Entertainment alle pijlers

Game of thrones seizoen 6

17-02-2016 13:53 653 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn hier wat Game of Throne fans?

Kans op spoilers kan aanwezig zijn.





Ik kan echt niet wachten tot seizoen 6.

Wat denken/hopen dat jullie dat er allemaal gaat gebeuren?

Ik hoop:

- dat Ramsay gewoon eruit gaat en Noorden terug naar de Starks

-cersei wraak neemt op de high sept

-deanerys een dortraki leger aan haar zijde krijgt

Etc, etc.
quote:AnAppleADay schreef op 24 juni 2016 @ 11:10:

Denk dat dat wel meevalt, ze hebben ook in Marokko gefilmd en dat is nou ook niet echt EU.



Geldtechnisch wel jammer voor de makers van GoT, aangezien ik vermoed dat de laatste twee seizoenen zich wel voornamelijk af gaan spelen in The North en dat zijn natuurlijk allemaal scenes waarop ze nu mogelijk subsidie mislopen.



Maar goed, je gaat me inderdaad niet vertellen dat een show met meer dan 10 miljoen kijkers niet genoeg funding bij elkaar weet te schrapen om nog 2 seizoenen te maken.

(Anders mogen ze wat mij betreft de productie wel verplaatsen naar, zeg, Drenthe? Dan huur ik daar wel een huisje in de buurt. )
Alle reacties Link kopieren
Ja het zal wel wat duurder worden, maar ik las gisteren dat een aantal acteurs (zal geen namen noemen ivm spoilers wie er niet dood gaan) een salarisverhoging hebben naar 500.000 dollar per aflevering.

Dus dat kunnen ze wel missen.

Of ze gaan gewoon naar Ierland ipv Noord-Ierland, lijkt me ook niet zo'n probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pumps_italiaans schreef op 24 juni 2016 @ 10:48:



Ik vond het een leuk detail en wist niet dat er plannen waren om te filmen in Ierland.Ze filmen al 6 seizoenen lang in Noord-Ierland...
quote:AnAppleADay schreef op 24 juni 2016 @ 12:59:

Ja het zal wel wat duurder worden, maar ik las gisteren dat een aantal acteurs (zal geen namen noemen ivm spoilers wie er niet dood gaan) een salarisverhoging hebben naar 500.000 dollar per aflevering.

Dus dat kunnen ze wel missen.

Of ze gaan gewoon naar Ierland ipv Noord-Ierland, lijkt me ook niet zo'n probleem.Volslagen off topic, maar ik schrik toch iedere keer weer als ik zie wat acteurs in populaire televisieseries verdienen. Een half miljoen. Per aflevering.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 24 juni 2016 @ 12:25:

[quote]Ritchie-M schreef op 24 juni 2016 @ 12:10:

Zijn boekspoilers hier toegestaan?



Wat mij betreft niet...+1 Geen boekenspoilers a.u.b.
Alle reacties Link kopieren
quote:the-dowager schreef op 24 juni 2016 @ 13:12:

[...]





Volslagen off topic, maar ik schrik toch iedere keer weer als ik zie wat acteurs in populaire televisieseries verdienen. Een half miljoen. Per aflevering. Mee eens. Dat had ik met The Big Bang Theory. 1 miljoen per aflevering van 20 minuten. Jezus Christus.
Alle reacties Link kopieren
En dan te bedenken dat het budget van een GoT aflevering 10M is.

Ja, als je al een paar miljoen kwijt bent aan je duurste paar acteurs dan gaat het hard.
Alle reacties Link kopieren
Ik mag toch hopen dat een miljardenproductie als GOT geen subsidie krijgt
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
quote:vandale schreef op 24 juni 2016 @ 14:37:

Ik mag toch hopen dat een miljardenproductie als GOT geen subsidie krijgt



Yup, onder de European Regional Development Fund voor regionale economische ontwikkeling met een speciale focus op afgelegen, dunbevolkte gebieden. En GOT-opnames zorgen voor economische groei op de korte termijn (terwijl ze daar filmen), maar ook op de lange termijn (toerisme). Dus is het best slim om dergelijke gebieden aantrekkelijker te maken voor filmopnames dan andere gebieden (want laten we wel wezen: IJsland of Canada had net zo goed volstaan als Ierland) door ze aanspraak te laten maken op subsidies.



De hoofdprijs zal het overigens niet geweest zijn en ik gok ook dat ze het geld zeker niet nodig zullen hebben om te blijven filmen.
quote:AnAppleADay schreef op 24 juni 2016 @ 14:36:

En dan te bedenken dat het budget van een GoT aflevering 10M is.

Ja, als je al een paar miljoen kwijt bent aan je duurste paar acteurs dan gaat het hard.Ik snap opeens ook waarom we tegenwoordig vaak maar één of twee hoofdverhaallijnen per aflevering zien: er is geen budget voor meer hoofdrolspelers in 1 aflevering.
Alle reacties Link kopieren
quote:vandale schreef op 24 juni 2016 @ 14:37:

Ik mag toch hopen dat een miljardenproductie als GOT geen subsidie krijgt



Toch wel, de subsidies zijn dan ook niet bedoeld om GoT mogelijk te maken, maar om het aantrekkelijker te maken om op EU-grond te filmen. Want zo'n grote filmproductie zorgt voor onwijs veel werkgelegenheid en stimuleert de lokale economie.

Dus niet direct een groot verlies voor GoT, die kunnen het wel aan, maar meer voor de lokale economie. Aangezien GoT nu kan besluiten dat het goedkoper is om op een andere plek te gaan filmen.



Oh mosterd.
Alle reacties Link kopieren
Deze kop is dan ook wel heel overdreven:

http://www.inquisitr.com/ ... ns-end-of-cash-subsidies/



Als je verder leest:

Er is in 7 jaar tijd $32M uitgegeven aan Europese subsidies.

Stel dat de helft daarvan naar GoT is gegaan (veels te hoog gegokt) en een aflevering gemiddeld 7M kost (oudere zijn goedkoper).

16M op 420M (60x7M) = nog geen 4% van de kosten worden gedekt.
quote:AnAppleADay schreef op 24 juni 2016 @ 14:55:

Deze kop is dan ook wel heel overdreven:

http://www.inquisitr.com/ ... ns-end-of-cash-subsidies/



Als je verder leest:

Er is in 7 jaar tijd $32M uitgegeven aan Europese subsidies.

Stel dat de helft daarvan naar GoT is gegaan (veels te hoog gegokt) en een aflevering gemiddeld 7M kost (oudere zijn goedkoper).

16M op 420M = nog geen 4% van de kosten worden gedekt.Wel heel grappig dat GOT zó populair geworden is dat het serieus gebruikt wordt als argument om mensen ervan te overtuigen een bepaalde politieke keuze te maken. Dan heb je het goed gedaan als schrijver/producent!
Alle reacties Link kopieren
het is enorm goede reclame voor gebieden in europa, zie de eerdere link die ik postte over locaties. ze filmen in nog andere europese locaties, maar weet of ze daar ook geld voor krijgen of alleen voor de ierse locaties.



verder dus in malta, sevilla, dubrovnik.



en niet alleen een goede aanjager voor toerisme, maar het kan ook andere filmproducenten wijzen op aantrekkelijke europese locaties. er is nog veel meer moois in europa.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ritchie-M schreef op 24 juni 2016 @ 12:10:

Zijn boekspoilers hier toegestaan?

En theorieën die waarschijnlijk waar zijn, maar nog niet in de serie zijn voorgekomen (bijvoorbeeld: Eddard Stark Tower of Joy)?



Ik zit heel erg op uitkomst van die theorie te wachten;)!.

Ik hoop(en denk) dat t waar is, en dat t in aflevering 10 onthuld wordt:).
Alle reacties Link kopieren
quote:richelle1 schreef op 24 juni 2016 @ 20:33:

[...]





Ik zit heel erg op uitkomst van die theorie te wachten;)!.

Ik hoop(en denk) dat t waar is, en dat t in aflevering 10 onthuld wordt:).

Ik ook!

Weet iemand hier meer over wat Varys aan het doen is? Hij is altijd loyaal geweest aan Dany, of zou hij nu iets anders van plan zijn?

Je zou denken dat hij support gaat halen bij huizen in Westeros, landingsplaasje regelen in Dorne bijvoorbeeld, of in The Reach.

Maar het is Varys... Ik weet nog steeds niet wat precies zijn motieven zijn.
House Targaryan - Fire and blood
Alle reacties Link kopieren
OMG! Net de laatste 2 afleveringen gekeken.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
Die scène op het eind, waarbij Sansa volledig onaangedaan kijkt hoe Ramsey verscheurd wordt. En dan die maagdelijk vallende sneeuw op de achtergrond. Echt zo wauw.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ritchie-M schreef op 25 juni 2016 @ 12:22:

[...]



Ik ook!

Weet iemand hier meer over wat Varys aan het doen is? Hij is altijd loyaal geweest aan Dany, of zou hij nu iets anders van plan zijn?

Je zou denken dat hij support gaat halen bij huizen in Westeros, landingsplaasje regelen in Dorne bijvoorbeeld, of in The Reach.

Maar het is Varys... Ik weet nog steeds niet wat precies zijn motieven zijn.Ik was Varys vergeten! Hopelijk laten ze dat deze laatste ep. nog wel zien, anders is het weer zo lang wachten. 70min toch? Can't wait
Alle reacties Link kopieren
Wat een steengoede aflevering!
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
quote:Moirai schreef op 27 juni 2016 @ 10:41:

Wat een steengoede aflevering!+ een heleboel!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb ik nog flink wat gemist, dus ga op zeker nog een keer kijken.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
Er zaten inderdaad heel wat kippenvelmomentjes in!
Alle reacties Link kopieren
Wauw!! Hij was geweldig!!:D
Minder spannend, wel heel bevredigend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven