Uitgerekend September 2.0

16-01-2016 00:22 1482 berichten
Doorstart van "sept/okt 2016 uitgerekend"

Een schoon topic, met tabel, om helemaal vol te kletsen tot het (ein-de-lijk) september is!

Op weinig kwaaltjes, voorspoedige zwangerschappen en wolkjes van baby's



NAAMLEEFTIJD M/VKINDJE NRUITGEREKENDECHOtuttifrutti2016 32/29 1 8-09 Peanut7934/361&211-09 ann6527/25313-09reendje27/27114-09 cabriogo44/362 15-09 Helina13 30/32 1 16-09 muziekmeisje34/322&317-09 Crissy 30/33 1 18-09 Mikki_123292 18-09 Schaapje199128/24121-09 Chip33/32121-09Women1989122-09ineke120233/28222-09rozediamant128-09



Inloggegevens om gegevens aan te passen
anoniem_270861 wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:28
6.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oja, kruiken, ik zie overal van die metalen flessen, maar ik heb twee van die rubberen kruiken, neem aan dat dat ook kan? Of is dat heel onhandig?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij mag dat niet chip.



Maar pin me er niet op vast hoor. Voor de zekerheid even navragen!
Alle reacties Link kopieren
https://www.babyopkomst.nl/babyuitzet/kruiken/
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje hier: ik heb sinds deze week echt continu harde buiken. Vandaag ook echt heel vaak zelfs als ik lig. Vk zegt dat het normaal is. Hebben jullie dat nu ook?
Alle reacties Link kopieren
Thanks Moniek!
Alle reacties Link kopieren
Woman, ik heb alleen last van harde buiken als ik een fysiek drukke dag heb gehad, na veel traplopen of sjouwen met zware tas oid. Wat bij mij goed helpt om het rustiger te krijgen is een warm bad of warme kruik. Het schijnt erbij te horen, maar als je het niet vertrouwt, zou ik toch vk nog eens bellen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe voelt een harde buik?

Ik heb een druk ongeveer op de plek waar eerst mn maag zat, denk een beetje aan de bovenkant van mijn baarmoeder. Een vervelende duwende druk die inderdaad weg zakt als ik ga liggen en ontspan.
Alle reacties Link kopieren
Harde buik is bij mij dat het compacter voelt, niet soepel, beetje pijnlijk bij bewegen, alsof er een voetbal onder de huid zit.



Kan ik even klagen? Het gaat vandaag even helemaal niet lekker. Vandaag is de 4de dag deze week dat man overdag én 's avonds weg is (2× werk, 2× sociaal). Ik heb dus veel ingesprongen deze week, en mijn ouders ook een deel. Ik gun het hem echt, heb ook gestimuleerd dit wel te doen; man is eerder geneigd te weinig tijd voor zichzelf te claimen. Dus: leuk, doen! Maar dit was ook een zware werkweek voor mij, ik heb niet goed geslapen, de dutjes overdag lukten niet en ik kon bijna geen rust pakken door al die extra tijd alleen met zoon. Ik heb de hele week zo vaak blokjes onder de bank vandaag gevist, speelgoed van de grond opgeruimd, geveegd (zoon houdt van zand ), zoon naar boven getild, naar beneden. Mijn ouders zijn lief, maar ruimen amper op. Dus ook na hun oppasdag flink op de knieën + zandbak uitscheppen (per ongeluk open laten staan, we hebben veel buurtkatten). Nu is het huis weer toe aan schoonmaak, maar, man is vandaag tot middernacht weg en morgenmiddag ook, en morgenochtend gok ik dat hij heel brak is .



Ik ben op. Vandaag hoef ik maar even te bukken om meteen een harde buik te hebben. Zoon heeft net maar 45 min geslapen. En ik moet van mezelf nog zoveel schoonmaken. Ben leeg, en zoon zit vol energie .



Goed. Dus vanochtend voor man wegging gezegd dat we dit soort weken niet meer moeten doen. En hij reageerde met dat hij er inderdaad wel moe van was. Oeps, verkeerde reactie. Ik heb hem nog half opgewekt uit kunnen zwaaien, maar daarna kwamen alle horrormonen die dit lijf aanmaakt in actie. Hij moe?! Verdorie! Huilen, huilen. Ik vind mezelf zo zielig en ben zo moe... Huilend de badkamer soppen en wasjes wegwerken, met intussen die stomme harde buiken wanneer ik iets doe.



Gaat wel weer over. Ik zal het niet vannacht bespreken als man lekker aangeschoten naast me kruipt. Misschien is morgenochtend, als hij met hoofdpijn aan het ontbijt zit, beter ...
Alle reacties Link kopieren
Oh muziekmeisje ik kan het me voorstellen. Dat is idd heftig. En die reactie van je man....zo fout!!

Waarschijnlijk had hij het niet door maar het morgen aankaarten is wel slim ja.

Probeer toch ff rustig aan te doen. Want anders ben je strax helemaal uitgeput.

En lekker klagen mag! Klinkt namelijk ook als een drukke week voor je vooral nog met een kleine erbij.



Ik had ook een drukke week en vandaag is mijn man ook gezellig weg met vrienden. En de enige die niet mee kan ben ik! Reden: mijn zwangerschap. Ze gaan mudmasters Scheveningen lopen. Voelde me wel wat buitengesloten (hormonen) want ze komen pas 19.00 terug ofzo en heb mijn man al de hele week amper gezien zelfs op z'n verjaardag omdat hij middagdienst had.

Wilde een rustdag nemen maar stond toch de badkamer te soppen. Ook meteen harde buik erna. En nog zoveel klusjes op de planning staan
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat dan toch met de badkamer soppen... Hormonen blijkbaar. Want ik neem aan dat jouw man ook niet van je verwacht dat je dat staat te doen. Tenminste, die van mij niet, die vraagt eerder waarom ik dat niet gewoon heb laten liggen voor hem...



Bij mij is het een soort van drive van "ja maar, het moet nú schoon!". En als ik moe ben is dat nog erger, niet handig.



Zoon ligt weer op bed, dus kijken of ik ook nog even kan uitrusten . Er kwam in ieder geval net een pakket van de H&M binnen, zwangerschapskleding in een maat groter. Dat helpt alvast!
Alle reacties Link kopieren
Hihihi muziekmeisje en het erge is dat je man het waarschijnlijk helemaal niet zo bedoelt en zich van geen kwaad bewust is.

die arme mannen zijn soms gewoon niet zo handig met dingen zeggen



Ik snap je gevoel compleet. Doe wel rustig aan en probeer wat dingen gewoon te laten voor wat het is (ja weet het nesteldrang), maar je hebt er niks aan straks met zwangerschapsvergiftiging opgenomen te worden.

Al die harde buiken is niet goed hoor.

dan maar een dagje blokjes onder de bank en zand op de vloer.



Onze hond heeft echt weer feest qua uitharen en hier opvangkids over de vloer. Vriend veel weg voor zijn werk dus sta er ook veel alleen voor.

dan maar een x die was een dag langer in de mand of een dagje niet stofzuigen. Boven verdieping moet echt nodig helemaal uitgesopt worden..ik heb even geen energie.
Alle reacties Link kopieren
Haha nee mijn man verwacht dat ook niet van me. Maar heb toch wel last van nesteldrang hihi. Dus zal wel echt een hormonen ding zijn die badkamer ;)

En dat in combinatie met mijn bekkenklachten is dat best lastig. En krijg nu dus ook heel snel harde buiken.

Vaak zegt mijn man ook: "nee jij blijft zitten dat doe ik". Hij is een lieverd.



Ik ben trouwens sinds deze week weer extreem moe hebben jullie dat ook of zitten jullie nog vol energie?
Alle reacties Link kopieren
Hahaha energie, wat is dat. Moet wel veel werken maar doe daar echt rustig aan. Maar ik ben gesloopt.



Okee bedankt over de harde buiken uitleg. Ik denk dat ik ze nog niet gehad heb!
Alle reacties Link kopieren
Ah muziekmeisje, idd zal je man het niet zo bedoeld hebben, maar snap je gevoel helemaal! Ik ben op het moment ook erg moe (slaap slecht) en viel even uit tegen vriend die zich afvroeg waarom ik iets niet gedaan had. Nou ja, viel uit, moest ook vooral erg huilen, stomme hormonen.



Ik vind het eind van het schooljaar ook altijd tropenweken op school. Moet nu nog 3 weken: toetsweek (hoi hoi, nakijken!) en twee vergader/excursie/diplomauitreiking weken, dus m'n laatste lessen van 2016 heb ik gegeven en aftellen is nu echt begonnen!
Alle reacties Link kopieren
Het gaat beter vandaag . Ik had gisteren, met dank aan hormonen, echt het hele huis gepoetst. Dus man voelde zich al wat schuldig toen hij wegging, maar nog erger toen hij thuiskwam. Hij was vanochtend niet eens brak (of wilde het niet laten merken ), dus ik kon uitslapen. ik heb hem hier terug laten lezen vanaf gisteren en dat had hij zelf ook wel door.



Ik schiet als ik moe ben vaak door in gedachten als "ja maar, het moet toch af en ik moet alles alleen doen en ben toch altijd moe, dus dan doe ik het allemaal nu maar." Kan dan niet meer relativeren, daar moet ik wel wat mee.



Man neemt vanmiddag zoon mee, dus ik heb een hangmiddag staan. Vanochtend weer eens naar babyzwemmen geweest met z'n drieën. Was ook goed. Ik heb nog steeds een hele lieve man, maar zie dat niet altijd.



Ah chip, die laatste weken he... bij mij valt het nog mee, ik ben dit jaar en volgend jaar geen mentor, dat scheelt veel werk. Maar het is wel aftellen.



Moniek, je klinkt verstandiger dan ik... gewoon de boel zo laten..



Melbourne, women, deze week weer minder energie, maar dat gaat wat in golven. Ik hoop komemde week weer op een betere week .
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Wat een verhalen allemaal weer, altijd leuk om te lezen als er veel is geschreven . Dat van die badkamer herken ik wel die heb ik afgelopen week ook helemaal gepoetst. De intake voor de kraamzorg staat gepland, wel laat eind augustus pas !



Weten jullie trouwens tips waar ik positie badmode kan kopen?
Alle reacties Link kopieren
Hihi nou superverstandig muziekmeisje XD ik lig momenteel gevloerd op de bank. Was feestweek in de stad. Niet mega veel gedaan en alle leuke dingen een beetje over de dagen verdeeld maar toch helemaal gevloerd nu.

En komende week 6 dagen werken. Dagen van 10,5 uur of meer. Heuj!



Vriendlief heeft beloofd straks even te stofzuigen en dweilen gelukkig



Hier nu trouwens 26+3 en je ziet ook echt mijn buik bewegen van de buitenkant. Dat de kleine zich ook af en toe compleet omdraait vind ik iets minder chill.



Vanochtend klein beetje tegen mijn vriend gesnauwd toen hij vroeg of ik het eerste rondje van de hond wilde doen want hij had last van zijn voet. Nou is dat ook wel een serieuze blessure waar hij af en toe meer pijn van heeft dan anders maar toch. Hou op ik heb ook last en mij hoor je ook niet zeuren
Alle reacties Link kopieren
Hai dames,



een tijdje niet geschreven of gelezen omdat we aan het verhuizen waren en ik een training had op mijn werk wat ff alle energie eruit zoog. Ik merk nu wel dat ik mezelf een beetje voorbij loop. En dat op mijn voeten die nu maat olifantenpoot zijn en die ik in hele charmante sandalen heb gestoken.



Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die niet zingend op en roze wolk rondhupst. Ik merk dat het 3e trimester (ben nu 29+ weken) is aangebroken en alles gewoon wat lastig wordt. Ik zie vrouwen met een eenlingzwangerschap in week 39 die niet zo'n buik hebben als ik (en dan helemaal niet te spreken van de Aziatische poppetjes die niet eens bij mijn nijlpaard-uiterlijk in de buurt komen. Super frustrerend!) Net als een aantal van jullie kan ik enig 'geklaag' van manlief ook heel slecht hebben. Gisterochtend durfde hij te zeggen dat ik hem toch wel wakker had gehouden met mijn gedraai en gesnurk. Ik heb hem er vriendelijk aan herinnerd dat als mijn zwangerschap zo ongemakkelijk voor hem is, er een hele comfortabele bank in de woonkamer staat. Daarna was hij weer extra lief voor me.



Ben ook al 2 weken verkouden dus dat is extra fijn. Volgens mij zaag ik ook echt hele bossen om 's nachts en wordt er zelf soms wakker van dus hoop dat het nu een keer over is. Vorige week aan het einde van de trainingsweek examen gehad (project methode bla bla bla) en hoewel ik best lekker ging in de vragen, had ik maar 75% beantwoord toen de tijd om was. Dat was wel ff confronterend en moest zelf een beetje huilen toen mijn antwoordblad met veel lege vakjes ingesealed werd (en dat was dus op het werk dus behoorlijk genant). Het is gewoon heel moeilijk om te accepteren dat je niet 100% jezelf bent.



Maar qua positief: we zijn dus verhuisd en het nieuwe appartement is helemaal super. Ook de babykamer al grotendeels ingericht, komend weekend met een vriendin samen schilderen. Dat geeft me wel een rusig gevoel. Mijn projecten lopen een beetje af en heb geen nieuwe dus de laatste weken voor mijn verlof kan ik een beetje op half-gas doen en veel thuiswerken. Jeeej! Ik geef er maar aan toe.

Ook de meiden zijn lekker beweeglijk in mijn buik en zie nu ook vanaf de buitenkant mijn buik ineens bewegen.. heel gek maar wel leuk! Ik weet niet precies wat nu handjes, hoofden en voetjes zijn maar zolang ze bewegen geeft dit wel een fijne bevestiging.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Vanmiddag bij de verloskundige geweest, alles was verder prima alleen mijn buik loopt 2 weken voor op de groei. Het is iets wat ze in de gaten gaan houden maar verder zij ze er niks over, ik maak me er wel een beetje zorgen om.
Alle reacties Link kopieren
@rozediamant, volgens mij betekent dat niet zoveel. Kan zijn dat je veel vruchtwater hebt ofzo, of gewoon een groot kind. Als vk zich geen zorgen maakt zou ik dat ook niet doen. Of anders volgende keer even vragen...



Moniek, peanut, eigenlijk mogen onze mannen nu niet meer klagen, toch? Want wij hebben het sowieso zwaarder



@peanut, het wordt voor jou ook zwaarder begrijp ik.. Fijn dat je op werk wat meer ruimte hebt, jij moet nog 5 weken, toch? Lekker nieuw huis inrichten, leuk! En schilderen alleen met verf op waterbasis he, de rest moeten anderen doen...



Deze week ga ik anders doen heb ik bedacht. Vandaag toch stiekem een lange dag gewerkt , dus ik heb man gevraagd of hij zoon wil ophalen zodat ik wat langer op de bank kan liggen. En misschien is het wel handiger als ik onder eigen beddengoed ga slapen, dan hoeft man niet telkens mee te genieten als ok me omdraai (met alle kussens).



Ik had mijn positie badpak van outlet procent vandaan geloof ik, maar h&m heeft ook wel wat en kleertjes.com ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Over positiebadkleding... ben ik heel naïef als ik gewoon een bikini in de goede cupmaat bij h&m wil kopen?

Ik heb zo'n hekel aan badpakken en nog gewoon een mooie striemloze buik dus vind een bikini niet zo'n probleem maar moet dat dan een positie bikini zijn? Zit dat anders?



Hier een vriend die me doodleuk een paar x op mijn kont slaat terwijl ik net heb gezegd dat ik echt veel last van mijn stuitje heb.

hij had slecht geslapen en ik moest vroeg uit bed voor werk dus had hem laten liggen. Toen de opvangkids naar school waren ben ik gaan poetsen beneden en daarna met de tweelingbuggy boodschappen gedaan en smiddags ze overige Kids weer opgehaald.

met de ukkies nog een cake gebakken.



Misschien toch de volgende x niet zo eigenwijs doen en hem uit bed trekken hij was namelijk al onderweg toen ik zei nee blijf maar liggen
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,



Vanochtend om 08:00 gemeld in het ziekenhuis voor de suikertest, mijn bloedwaarden waren goed en om 08:20 kreeg ik het suikerdrankje, bah wat vies ! Mijn vriend was ook mee zo dat ik niet 2 uur lang alleen zou zitten, het leek goed te gaan maar niet dus. Rond 09:00 alles eruit gespuugd, ik mocht gelijk naar huis verder niet echt informatie gekregen wat het inhoud als de suikertest onderbroken wordt door braken..
Alle reacties Link kopieren
Wat naar rozediamant! Heb je al gehoord wat nu? Ik geloof dat ze ook wel eens prikken zonder dat suikerdrankje, hoop dat je er niet nog een keer aan moet...



Moniek, ik was zondag in het zwembad, had eens bikini uit de kast gehaald (uit borstvoedingstijd, dus cupmaat klopt redelijk). Voelt wel heel vrouwelijk hoor, heel vol, en ik had volop bekijks... kan ook prima inderdaad.



We hadden gisteren weer groeiecho , echo nummer 6 of 7 denk ik... als je de curves ziet zou je denken dat het er maar één is: de bolletjes van de meisjes liggen telkens precies over elkaar heen. Ze blijven maar even hard groeien, en zouden nu beide geschat 1344 en 1306 gram wegen. Begint al ergens op te lijken . Ik ben weer helemaal gerustgesteld in ieder geval. Ze liggen nog wel beide in stuit, maar kunnen nog zo'n 4 weken draaien...
Alle reacties Link kopieren
@rozediamant wat naar! Hopelijk krijg je nog informatie over hoe nu verder.

moet iedereen eigenlijk zo'n drankje? Ik lees het zoveel. Had er nog nooit van gehoord.



@muziekmeisje ik ben geslaagd voor 2 prachtige bikini's. 1 bij de h&m en 1 bij hunkemoller die nu maar 15 Euro was ipv 45. Helemaal weer zin om het baantjes zwemmen te gaan oppakken.
Alle reacties Link kopieren
@muziekmeisje Wat fijn dat de meiden goed groeien ! Helaas is doe stuitligging wat minder maar dat komt vast wel goed



@moniek24 Goede deal bij de Hunkemöller ! Misschien binnenkort ook maar even gaan kijken.



Wat betreft zwangere vrouwen in bikini's vind ik het ook gewoon kunnen, helemaal niks mis mee ! Zelf koop ik toch een positiebadpak wel een leuke dan haha, ik heb al aardig wat striemen en zou het niet fijn vinden als iedereen dat zou zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven