Een eigen blog hebben

01-10-2014 16:19 1102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag!



Ik vroeg me af of er hier meerdere mensen zijn die een eigen site bijhouden? Misschien leuk om ervaringen uit te wisselen, elkaar tips te geven en feedback te krijgen?



Je mag hier de link naar je eigen blog posten mits deze niet commercieel is. Geen links naar webshops, websites die veel inkomen genereren of andere commerciele sites dus! Mensen die dit toch doen zullen gestaft worden.
Deze week weer bloggen :D Heb er zin in!
@sombrerito: eh ik heb een plugin die doet dat automatisch. En ik kopieer regelmatig m'n hele wordpress-map naar m'n computer met FTP. Oké, ik weet wat ik moet doen maar als ik het uit moet leggen weet ik het niet meer haha.



Ik ga eind deze week naar een stad die veel te doen heeft met het onderwerp van mijn blog. Dus daar kan ik een mooi stuk over schrijven. Dan heb ik natuurlijk excuus om veel te kopen/proberen, want het is allemaal voor m'n blog!



Natuurlijk sluit ik die blog af met de vraag "Waar zou jij naartoe gaan in stad X?" of "Wat vond jij het leukste?". Of nog beter: "Ga jij ook wel eens naar een andere stad?"
Alle reacties Link kopieren
Oh, leuk, ik was dit topic uit het oog verloren, maar het is dus nog actief!



Ik blog over boeken, en mijn voornaamste probleem is dat ik soms te lang geen boek heb gelezen waar ik enthousiast genoeg over ben om er iets over te schrijven. En dan ben ik zowel gefrustreerd dat die boeken tegenvallen, als dat ik er geen blogpost aan kan wijden, haha! Maar afzeikposts over tegenvallende boeken vind ik niet leuk om te schrijven en lijken me ook niet leuk om te lezen. Tenzij een boek echt hilarisch slecht is. :P
quote:pangea schreef op 27 juni 2016 @ 14:01:

Natuurlijk sluit ik die blog af met de vraag "Waar zou jij naartoe gaan in stad X?" of "Wat vond jij het leukste?". Of nog beter: "Ga jij ook wel eens naar een andere stad?"
quote:pangea schreef op 27 juni 2016 @ 14:01:





Natuurlijk sluit ik die blog af met de vraag "Waar zou jij naartoe gaan in stad X?" of "Wat vond jij het leukste?". Of nog beter: "Ga jij ook wel eens naar een andere stad?"Vooral die laatste, ijzersterk
Alle reacties Link kopieren
pangea: wat voor plugin is dat? Weet je hoe die heet?Ik ben even aan het kijken, maar er zijn er zoveel en ik weet nooit goed wat nou écht werkt. En wat is FTP (sorry, ben echt een beetje dummie op dat gebied )



Volgens mij dacht ik ergens te lezen dat, wanneer je een blog hebt met een eigen domein, het ook op het domein is opgeslagen? En dus functioneert als back-up. Of heb ik dat helemaal verkeerd begrepen?



Wat een originele vragen Pangea



Pocahontas: gewoon schrijven hoor, ook negatief! Als ik zelf een boek heb gelezen wat ik tegen vond vallen, wil ik juist graag weten of dat bij anderen ook zo is. Ik had laatst bijvoorbeeld een hele saaie Nicci French (ja echt!). Dan zou ik best willen lezen wat jij daar over vindt, of je het met me eens bent bv.
Alle reacties Link kopieren
@sombrerito Hmm, ik moet zeggen dat ik zelf wel snel afhaak bij zulke negatieve blogposts, maar ik snap je argumenten wel. Zeker als je denkt de enige te zijn die een boek saai vindt, is het fijn als je iemand kunt vinden die het met je eens is, en je je begrepen voelt door de blogschrijfster.



Met jouw vragen kan ik je helaas niet helpen. De technische kant van het bloggen heb ik ook nog niet helemaal onder de knie...
Pocahontas, wat je in ieder geval kunt doen, is benoemen wat je wél goed vond aan een boek. Bijvoorbeeld je werd niet heel enthousiast van de personages, maar het was wel lekker vlot geschreven (lees: je had het zo uit ) en de plaats waar het zich afspeelde leek je tof. Of het boek had een prachtige zinsopbouw en de juiste verhouding in de hoofdstukken voor jou, maar er hadden wat minder cliché's in de verhaallijn gemogen, en de personages hadden wat dieper uitgewerkt mogen worden. Dan wordt het geen 'afzeikrecensie', maar kan je wel iets schrijven. Echt hoor, lezers willen meestal eerlijk weten wat je van een boek vond, ook als je er niet enthousiast van werd - sterker nog, vaak word je minder geloofwaardig gevonden als je alleen enthousiast bent over de boeken waar je over schrijft.
quote:optimistic-smile schreef op 24 juni 2016 @ 10:30:

Ik heb zelf een een travelblog ongeveer een jaar. Ik ben begonnen omdat ik reizen en fotograferen erg leuk vind. Ik ben begonnen met reistips en wil steeds meer de kant op van reisverhalen vertellen.



Ik ben zelf webdesigner dus ik heb me website volledig zelf ontworpen en gebouwd wat heel veel vrijheid geeft omdat je echt kan maken wat je wilt.



Nu merk ik wel dat ik tijd te kort kom, omdat ik graag nieuwe reis artikelen wil schrijven over mijn stedentrip in San Francisco maar daar nog niet aan toegekomen ben. Wat ik ook merk is dat door het tijd gebrek soms dingen te haastig geschreven worden waardoor er wel eens een grammaticale fout insluipen, dit is ook de reden waarom ik nog niet heel erg mijn blog link overal neer zet.



Ik ontvang graag feedback om mijn blog te verbeteren op content niveau maar feedback op het design is ook altijd welkom. Where To Travel



Ik heb gekeken naar de site. Ik vind het er erg mooi uitzien. Dat is een pluspunt.

De tekst vind ik een groot minpunt. Slecht geschreven zinnen, veel grammaticale fouten. Het is erg kinderlijk geschreven. Alsof een tiener een opstel schrijft. De tips die worden gegeven zijn niet vernieuwend. Het is allemaal zo standaard. Je moet iets aan de tekst doen, anders klikken mensen eenmaal op je link en komen nooit meer terug.
Pocahontas; ik zou liever een eerlijk blog lezen, ook al is hij dat een tikkeltje negatief, dan een politiek correcte.

Het gaat om je eigen mening, daarom volgen mensen je ook. Bij een politiek correcte haak ik af omdat ik denk dat je a) gesponsord wordt en dus niet eerlijk durft te zijn en b) ik nog steeds niet weet wat je nu echt vindt.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, wat een leuk topic! Ik heb niet alles doorgelezen, maar alleen de laatste vijf pagina's aangezien het al een wat ouder topic is. Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen.

Weet nog niet wat iedereen nou precies doet en welke blog ook alweer bij wie hoort. Maar ben het wel eens dat je ook best eens een negatieve boekrecensie mag plaatsen. Wat je wel zou kunnen doen is om steeds de nieuwste titels eens onder handen te nemen. Iedereen is toch benieuwd en wil juist een goede recensie lezen, ook als deze slecht is.



Ik blog zelf sinds januari. Mijn man heeft de site gemaakt met wordpress inderdaad. Ik ben een tikkeltje digibeet alhoewel ik het best zou kunnen. Het is misschien meer een soort angst dat ik het niet kan of dat ik iets heel stoms doe en de hele site laat ontploffen. Haha...

Ik plaats de blogs nu wel zelf dat wel, maar aanpassingen vraag ik liever aan hem. Hij vindt het ook wel leuk, dus dat scheelt.

Mijn blog gaat over multicultureel opvoeden / tweetalig opvoeden. Ik ben zelf Nederlandse en mijn man is Chinees.

In Amerika heb je veel van dat soort blogs maar hier nog bijna niet. Dus vandaar. Hij heet http://www.chigoo.nl

Benieuwd wat jullie ervan vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ziet er leuk uit, Chi.caatje Ik krijg zeker de neiging verder te lezen, dus dat is goed
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat ik wel jammer vind, is dat er niet echt een 'home' knop is. Als ik klik op 'blogs' kom ik bij de meest recente blog. Meestal kom je dan in een menu met de aanzet van meerdere blogs onder elkaar. Daarvoor moet ik bij jou eerst dus naar die laatste blog onderaan, voor zover ik nu kan zien. Vind ik lastig.
Later is nu
Misschien moeten we eens een lijstje plaatsen met wie waarover blogt



Chi.caa; fijne blog! Ik zie wel een 'home' knop, maar inderdaad alleen de meest recente blog. Ik zie niet wat je daarvoor geschreven hebt.
Alle reacties Link kopieren
Tja, die indeling. Daar hebben we ooit voor gekozen omdat ik perse die grote sepia foto wil op de 'home' page en dat je dan doorklikt naar de meest recente. Helemaal onderaan de meest recente blog staat een link naar de rest. En die zijn ook te vinden

onder het tabje archief.

Ben er ook niet helemaal tevreden over, maar hoe kan ik dat nu anders doen? Daar ben ik nog altijd over aan het dubben.

Maar beetje bang ook om de boel om te gooien. Eigenlijk zou zo'n site als die foto reisblog van een paar pagina's terug ook wel werken, maar goed. Iets om over na te denken.
Alle reacties Link kopieren
Je zou onder home de sepiafoto kunnen doen en bij het kopje blogs de blogs. Nu brengen beide je bij de meest recente blog. Onder een kopje blogs verwacht ik juist meer dan 1 blog
Later is nu
quote:sombrerito schreef op 27 juni 2016 @ 20:51:

pangea: wat voor plugin is dat? Weet je hoe die heet?Ik ben even aan het kijken, maar er zijn er zoveel en ik weet nooit goed wat nou écht werkt. En wat is FTP (sorry, ben echt een beetje dummie op dat gebied )



Volgens mij dacht ik ergens te lezen dat, wanneer je een blog hebt met een eigen domein, het ook op het domein is opgeslagen? En dus functioneert als back-up. Of heb ik dat helemaal verkeerd begrepen?





De plugin heet Wordpress Database Backup van Austin Matzko. FTP is euh... zeg maar wat achter Wordpress zit. Als je wordpress.org hebt tenminste. Het is een manier om bestanden te verplaatsen van bijvoorbeeld je computer naar de server van je hosting.. Als het goed is kun je via je hosting een wachtwoord en een gebruikersnaam aanmaken zodat je er in kunt via een gratis programma zoals FileZilla. Hier staat dus eigenlijk alles op, van je wordpress installatie tot de instellingen in je thema etc.



Vergeef me als ik het fout heb. Ik ben ook nog maar een beginner
@chi.caatje welkom! Leuke blog! Chinees wil ik ook nog ooit eens leren, ik heb dat boek (Chinese for Dummies) al bijna 10 jaar in de kast staan... gelukkig ken ik al een groot aantal karakters, dat maakt het wat makkelijker mocht het ooit zover komen



Ik zou misschien onder de sepia foto (mooie plaat trouwens) iets met de andere blogs doen. Ik vind het nu inderdaad ook niet zo intuïtief. Bij archief denk ik ook al snel aan stoffige oude dingen, iets waar ik niet graag tussen zit dus daar zou ik niet snel op klikken...
Alle reacties Link kopieren
Nee, ga er inderdaad wat mee doen. Was een snelle oplossing want man had weer een baan en geen tijd meer. En op de een of andere manier zit je dan zo vast met bedenken hoe je het hebben wil dat het even niet meer lukt.

Maar denk dat ik nu wel een ideetje heb. Bedankt voor net even dat zetje!
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk onderwerp om over te bloggen chi.caatje! Je moet naar `archief` toe om een overzicht te krijgen van eerdere blogs, dat is inderdaad wat onhandig want meestal krijg je dat onder de `home` page.



Je woont wel in NL begrijp ik?



pangea: thanks! Ik ga morgen even naar de plugin kijken. En als ik die installeer krijg ik dan automatisch een back-up? Of moet ik nog af en toe handmatig saven op een bepaalde manier?



Vandaag een artikel geplaatst dat erg goed aan bleek te slaan, enorme piek in mijn traffic. Over een soort magische grens heen qua statistieken, erg leuk



Wie het leuk vindt om links uit te wisselen, stuur vooral een berichtje



Weet iemand of je gewoon de plugins kunt updaten? Of loop ik dan het risico om iets kwijt te raken?
Plugin kun je gewoon updaten, maar ik zou wel eerst je blog backuppen. Na de update altijd even checken of alles werkt. Nadeel als je geen plugins update, je blog loopt meer risico om gehackt te worden.
Je kan ze gewoon updaten. Er kán altijd wat mis gaan, maar bij mij is er in de ruim twee jaar dat ik nu via WP blog nog nooit iets mis gegaan. Back-uppen doe ik toch altijd al, en dat zou ik ook wel doen, maar volgens mijn ervaring valt het dingen kwijtraken dus wel mee De kans bestaat, maar normaal gesproken gaat alles gewoon goed. Terwijl, zoals calenzia al zei, je met verouderde plugins wel meer risico loopt om gehackt te worden.
Ik ben mijn blog vandaag wel geëindigd met een vraag. Kreeg er geen goed einde aan gebreid anders
Bij mij gaat er toch regelmatig wat mis. Vaak omdat plugins dan niet met elkaar samen kunnen werken (ook al doen ze niks met elkaar) en dan vind ik het fijn als ik de oude versie nog even terug kan zetten. Over het algemeen update ik altijd alles meteen ivm veiligheid, maar die nieuwe Wordpress krijg ik maar niet aan de praat :(



@sombrerito: dat kun je instellen, ik krijg er elke week een automatisch in de mail, maar je kunt het ook handmatig doen.



Ook leuk: vanmorgen kreeg ik een mailtje van iemand dat ie mijn site zo leuk vond Word ik stiekem toch wel blij van!
Ja, dat soort reacties zijn stimulerend hè?



Ik heb eerlijk gezegd geen eigen back ups. Ik ben (ook) in de veronderstelling dat mijn provider die maakt. Ik begrijp dat je back ups ook gewoon via een plug in kunt regelen? Misschien toch maar eens gaan doen...



Ik blijf trouwens twee keer per week ofzo de melding krijgen dat iemand heeft geprobeerd in te loggen op mijn site. Meestal met username test of admin, dus het klinkt nogal kansloos. Het gebeurt vaak op een dag dat ik zelf ingelogd heb. Volgens mij heb ik nu de meeste veiligheidsopties wel toegepast, dus ik laat het maar zo...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven