Ik zoek een lekkere bank. Wie heeft tips?

26-06-2016 18:19 72 berichten
Het wordt tijd om een lekkere hangbank aan te schaffen; ik heb nu al decennia twee losse banken, design, gaaf om te zien mooi hoor, maar het zijn geen echte chillbanken.

Het liefst heb ik er een van bijvoorbeeld Ikea, zo ruim is mijn budget nou ook weer niet. Het moet een hoekbank worden, of een driezitter met een chaise longue, ik ben er nog niet echt uit. Heeft iemand een leuke tip voor me?
De leenbakker heeft deze, de Soho NY. Je kunt hem aanpassen hoe je zelf wil. Twee of driezits of als hoekbank met de hoek aan de linkerkant of aan de rechterkant. Als ik in sept terug ben van vakantie ga ik hem uitproberen in de winkel.



Het probleem is dat mooie banken eigenlijk nooit lekker zitten en dat lekkerzittende banken nooit mooi zijn. Ik ben ook al maanden aan het zoeken, maar ik ben tot nu toe nog geen perfecte bank tegengekomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee.. wil ook graag een nieuwe bank, liefste een slaapbank zodat er logees op kunnen slapen.. maar man man wat moeilijk om de perfecte te vinden!
Alle reacties Link kopieren




Wij hebben een wooneiland



Ligt heerlijk, het middenstuk kun je uittrekken tot slaapgedeelte, maar dat gebruiken we nooit. Onze vrienden ploffen er lekker op neer, de 50 plussers vinden hem niet heel geweldig. In Duitsland wordt je doodgegooid met dit soort modellen.



Wij hebben een goedkoop model genomen ivm de kinderen, maar hij blijft tot nu toe nog best mooi.
Alle reacties Link kopieren
quote:oldschoolchic schreef op 27 juni 2016 @ 08:36:

Het probleem is dat mooie banken eigenlijk nooit lekker zitten en dat lekkerzittende banken nooit mooi zijn. Ik ben ook al maanden aan het zoeken, maar ik ben tot nu toe nog geen perfecte bank tegengekomen.



Dit ja. Toen ik ging verhuizen was het hele huis binnen no time ingericht, maar een mooie én lekkere bank vinden leek onmogelijk. Een bankstel is toch het visitekaartje van je woonkamer, en je wil er ook lekker op kunnen hangen. Uiteindelijk via Marktplaats een A-merk voor een prikkie kunnen ophalen die boven verwachting voldoet. Het vraagt een paar dagen scrollen en refreshen maar dan heb je ook wat



Zitmaxx lijkt me ook een goeie om eens te kijken omdat er op de site ook de mate van zitcomfort wordt aangegeven. Scheelt weer teleurstelling als je voor een pareltje naar de showroom rijdt en hij zit als een baksteen.
quote:oldschoolchic schreef op 27 juni 2016 @ 08:33:

De leenbakker heeft deze, de Soho NY. Je kunt hem aanpassen hoe je zelf wil. Twee of driezits of als hoekbank met de hoek aan de linkerkant of aan de rechterkant. Als ik in sept terug ben van vakantie ga ik hem uitproberen in de winkel.



[img]http://www.marketingtribune.nl/design/n ... r/Umix.png[/img]Wow, ook heel mooi. Die ga ik morgen proberen bij Leenbakker!!
quote:Lexie85 schreef op 27 juni 2016 @ 09:56:

[img]http://www.boogiepanthers.de/wp-content ... haft-3.jpg[/img]



Wij hebben een wooneiland



Ligt heerlijk, het middenstuk kun je uittrekken tot slaapgedeelte, maar dat gebruiken we nooit. Onze vrienden ploffen er lekker op neer, de 50 plussers vinden hem niet heel geweldig. In Duitsland wordt je doodgegooid met dit soort modellen.



Wij hebben een goedkoop model genomen ivm de kinderen, maar hij blijft tot nu toe nog best mooi.Mooi!
Alle reacties Link kopieren
Die wooneilanden zie je hier in dld idd erg veel, ze hebben zeker wel mooien erbij zitten maar ja het moet ook nog passen in je woonkamer he..
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt, de onze is 3,5 meter breed en in onze kamer kan dat, maar in veel andere woningen is de woonkamer echt te klein.
Ik ben bij Leenbakker geweest, en daar vond ik de Soho NY...

Heel mooi, en hij zit en hangt heerlijk! Beslist niet hard, terwijl het toch echt een strakke bank is!



Een optie dus!
Alle reacties Link kopieren
Zweer bij zit/ligcomfort van Natuzzi
quote:slobberbone schreef op 28 juni 2016 @ 23:27:

Zweer bij zit/ligcomfort van Natuzzi





Ze zien er fantastisch uit, maar ze lijken me ook behoorlijk prijzig!

Ik zie geen prijzen staan, maar ik ben wel benieuwd!



Zelf ben ik inmiddels een fan van de Soho NY, omdat-ie er mooi uit ziet EN daarbij perfect zit/ligt/hangt.



Heeft iemand ervaring met deze bank, blijft ie goed in vorm?
Alle reacties Link kopieren
Ik zie bij natuzzi prijzen staan van over de 2000 euro.. idd een beetje prijzig dus.

Die soho ben ik ook benieuwd naar! To had je de bank van de wehkamp nog uitgeprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Had je dit al gelezen? http://www.wooninspiraties.nl/soho-company-banken.html
quote:lizenlotte schreef op 29 juni 2016 @ 08:45:

Ik zie bij natuzzi prijzen staan van over de 2000 euro.. idd een beetje prijzig dus.

Die soho ben ik ook benieuwd naar! To had je de bank van de wehkamp nog uitgeprobeerd?



Als ik niet hoef over te werken ga ik de bank vanmiddag bekijken!

Maar die Soho zit fantastisch, dus dat is mijn favoriet tot nu toe!
quote:lizenlotte schreef op 29 juni 2016 @ 08:52:

Had je dit al gelezen? http://www.wooninspiraties.nl/soho-comp ... en.htmlHey, leuk! Top!
Alle reacties Link kopieren
quote:lizenlotte schreef op 29 juni 2016 @ 08:45:

Ik zie bij natuzzi prijzen staan van over de 2000 euro.. idd een beetje prijzig dus.

Die soho ben ik ook benieuwd naar! To had je de bank van de wehkamp nog uitgeprobeerd?



Ja nieuw erg duur, goede tweedehands gevonden op MP een 2 1/2 en 3 zits voor slecht 8 tientjes:)

Die Soho zien er leuk uit maar zitten doen ze niet, dat soort banken kun je echt niet vergelijken met bv Natuzzi zelfs veel banken van Ikea vergeleken en dat komt niet in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
Ik was benieuwd of je al een keuze hebt gemaakt?
Door drukte ben ik er helaas nog steeds niet aan toe gekomen. Volgende week heb ik vakantie, en dan begin ik weer aan de zoektocht naar de perfecte bank. Alle tips zijn nog steeds welkom!
Alle reacties Link kopieren
quote:francieneke schreef op 26 juni 2016 @ 18:26:

Heeft iemand ervaring met bijvoorbeeld de Norsborg, de Soderhamn of de Karlstad?Wij hebben de Norsborg, heerlijke chillbank. Driezitter voor 429 euro.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso grote hoekbank methode hocker..ideaal
Alle reacties Link kopieren
Francieneke, heb je die bank uiteindelijk nog gekocht?
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets. En dan heb ik eigenlijk al teveel gezegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven