Kloekgedrag

15-06-2016 14:13 1244 berichten
Toen zojuist de benedenbuurvrouw aan de tuinmannen in de gezamenlijke tuin vroeg of ze 'iets zachter zouden willen schoffelen omdat Storm (4 jaar, brult bij vrijlating de buurt bij elkaar en roept vaak k****r) zich niet op zijn lunch kan concentreren' vroeg ik mij af of jullie wellicht ook anecdotes hebben over kloek gedrag?



Kloek gedrag: ouders die wenkbrauw ophalende verzoeken hebben jegens personen waarvan zij vinden dat deze het levensgenot van hun kind belemmeren.



De tuinman die het dichtste bij de moeder stond reageerde trouwens met: 'natuurlijk mevrouw, ik pak even een light schoffel'.



Toevoeging: gelieve geen posts over borstvoeding en/of draagdoeken. Dat heeft al menig topic om zeep geholpen.
Alle reacties Link kopieren
Na poetsen is wat anders dan alles perse zelf willen poetsen hè.

Het kind heeft nog nooit zelf de tanden gepoetst. Zelfs niet onder toezicht van moeders.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bambi schreef op 17 juni 2016 @ 14:25:

Zelf kan ik ook wel een beetje teveel kloek zijn af en toe, hoor.



(en dat ik die middag meerdere keren 112 - naam-van-ons-dorp online heb gecheckt of er geen meldingen waren over dat zwembad zal ik maar niemand irl vertellen...) Hahaha. tof dat je het hier deelt.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Heb ik toch ook last van... dat als ik een sirene hoor, ik meteen naloop of de kinderen onderweg zijn en als ik twijfel kijk ik ook op 112meldingen.nl
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 27 juni 2016 @ 10:59:

Heb ik toch ook last van... dat als ik een sirene hoor, ik meteen naloop of de kinderen onderweg zijn en als ik twijfel kijk ik ook op 112meldingen.nl

Net nog

Jongste had een afspraak na de ortho maar dat was ik even vergeten en als ze dan haar telefoon ook nog eens niet opneemt zie ik gelijk spoken
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, ben verbaasd. Er zit nog zoveel tussen de ambulance en niet je telefoon opnemen.

Lege telefoon, vergeten telefoon, onderin de tas ik-hoor-het-niet telefoon, ik ben ergens en vergeten het door te geven en mijn telefoon is leeg. En zo nog tig varianten.



Niet dat mijn kinderen wegkomen met zo'n slap excuus, want ik verwacht op de hoogte gehouden te worden. Maar ik kan toch nog best redelijk nuchter denken gelukkig. Als ik me zorgen maak, ga ik eerst vriendjes afbellen en niet 112 checken.
Alle reacties Link kopieren
Als je andere kind al 3 keer afgevoerd is met de ambulance denk je wel anders.

Snap heus wel dat er heel veel redenen zijn waarom een telefoon niet opgenomen wordt.

Maar als ze na anderhalf uur nog niet thuis is en ik niet weet dat ze afgesproken heeft maak ik me zorgen ja.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij altijd opvalt is dat ze de hele dag aan die mobiel vastgeplakt zitten alsof er superlijm aan het scherm en hun wimpers kleeft, maar als ik bel of app "ze hem niet hoorden" of "even niet bij zich hadden" of "de batterij leeg was". Volgens mij zouden ze nog liever een nier en een halve long opgeven dan hun dagelijkse postie wifi, dus dat geloof ik dan niet.



Maar goed, deze kloek belt bij twijfel altijd de moeder van degene waar ze uithangen, of ik sta ineens voor de deur (en zij voor lul). Doe ik uiteraard alleen als er iets belangrijks is. Het helpt (een beetje).
Alle reacties Link kopieren
Ouders die vragen of er op het eetgedrag van hun kind kan worden gelet i.v.m. overgewicht (geen koekje tussendoor, 1 boterham i.p.v. 2/3, water i.p.v. melk) maar vervolgens hun kind komen brengen met een beker yogi drink en een roze koek in de hand. Top zulke ouders.
Met het risico van de kleedkamerdiscussie opnieuw te starten...



Gisteren ging mijn man in de mannenkleedkamer douchen na het zwemmen. Man nam de eerste douche die vrij was, onder de douche naast hem stond een meisje van 5-6 jaar. Vroeg de vaderkloek van het meisje aan mijn man of hij elders kon douchen.



Als je je dochter meeneemt in de mannenkleedkamer moet je er wel een beetje tegenkunnen dat er ook naakte mannen gaan rondlopen en kan je niet de halve doucheruimte claimen voor je prinsesje.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilapie schreef op 03 juli 2016 @ 10:55:

Met het risico van de kleedkamerdiscussie opnieuw te starten...



Gisteren ging mijn man in de mannenkleedkamer douchen na het zwemmen. Man nam de eerste douche die vrij was, onder de douche naast hem stond een meisje van 5-6 jaar. Vroeg de vaderkloek van het meisje aan mijn man of hij elders kon douchen.



Als je je dochter meeneemt in de mannenkleedkamer moet je er wel een beetje tegenkunnen dat er ook naakte mannen gaan rondlopen en kan je niet de halve doucheruimte claimen voor je prinsesje.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
De buurman was de heg uit zijn aan het verwijderen. Op verzoek van zijn dochter. Ander zou kleinzoon misschien wel eens wat van de blaadjes in zijn mond stoppen en wie weet welke ongemak hij daar niet van op zou kunnen lopen......
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Alle reacties Link kopieren


Gaat ie dan ook de trap weghalen? En de verwarming? En het bad? En het gasfornuis en het bestek?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:ingelke_kepringelke schreef op 06 juli 2016 @ 08:07:

De buurman was de heg uit zijn aan het verwijderen. Op verzoek van zijn dochter. Ander zou kleinzoon misschien wel eens wat van de blaadjes in zijn mond stoppen en wie weet welke ongemak hij daar niet van op zou kunnen lopen......



En die lieve vriendelijke man gaat mee in dat vrij gekke plan?

Hij gaat ook maar ineens het gras uitbreken en vervangen door tapijt?

Zie dat de lieve kleinzoon gras begint uit te trekken en op te eten .

En stenen in de tuin ... ook een slechte gedachte, want dat valt zo hard.
quote:lilapie schreef op 03 juli 2016 @ 10:55:

Met het risico van de kleedkamerdiscussie opnieuw te starten...



Gisteren ging mijn man in de mannenkleedkamer douchen na het zwemmen. Man nam de eerste douche die vrij was, onder de douche naast hem stond een meisje van 5-6 jaar. Vroeg de vaderkloek van het meisje aan mijn man of hij elders kon douchen.



Als je je dochter meeneemt in de mannenkleedkamer moet je er wel een beetje tegenkunnen dat er ook naakte mannen gaan rondlopen en kan je niet de halve doucheruimte claimen voor je prinsesje.Sjemig
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 16 juni 2016 @ 20:58:

[...]



Ach ja, we kregen allerlei richtlijnen voor gezonde traktaties, maar vreemd genoeg pakken de leraren maar wat graag de chocolade aan die voor hun worden rondgedeeld. Sindsdien geef ik voor de meesters en juffen gewoon een netje mandarijnen mee.Even voor mijn collega's en mezelf opkomen hoor. Ik heb liever een mandarijn of datgene wat de kinderen ook krijgen, maar....ik pak alle traktaties aan. Ook als ik ze niet lust..die neem ik mee naar huis voor mijn dochter. Ik vind het namelijk voor de jarige niet leuk om zijn traktatie te weigeren.
Enige tijd geleden. Gewezen collega belde (enfin liet zijn vrouw bellen) rond 22:00 uur voor een dringende afspraak bij de huisarts voor dochterlief (11) omdat ze al enkele dagen pijn had in de borststreek en vader een zwelling voelde. Huisarts wou afspraak volgende avond inplannen maar zij bleven aandringen op volgende morgen. Volgende dag mist kind een schooldag en zit ze samen met vader bij huisarts alwaar ze uitleg krijgen over de borstontwikkeling en puberteit.
quote:renske1975 schreef op 09 juli 2016 @ 22:15:

[...]





Even voor mijn collega's en mezelf opkomen hoor. Ik heb liever een mandarijn of datgene wat de kinderen ook krijgen, maar....ik pak alle traktaties aan. Ook als ik ze niet lust..die neem ik mee naar huis voor mijn dochter. Ik vind het namelijk voor de jarige niet leuk om zijn traktatie te weigeren.Ik heb ook liever mandarijnen, al die chocolade is echt niet goed. Ouders denken dat je met fruit leerkrachten pest, maar al mijn collega's worden van een traktatie met fruit erg enthousiast.
quote:renske1975 schreef op 09 juli 2016 @ 22:15:

[...]





Even voor mijn collega's en mezelf opkomen hoor. Ik heb liever een mandarijn of datgene wat de kinderen ook krijgen, maar....ik pak alle traktaties aan. Ook als ik ze niet lust..die neem ik mee naar huis voor mijn dochter. Ik vind het namelijk voor de jarige niet leuk om zijn traktatie te weigeren.Even reageren hoor. Ik ben zo'n dochter van zo'n juf. Wij hebben echt jaren genoten van alle chocolade en douchespul
Alle reacties Link kopieren
Iemand aanspreken dat haar puberzoon omgaat met mensen waar haar zoon ruzie mee heeft en dat ze dat niet leuk vind valt dat ook onder kloekgedrag?
geneet van 't laeve
quote:Vl43inder schreef op 10 juli 2016 @ 01:41:

[...]





Even reageren hoor. Ik ben zo'n dochter van zo'n juf. Wij hebben echt jaren genoten van alle chocolade en douchespul Ik ook!
Alle reacties Link kopieren
quote:Baankje1 schreef op 10 juli 2016 @ 08:12:

Iemand aanspreken dat haar puberzoon omgaat met mensen waar haar zoon ruzie mee heeft en dat ze dat niet leuk vind valt dat ook onder kloekgedrag?



Hangt ervan af om welke reden die ruzie is: toen een vriendin mij kwam vertellen dat mijn zoon optrok met jongens onder wiens invloed haar eigen zoon was gaan winkeldiefstallen en vandalisme pleegde, was ik wel blij dat ze me waarschuwde.

(Zoon van vriendin is zeker geen engeltje, maar voor en na zijn 'vriendschap' met die gasten zocht hij de grenzen toch veel minder op.)



Maar ik heb zo het vermoeden dat het in jouw verhaal niet over zoiets gaat.
Alle reacties Link kopieren
Het was meer in de zin van: Pietje heeft ruzie met Klaasje dus ik vind eigenlijk dat Jantje niet meer met Klaasje mag omgaan. We hebben het hier niet over kleuters maar over 16/17 jarige.
geneet van 't laeve
Ik snap nog niet helemaal wat je bedoelt Baankje.
quote:Valdemar_II schreef op 10 juli 2016 @ 00:08:

Enige tijd geleden. Gewezen collega belde (enfin liet zijn vrouw bellen) rond 22:00 uur voor een dringende afspraak bij de huisarts voor dochterlief (11) omdat ze al enkele dagen pijn had in de borststreek en vader een zwelling voelde. Huisarts wou afspraak volgende avond inplannen maar zij bleven aandringen op volgende morgen. Volgende dag mist kind een schooldag en zit ze samen met vader bij huisarts alwaar ze uitleg krijgen over de borstontwikkeling en puberteit.Avondspreek en telefoonuren bij de HA? Waar woon jij?
Alle reacties Link kopieren
quote:Baankje1 schreef op 10 juli 2016 @ 09:07:

Het was meer in de zin van: Pietje heeft ruzie met Klaasje dus ik vind eigenlijk dat Jantje niet meer met Klaasje mag omgaan. We hebben het hier niet over kleuters maar over 16/17 jarige.



Ik vermoedde al zoiets.

Daar zou ik idd. ook m'n schouders over ophalen en eerder de neiging krijgen om Jantje juist aan te moedigen in zijn vriendschap met Klaasje

Zelfs bij kleuters heb ik me daar nooit mee bemoeid, tenzij zo'n vriendschap echt nadelige invloed had op mijn kind.



Off topic: wat vinden jullie eigenlijk van een juf (kind was een jaar of 9) die haar bezorgdheid uitsprak over mijn zoons vriendschap met Koen?

Juf zei letterlijk dat ze Koen nooit met haar eigen kind zou laten optrekken want Koen trok kinderen op het slechte pad.

(Mijn kind was jufs lievelingetje, ik weet niet of ze andere ouders waarschuwde voor Koen.)



Ik was langs de ene kant 'blij' met de waarschuwing, wetende dat mijn kind in die periode erg beïnvloedbaar was.

En toen ik wat meer op Koen ging letten scheen jufs waarschuwing wel te kloppen, maar langs de andere kant vond ik het ook wel zielig voor Koen en zijn moeder en vond ik juf eigenlijk haar boekje te buiten gaan.

Het is jaren geleden maar ik had sindsdien wel gemengde gevoelens bij juf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven