij die studie kun je meerdere dingen doen

Jaarcontract afmaken en volgend jaar opnieuw proberen

Ergens anders voor meer tijd solliciteren

Bespreken bij je leidinggevende of personeelszaken of ze je meer uren kunnen geven

Uren die je over hebt vullen met vrijwilligerswerk, en hopen dat je daardoor vast werk krijgt)

andere baan zoeken bij je huidige baan, maar dan moet je wel weten dat dat kan bij het bedrijf waar je nu werktBedankt voor je advies!
Alle reacties Link kopieren
Hoe ga je je leven financieren als je die opleiding volgt?
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 27 juni 2016 @ 10:05:

Hoe ga je je leven financieren als je die opleiding volgt?Stufi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven