Welke deet heb ik nodig ?

27-06-2016 08:23 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan in september richting Curaçao. Welke deet heb ik nodig ? Wie heeft er ervaring mee ?
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je deed nodig? Dit is zo onwijs slecht spul.



Deed gebruik je alleen wanneer je het risico loopt op vervelende ziektes die door muggen worden overgebracht, zoals Malaria
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik had de 50% deet mee. Voor mij heeft hij goed gewerkt terwijl ik normaal word lek gestoken. Oke, helemaal voorkomen doe je het daar niet maar heb er geen last van gehad en ook geen hele grote bulten zoals ik normaal krijg.



Maar je kunt ook daar in de apotheek halen. Daar hennen ze zelfs 90% deet.
Alle reacties Link kopieren
Heb onlangs een keer op tv (volgens mij bij DWDD) muggenexpert Bart Knols (uni Wageningen) voorbij zien komen, die aangaf dat deet 30% volstaat. De 'extra' deet die in 50% zit heeft geen toegevoegde waarde in de strijd om niet geprikt te worden en is alleen maar schadelijk voor jezelf. Je absorbeert zelf namelijk ook de deet via je huid.



Citronella (in welke vorm dan ook) helpt niet tegen muggen.

http://radar.avrotros.nl/ ... nwerende-middelen-getest/
Alle reacties Link kopieren
quote:hamerhaai schreef op 27 juni 2016 @ 08:27:

Waarom heb je deed nodig? Dit is zo onwijs slecht spul.



Deed gebruik je alleen wanneer je het risico loopt op vervelende ziektes die door muggen worden overgebracht, zoals MalariaIn Curaçao hebben ze ook zieke muggen
Alle reacties Link kopieren
quote:Groenmonster schreef op 27 juni 2016 @ 08:32:

[...]





In Curaçao hebben ze ook zieke muggenEn dengue muggen. En dat is niet tof.
Alle reacties Link kopieren
En een vriend van me had eerste dagen geen deet gebruikt want hij wilde dat "ongezonde" spul niet en had toch nooit last van muggen. Na 3 dagen is hij daar gillend naar de apotheek gerend. Hij zal helemaal vol grote bulten die ontzettend pijn deden.



En idd. Op curacao zijn ook zieke muggen. Ik bleek na curacao zwanger te zijn. Hoop testen hier in Nederland gehad op het zika virus, gelukkig geen zika voor mij en volgens de arts kan heeft daar de deet deels een rol in gespeeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:hamerhaai schreef op 27 juni 2016 @ 08:27:

Waarom heb je deed nodig? Dit is zo onwijs slecht spul.



Deed gebruik je alleen wanneer je het risico loopt op vervelende ziektes die door muggen worden overgebracht, zoals MalariaOok dengue en het zika-virus worden door muggen overgebracht.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad is 30% voldoende. Lokaal kun je ook Off kopen, een oranje-spuitbus. Dit werkt ook super goed, maar voelt minder vies aan en ruikt naar sinaasappeltjes. Toen ik op Bonaire woonde (eiland verder), gebruikte ik dat altijd. Werkte als een tierelier, maar idd ook maar 30% Deet geloof ik.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik las echt dieet en dacht nog wat een stomme OP



sorry TO
Alle reacties Link kopieren
Ik neem altijd 30% mee, vaak koop ik ter plekke het spul wat daar te krijgen is. Voor de jungel in Peru heb ik toen OFF gekocht, deze heeft erg goed geholpen en ben zonder muggenbulten weer richting huis vertrokken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Inkie12345 schreef op 27 juni 2016 @ 09:44:

Ik las echt dieet en dacht nog wat een stomme OP



sorry TOIk ook, Ink!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
spuitfles met 40% deet moet je hebben. Die kun je daar goedkoop kopen in de plaatselijke drogist.
quote:Inkie12345 schreef op 27 juni 2016 @ 09:44:

Ik las echt dieet en dacht nog wat een stomme OP



sorry TODat had ik dus ook. Pas in de reacties las ik het goed....
Alle reacties Link kopieren
+3
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
+4

Sorry TO
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
quote:humanista schreef op 27 juni 2016 @ 11:31:

spuitfles met 40% deet moet je hebben. Die kun je daar goedkoop kopen in de plaatselijke drogist.De deet die je daar koopt weert beter af en goedkoper dan hier.
Alle reacties Link kopieren
quote:edda8 schreef op 27 juni 2016 @ 13:07:

[...]





De deet die je daar koopt weert beter af en goedkoper dan hier.



Goedkoper kan wel, maar beter afweren is natuurlijk onzin. Deet is deet, de werkzame stof is precies hetzelfde.



Naast deet is er één andere werkzame stof (gebaseerd op eucalyptusolie), de rest van de middelen werkt onvoldoende of meestal helemaal niet. Eucalyptusolie werkt overigens tegen teken en midges zelfs beter dan deet. Ik zal altijd ervoor kiezen als er geen echte ziekte dreigt. Bijvoorbeeld Care-Plus Natural Anti-insect of Care-Plus anti-teek.



Nog iets: neem nooit meer dan 50% deet, het is niet voor niets dat dat in Europa niet verkocht wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven