Geld & Recht alle pijlers

Nieuwe auto zoeken..... welke?

23-06-2016 10:18 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van mijn topic van gisteren zoek ik een nieuwe auto. Maar ik heb geen idee wat voor auto ik wil. Wensen:



5 deurs

mogelijkheid tot trekhaak

ruimte voor een kinderwagen achterin

rijdt voordelig



we rijden ongeveer:

woon-werkverkeer: 4 maal per week 40 km enkele ries

priveverkeer: een keer per maand 150-200 km enkele reis en elke week 1 of 2 ritjes van niet meer dan 20 km



We zoeken een auto die ruim genoeg is om ons als gezin te vervoeren, maar vooral een niet te grote auto. Als we op vakantie gaan kunnen we de auto van mijn broer lenen, dus daar hoeven we geen rekening mee te houden. Het uiterlijk van een auto doet ons niet zoheel veel. Al trek ik de lijn bij een Fiat Multipla (of hoe dat ding ook heet).





Ik heb werkelijk waar geen flauw idee waar ik moet beginnen met zoeken. Iemand een goed idee?
Alle reacties Link kopieren
quote:pollen schreef op 23 juni 2016 @ 12:02:

Dacia Logan is trouwens een auto die in veiligheidstesten een 'dikke onvoldoende' krijgt. Als je ooit een dacia van dichtbij hebt gezien kun je je dat voorstellen.

Zou ik - zeker met een kind - overslaan.



Alles heeft zijn prijs, en 5 tot 10 jaar geleden reden we allemaal zo,n auto.



En bv een Dacia Lodgy echt heel veel auto en zeker met lpg zeer voordelig te rijden.
Alle reacties Link kopieren
zo slecht zijn die dacia's niet overigens..
Alle reacties Link kopieren
quote:slobberbone schreef op 23 juni 2016 @ 15:31:

[...]





Alles heeft zijn prijs, en 5 tot 10 jaar geleden reden we allemaal zo,n auto.



Bij een aanrijding vervormt de hele constructie. Dat is echt al jaren niet meer zo. De anwb noemt de resultaten van de crashtests zelfs een drama. Waarom zou je dan in vredesnaam voor zo'n auto kiezen als er een veiliger alternatief (ongeveer elke andere auto) voorhanden is? Voor die paar euro? Of dat ene jaar dat deze auto jonger is? Rijd ik liever een andere auto. Maar een ander misschien niet, helemaal prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 23 juni 2016 @ 12:46:

[...]





Het ding is bijna 40 cm korter dan bijvoorbeeld een Focus. Veel succes als je een keer wat spullen en het gezin mee wilt nemen.Hij is niet zo ruim als een Focus, maar het is zeker niet zo dat 'ie voor een gezin ongeschikt is.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Ook een goeie auto......
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Een goede vriend is monteur in een garage waar alle merken voorbij komen en die zweert bij Volkswagen of Volvo.



Heb diverse kennissen met een Opel die daar heel veel kosten aan gehad hebben ook jonge auto's dus die zou ik persoonlijk niet kiezen.



Verder geen constructieve bijdrage sorry.
Alle reacties Link kopieren
quote:damas schreef op 23 juni 2016 @ 16:11:

Een goede vriend is monteur in een garage waar alle merken voorbij komen en die zweert bij Volkswagen of Volvo.



Heb diverse kennissen met een Opel die daar heel veel kosten aan gehad hebben ook jonge auto's dus die zou ik persoonlijk niet kiezen.



Verder geen constructieve bijdrage sorry.Helaas staan de moderne Volkswagens nou niet echt bekend om hun waanzinnige betrouwbaarheid.
Oh dear, how sad, never mind.
Ik zou op straat eens rondkijken wat je leuk vindt qua model. Een paar modellen opschrijven en thuis bekijken of deze aan jouw eisen voldoen. En dan zou ik voor een merk gaan dat als heel veilig uit de bus komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandra1905 schreef op 24 juni 2016 @ 07:57:

Ik zou op straat eens rondkijken wat je leuk vindt qua model. Een paar modellen opschrijven en thuis bekijken of deze aan jouw eisen voldoen. En dan zou ik voor een merk gaan dat als heel veilig uit de bus komt.TO zegt juist expliciet dat het uiterlijk er niet zoveel toe doet.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:pollen schreef op 23 juni 2016 @ 15:52:

[...]





Bij een aanrijding vervormt de hele constructie. Dat is echt al jaren niet meer zo. De anwb noemt de resultaten van de crashtests zelfs een drama. Waarom zou je dan in vredesnaam voor zo'n auto kiezen als er een veiliger alternatief (ongeveer elke andere auto) voorhanden is? Voor die paar euro? Of dat ene jaar dat deze auto jonger is? Rijd ik liever een andere auto. Maar een ander misschien niet, helemaal prima.





Inderdaad geen sterk optreden van de Logan maar bv een crach tussen een Duster en veilige C1 gaan heel andere zaken spelen waaronder gewicht etc.



Rij zelf in 2** auto maar komt omdat ik mijn auto oprij. Maar ik heb zat matig beoordeelde voertuigen gereden die toen der tijd makkelijk kon opnemen tegen de sterkste/veiligste voertuigen.



En niet iedereen kan zich veroorloven om in XC90 te rijden.
Alle reacties Link kopieren
okay, ik heb nu wat interessante auto's gevonden..... maar hoe ga ik daar nu een keuze uit maken? Waar moet ik op letten? Ik zag er één met roest op de dorpels (heet dat zo? die rand onder de deuren), dat leek me niet zo fijn.



Maar wat is belangrijker, de leeftijd of het aantal gelopen km's? En ik las ergens iets over distributieriem net vervangen, moet dat bij alle auto's bij 150.000 km? en hoeveel is het waard als dat al gedaan is?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel erg tevreden over Ford, degelijk en betrouwbaar voor een goede prijs (volkswagen of volvo zijn bijvoorbeeld een stuk duurder)
Alle reacties Link kopieren
Opel of ford , trekhaak op een kleinere auto noem ik altijd mishandeling voor je auto, is niet echt goed
Wees jezelf
Alle reacties Link kopieren
Je moet vooral kijken maar die kilometers , als een dealer zegt andersom dan wil hij je een auto aansmeren , aan de kilometers kan je inschatten wat er nog aan kan komen , zo een riem kost 600-800 euro een boel geld , meestal is het al voor de 150.000 dus als de auto bijna op een ton zit , maar de autos van nu en 3-4 jaar geleden hebben geen riem meer maar een ketting , en die hoef je bijna niet te vervangen , die gaat dus veeeeel langer mee
Wees jezelf
Alle reacties Link kopieren
Oja en ik zou iemand mee nemen die verstand van autos heeft ,
Wees jezelf
Hyundai en kia zijn momenteel de betrouwbaarste auto's. Ik ben altijd goed geslaagd met auto's rond de 3500-5000 euro, je hebt wat meer te besteden, maar het hoeft niet hé?
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar gezocht met min of meer dezelfde eisen (en een wat kleiner budget). Het ging uiteindelijk tussen een Ford Focus en een Mitsubishi Space Star (ouder model, de nieuwe zijn een stuk kleiner).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven