Zwanger worden voorjaar/zomer 2016

04-05-2016 13:55 773 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tabel is vol!

Ladies, wijzigingen en toevoegingen graag dikgedrukt in topic plaatsen anders zie ik het miss niet....

Om overzichtelijk te houden; dames die langer dan 4 weken niet reageren (uitzonderingen daargelaten wegens omstandigheden) worden uit de tabel gehaald zodat anderen ook mee kunnen schrijven.



NaamLeeftijd (V/M)1e/2e/3e/...RondeNODZwangerUDBijzonderhedenTaktak198728/351e35 augustusLenne8530/301e111 juni?20-2Frozen_Butterfly27/301e1start juliWachten uitslag ziekenhuisBellenblaasje27/331e1start eind juniBananaroxx25/261e425 juniwispelturige cyclusRaisinGirl33/361e230 juliMams199025/272e27 juliCassio27/321e117 juliDjubbles26/331e230 juniAnnet_Kotelet32/321e12-8Lara725/321e213 juliMargrietje8828/301e226 juniPrettymama27/272e1start septemberKruimel2425/261e414 juliRoseetje12345626/331e326 juli



Hallo dames,



Helaas zitten alle andere topics al vol; maar hoop hier toch nog meer 'lotgenoten' te vinden.

Mijn vriend (35) en ik (28) willen graag voor ons eerste kindje gaan.

Laatste tijd al veel over gehad, maar dan pas toch echt (nota bene over de whatsapp.... what is wrong with me?!) besloten om ervoor te gaan.

Binnenkort start ik dus met foliumzuur.

Hopelijk zijn er nog meer meiden die in hetzelfde schuitje zitten en onderling ervaringen uit willen wisselen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi! Hier nog steeds witte vlag ( kan ook nog prima want verwacht ook pas morgen of overmorgen wat).

Djubbels, jij had het over borsten;

Ook ik heb sinds een paar dagen best wel gevoelige, pijnlijke borsten. Vooral aan de buitenkant en aan de linkerkant lijkt ook echt een bult te zitten. Rechts ook, maar minder groot en minder gevoelig...

Met mezelf afgesproken pas maandag te gaan testen maar ben nu toch wel een beetje nieuwsgierig en zenuwachtig

Dat wou ik nog ff delen voor het slapen! Ik houd jullie op de hoogte!

Morgen dagje Amsterdam, nog tips?
Alle reacties Link kopieren
Lissabon is inderdaad heel erg heuvelachtig, dus veel trappen en stijle weggetjes. Maar het was wel heerlijk 25-30 graden, dus zeker lekkerder dan hier.



Iedereen die in spanning zit: veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Woehoe!!!

Ik kom toch niet wachten en heb vanmorgen toch getest!!!!

2 streepjes voor mij!! Woehoe! Ik ben zwanger!!
Whaaaaa Margriet wat mooi!

Gefeliciteerd!!! Dat is ook snel gegaan haha

Ik dacht al toen je gister schreef dat je borsten pijnlijk waren aan de zijkant, bij mij had ik dat ook eerst alleen aan de buitenkanten.

Wat ontzettend leuk!
Alle reacties Link kopieren
Woehoeeee gefeliciteerd, ik dacht ook al dat kan wel eens raak zijn nav je post.

Vriend al verteld?

Ik ga hartje in tabelzetten.



Lenne kan ik voor jou uitgerekende datum erin zetten?



Roseetje niet leeeeuk :(
Alle reacties Link kopieren
PROFICIAT Margrietje!!!! Ik ben super blij voor jullie!



En dat niet kunnen wachten met testen is toch o zo herkenbaar... Ik ging pas met ovulatietesten beginnen eind volgende week, maar zelfs dat zal me niet lukken qua uitstellen.. Want stél nu dat je het dan toch mist.. Dus met zwangerschapstesten wordt zeker dubbel zo lastig om te wachten!



Superleuk dat we sinds het begin van dit groepje nu al twee zwangere dames hebben! Ik duim mee voor al de rest (en mezelf, haha)! 't Feestje gisteren was trouwens heel tof, maar we zijn vroeger naar huis gegaan dan voorzien... Allebei zo moe ineens, dus wel balen natuurlijk. Maar ach, er valt nog genoeg te doen deze week.. Zo leid ik m'n aandacht wat af van het hele zwangerschapsgedoe..
Niks moet... niksen mag
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik kom ook weer eens kijken. Nog steeds niet ongesteld. Daarnaast was ik heel druk, maar vooral omdat het zo irritant is dat m’n cyclus niet op gang komt had ik even geen zin om hier te lezen, sorry. Niet persoonlijk hoor. Heb de laatste paar pagina’s bijgelezen.



Allereerst: Gefeliciteerd @Margrietje! Superleuk!!



@Annet: Leuk, die drie talen in huis! Ik ben een taalnerd pur sang. Nederlands en Engels spreek ik goed, nu Italiaans en Duits aan het leren.



@prettymama: als je je Italiaans eens wilt oefenen door pb’s in het Italiaans te sturen mag dat hoor! Ik ben ook niet heel goed (denk A2-niveau), maar vind het wel heel leuk. È la lingua più bella!



@Lenne: Wat leuk dat jullie het verteld hebben! :D Leuk ook, dat voorleesboek.



@Cassio: Aandacht afleiden is ook belangrijk.



Het grappige aan maar niet ongesteld worden is dat ik eigenlijk niet meer met zwanger worden bezig ben. Wil gewoon ongesteld worden. Vergeet daardoor wel ook regelmatig foliumzuur te nemen, moet ik toch maar wel doen. En volgende week denk ik maar weer eens testen, al denk ik echt niet dat ik zwanger ben. Voel niks, noppes, nada. Niet moe ook, helemaal niks. Maar de laatste test is twee weken geleden, dus kan ook geen kwaad.



Fijn weekend allemaal, beloof dat ik nu niet zo lang wacht met buurten hier.
yeaaah margrietje gefeliciteerd!!



raisingirl wauw wat leuk! hoe komt het dat je Italiaans spreekt? het is zeker een mooie taal hihi
Alle reacties Link kopieren
Wauw margrietje!! Gefeliciteerd!! Wat een fantastisch bericht!! Kan je gelijk shoppen in Amsterdam. Geniet ervan.
Alle reacties Link kopieren
Raisingirl, ik begrijp goed dat je eventjes niet te veel bezig wou zijn met dit onderwerp hoor. Fijn dat je weer wat van je laat horen! Wat vreemd dat het maar niet "op gang" komt, zeg maar... Hoe lang duurt je cyclus nu al?

Ik ben ook zo'n taalliefhebber, heb na het middelbaar de kans gekregen van m'n ouders om een half jaartje in Spanje en een half jaartje in Italië te gaan wonen, dus heb toen die talen kunnen leren. Was supertof, maar ben er ondertussen al heel wat van vergeten weer.... Mi piace tanto parlare in Italiano, haha!
Niks moet... niksen mag
Nou zeg wat grappig cassio ookal.. we kunnen zometeen wel alles in het italiaans gaan doen mi piace anche
Doe maar niet hoor in het Italiaans.. haha dan volg ik het niet meer.



Hier nog steeds pijnlijke borsten. Ook aan de buitenkant en ook links meer dan rechts. Maar vorige maand had ik dit ook wel en was er ook niks. Toen waren ze wel minder pijnlijk. Mijn borsten voelen ook heel hard... had jij dat ook margrietje?
Alle reacties Link kopieren
Hehe Italiaans is dus nog zoiets wat velen onder ons delen, net als dat "leer je partner kennen via internet"-dingetje..



Ik ben gefrustreerd trouwens... Heb m'n man alles verteld over de beste manieren om zwanger te worden, onder andere dat je best om de andere dag seks hebt, zodat het zaad optimaal is... Wil het nu dat ik sinds m'n laatste menstruatie ongelooflijk veel zin heb.. En hij dus vandaag de boot afhoudt met "ja, maar we hebben gisteren seks gehad, dus morgen is het beste he". Sinds wanneer heeft een man zo'n argument, pff.. Word er kriegelig van, maar ergens ook wel schattig dat hij het "goed" wil doen. Maar hier loop ik dus, hormonaal "in the mood" en alles..
Niks moet... niksen mag
Alle reacties Link kopieren
@djubbels, hier precies het zelfde! Aan de buitenkant en links meer dan rechts! Maar niet te missen hoewel het vandaag weer wat minder heftig is.

@cassio, zeg je ook tegen je man dat de seks ook nog gewoon lekker en leuk moet zijn hihi



Vandaag waren we in Amsterdam en zijn we bij body world geweest. Hier waren ook embryo's te zien. Echt bijzonder om te zien hoe klein het nu nog is en hoe snel het groeit!



Verder is het hier allemaal nog wat ongeloofwaardig. Zit nog steeds te wachten op mijn menstruatie.

@lenne, waar heb jij die nieuwe topic staan? Dan kan ik mij daar bij voegen.



Andere dames nog nieuws??
haha cassio dat ken ik ook leer je partner via internet dingetje nja eigenlijk via een app oh en elke dag seks kan echt geen kwaad hoor mijn man en ik deden het wel elke dag
Margriet: dat topic valt soms weg naar de tweede pagina. T heet Uitgerekend tweede helft februari 2016. Ik zal daar morgenochtend nog wel even schrijven, misschien zie je hem dan voorbij komen :



Hier vandaag het teamfeest warempel zonder kleerscheuren doorgekomen! Niemand keek er volgens mij echt raar van op dat ik aanbood ook wel te rijden ivm het vreselijke weer hier vandaag. Dus ik ben blij haha had echt gedacht dat ik dat nooit voor elkaar zou krijgen
Alle reacties Link kopieren
Lenne haha dat valt weer mee!



Dames jullie hulp nodig. Eergister had ik mn eerste positieve ovulatietest. Dus toen sex en dag erna was ie nog positief weer sex. Test ik net; is dat rotding nog steeds positief. Hoe kan dat?! Ik snap het niet. Maar heb vandaag eik echt geen zin.... maar vind het ook zo zonde om kans weg te gooien. Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Zin maken! ;) Aan de andere kant: weet niet hoeveel haast je hebt. Indien geen, dan lekker laten gaan.



Ik ben ongesteld!! Eindelijk!! Dag 48.. Ga voor in de tabel niet uit van 48 dagen, maar hou even 35 dagen aan. Dus zou je mijn NOD op 30 juli willen zetten Taktak? En ronde 2 dus, eindelijk!



@prettymama: ik ben Italiaans gaan leren omdat ik een paar weken alleen naar Rome wilde, maar daar wel wat wilde doen. Uiteindelijk twee keer drie drie weken geweest. Ik vind de taal gewoon heel mooi.
Taktak, ik zou t gewoon laten. Je hebt twee x gevreeën dat is prima. Sowieso is de zaadkwaliteit beter als je om de dag doet. Dus dan zou ik morgen nog doen.



Je moet datr nu niet doen als je geen zin hebt. We zijn allemaal pas net begonnen. Wie weet hoeveel maanden we nog moeten proberen. Je hebt nog genoeg maanden de tijd voor een moetje toch. Ik had het vorige maand ook, de moetjes... toen dacht ik.. nou als t zo gaat al die maanden dan vind ik t niet leuk. Deze maand een stuk relaxter gedaan... voelde echt veel fijner. Toevallig rond mijn ei had ik veel zin dus dat kwam perfect uit.



Hier zijn mijn borsten nog steeds echt heel pijnlijk. Is echt vervelend. Voel het al als ik mijn armen wat beweeg... niet leuk als je dat steeds hebt en uiteindelijk niet zwanger bent.
Alle reacties Link kopieren
Had je dat vorige x ook zo erg djubbles? Ik heb die jeukende tepels is ook fucking irritant.
Toen had ik het direct na mijn eisprong tot aan menstruatie maar minder erg dan nu.



Nu had ik na mijn eisprong zere tepels dag of 3 , daarna een dag of 3 niks en een week na eisprong kwam dit. Vorige keer waren mijn borsten wat voller, nu zijn mijn borsten gewoon hard.



Maar weet je... omdat de kans zo klein is zal ook dit niks betekenen. Maar goed irritant is het wel want het doet gewoon echt zeer.



Jeukende borsten lijkt me ook super irritant. Jeuk is altijd vervelend... en taktak nog steeds geen zin? Of ga je zin maken?
Alle reacties Link kopieren
Lenne, super dat het je meegevallen is, dat feest. Weer een horde die genomen is :D!



Margrietje, heb m'n man met enige lichte verleidingstechnieken toch zover gekregen dat hij overstag ging, hoor! Hehe, die arme jongen weet niet wat 'm allemaal overkomt! Prettymama, dat zeg ik hem ook, dat elke dag ook ok is, maar hij wil er toch niet aan precies...



Raisingirl: Fijn dat de onzekerheid eindelijk weg is en je cyclus dus kan "herbeginnen", dat maakt dat de kansen er ook weer aankomen he!



Taktak, mij lijkt het ook voldoende hoor qua vrijen. Vreemd wel dat je testen drie dagen positief zijn, is dat wel logisch? Enige situatie waarin ik dat nog hoorde is die waarin de dame die testte al zwanger was en de testen dus reageerden op het HCG ipv LH... Kans hierop?



Vervelend zeg Djubbels, lijkt me inderdaad helemaal niks, als je zeker weet dat er ook echt niks aan de hand is verder...Zou je toch al niet eens testen met zo'n vroege stick? Wie weet wijst het wel op iets he... Ik zou het toch niet kunnen afwachten hoor ,maar ja, nog vier dagen tot je NOD he, dus als je het volhoudt niet te testen tot dan..
Niks moet... niksen mag
Alle reacties Link kopieren
@tiktak, als je nog 2 dagen kunt volhouden... Ik was ook 2 dagen "te vroeg" met testen. Die borsten zijn namelijk echt wel signalen...



@lenne, fijn dat het zo soepel ging deze keer!



@djubbels, jij hebt ook pijnlijke borsten toch? En ook bijna je NOD... Spannend!



Hoe is het met de rest??
taktak 3 dagen een positieve ovulatie test is onmogelijk. heb je een smiley van clearblue of een streepjes test gedaan? want met die streepjes test is het alleen positief als de 2 lijntjes echt even donker zijn of de test streep donkerder dan de controle lijn. als de test streep iets lichter is dan de controle lijn dan is het al niet meer positief!



hier gaat het wel ik ga vandaag (maandag) bellen voor de uitslag van mijn bloedtest. verder zit ik ondertussen op dag 38 van mijn cyclus. baal zo erg
Zooooooo prettymama, jij was er vroeg bij...



Succes vandaag. Hoop dat de uitslag positief is....



@cassio testen doe ik echt pas na mijn NOD. Kost veel geld als ik dat steeds ervoor doe. Mocht ik zwanger zijn dat merk ik dat vanzelf...een negatieve test komt heel hard binnen zeg maar. Daar wil ik mezelf voor beschermen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven