Werk & Studie alle pijlers

Aangenomen in een nieuwe baan maar twijfel.

28-06-2016 14:24 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nieuwe baan, maar er zitten nogal wat haken en ogen aan.

Het is op basis van een 0 uren contract en dit blijft ook zo. Bovendien zit er naast het verzorgen en gezelschap houden van ouderen ook een stukje bij wat minder leuk is en best wel zwaar lijkt me. Zoals ook 's nachts bij deze mensen blijven, stervensbegeleiding en bij mensen met Alzheimer.

Ik heb best veel levenservaring. Dus ik zou het moeten kunnen. Maar het lijkt me een super zware job.

Kan en mag ik Nee zeggen? Er is nog niets getekend. Ik krijg nu sinds een half jaar voor het eerst in mijn leven een uitkering en de banen liggen met mijn leeftijd niet voor het oprapen. Vandaar mijn twijfel.
Alle reacties Link kopieren
Goede fee: Dit werd niet vermeld in de sollicitatie en ook niet tijdens het 1e gesprek. Je kon je voorkeuren opgeven en dat heb ik gedaan. Dit was niet mijn voorkeur. Maar tijdens de info-ochtend kwam eruit dat men dit wel van je verwacht. Natuurlijk kan het heel mooi zijn. Ook het werken met mensen met Alzheimer moet je wel kunnen. En wat ik zei, je krijgt er cursussen in.

Ik ben al veel mensen verloren. Mijn dochtertje van 11. Zusje van 46. Mijn vader en moeder, 3 zwagers en onlangs een broer die pas 64 was. En dan heel kort geleden mijn vriendin. Waar ik inderdaad een hele diepe emotionele band mee had. Het is denk ik wat Cybermeisje schrijft. Het verschil tussen professioneel en persoonlijk moet er wel zijn. Dat ga ik vast ook wel leren. Maar soms slaat opeens de twijfel toe of ik dit wel aankan.

Dank jullie wel voor jullie feedback.
Alle reacties Link kopieren
quote:Woldertje schreef op 28 juni 2016 @ 14:51:

Als je een ww-uitkering krijgt mag je geen nee zeggen tegen een baan. Zullen ze bij het UWV niet zo leuk vinden.





In de eerste 6 maanden van je ww mag je weigeren op grond van salaris, reisafstand en werkniveau. Na 6 maanden moet je "passend werk" aannemen, ook als dat dus minder salaris betaalt en onder je niveau is. Dus nee zeggen kan wel, ligt eraan hoe lang TO al in de ww zit en als ze het kan gooien op een van bovenstaande zaken. Ik heb ook een ww-uitkering en wordt wel eens uitgenodigd voor een gesprek. Maar nog geen ja gezegd op een nieuwe baan omdat ik t nog niet zie zitten op die werkplek.



Overigens heb je nog altijd een proeftijd TO, dus proberen kan altijd toch?

Je krijgt toch ww doorbetaald voor de uren dat je daar niet werkt in het 0-uren contract?
Alle reacties Link kopieren
quote:koekie1980 schreef op 28 juni 2016 @ 21:45:

[...]





In de eerste 6 maanden van je ww mag je weigeren op grond van salaris, reisafstand en werkniveau. Na 6 maanden moet je "passend werk" aannemen, ook als dat dus minder salaris betaalt en onder je niveau is. Dus nee zeggen kan wel, ligt eraan hoe lang TO al in de ww zit en als ze het kan gooien op een van bovenstaande zaken. Ik heb ook een ww-uitkering en wordt wel eens uitgenodigd voor een gesprek. Maar nog geen ja gezegd op een nieuwe baan omdat ik t nog niet zie zitten op die werkplek.



Overigens heb je nog altijd een proeftijd TO, dus proberen kan altijd toch?

Je krijgt toch ww doorbetaald voor de uren dat je daar niet werkt in het 0-uren contract?Het is heel ander werk dan ik had. En wat jij zegt klopt inderdaad. Ik krijg de uren die ik niet werk aangevuld van het UWV. Daar zit ik ook niet mee. Ik zit nu zeven maanden zonder werk. Dus ik kan inderdaad niet weigeren. Dat doe ik dus ook niet. Deze week krijgen we de tweede infosessie. Ik ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Oja, als het de 7e maand is moet je dus alles aannemen wat op je pad komt....



Hopelijk heb je er meer zin in na je tweede sessie!

En wie weet kun je er, ivm 0-uren, er een leuke parttime baan bij nemen waar je wel helemaal blij van wordt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven