Geld & Recht alle pijlers

Eigen verklaring cbr

27-06-2016 17:57 289 berichten
Ruim zeven weken geleden heb ik een 'eigen verklaring' aangevraagd bij het CBR. Dat is bedoeld om examen te doen.



Ik heb bij alle vragen 'nee' in gevuld, dus in principe zou er niks aan de hand moeten zijn. Officieel zou ik bij 1 vraag ja moeten invullen, maar goed, dan werk je jezelf alleen maar in nesten.

Toch heb ik nog steeds geen reactie ontvangen, terwijl de termijn van vier weken al lang verstreken is.



Iemand hier ervaring mee? Mijn praktijkexamen komt snel dichterbij en voor die tijd moet ik hem wel binnen hebben..

De klantenservice wil daar ook geen uitspraken over doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:rebecca_90 schreef op 28 juni 2016 @ 20:30:

Ja, het is een psychiatrische stoornis, maar ik vind het flauwekul dat het mijn rijvaardigheid negatief zou beïnvloeden.

En ja, dat heeft ze daadwerkelijk gezegd.Zo gek is het toch niet dat een eetstoornis je rijvaardigheid kan beïnvloeden? Als iemand te weinig eet of zichzelf uithongert (bijvoorbeeld, heb het nu over in het algemeen en niet specifiek over jou TO) is die persoon minder alert en kan dus zeker minder goed rijden. Of iemand die in zijn hoofd nog alle calorieën van de lunch aan het doorlopen is en daardoor niet goed op let. Ik vind het niet zo'n rare redenatie dat een eetstoornis invloed kan hebben op je rijvaardigheid.
Hoezo excuses, ik heb toch al gezegd dat ik mijn eigen verklaring ga aanpassen.

Omdat dit nogal stress oplevert, maakte ik het bespreekbaar bij de hulpverlener. En kwam zij met die opmerking.



Ik vind dat sommige van jullie onnodig hard reageren.

Jullie schilderen mij af als iemand die heel bewust fraudeert, dat terwijl ik gewoon twijfelde of ik ja of nee moest invullen!

De een zegt van wel, de ander van niet etc. En op de site van het CBR wordt een heel aantal stoornissen genoemd, maar geen eetstoornis.
Alle reacties Link kopieren
Je fraudeert wel bewust Rebecca. Want 1 van de eerste reacties van je topic is dat je geen negatieve reacties wil op dat je je 'problematiek' niet hebt aangekaart maar alleen wil weten hoelang het duurt.



Je hebt problemen. Erken dat nou eens...



Heeft je instructeur je examen al aangevraagd. Anders moet ik je teleurstellen en ga je het toch niet voor het verlopen van je rijbewijs halen. Want momenteel is er een wachttijd van +- 5 weken. En ik denk dat je ervan uit mag gaan (aangezien het allemaal al wat moeilijker gaat) dat je misschien wel gaat zakken. Hou daar rekening mee. Want als je nu gaat afrijden en ben je al gestrest omdat je het naar jou woorden 'perse moet halen' ik geef je heel eerlijk gezegd weinig kans (en vindt je een uiterst gevaarlijke weggebruiker aangezien je niet de gevolgen van rijden met een fraudeleus verkregen rijbewijs overziet).
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Alle reacties Link kopieren
quote:rebecca_90 schreef op 28 juni 2016 @ 21:21:

Hoezo excuses, ik heb toch al gezegd dat ik mijn eigen verklaring ga aanpassen.

Omdat dit nogal stress oplevert, maakte ik het bespreekbaar bij de hulpverlener. En kwam zij met die opmerking.



Ik vind dat sommige van jullie onnodig hard reageren.

Jullie schilderen mij af als iemand die heel bewust fraudeert, dat terwijl ik gewoon twijfelde of ik ja of nee moest invullen!

De een zegt van wel, de ander van niet etc. En op de site van het CBR wordt een heel aantal stoornissen genoemd, maar geen eetstoornis.



In je OP staat anders letterlijk dat je wist dat je ja in moest vullen maar dat je dat bewust niet gedaan hebt want dan werk je jezelf alleen maar in de nesten.



Als je erkent dat een eetstoornis een psychische stoornis is dan weet je ook wel dat je ja in had moeten vullen. Ikzelf heb een vermijdende persoonlijkheidsstoornis. Nou die staat echt nooit ergens in een rijtje met psychische klachten maakt dat het dat ik geen psychische stoornis heb?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik wist niet het zeker, maar twijfelde. Vandaar dat ik zei 'officieel'.

Ik heb al een datum om af te rijden, inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
quote:rebecca_90 schreef op 28 juni 2016 @ 21:32:

Ik wist niet het zeker, maar twijfelde. Vandaar dat ik zei 'officieel'.

Ik heb al een datum om af te rijden, inderdaad.Wat als je het nu niet haalt? Hoe ga je het dan doen met je werk? Heb je daar een plan B voor bedacht (misschien wel slim namelijk).
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Alle reacties Link kopieren
quote:rebecca_90 schreef op 28 juni 2016 @ 21:21:

Hoezo excuses, ik heb toch al gezegd dat ik mijn eigen verklaring ga aanpassen.

Omdat dit nogal stress oplevert, maakte ik het bespreekbaar bij de hulpverlener. En kwam zij met die opmerking.



Ik vind dat sommige van jullie onnodig hard reageren.

Jullie schilderen mij af als iemand die heel bewust fraudeert, dat terwijl ik gewoon twijfelde of ik ja of nee moest invullen!

De een zegt van wel, de ander van niet etc. En op de site van het CBR wordt een heel aantal stoornissen genoemd, maar geen eetstoornis.



Je bent vergeten wat je in je OP hebt gezet? Je wist heel goed dat je "nee" invulde waar je "ja" moest invullen dus je fraudeert inderdaad bewust. En als je daar dan op gewezen wordt kom je met allerlei irrelevant geneuzel aan.

En voor de honderdduizendste keer; in die verklaring vragen ze of je onder behandeling bent, of bent geweest wegens een psychiatrische stoornis en daar grossier je in! Het gaat helemaal niet om het naampje van je stoornis.
Alle reacties Link kopieren
quote:rebecca_90 schreef op 28 juni 2016 @ 21:21:

Hoezo excuses, ik heb toch al gezegd dat ik mijn eigen verklaring ga aanpassen.

Omdat dit nogal stress oplevert, maakte ik het bespreekbaar bij de hulpverlener. En kwam zij met die opmerking.



Ik vind dat sommige van jullie onnodig hard reageren.

Jullie schilderen mij af als iemand die heel bewust fraudeert, dat terwijl ik gewoon twijfelde of ik ja of nee moest invullen!

De een zegt van wel, de ander van niet etc. En op de site van het CBR wordt een heel aantal stoornissen genoemd, maar geen eetstoornis.Je doet het weer he. Moet je allemaal zelf weten hoor, uiteindelijk is het jouw leven, niet het mijne. Als jij liever je problemen wilt ontkennen dan er iets aan te doen, mag dat. Er komt een moment dat je op de bodem belandt en er wel mee moet dealen. En dan hoop ik alsnog voor je dat je eruit komt. Zou de topics verder wel laten zitten: mensen reageren niet "onnodig hard", mensen raken gefrustreerd omdat ze tegen een muur zitten te lullen. En je fraudeert wel bewust, anders had je dit topic niet geopend dat je er stress over had dat die verklaring maar niet kwam. Boeit verder geen fuck wat er op de site van het CBR staat, een eetstoornis is een psychiatrische aandoening, dus moet je 'ja' antwoorden. Want je hebt een eetstoornis en depressies en een recente zelfmoordpoging achter de rug. Succes verder, ik ben er wel klaar mee.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, ik hoop toch eigenlijk niet dat ik TO eens tegenkom met haar frauduleuze rijbewijs en een stapel stoornissen waar je met 4 man mee kunt kwartetten. Het probleem met dergelijke mensen is dat ze nooit alleen zichzelf ermee hebben, maar anderen ook mee sleuren.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die een OP-meltdown verwacht?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Ik ben er zat van mezelf te moeten verdedigingen. Ik ben al met mijn problemen aan de slag, ik ga de eigen verklaring aanpassen, etc.

wat wil je nog meer horen.
Alle reacties Link kopieren
quote:rebecca_90 schreef op 28 juni 2016 @ 22:03:

Ik ben er zat van mezelf te moeten verdedigingen. Ik ben al met mijn problemen aan de slag, ik ga de eigen verklaring aanpassen, etc.

wat wil je nog meer horen.Dit wil ik horen:

Wat als je het nu niet haalt? Hoe ga je het dan doen met je werk? Heb je daar een plan B voor bedacht (misschien wel slim namelijk).



(Omdat ik weet dat iemand met psychische problemen het soms moeilijk vindt om vooruit te kijken. Ik probeer je dus te helpen om niet al teleurgesteld te raken mocht het onverhoopt niet lukken).
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Ik heb al bedacht dat ik aan ga geven dat ik niet kan rijden, vanwege medische redenen.

Dat komt wel bij de waarheid in de buurt.



Tot nu toe doe ik veel met ov, voor afspraken die echt te ver zijn, vraag ik of ik kan ruilen met een collega.

Soms leidt dat wel tot irritaties, zo kreeg ik laatst de opmerking naar mijn hoofd dat het wel een ' flinke handicap' is dat ik geen rijbewijs heb, waardoor ik mij weer rot voelde en wat voor mij de druk verhoogde om z.s.m. dat rijbewijs te halen.
Doe eens gek, vertel de hele waarheid!
Alle reacties Link kopieren
Hoever is ver? Zou bv een goede electrische fiets je een stuk mobieler maken. Regelmatig word ik op mijn snorscooter ingehaald door fietsers die dik 35 km per uur fietsen.
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Alle reacties Link kopieren
De waarheid vertellen schijnt wel een dingetje voor je te zijn. Liegen, verdraaien, omzeilen. Wat schiet je daarmee op? Denk je nou echt dat nooit uit gaat komen hoe de vork daadwerkelijk in de steel zit? En hoe dat vervolgens enorm tegen je kan werken?
Alle reacties Link kopieren
quote:rebecca_90 schreef op 28 juni 2016 @ 21:21:

Hoezo excuses, ik heb toch al gezegd dat ik mijn eigen verklaring ga aanpassen.

Dat zei je ja, maar daarna kwam je toch nog met dat een hulpverlener heeft gezegd dat het niet hoeft. Je klinkt niet heel doortastend. Als je echt van plan bent om je verklaring aan te passen, waarom heb je dan vandaag niet het cbr gebeld? Wanneer ga je je verklaring aanpassen? Ik vermoed dat je dat pas doet als je gezakt bent, maar ik hoop dat je wijzer bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:LaFleurNoire schreef op 28 juni 2016 @ 22:32:

De waarheid vertellen schijnt wel een dingetje voor je te zijn. Liegen, verdraaien, omzeilen. Wat schiet je daarmee op? Denk je nou echt dat nooit uit gaat komen hoe de vork daadwerkelijk in de steel zit? En hoe dat vervolgens enorm tegen je kan werken?





Nou, kijk eens hoe er hier alleen al gereageerd wordt met vooroordelen en invullingen omdat TO geschreven heeft over haar problematiek.



Helaas is het bij veel sectoren/werkgevers nog steeds tactischer om niet je psychiatrische diagnoses te noemen. Zeker niet als je nog geen (vast) contract hebt.



TO, je kan wel checken of je uberhaupt wel kan afrijden als je nog geen bevestiging binnen hebt. Vraag je rijinstructeur.
Bedankt voor je reactie. Precies, ik schrik er gewoon van hoe mensen reageren. als dat hier al zo is, hoe is dat dan in het echte leven?

Sommigen doen net alsof ik een of andere gestoorde, ongelukken veroorzakende gek ben, terwijl ik het cognitief gezien prima op een rijtje heb, los van mijn problemen. Ik wil niet dat mijn werkgever het weet, absoluut niet. Ik heb ook enig recht op privacy. Tijdens mijn stage heb ik het wel ooit verteld, maar toen heb ik mijn stage bijna niet gehaald, puur omdat ik 'zo onzeker' was. Daar dus geen positieve ervaringen mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 28 juni 2016 @ 16:10:

[...]





In het algemeen gebruiken psychiatrisch patiënten medicatie waar

Niet mee mag worden auto gereden. Dus wil ik daar niet bij in de auto. Zelf aan de AD gezeten waar ik niet mee mocht rijden (wat ik ook niet deed ). Ik was best van de wap van die pillen. Daarom !



Dat is niet waar, er is heel veel medicatie waar je (na een tijdje gebruik) gewoon mee mag rijden.

Kijk maar op www.rijveiligmetmedicijnen.nl welke categorie het medicijn hoort.

En ik ken maar 1 AD waar wat strengere eisen zijn, maar ook daar mag je mee rijden uiteindelijk.



Maar alle mensen die wel eens 1 oxazepam of diazepam of Alprazolam gebruiken hebben alleemaal een eigen verklaring ingevuld?

Of gaan allemaal tot 72 uur na gebruik niet meer rijden? En fietsen? Want dat mag ook niet namelijk.
quote:juliaaana schreef op 28 juni 2016 @ 22:56:

[...]





Dat is niet waar, er is heel veel medicatie waar je (na een tijdje gebruik) gewoon mee mag rijden.

Kijk maar op www.rijveiligmetmedicijnen.nl welke categorie het medicijn hoort.

En ik ken maar 1 AD waar wat strengere eisen zijn, maar ook daar mag je mee rijden uiteindelijk.



Maar alle mensen die wel eens 1 oxazepam of diazepam of Alprazolam gebruiken hebben alleemaal een eigen verklaring ingevuld?

Of gaan allemaal tot 72 uur na gebruik niet meer rijden? En fietsen? Want dat mag ook niet namelijk.Gebruik van die medicijnen is geen aanleiding om die verklaring in te vullen (als je je rijbewijs gewoon al hebt).

https://www.cbr.nl/medisch.pp
Alle reacties Link kopieren
quote:juliaaana schreef op 28 juni 2016 @ 22:51:

[...]





Nou, kijk eens hoe er hier alleen al gereageerd wordt met vooroordelen en invullingen omdat TO geschreven heeft over haar problematiek.



Helaas is het bij veel sectoren/werkgevers nog steeds tactischer om niet je psychiatrische diagnoses te noemen. Zeker niet als je nog geen (vast) contract hebt.





Mwah.

- TO heeft heel bewust die eigen verklaring onjuist ingevuld. Ze wist dat ze "ja" moest invullen. Een leugen dus, die enorme gevolgen kan hebben. Daar heb ik een oordeel over, geen vooroordeel.



-vervolgens komt er een batterij aan verklaringen die moeten goedpraten waarom ze dat deed. Ze heeft niet zoveel last van haar stoornis, de stoornis staat niet letterlijk in de tekst van de eigen verklaring "dus" hoeft ze die vast niet in te vullen, ze heeft werk "dus" functioneert ze goed. Men probeert haar keer op keer duidelijk te maken dat het niet gaat om het etiketje maar om de hele simpele vraag die het CBR haar stelt.

Bovendien is de kans heel groot dat ze gewoon rijgeschikt wordt bevonden. Ja, dat kost meer tijd, ja dat kost geld, maar een "ja" invullen is echt niet meteen een soort doodvonnis. Maar....dan moet je de boel dus wel eerlijk invullen. En op tijd, niet vlak voor je examen waardoor je nog meer stress op je bordje krijgt dan je al hebt.



En als laatste; ik heb geen oordeel of vooroordeel over TO's problematiek. Het is natuurlijk makkelijk roepen "zie je wel, ik heb een psychiatrische stoornis en iedereen oordeelt weer meteen over me!". Ik heb een oordeel over die fraude en lees zelf dat ze allerlei argumenten aandraagt om maar niet de (gehele) waarheid te vertellen. In het geval van het CBR is dat simpelweg fraude en oerstom, in het geval van werk kan ik daar meer in komen, maar blijft het feit dat dergelijke problematiek heel vaak gewoon wel uit komt, ook al wil en probeer je het nog zo hard te verbergen. In dat geval kun je je afvragen of het wijzer is open kaart te spelen of uit alle macht te proberen alle ballen in de lucht te houden. Dat legt namelijk ook een grote druk op je, die je er eigenlijk helemaal niet bij kunt hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 29 juni 2016 @ 05:32:

[...]





Gebruik van die medicijnen is geen aanleiding om die verklaring in te vullen (als je je rijbewijs gewoon al hebt).

https://www.cbr.nl/medisch.pp



Klopt, incidenteel niet.



Maar 2e gedeelte van die alinea dat er 72 uur niet gereden mag worden, wordt mi ook vaak niet gedaan.
quote:juliaaana schreef op 29 juni 2016 @ 06:31:

[...]





Klopt, incidenteel niet.



Maar 2e gedeelte van die alinea dat er 72 uur niet gereden mag worden, wordt mi ook vaak niet gedaan.Dat is dom, maar geen fraude, waar het hier over gaat.
quote:SpringDing schreef op 29 juni 2016 @ 07:11:

[...]





Dat is dom, maar geen fraude, waar het hier over gaat.De wet gaat uit van eigen inzicht dus als je een ongeluk veroorzaakt, je raakt gewond en in het ziekenhuis vinden ze deze medicijnen in je bloed ben je alsnog het haasje. Iemand invalide rijden betekent een levenslang schuldgevoel en een leven lang betalen. Je weet ook dat je niet moet gaan rijden met meer dan 2 borrels achter je kiezen omdat je dan strafbaar bent en die straffen worden gelukkiger ook steeds zwaarder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven