Lijf & Lijn alle pijlers

Ervaringen bovenarm lift/correctie

27-06-2016 09:06 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zullen ongetwijfeld meer topics zijn over dit onderwerp, maar ik kies er toch graag voor om er zelf een te openen.

Verder heeft een ieder recht op zijn/haar mening maar staat mijn besluit vast en zit ik niet te wachten op vervelende opmerkingen aub. Deze zal ik ook negeren.



Nu mijn verhaal: 60 kilo kwijt na een gastric bypass. Mijn billen, benen, buik en borsten zijn redelijk slap, maar daar kan ik mee leven. Heb nooit hele korte broeken/rokken aan en de rest valt allemaal prima te verbloemen met kleding. Ben nu op een gezond gewicht en dat is belangrijker dan wat slappe huid hier en daar.

Heb ook niet meer de leeftijd van crop tops dus dat heb ik geaccepteerd.



Maar dan die bovenarmen... Daar heb ik enorme kipfilets onder hangen, en dat vind ik verschrikkelijk! Zelfs in een shirtje met korte mouw zie je dat, laat staan een hemdje.



Dus ik ga volgend jaar een correctie uit laten voeren, en daar heb ik wat vragen over aan ervaringsdeskundigen.



Welke zorgverzekeringen vergoeden dit soort ingrepen het meest? En als het niet vergoed werd: wat heeft het jou gekost?

Had je veel pijn? Wanneer was dat voorbij en kon je weer alles?

Ik weet dat je flinke littekens kunt overhouden, hoe is dit bij jou? (Toen en nu)

Is het resultaat de operatie waard?

Welke klinieken/ziekenhuizen zou je aanraden en waarom?

Hoe is/was je algemene ervaring?



Verder ga ik me nog verder inlezen en zal de operatie pas volgend jaar plaatsvinden (dan 2,5 jaar na de bypass dus ook stabiel gewicht).



Als er nog vragen zijn hoor ik het graag, en ik hoop dat er hier mensen zijn die mijn vragen kunnen beantwoorden.
Alle reacties Link kopieren
Tot welke leeftijdsgroep behoor je? Als je jong bent is je huid elastisch maar met of zonder operatie krijg je na je 40-50ste sowieso nieuwe kipfilets. Veroudering van onderhuidse structuren is een proces wat doorgaat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Overigens; wel gefeliciteerd met het forse gewichtsverlies!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel retrostar!

Ik ben 30 jaar, dus nog wel jong.

Op zich is het niet erg als het uiteindelijk weer wat slapper wordt over 10-20 jaar, dat hebben heel veel mensen en dat is ook wel natuurlijk.

Nu heb ik alleen duidelijk van die vetschortjes eronder hangen.

Die zou ik er heel graag af willen, hoef geen strakke modellen armen, als het maar wat meer in proportie is.
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of dit werkt maar hier een link van hoe mijn armen er nu ongeveer uitzien:



https://www.google.nl/sea ... ygB&biw=360&bih=511#imgrc=vCsIrOWZwoOSnM%3A



(Mevrouw 3e rij van boven, links, in het zwarte hemdje)



Het eindresultaat op deze foto vind ik ook mooi, ondanks de littekens. Niet loeistrak maar gewoon passend bij de rest van het lichaam.
Gefeliciteerd en ga zo door.



Wat betreft de ingreep, ik vrees dat die puur cosmetisch is, dus nooit vergoed zal worden. Wat de kosten zijn weet ik niet, maar je zou een paar privé klinieken kunnen contacten.



Ik heb nu nog even je link bekeken. Daar staan ook de kosten op!

Ik vind wel dat er enorme littekens ontstaan zijn bij die mevrouw met dat zwarte hemdje. Vind je niet?
volgens mijnwordt het niet vergoed
Alle reacties Link kopieren
Het wordt helemaal niet vergoed. Ik heb een mini armlift gehad. Kosten 3400 Euro. Heb er erg veel spijt van. Armen hangen nog steeds en nu met een lelijk litteken erbij. Draag nog steeds geen korte mouwen. Alleen driekwart. Zou dus zeker geen mini armlift nemen
Mirror Mirror cant you See? What you Show is Killing Me
Alle reacties Link kopieren
Ja de littekens zijn fors, dat is een groot nadeel maar weegt net wat minder zwaar dan wat ik nu heb.

De prijzen variëren volgens mij tussen de 2500 en 5000 euro wat ik zag.

Ik denk dat ik een arm lift en liposuctie nodig heb, een grote beurt zeg maar.

Ik dacht ook dat het helemaal niet vergoed werd maar soms hoor je toch andere verhalen.

Nogsteedslelijk86 (meid wat een rot nickname) waar heb jij het laten doen?

Wat zonde dat je voor dat geld nog steeds niet tevreden bent!
Alle reacties Link kopieren
tvp
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk reageert er nog iemand met adviezen voor klinieken, daar ben ik nog heel benieuwd naar.

Er staat genoeg op Google maar zou graag ervaringen horen!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je er niet aan helpen, ik moet ook nog. Als ik naar iemand zwaai heb ik 2 blauwe ogen....
quote:nogsteedslelijk86 schreef op 27 juni 2016 @ 10:32:

Het wordt helemaal niet vergoed. Ik heb een mini armlift gehad. Kosten 3400 Euro. Heb er erg veel spijt van. Armen hangen nog steeds en nu met een lelijk litteken erbij. Draag nog steeds geen korte mouwen. Alleen driekwart. Zou dus zeker geen mini armlift nemenHeb je het gedaan? Er was niks mis met je armen. Wat jammer dat je jezelf nog steeds lelijk vindt en dat je therapie niet helpt
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen armlift laten uitvoeren maar jaren geleden wel een buikwandcorrectie. Nog steeds heel blij mee. Ik heb het laten doen in het Rode Kruis Ziekenhuis te Beverwijk. De plastisch chirurgen daar behoren tot de top van Nederland en dat vond ik een fijn idee.

Ongetwijfeld kunnen zij ook een armlift uitvoeren, misschien kun je eens informeren?

Ik ben trouwens geopereerd door dr. Van Zuijlen, hele kundige arts en fijne man.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
quote:Pikkie22 schreef op 27 juni 2016 @ 16:22:

Ik kan je er niet aan helpen, ik moet ook nog. Als ik naar iemand zwaai heb ik 2 blauwe ogen....





Niet grappig natuurlijk maar moest even lachen hoe je het beschrijft.



Takkentrol, fijn dat je zo tevreden bent! Bedankt voor je informatie, zal eens Googlen.
Las er laatst nog een interessant artikel over, daar in werd gezegd dat veel van dat los hangend vel eigenlijk nog flink vet heeft, en dat vet percentage naar beneden krijgen behoorlijk helpt. Je valt namelijk ook veel in spier af bij zulk groot gewichtsverlies. Dus wel licht kun je daar iets mee doen?

O.a. dit artikel heeft het er ook over: http://www.muscleforlife. ... e-skin-after-weight-loss/



Verder las ik ook nog over littekens in vroeg stadium behandelen met laser, dat ze dan beter genezen. Misschien overwegen waard als je een ingreep gaat doen?



Succes, hopelijk wordt het mooi!
Alle reacties Link kopieren
Dank je strikjemetstippels! Dat is een hele interessante link en handige info!
Alle reacties Link kopieren
Van harte gefeliciteerd met je gewichtsverlies TOP........



Ik kijk veel van die afval programma's op TLC, maar dan vind ik de resultaten erg goed/mooi.

Een litteken moet je ook de tijd geven ( zeker 2 jaar)



Ik vind de tip van Takkentrol erg waardevol....... daar kun je wat mee.



En denk eerlijk gezegd niet dat het vergoed wordt.



Succes!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel!

Ik ben ook bang dat het niet vergoed wordt, dus dat wordt dan sparen!

Dat is ook geen probleem, mogelijk duurt het dan alleen wat langer, maar so be it.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog steeds de hoop dat de verzekeringen over de brug komen voor mensen met een GBP
Vraag me af hoe erg dat litteken op de lange termijn is. Ik heb een buikoperatie gehad (niet cosmetisch) met een behoorlijk groot litteken. Dat was ook pas na een jaar of 2 helemaal wit. Nu is het helemaal niet zo erg, eerste jaar leek het een slagveld.



Lijkt me best naar als het echt hangt en zwabbert, kan me voorstellen dat je dat overweegt.
Alle reacties Link kopieren
Omdat ze echt een stuk huid wegsnijden schijnt het litteken groot en dik te zijn. Niet een mooi dun, recht streepje.

Op den duur wordt het litteken natuurlijk lichter en valt het minder op maar wat ik lees is het nog behoorlijk fors.

Litteken-olie en/of laser behandeling zouden kunnen helpen, maar ze blijven altijd zichtbaar.

Persoonlijk ben ik littekens op mijn arm wel gewend, heb helaas een automutilatie verleden dus heb ze al op mijn onderarmen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven