Backpack (goedkope, goede) schoenen kopen tips

26-06-2016 22:31 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand nog tips voor redelijk goedkope backpack schoenen die toch goed lopen enzo.

Ik heb enorm snel last van blaren.



Als je toevallig weet waar ze in de aanbieding zijn/bij welke winkel ik moet zijn dan hoor ik dat graag

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 juni 2016 @ 22:39:

Waar ga je heen en wat ga je doen ? Het ligt er nogal aan of je de jungle in gaat, vulkanen gaat beklimmen, etc.Ja precies, of gewoon wat veel mensen wel 'backpacken' noemen maar wat in feite een veredelde multiple stedentrip is, met taxi's van hot naar her en een beetje door musea lopen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
http://www.bever.nl/backpacken/collectie/palladium



Lopen ook heerlijk. Zijn snel droog. Zijn niet zo zwaar.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 26 juni 2016 @ 23:12:

[...]





Ja precies, of gewoon wat veel mensen wel 'backpacken' noemen maar wat in feite een veredelde multiple stedentrip is, met taxi's van hot naar her en een beetje door musea lopen.Of van hangmat-met -drankje-in-een-kokosnoot naar hangmat-met-drankje-in-een-kokosnoot.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 juni 2016 @ 23:17:

[...]





Of van hangmat-met -drankje-in-een-kokosnoot naar hangmat-met-drankje-in-een-kokosnoot.



Haha ja precies.



Ik heb nog steeds de nep-Teva's die ik voor een gulden of 5 in Indonesië heb gekocht in 1997. Kilometers heb ik daarop gelopen! Op een gegeven moment een maand lang elke dag een wandeling van een kilometer of 16.

Ook op Havaianas-slippers kan ik prima wandelen in steden, ook met kinderkopjes en steile straten.

En op Timberland-sandalen (soort Teva-model) heb ik ook menig jungletocht gelopen. Wel altijd met maximaal 5-6 kilo bagage.

Meestal heb ik ook wel gympjes bij me voor als het eens een keer regent of ik in een kouder gebied ben.



Echte bergschoenen neem ik alleen mee als ik bergtochten ga maken.



Maar we hebben niks meer terug gehoord van TO geloof ik... of ze maandenlang met bepakking en al door de bergen gaat klauteren, of een paar weekjes in Thailand van hangmat naar hangmat...
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Wil je echt goedkoper uit zijn, zou je eens naar Decathlon kunnen gaan. Verrassend goede schoenen voor die prijs!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad sterk afhankelijk van wat je gaat doen op je reis. Maar mijn tip: neem een paar hardloopschoenen mee! Die zitten vaak lekker, zijn licht, snel droog en goede grip in de bergen. Heb al veel bergwandelingen gemaakt op mijn Nike's! Enige is dat ze niet waterdicht zijn. Maar ik vind ze 100 keer fijner dan mijn dure, zware bergschoenen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn Meindls voor 20 euro tweedehands gekocht, ze waren nog nauwelijks gedragen. En ze lopen echt heerlijk, ik vond ze perfect voor bergen beklimmen in Noorwegen. Ik zou wel aanraden om extra veters mee te nemen.

Qua backpack ligt het eraan wat je plan is. Als je echt flinke stukken gaat lopen is het wel verstandig om echt een goede te nemen, niks zo kut als een hengsel die onderweg kapot gaat ofzo.



Oja en heb ook helemaal geen blaren gehad met mijn meindls!
Alle reacties Link kopieren
quote:suuz393 schreef op 27 juni 2016 @ 07:05:

Inderdaad sterk afhankelijk van wat je gaat doen op je reis. Maar mijn tip: neem een paar hardloopschoenen mee! Die zitten vaak lekker, zijn licht, snel droog en goede grip in de bergen. Heb al veel bergwandelingen gemaakt op mijn Nike's! Enige is dat ze niet waterdicht zijn. Maar ik vind ze 100 keer fijner dan mijn dure, zware hardloopschoenen.

Er zit een verschil tussen wandelen in de bergen (over gebaande (aangelegde) paden) of dat je echt een trektocht gaat maken waarbij je over rotsen moet klauteren of over keiige paadjes strompelt. In het laatste geval zijn goede, hoge bergschoenen écht beter. Hardloopschoenen hebben namelijk lang niet zoveel grip en zijn veel gladder, dus de kans dat je daarmee onderuit gaat of je enkels verzwikt is veel groter.

Maar als TO alleen maar van de bus naar het ho(s)tel en van het ho(s)tel naar het station hoeft te lopen met haar rugzak dan maakt het inderdaad niet zoveel uit welke schoenen ze draagt.
Alle reacties Link kopieren
Hanwag. Niet goedkoop maar lopen als sloffen



Of teva Maar dat is budget optie. Loopt prima overigens
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze gekocht bij zwerfkei overigens Ik heb fysieke problemen dus goede schoenen zijn essentieel. Ik gebruik ze ook thuis
To?
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 27 juni 2016 @ 07:47:

[...]



Er zit een verschil tussen wandelen in de bergen (over gebaande (aangelegde) paden) of dat je echt een trektocht gaat maken waarbij je over rotsen moet klauteren of over keiige paadjes strompelt. In het laatste geval zijn goede, hoge bergschoenen écht beter. Hardloopschoenen hebben namelijk lang niet zoveel grip en zijn veel gladder, dus de kans dat je daarmee onderuit gaat of je enkels verzwikt is veel groter.

Dan moet je wel met hoge bergschoenen over ruig terrein kunnen lopen. Ik heb bergschoenen (en echt veel gebruikt) en gewoon wandelen gaat prima, maar juist niet over keien en klimmen. Ik vind ze ook te zwaar als je veel moet lopen, daarnaast is ze zool vaak niet flexibel en ik vind het daardoor lastig om feeling te houden met de ondergrond. Ik moest echt kijken waar ik mijn voeten neer zette en had moeite met mijn evenwicht. Terwijl ik met hardloopschoenen zo naar boven klauter.



TO, het is dus heel erg afhankelijk van wat je gaat doen en wat je lekker vindt zitten. Zoals je hier leest, de één loopt een berg op op zijn slippertjes en de ander kan alleen maar strompelen als die geen bergschoenen draagt. En hoeveel wil je uitgeven en hoeveel wil je meesjouwen. Goede bergschoenen kosten vaak meer dan 150 euro, lichte wandelschoenen vaak minder, en hardloopschoenen (niet het nieuwste model) nog minder.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dure schoenen van Hanwag, heb me goed laten adviseren voordat ik een wandelvakantie ging doen (zesdaagse huttentrektocht in de bergen).



Omdat ze nogal zwaar zijn later bij ANWB wandelschoenen gekocht voor 'gewoon' in NL. Moest er eerst al zooltjes bij kopen omdat ze eigenlijk net niet lekker zaten. En de laatste keer dat ik ze aan had, had ik ineens enorme blaren bij mijn hiel. Bleek de binnenkant vol gaten te zitten en daardoor vol vervelende randjes. Kennelijk heb ik veel wrijving gehad bij hielen en zijn ze daardoor zo snel kapot gegaan.



Oftewel goedkoop is echt duurkoop. Althans als je langere stukken gaat lopen.



Bij een goede winkel wordt ook rekening gehouden met het feit dat je voeten uitzetten bij warmte of gewoon na een lange dag lopen. Bij de winkel hier heb je zo'n baan met allerlei stenen waarop je dan moet proeflopen.



Toen ik mijn Hanwag schoenen net nieuw had hele vakantie erop gelopen zonder ook maar één blaar (zes uur lopen/klimmen per dag). Gekocht dus in goede outdoor zaak.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 27 juni 2016 @ 07:47:

[...]



Er zit een verschil tussen wandelen in de bergen (over gebaande (aangelegde) paden) of dat je echt een trektocht gaat maken waarbij je over rotsen moet klauteren of over keiige paadjes strompelt. In het laatste geval zijn goede, hoge bergschoenen écht beter. Hardloopschoenen hebben namelijk lang niet zoveel grip en zijn veel gladder, dus de kans dat je daarmee onderuit gaat of je enkels verzwikt is veel groter.

Maar als TO alleen maar van de bus naar het ho(s)tel en van het ho(s)tel naar het station hoeft te lopen met haar rugzak dan maakt het inderdaad niet zoveel uit welke schoenen ze draagt.Dit geldt voor mij dus echt niet. Net terug van een vakantie in Montenegro waar we écht de bergen in zijn geweest (steile rotsen, klimmen, klauteren, etc). Ik doe dat veel liever op sportschoenen, omdat ze flexibeler zijn en (bij mij) wel betere grip hebben. Maar ik heb wel goede enkels
Alle reacties Link kopieren
quote:ducktape schreef op 26 juni 2016 @ 22:50:

[...]





En daarom kan een winkel nooit concurreren tegen webwinkels.

In de winkel betaal je o.a. Voor het advies en de service.

Ik kan zo een uur bezig zijn met mensen die berg/wandelschoenen komen kopen.



Ik denk dat ik er een stuk minder moeite in zou steken als ik wist dat ze ze uiteindelijk toch online zouden kopen.





En toch hè, ik ben laatst zeker een uur lang geholpen door een verkoper om bergschoenen uit te zoeken. Ik wilde alleen graag goretex, en de schoenen die hij uiteindelijk voor me vond, hadden ze in de betreffende winkel wel in leer, maar niet in goretex. Toen adviseerde hij me dus om ze via internet te bestellen. Dat kon hij ook wel in de winkel doen, maar alleen met aankoopverplichting, en als ik het zelf (dus bij andere winkel!) zou doen, dan kon ik ze evt. Nog terugsturen, mochten ze toch een beetje anders zitten dan de leren variant. Hij heeft zelfs nog voor me opgezocht waar ze het goedkoopst nog in mijn maat te krijgen waren. Dat vond ik echt een super service, hijheeft veel tijd in mij gestoken en alles, en uiteindelijk zelf geadviseerd bij hem dus niet te kopen, gewoon om mij aan de best passende schoenen te helpen.



Uiteindelijk loont dit voor hem ook, want familielid is na deze positieve ervaring naar dezelfde winkel gereden voor schoenen, ookal was t anderhalf uur rijden. Goede service is zoveel waard!
quote:suuz393 schreef op 27 juni 2016 @ 09:58:

[...]





Dit geldt voor mij dus echt niet. Net terug van een vakantie in Montenegro waar we écht de bergen in zijn geweest (steile rotsen, klimmen, klauteren, etc). Ik doe dat veel liever op sportschoenen, omdat ze flexibeler zijn en (bij mij) wel betere grip hebben. Maar ik heb wel goede enkels Totaal off topic maar wat een verrassend mooi land he!
Alle reacties Link kopieren
quote:Moon-Alisa schreef op 27 juni 2016 @ 08:34:

Ik heb dure schoenen van Hanwag, heb me goed laten adviseren voordat ik een wandelvakantie ging doen (zesdaagse huttentrektocht in de bergen).



Omdat ze nogal zwaar zijn later bij ANWB wandelschoenen gekocht voor 'gewoon' in NL. Moest er eerst al zooltjes bij kopen omdat ze eigenlijk net niet lekker zaten. En de laatste keer dat ik ze aan had, had ik ineens enorme blaren bij mijn hiel. Bleek de binnenkant vol gaten te zitten en daardoor vol vervelende randjes. Kennelijk heb ik veel wrijving gehad bij hielen en zijn ze daardoor zo snel kapot gegaan.



Oftewel goedkoop is echt duurkoop. Althans als je langere stukken gaat lopen.



Bij een goede winkel wordt ook rekening gehouden met het feit dat je voeten uitzetten bij warmte of gewoon na een lange dag lopen. Bij de winkel hier heb je zo'n baan met allerlei stenen waarop je dan moet proeflopen.



Toen ik mijn Hanwag schoenen net nieuw had hele vakantie erop gelopen zonder ook maar één blaar (zes uur lopen/klimmen per dag). Gekocht dus in goede outdoor zaak.Ik precies dezelfde ervaring€
Alle reacties Link kopieren
quote:Marloes85 schreef op 27 juni 2016 @ 11:00:

[...]





Totaal off topic maar wat een verrassend mooi land he!Ja echt gaaf!!
Alle reacties Link kopieren
quote:suuz393 schreef op 27 juni 2016 @ 07:05:

Inderdaad sterk afhankelijk van wat je gaat doen op je reis. Maar mijn tip: neem een paar hardloopschoenen mee! Die zitten vaak lekker, zijn licht, snel droog en goede grip in de bergen. Heb al veel bergwandelingen gemaakt op mijn Nike's! Enige is dat ze niet waterdicht zijn. Maar ik vind ze 100 keer fijner dan mijn dure, zware hardloopschoenen.Ik denk dat je op het laatst 'bergschoenen' bedoelt?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ligt er een beetje aan naar welk gebied je gaat. Maar in de jungle of in bijvoorbeeld Afrika zou je ook Palladiums kunnen overwegen. Als je op rotsachtig glad terrein gaat zou ik wel voor hoge bergschoenen gaan. Ik heb zelf een paar van Timberland van leer. Echt ideaal!
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 27 juni 2016 @ 19:25:

[...]





Ik denk dat je op het laatst 'bergschoenen' bedoelt?Uiteraard
Alle reacties Link kopieren
Afhankelijk van wat voor schoen je zoekt voor welk terrein. Als het stevig moet zijn zou ik bij een (leger)dump in de buurt kijken voor kistjes. Ook handig voor veel stevig en betaalbaar kampeerspul
Alle reacties Link kopieren
quote:ducktape schreef op 26 juni 2016 @ 22:50:

[...]





En daarom kan een winkel nooit concurreren tegen webwinkels.

In de winkel betaal je o.a. Voor het advies en de service.

Ik kan zo een uur bezig zijn met mensen die berg/wandelschoenen komen kopen.



Ik denk dat ik er een stuk minder moeite in zou steken als ik wist dat ze ze uiteindelijk toch online zouden kopen.





Bij onze (landelijke) winkel heb je trouwens t/m 1 juli op 1 artikel uit de huidige collectie 20% korting.





Mocht je bij Bever werken, dan kan ik je mededelen dat ik het vierkant verrek om kindersandalen die standaard in het assortiment zitten vooruit te betalen omdat jullie zijn maat niet op voorraad hebben.

Mét de garantie dat ik mijn geld direct terug zou kunnen krijgen als ze niet passen.

De Keen Newport heeft Bever al jaren, en dan gaat Bever een vaste klant (die dit model al acht jaar koopt bij Bever) zo benaderen ?



De groeten, ik ga dan naar Bol.com, daar kan ik meerdere maten bestellen zonder vooruitbetaling én zonder gedoe terugsturen wat niet past.



Service en service zijn blijkbaar twee verschillende dingen. Ik ga niet betalen voor het niet op voorraad hebben van een standaardschoen in een standaardmaat.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op 27 juni 2016 @ 20:28:

[...]





Mocht je bij Bever werken, dan kan ik je mededelen dat ik het vierkant verrek om kindersandalen die standaard in het assortiment zitten vooruit te betalen omdat jullie zijn maat niet op voorraad hebben.

Mét de garantie dat ik mijn geld direct terug zou kunnen krijgen als ze niet passen.

De Keen Newport heeft Bever al jaren, en dan gaat Bever een vaste klant (die dit model al acht jaar koopt bij Bever) zo benaderen ?



De groeten, ik ga dan naar Bol.com, daar kan ik meerdere maten bestellen zonder vooruitbetaling én zonder gedoe terugsturen wat niet past.



Service en service zijn blijkbaar twee verschillende dingen. Ik ga niet betalen voor het niet op voorraad hebben van een standaardschoen in een standaardmaat.



Ik werk níet bij de Bever.

Als bij ons een maat niet voorradig is wordt deze zonder verplichting tot kopen uit een ander filiaal overgehaald. Past hij niet, gaat hij bij ons op de plank..



Ik hoor vaker klachten over het feit dat de Bever nauwelijks voorraad heeft en nagenoeg alles daar besteld moet worden...
Alle reacties Link kopieren
quote:ducktape schreef op 27 juni 2016 @ 21:49:

[...]



Ik hoor vaker klachten over het feit dat de Bever nauwelijks voorraad heeft en nagenoeg alles daar besteld moet worden...



Lekker handig. Net als dé Nike Store die niet eens het standaard model in de winkel heeft staan, dat je online kunt 'customizen'. Meer dan €130 voor sneakers in je eigen kleurtjes. Maar als ze niet passen heb je vette pech, custom-made is niet terug te sturen. Maar vooraf even passen zodat je de juiste maat bestelt (ook in hun eigen winkel maar dan online), kan dus ook niet!! Wat een sukkels. Ze wilden mijn geld blijkbaar niet.



Dit overigens off-topic, maar de TO is toch al aan de wandel, zonder schoenen. Dus het maakt niet uit waar we het over hebben.
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven