geen relatie willen

26-06-2016 21:12 108 berichten
Ik denk niet dat ik (door mijn verleden) ooit nog een relatie aan kan gaan, het idee alleen al vliegt me aan.



Ik zit er totaal niet mee, ik heb een leuk leven, een leuke baan, een leuk appartement en ik volg een leuke deeltijd studie.

Laatst zei een vriendin van me dat ze het zo jammer zou vinden als ik nooit een leuke man zou ontmoeten waar ik een relatie mee zou willen, ze gunt me namelijk een leuk leven zei ze. Dit heeft me wel aan het denken gezet maar ik ben tot de conclusie gekomen dat ik een leuk leven heb en dat een man in mijn leven alleen maar stress zou veroorzaken.



Zijn er nog meer meiden die er niet aan moeten denken om een relatie aan te gaan?
Ik ben ook al heel lang vrijgezellig en wil het niet anders meer.

Als ik in een relatie zit dan ga ik voor de harmonie en dat is niet mijn ervaring in relaties. Als ik een man in mijn leven toelaat, dan worden ze gelijk lui en egoïstisch. Op één of andere manier trek ik dat soort mannen aan en daar word ik alleen maar ongelukkig van.

Ik heb het prima naar mijn zin alleen en ben ook tot de conclusie gekomen dat ik niet meer wil proberen.

Zeker nu op mijn leeftijd kom ik alleen maar mannen tegen die op zoek zijn naar een hotel met bediening. Of ze zijn altijd alleen geweest of ze hebben een echtscheiding achter de rug en verwachten van mij dat ze hetzelfde leven krijgen als ze hadden met hun ex, inclusief hoe de bietjes worden klaargemaakt of het zijn weduwnaars die niet los kunnen laten.

Ik zit daar allemaal helemaal niet op te wachten, is allemaal gedoe en ik heb meer dan genoeg aan mijn eigen leven.

Kan gaan en staan waar en wanneer ik wil, hoef met niemand rekening te houden en als ik iets wel of niet wil, dan kan dat gewoon. Het is wel goed zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinkiepink schreef op 26 juni 2016 @ 22:07:

[...]





Voor iemand anders voelt dat wel zo. Dan is een relatie een invulling en geen aanvulling.



Ik ben er van overtuigd dat je gelukkig moet zijn met je eigen leven/vrienden/hobby's/werk etc.



Dat is wat je leven invulling geeft. Een relatie kan daar een mooie aanvulling op zijn, maar als ik niet gelukkig ben met mijn eigen leven dan zal een partner mij echt niet gelukkiger maken.



en het risico van een relatie aangaan is mega groot



Helemaal met je eens, maar ik blijf het raar en onprettig vinden dat ik mij moet 'verdedigen'. Ik accepteer haar keuzes toch ook.



Ik heb voor mijzelf geaccepteerd dat dit mijn situatie is en dat het goed is. Tuurlijk kan dat veranderen, maar terwijl mijn omgeving ging settelen, heb ik voor mijn carrière gekozen en een baan aan de andere kant van het land geaccepteerd bijvoorbeeld. Dat zijn dingen die ik zelf in de hand heb en kan doen omdat ik met niemand rekening hoef te houden. Dat ik andere keuzes maak omdat mijn situatie anders is betekent niet dat ik niet gelukkig ben. Dat vind ik vervelend en ik snap ook dat TO door dit soort opmerkingen gaat twijfelen. Het geeft het gevoel dat ie niet volmaakt bent.
Seriously?
quote:Cateautje schreef op 26 juni 2016 @ 23:18:

Ik ben ook al heel lang vrijgezellig en wil het niet anders meer.

Als ik in een relatie zit dan ga ik voor de harmonie en dat is niet mijn ervaring in relaties. Als ik een man in mijn leven toelaat, dan worden ze gelijk lui en egoïstisch. Op één of andere manier trek ik dat soort mannen aan en daar word ik alleen maar ongelukkig van.

Ik heb het prima naar mijn zin alleen en ben ook tot de conclusie gekomen dat ik niet meer wil proberen. Zeker nu op mijn leeftijd kom ik alleen maar mannen tegen die op zoek zijn naar een hotel met bediening. Of ze zijn altijd alleen geweest of ze hebben een echtscheiding achter de rug en verwachten van mij dat ze hetzelfde leven krijgen als ze hadden met hun ex, inclusief hoe de bietjes worden klaargemaakt of het zijn weduwnaars die niet los kunnen laten. Ik zit daar allemaal helemaal niet op te wachten, is allemaal gedoe en ik heb meer dan genoeg aan mijn eigen leven. Kan gaan en staan waar en wanneer ik wil, hoef met niemand rekening te houden en als ik iets wel of niet wil, dan kan dat gewoon. Het is wel goed zo.



Wauw Cateau, mooie post!

Dat proberen (moeilijke man, daten e.d.) daar ben ik ook echt klaar mee.

Als ik dan nog tig jaar vrijgezellig blijf, jammerdebammer maar ik word onderhand doodmoe van dat gedoe...
Alle reacties Link kopieren
Als je vindt dat je leven nu prima in balans is en je gelukkig bent, dan is het voor jou goed zo! De mensen in je omgeving zien je graag gelukkig en vanuit hun perspectief hoort daar een partner bij. Je kan ze natuurlijk aangeven dat dit jouw leven is en je je zo gelukkig voelt en dat moeten ze maar accepteren.



Dit is nu jouw keuze, echter wie weet gaat jouw perspectief over een paar jaar ook wel veranderen. Je ziet dan misschien vrienden in jouw omgeving die gaan trouwen, kids krijgen en hebt er dan ook een verlangen naar.
quote:MrSerenity01 schreef op 26 juni 2016 @ 23:25:

Als je vindt dat je leven nu prima in balans is en je gelukkig bent, dan is het voor jou goed zo! De mensen in je omgeving zien je graag gelukkig en vanuit hun perspectief hoort daar een partner bij. Je kan ze natuurlijk aangeven dat dit jouw leven is en je je zo gelukkig voelt en dat moeten ze maar accepteren.



Dit is nu jouw keuze, echter wie weet gaat jouw perspectief over een paar jaar ook wel veranderen. Je ziet dan misschien vrienden in jouw omgeving die gaan trouwen, kids krijgen en hebt er dan ook een verlangen naar.Dit is weer zo'n in een hoek drijvende zin. Misschien heeft ze haar besluit wel genomen, weet je veel.
Alle reacties Link kopieren
quote:BZB schreef op 26 juni 2016 @ 22:42:

Ik ben al heel lang alleen en heb een leuk leven; maar zou toch graag een relatie willen. Ik mis intimiteit. (Los van de seks, want daar is genoeg van)



Wat doen jullie daarmee? Af en toe heeft iedereen een arm om zich heen nodig die niet van je moeder is, of iemand om tegenaan te kruipen nodig, lijkt me. Iemand die je na een lange dag een bord eten voorzet en zegt dat het allemaal wel goed komt. Zoiets



Dat, herkenbaar inderdaad. Toen ik nog in dezelfde plaats als mijn ouders woonde, ging ik daar vaak langs. Maar fat was ook niet goed, want doordat het niet lekker liep op mijn werk en ik mij niet prettig voelde in mijn huis was ik alleen maar aan het klagen, en dat was mijn vader op een gegeven moment zat



Wat wel helpt is toch mijn vrienden. Een vriendin die er altijd is, dan wel met een fles wijn omdat ik mij kut voel, dan wel met een maaltijd als ik gewerkt heb. Helaas woont zij ook in mijn vorige woonplaats.



Gelukkig kwam ik in mijn nieuwe plaats heel snel iemand tegen met wie het echt enorm klikte. Met hem eet ik vaak samen en ik spreek hem elke dag. Dat scheelt een hoop, zeker in een plaats waar je niemand kent.



En soms, voel ik me ook echt wel zielig, zoals vandaag omdat ik enorm verkouden ben en al de hele dag onder een deken met een doos tissues doorbreng en dan ook nog moet koken. Maar daar probeer ik me dan maar overheen te zetten, terwijl ik zuchtend op sta om nieuwe thee of hot coldrex te pakken. Hopend dat het morgen beter is..
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Als je gelukkig bent nu, is dat niet het belangrijkste?
Alle reacties Link kopieren
quote:womansintuition schreef op 26 juni 2016 @ 23:28:

Als je gelukkig bent nu, is dat niet het belangrijkste?



My point exactly!



quote:Cateautje schreef op 26 juni 2016 @ 23:27:

[...]



Dit is weer zo'n in een hoek drijvende zin. Misschien heeft ze haar besluit wel genomen, weet je veel.Niet de bedoeling om haar in een hoek te drijven (maar meer wat womansintuition zegt. Ze geeft zelf aan dat ze vervelende relaties achter de rug heeft en tot de conclusie is gekomen dat ze (op dit moment zoals haar leven er nu uitziet) gelukkig is zonder alle relatie stress.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrSerenity01 schreef op 26 juni 2016 @ 23:37:

[...]





My point exactly!





[...]





Niet de bedoeling om haar in een hoek te drijven (maar meer wat womansintuition zegt. Ze geeft zelf aan dat ze vervelende relaties achter de rug heeft en tot de conclusie is gekomen dat ze (op dit moment zoals haar leven er nu uitziet) gelukkig is zonder alle relatie stress.





Ja weet je wat ik denk... gelukkig zijn is nog niet zo vanzelfsprekend.

En TO geeft aan dat ze gelukkig is met haar leven. Dat vriendinnen haar graag gelukkig met een man wi?len zien... sja, dat vind ik dan wel bijzonder. Want geluk hoeft niet in een relatie te zitten.

Ik zou willen dat ik kon zeggen dat ik gelukkig was met mijn leven. TO, hartstikke fijn dat je gelukkig bent nu!
Grootste fout ooit; denken dat je een ander nodig hebt, om een leuk en/of gelukkig leven te hebben.

Ieder is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen geluk, en niet een ander.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moonchild82 schreef op 26 juni 2016 @ 23:49:

Grootste fout ooit; denken dat je een ander nodig hebt, om een leuk en/of gelukkig leven te hebben.

Ieder is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen geluk, en niet een ander.



Zo waar!



To, ik heb ook een relatie gehad waarin ik flink werd mishandeld. Wilde nooit meer een vent, alleen blijven leek me heerlijk. Nog geen jaar na de breuk met mijn vervelende ex kwam ik een man tegen die het me heel lastig maakte. Ik wilde echt geen relatie meer maar hij voelde zo goed.. Heb me laten overhalen en daar heb ik nu, 15 jaar, een huwelijk en 2 kinderen later geen spijt van. Hij laat me dagelijks zien dat er mannen zijn die wel de moeite waard zijn en die wel oprecht van je kunnen houden. Hij vult me aan en we geven elkaar veel vrijheid, waardoor het zo goed werkt.

Maar laat iemand je vertellen dat je een relatie "moet" hebben, er is er maar eentje die dat beslist en dat ben jijzelf!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er ook niet op te wachten, ben zelfs een ouwe vrijster.



Word ook niet snel verliefd, en de gemiddelde Nederlandse man helpt daar ook niet bij, met zijn gel-stekeltjes, nylon windjack, slaapverwekkende proza, slapheid maar wel een groot ego, en seksen kunnen ze ook al niet...



Misschien als ik in Italië zou wonen, al zijn dat ook wel opgewonden standjes, maar ze zijn wel een stuk knapper en ook beter gekleed.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
quote:[kopjekoffie70 schreef op 26 juni 2016 @ 23:58[/message]:

Ik zit er ook niet op te wachten, ben zelfs een ouwe vrijster.



Word ook niet snel verliefd, en de gemiddelde Nederlandse man helpt daar ook niet bij, met zijn gel-stekeltjes, nylon windjack, slaapverwekkende proza, slapheid maar wel een groot ego, en seksen kunnen ze ook al niet...



Misschien als ik in Italië zou wonen, al zijn dat ook wel opgewonden standjes, maar ze zijn wel een stuk knapper en ook beter gekleed.Hahahahahahahahahahahahahahahaha!!!!
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie mezelf ook niet in staat om een vaste relatie te hebben. Het hoogste dat ik gehad heb is een FWB. Een man met wie ik al een paar jaar goed bevriend was. We wilden niet de verplichtingen van een relatie, aangezien we beiden best einzelgängers zijn. Na 3 jaar zette ik er een punt achter. We hadden haast geen gezamenlijke interesses en dat ging me opbreken. We deden wel dingen voor elkaar, maar meer omdat het zo hoorde. Niet uit oprechte belangstelling.

We spraken altijd alleen overdag af, omdat we na een paar uur weer alleen wilden zijn. Hij heeft 1 keer een weekend gelogeerd. Dat leek ons beiden leuk. Ik had nog nooit met een man geslapen. Echt overnachten dan, want seks hadden we al een tijd. Het was mijn akeligste weekend ooit sinds ik op mezelf woon. Wat een gedoe. Het enige leuke was dat we naar de stad gingen. Onze dagritmes verschilden nogal. Zijn bedtijd was om 20:00 en de mijne na 0:00 uur in het weekend. We pakten de middenweg. Van de stress heb ik niet kunnen slapen. Het bed niet voor mezelf hebben voelde beklemmend. Om 20:00 wilde hij opstaan en ik ging er ook maar uit, omdat ik de gastvrouw was. Zo blij dat hij na het ontbijt weer vertrok.

Ik weet niet of het anders is als je echt verliefd bent, aangezien ik dat nooit word. En ik wil toch wel echt iets voelen voor iemand. Misschien kan ik dat gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:kopjekoffie70 schreef op 26 juni 2016 @ 23:58:

Ik zit er ook niet op te wachten, ben zelfs een ouwe vrijster.



Word ook niet snel verliefd, en de gemiddelde Nederlandse man helpt daar ook niet bij, met zijn gel-stekeltjes, nylon windjack, slaapverwekkende proza, slapheid maar wel een groot ego, en seksen kunnen ze ook al niet...



Misschien als ik in Italië zou wonen, al zijn dat ook wel opgewonden standjes, maar ze zijn wel een stuk knapper en ook beter gekleed. Zo wáár!!
Alle reacties Link kopieren
Er komt een tijd dat je merkt dat vrijgezel zijn ook niet alles is, gelukkig bestaat er nog iets als een vriend met voordelen.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:zelus73 schreef op 27 juni 2016 @ 01:11:

Er komt een tijd dat je merkt dat vrijgezel zijn ook niet alles is, gelukkig bestaat er nog iets als een vriend met voordelen.



Succes!En daar gaan we weer... Iemand kan alleen ook gelukkig zijn.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
[quote]kopjekoffie70 schreef op 26 juni 2016 @ 23:58:

Ik zit er ook niet op te wachten, ben zelfs een ouwe vrijster.



Word ook niet snel verliefd, en de gemiddelde Nederlandse man helpt daar ook niet bij, met zijn gel-stekeltjes, nylon windjack, slaapverwekkende proza, slapheid maar wel een groot ego, en seksen kunnen ze ook al niet...



Soms zijn er van die reacties op het forum waarbij ik in mijn eentje hard begin te lachen en dit is er 1 van. Geweldig en zo waar
Alle reacties Link kopieren
quote:Alicemorgan82 schreef op 26 juni 2016 @ 23:22:

[...]





Wauw Cateau, mooie post!

Dat proberen (moeilijke man, daten e.d.) daar ben ik ook echt klaar mee.

Als ik dan nog tig jaar vrijgezellig blijf, jammerdebammer maar ik word onderhand doodmoe van dat gedoe...Waarom dan toch jammerdebammer?
"Listen, I've got something very obvious to tell you. You're not allowed to give up. If they decide to kill me, it means that we are incredibly strong. " Aleksei Navalny
Alle reacties Link kopieren
Heb ik heel lang ook gehad, heb tot mijn 22e nooit een vriend (je) gehad. Had daar door mijn verleden ook helemaal geen behoefte aan, en was bang om weer teleurgesteld te worden etc.

Maar nu ben ik al 2.5 enorm gelukkig in de liefde. Misschien komt er ooit wel eens iemand op je pad....
Alle reacties Link kopieren
quote:labor22 schreef op 27 juni 2016 @ 06:18:

Heb ik heel lang ook gehad, heb tot mijn 22e nooit een vriend (je) gehad. Had daar door mijn verleden ook helemaal geen behoefte aan, en was bang om weer teleurgesteld te worden etc.

Maar nu ben ik al 2.5 enorm gelukkig in de liefde. Misschien komt er ooit wel eens iemand op je pad....Dit is toch precies wat TO bedoelt, dat het single-zijn gezien wordt als 'nog niet de ware tegengekomen zijn'.
"Listen, I've got something very obvious to tell you. You're not allowed to give up. If they decide to kill me, it means that we are incredibly strong. " Aleksei Navalny
quote:saszee schreef op 26 juni 2016 @ 21:22:

[...]





mishandeling, emotionele mishandeling, doodsbedreiging enz enz





Ja, dat herken ik. In het verleden heb ik dat ook meegemaakt. Ik heb ook geen relatie, en ik vind het wel goed zo. Jammer is het wel vind ik, maar ik kan het gewoon niet meer, van het idee alleen al krijg ik stress. Er zijn mannen die het lief geprobeerd hebben met mij, maar ik ben degene die afhaakt, puur door de stress die ik ervaar.

Nou heb ik twee van mijn kinderen nog thuis, maar ze worden groter, en dat houdt wel in dat ik straks misschien helemaal alleen woon. En dat vind ik geen fijn vooruitzicht...
quote:Solomio schreef op 27 juni 2016 @ 06:06:

[...]



Waarom dan toch jammerdebammer?

Dat had ik gezegd ;) , ik zou het best leuk vinden om weer een relatie aan te gaan met een leuk persoon.

Alleen is de wanhoop eraf en heb ik het niet perse nodig voor mijn geluk, want idd. dat zit in jezelf.

En om er dingen voor te doen die ik niet zie zitten gaat simpelweg niet werken. Er is gewoon best veel gebeurd, daar moet ik wel even van bijkomen...
quote:luctor1977 schreef op 26 juni 2016 @ 22:15:

Misschien een gekke vraag. Hoe kom je aan je seksuele behoefte?Ik heb geen seksuele behoefte, het idee om seks te hebben maakt me misselijk
Bedankt voor alle leuke en positieve reacties, vanavond reageer ik uitgebreid ik moet nu naar mijn werk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven