Casual Seks goed idee

26-06-2016 18:40 50 berichten
Wat vinden jullie van seks hebben met een bekende waar je geen relatie mee hebt en geen relatie wil.

Natuurlijk denken jullie: "waarom is boeiend wat wij vinden?"



Nou nu is de situatie dat ik geen losbol ben, nooit geweest. Mijn vriendinnen vinden dat ik meer moet gaan leven.

Daarbij is er aanbod van een aantrekkelijke man, maar geen relatiepotentieel is.

1 en 1 = 2 zou je zeggen, maar ik weet eigenlijk niet of ik dit wel zo een goed idee vind.

Ik vind het niet zo gebruikelijk om met iemand het bed te delen, waar je eigenlijk helemaal geen "emotionele waarde" aan hecht.



Vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie perspectief

Seks met een vriend/bekende/studiegenoot kan:

Totaal aantal stemmen: 83

WEL (51%)
NIET (25%)
WEL, maar MAAKT MEER KAPOT DAN JE LIEF IS (24%)
Als het goed voelt en je hebt er zin in, gewoon doen dan.
Wanneer je het met een condoom doet kun je het toch amper neuken noemen, dus why not?
Alle reacties Link kopieren
wanneer het niet goed voelt => niet doen!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:Defrona schreef op 26 juni 2016 @ 19:01:

[...]





Wat is er mis met een beetje gebruiken van elkaar?Gebruiken heeft een negatieve canonnatie. Plezier beleven aan elkaar klinkt veel leuker
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
quote:Moirai schreef op 26 juni 2016 @ 19:22:

[...]



Gebruiken heeft een negatieve canonnatie. Plezier beleven aan elkaar klinkt veel leuker Wederzijds plezier, ja
Als je er zeker van bent dat je geen gevoelens voor die man krijgt zou ik het doen.
Als je het graag wilt dan zou ik t doen.

Zo niet dan niet. Maar er een topic over openen is wel echt het slechtste idee.
Alle reacties Link kopieren
Aantrekkelijk is niet goed genoeg

Wild madly in love, de kluts kwijt: ja maar dan nog wacht zo lang mogelijk juust dir aftastfase is de bom.
--
quote:sinnombre schreef op 26 juni 2016 @ 18:55:

Je moet dus de prostituee spelen.









Ennnnn door.

Ik heb er niet zo veel problemen mee. Ik denk dan: voelt het goed...doen. Voelt het niet goed..niet doen.
quote:Corona67 schreef op 26 juni 2016 @ 19:04:

Dus je twijfelt.

Maar als iedereen hier zegt Doen!""dan ga je met hem naar bed?Helpt bij de afweging en mijn eigen mening helder krijgen. Als jullie allemaal JAAAA roepen en ik denk oh god toch nee. Dan heb ik mijn antwoord helder. Dus bedankt!
Ik ben al jaren friends with benefits met een goede vriend (ik noem hem vaak mijn beste vriend maar dat vind ik een beetje kinderachtig klinken). Ik kan voor veel meer dan alleen seks bij hem terecht.



Doordat we elkaar nu 5 jaar heel goed kennen weet hij meer van mij dan de meeste anderen. Toen we nog allebei studeerden kwam ik heel vaak bij hem thuis, kreeg ik regelmatig zijn huissleutel mee en mocht ik daar zolang als ik wilde uitslapen, ook als hij vroeg weg moest. Hij woonde vlakbij mijn hogeschool dus dat was super makkelijk! Kwam daar dan ook vaak in tussenuren haha. Hij heeft me zovaak gerust gesteld als ik bang was dat ik nooit een leuke relatie zou gaan krijgen! Heel lief. Want vroeger maakte ik me daar weleens zorgen om.



We hebben zelfs afgesproken dat we samen kinderen willen als ik voor m'n dertigste nog geen relatie heb. Dus: het kan meer worden dan alleen maar seks en het hoeft helemaal niet zo te zijn dat je verder niets voor elkaar betekent.



Maar het kan natuurlijk ook alleen maar seks zijn en daar is opzich ook niks mis mee. Voor mij is dat altijd nog veel beter dan elke keer met een ander naar bed gaan (dat lijkt mij niks namelijk).
quote:ViveMarie schreef op 26 juni 2016 @ 19:40:

[...]





Helpt bij de afweging en mijn eigen mening helder krijgen. Als jullie allemaal JAAAA roepen en ik denk oh god toch nee. Dan heb ik mijn antwoord helder. Dus bedankt!Graag gedaan..
Alle reacties Link kopieren
Vooral doen wat jou het beste lijkt. Mij is het nooit gelukt om het casual te houden en daarbij de vriendschap niet op het spel te zetten. Er ontstond altijd (als in 3 x) een wens van een van de partijen om meer....
Age is nothing but Numbers but Numbers count
Alle reacties Link kopieren
Irrelevant wat je vriendinnen (of wij) vinden. Afweging moet je voor jezelf maken. En die opmerking over "prostituee moeten spelen" pfff,..hoe verzin je het Sinnombre,...dat mag je me echt uitleggen. Ik snap het "prostituee" niet en het "moeten" al helemaal niet. Niemand moet er hier iets.
We don't see things as they are we see things as we are
Ik denk dat je voor jezelf op een rij moet zetten wat je tegen houd, en waarom je het voor jouw gevoel wel zou kunnen doen.



Persoonlijk, heb ik het vroeger wel gedaan. Soortegelijke situatie. Het was een goeie vriend.

Kende hem al een aantal jaar. Maar geen relatie materiaal.

Maar omdat ik hem al een aantal jaar kende, en me veilig voelde bij hem, was het feit dat het geen relatiemateriaal was, geen probleem meer. Het was leuk en gezellig zo lang het duurde.

We spreken elkaar nog steeds wel eens. Zijn verder nog steeds vrienden.

Maar hij is verhuisd naar het buitenland dus het contact is minder geworden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moirai schreef op 26 juni 2016 @ 19:22:

[...]



Gebruiken heeft een negatieve canonnatie. Plezier beleven aan elkaar klinkt veel leuker



Kanonnen...



Weet de man ook dat hij geen relatiemateriaal is?
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Alle reacties Link kopieren
quote:Libra1990 schreef op 26 juni 2016 @ 20:42:

Ik ben al jaren friends with benefits met een goede vriend (ik noem hem vaak mijn beste vriend maar dat vind ik een beetje kinderachtig klinken). Ik kan voor veel meer dan alleen seks bij hem terecht.



Doordat we elkaar nu 5 jaar heel goed kennen weet hij meer van mij dan de meeste anderen. Toen we nog allebei studeerden kwam ik heel vaak bij hem thuis, kreeg ik regelmatig zijn huissleutel mee en mocht ik daar zolang als ik wilde uitslapen, ook als hij vroeg weg moest. Hij woonde vlakbij mijn hogeschool dus dat was super makkelijk! Kwam daar dan ook vaak in tussenuren haha. Hij heeft me zovaak gerust gesteld als ik bang was dat ik nooit een leuke relatie zou gaan krijgen! Heel lief. Want vroeger maakte ik me daar weleens zorgen om.



We hebben zelfs afgesproken dat we samen kinderen willen als ik voor m'n dertigste nog geen relatie heb. Dus: het kan meer worden dan alleen maar seks en het hoeft helemaal niet zo te zijn dat je verder niets voor elkaar betekent.



Maar het kan natuurlijk ook alleen maar seks zijn en daar is opzich ook niks mis mee. Voor mij is dat altijd nog veel beter dan elke keer met een ander naar bed gaan (dat lijkt mij niks namelijk).Dus je hebt al vijf een relatie en wilt straks samen kinderen maar je bent intussen ook vijf jaar in ontkenning
quote:LouiseLove schreef op 26 juni 2016 @ 21:48:

Irrelevant wat je vriendinnen (of wij) vinden. Afweging moet je voor jezelf maken. En die opmerking over "prostituee moeten spelen" pfff,..hoe verzin je het Sinnombre,...dat mag je me echt uitleggen. Ik snap het "prostituee" niet en het "moeten" al helemaal niet. Niemand moet er hier iets.



Ik leg jou helemaal niets uit met je arrogante toon. Pfff.

Ik neem aan dat je het begrip prostituee kent. Dan kun je het antwoord zelf bedenken. Succes.
quote:Defrona schreef op 27 juni 2016 @ 01:52:

[...]





Dus je hebt al vijf een relatie en wilt straks samen kinderen maar je bent intussen ook vijf jaar in ontkenning Nee. We hebben absoluut geen relatie, we zijn gewoon vrienden. En we willen ook geen relatie als we ooit kinderen krijgen. Als. Want mocht één van ons of allebei een relatie krijgen dan heroverwegen we dat natuurlijk. Het is meer dat we allebei heel graag kinderen willen (en onszelf en elkaar heel geschikt achten om ze te krijgen) maar ook allebei best wel moeilijk zijn als het aankomt op relaties. Maar we daten wel allebei en hij geeft me daar ook altijd advies in enzo. Er zijn geen stiekeme dieperliggende gevoelens of jaloezie onderling. We gunnen elkaar alles. Als hij over een tijdje toch iemand ontmoet en trouwt enzo ben ik blij voor hem en andersom ook. We zien elkaar als een heel goed back up plan. Ik snap dat sommige mensen dit belachelijk vinden, maar wij vinden het een goed idee. Het zou goed kunnen werken volgens ons.
quote:Libra1990 schreef op 27 juni 2016 @ 12:07:

[...]



Nee. We hebben absoluut geen relatie, we zijn gewoon vrienden. En we willen ook geen relatie als we ooit kinderen krijgen. Als. Want mocht één van ons of allebei een relatie krijgen dan heroverwegen we dat natuurlijk. Het is meer dat we allebei heel graag kinderen willen (en onszelf en elkaar heel geschikt achten om ze te krijgen) maar ook allebei best wel moeilijk zijn als het aankomt op relaties. Maar we daten wel allebei en hij geeft me daar ook altijd advies in enzo. Er zijn geen stiekeme dieperliggende gevoelens of jaloezie onderling. We gunnen elkaar alles. Als hij over een tijdje toch iemand ontmoet en trouwt enzo ben ik blij voor hem en andersom ook. We zien elkaar als een heel goed back up plan. Ik snap dat sommige mensen dit belachelijk vinden, maar wij vinden het een goed idee. Het zou goed kunnen werken volgens ons.Nou, dan vraag ik me af wat jij onder een relatie verstaat...
Alle reacties Link kopieren
quote:Libra1990 schreef op 27 juni 2016 @ 12:07:

[...]



Nee. We hebben absoluut geen relatie, we zijn gewoon vrienden. En we willen ook geen relatie als we ooit kinderen krijgen. Als. Want mocht één van ons of allebei een relatie krijgen dan heroverwegen we dat natuurlijk. Het is meer dat we allebei heel graag kinderen willen (en onszelf en elkaar heel geschikt achten om ze te krijgen) maar ook allebei best wel moeilijk zijn als het aankomt op relaties. Maar we daten wel allebei en hij geeft me daar ook altijd advies in enzo. Er zijn geen stiekeme dieperliggende gevoelens of jaloezie onderling. We gunnen elkaar alles. Als hij over een tijdje toch iemand ontmoet en trouwt enzo ben ik blij voor hem en andersom ook. We zien elkaar als een heel goed back up plan. Ik snap dat sommige mensen dit belachelijk vinden, maar wij vinden het een goed idee. Het zou goed kunnen werken volgens ons.Ik krijg een soort 'My best friends wedding" visioen maar als het voor jullie werkt prima toch?
Wat hebben jouw vriendinnen te maken met het gebruik van jouw geslachtsorgaan????????????
quote:safrat schreef op 27 juni 2016 @ 12:20:

[...]





Nou, dan vraag ik me af wat jij onder een relatie verstaat...

Wanneer twee mensen smoorverliefd zijn op elkaar, voor elkaar kiezen en vanuit die intense liefde beslissen hun leven met elkaar te gaan delen (met de intentie samen oud te worden). Mijn beste vriend en ik zijn nooit verliefd geweest op elkaar en houden op een totaal andere manier van elkaar. Ik wil best met hem blijven omgaan tot onze dood hoor, maar zeker niet vanuit een romantisch oogpunt. Echt vriendschappelijk. We hebben ook gewoon normaal vriendschappelijk contact met elkaar als één van ons serieus aan het daten is of een relatie heeft (en dat is weleens zo geweest in de afgelopen 5 jaar). Dan hebben wij geen "benefits" meer. Wederzijds respect vinden we heel belangrijk.



quote:granny71 schreef op 27 juni 2016 @ 12:46:

[...]



Ik krijg een soort 'My best friends wedding' visioen maar als het voor jullie werkt prima toch?Heel eerlijk gezegd kwamen we op het idee toen we die film uit verveling samen keken. Wij hebben wel direct afgesproken dat we elkaar nooit het geluk gaan misgunnen en elkaar dus nooit in de weg zullen staan. Het hele plan gaat niet door als één van ons toch verliefd/verloofd/getrouwd is of om een andere reden van gedachten veranderd.
Heb je dan niet gewoon een soort open relatie? Ik vind het ook best relatie-ish aandoen hoor.

Ok, je hebt de verliefd-fase overgeslagen maar beland je dan niet uiteindelijk op hetzelfde punt?



Als hij of jij een andere liefde zou krijgen is het dus (in jullie plan) meteen afgelopen tussen jullie? Over en uit?
quote:Voyager schreef op 27 juni 2016 @ 15:16:

Heb je dan niet gewoon een soort open relatie? Ik vind het ook best relatie-ish aandoen hoor.

Ok, je hebt de verliefd-fase overgeslagen maar beland je dan niet uiteindelijk op hetzelfde punt?



Als hij of jij een andere liefde zou krijgen is het dus (in jullie plan) meteen afgelopen tussen jullie? Over en uit?

Nee, we hebben echt geen relatie. Ook geen open relatie. Als hij of ik een andere liefde krijgen zijn de benefits meteen afgelopen en het samen-kinderen-krijgen-plan is dan hoogst waarschijnlijk van de baan. We blijven wel altijd vrienden en op wat voor manier dan ook in elkaars leven of we houden op zijn minst contact. Al is het alleen maar d.m.v. verjaardagskaartjes ofzo.



Wie weet dat hij sowieso "donor" wil zijn voor mij, ongeacht zijn relatie status. Hij twijfelt daar over. Want hij vindt het heel belangrijk om in het leven van zijn kinderen te zijn. En dat gaat lastiger als hij alleen donor zou zijn en bijvoorbeeld getrouwd met een andere vrouw. Maar mocht hij het tegen die tijd dus níet willen en ik heb geen relatie, dan verzin ik gewoon iets anders. Het is niet dat ik al mijn hoop op zijn sperma heb gevestigd ofzo.



We zien het vanzelf wel. Als we het al gaan proberen weten we natuurlijk niet of het ons wel gegund is. Dus op dit moment staat nog niets vast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven