Mijn zus is dood

27-06-2016 00:55 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet even niet waar ik het zoeken moet, ben zo verdrietig. Mijn zus is vandaag overleden. Ze had al jaren lichamelijke en psychische problemen en haar levensverwachting lag daardoor al niet heel erg hoog. Maar toch is het compleet onverwachts gebeurd, van de ene op de andere dag ging haar toestand achteruit en 24 uur later was ze dood. De band met haar is altijd ingewikkeld geweest, er waren veel problemen en ruzies, verdriet en zorgen, vooral mijn ouders hebben ontzettend veel te stellen gehad met haar. Ik heb haar vaak vervloekt maar had het ook enorm met haar te doen. Ze was toch mijn zus. En van vroeger heb ik ook fijne en goeie herinneringen aan haar.

Ze heeft nu rust, want eigenlijk wilde ze niet meer, haar lichaam was gewoon op. Ik hoop zo dat ze geen pijn heeft gehad. Ze denken van niet maar weten het niet zeker. Ik wil het wel graag geloven.

Ik voel me nogal in een waas, kan het nog niet echt geloven. Ze is maar 46 geworden. Voel me ZO kut.
Alle reacties Link kopieren
voor jou. Dat moet zwaar kut zijn, Kanthari.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren


Hè, wat rot.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd, Tuurlijk voel je je kut, het is niet niks om je zus te verliezen. En zelfs van een zus die je af en toe vervloekt hou je, of omdat je van haar houd vervloek je haar soms: "waarom doe je niet dit of dat stomme zus" Je zegt dat ze zelf eigenlijk niet meer wilde, houden van is ook loslaten, al zal je dat nu misschien nog niet zo zien. Sterkte, manieren van rouwen kun je niet vergelijken, jouw manier zal je zelf moeten uitvinden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
War vreselijk... Sterkte komende tijd
Alle reacties Link kopieren
Wat erg voor jullie.

Zij zal nu haar rust hebben. Met lichamelijke en psychische problemen wil je toch ook geen 80 worden.

Heel veel sterkte de komende tijd.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel.. Ik hoop vooral dat ze op het moment geen angst of pijn heeft gevoeld. Er was niemand bij haar op dat moment, we waren net even weg. Dat vind ik zo erg..
Alle reacties Link kopieren
Wat naar voor je. Gecondoleerd en een dikke
Power to the people
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 27 juni 2016 @ 01:06:

Gecondoleerd, Tuurlijk voel je je kut, het is niet niks om je zus te verliezen. En zelfs van een zus die je af en toe vervloekt hou je, of omdat je van haar houd vervloek je haar soms: "waarom doe je niet dit of dat stomme zus" Je zegt dat ze zelf eigenlijk niet meer wilde, houden van is ook loslaten, al zal je dat nu misschien nog niet zo zien. Sterkte, manieren van rouwen kun je niet vergelijken, jouw manier zal je zelf moeten uitvindenNou moet ik zo hard huilen spijker op de kop dankjewel..
quote:Kanthari schreef op 27 juni 2016 @ 01:10:

Dankjewel.. Ik hoop vooral dat ze op het moment geen angst of pijn heeft gevoeld. Er was niemand bij haar op dat moment, we waren net even weg. Dat vind ik zo erg..



Misschien heeft ze daar juist op gewacht.



Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Voel me zo'n slechte zus.. Maar ze was gewoon niet meer goed te bereiken.. Zo'n verdrietig leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:SilverShadow schreef op 27 juni 2016 @ 01:14:

[...]





Misschien heeft ze daar juist op gewacht.



Heel veel sterkte! Ja dat zou ook goed kunnen.. Ik hoop het
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte
Och liefje... Volgens mij ben je een fantastische zus geweest, alleen al hoe liefdevol maar eerlijk dat je over haar schrijft. Weet je, sommige mensen lijken om een wazige reden niet gemaakt om gelukkig te kunnen of mogen zijn. Ontzettend moeilijk voor jou als zus, maar niemand (jij niet en zij zeer waarschijnlijk ook niet) had hier verandering in aan kunnen brengen hoe graag je ook wilde en hoe graag zij waarschijnlijk wilde. En het feit dat je haar wel eens kon vierendelen maakt je betrokken en bovenal mens.
Alle reacties Link kopieren
quote:konijn82 schreef op 27 juni 2016 @ 01:25:

Och liefje... Volgens mij ben je een fantastische zus geweest, alleen al hoe liefdevol maar eerlijk dat je over haar schrijft. Weet je, sommige mensen lijken om een wazige reden niet gemaakt om gelukkig te kunnen of mogen zijn. Ontzettend moeilijk voor jou als zus, maar niemand (jij niet en zij zeer waarschijnlijk ook niet) had hier verandering in aan kunnen brengen hoe graag je ook wilde en hoe graag zij waarschijnlijk wilde. En het feit dat je haar wel eens kon vierendelen maakt je betrokken en bovenal mens.Echt? Dat wil ik zo graag geloven!! Het blijft maar voelen als falen..
Vergeef jezelf en vergeef haar. Dat is het mooiste cadeau wat jij je zus nu nog kunt doen. Sterkte!
quote:Bblientje schreef op 27 juni 2016 @ 01:34:

Vergeef jezelf en vergeef haar. Dat is het mooiste cadeau wat jij je zus nu nog kunt doen. Sterkte!



Dit. Je hebt ermee gedeald zoals je er mee kón dealen.



Je realiseren dat je mens bent en menselijke gevoelens hebt die variëren van negatief naar positief en dat die gevoelens ook betrekking kunnen hebben op een ander, maakt je zo ontzettend normaal! En dat is denk ik heel fijn voor jou op dit moment.
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd lieve Kanthari .



Wat een verdriet, ze was zo jong en natuurlijk wilde je niet dat ze ging. Gelukkig hoeft ze niet meer te lijden, want zo klonk haar leven wel, als lijden. Maar dat maakt het voor jullie als nabestaanden natuurlijk niet minder verdrietig want jullie moeten verder zonder haar. Ook al kon je haar soms achter het behang plakken. Wie zou haar zus niet eens achter datzelfde behangetje willen plakken? Gun jezelf de tijd om dat te accepteren, dat zal niet makkelijk zijn maar geloof me, je kunt dit.

Soms, nou ja vaker dan je denkt, "wacht" een stervende tot hij/zij alleen is. Dan blijven ze tegen verwachting in leven tot de waker bijvoorbeeld even gaat plassen om ertussenuit te knijpen. Zo voelt dat voor familie vaak. Ik heb het vaak zien gebeuren. Net of ze het niet kunnen, sterven in het bijzijn van geliefden. Maar ze zal zich zeker geliefd hebben gevoeld, jullie waren er tot haar sterven. Dat is waardevol.



Sterkte
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
To, wil je wat mooie herinneringen delen?
Sterkte TO



Wat een verdriet.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Slik die kikker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven