Chernobyl / Kiev

27-06-2016 16:20 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar apr/mei wil ik graag Chernobyl bezoeken. Nu kan je een 2-daagse tour met overnachting daar doen maar dat is redelijk prijzig en ik weet niet of 2 dagen zo'n must zijn. Is er al iemand eens naar Kiev geweest en krijg je daar een dag of 2 leuk om?

Weten iemand misschien hoe onrustig het daar is op het moment? Ik lees wel waakzaamheid en wat demonstraties maar vraag me af of je er dus op je gemak rond kan lopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goatie schreef op 27 juni 2016 @ 18:13:

[...]





Poeh poeh Engelse spelling... Ben er veel over op aan het zoeken dus ben het nu gewend zo te typen.Aha, daar had ik nog niet aangedacht.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 27 juni 2016 @ 18:21:

[...]





Aha, daar had ik nog niet aangedacht.
quote:Sun.lover schreef op 27 juni 2016 @ 17:39:

Ik sprak gisteren toevallig een arts die naar Tsjernobyl was geweest. Hij werd goed gecontroleerd wat betreft straling. En dat was er nauwelijks. Hij vond de tour erg interessant en vertelde er boeiend over. Zou ook wel willen. Ik zou het doen.



Gecontroleerd door wie? En hoe?



Dit is echt een nietszeggend antwoord zonder meer info.
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt Kiev de moeite waard? Ik zou er zelf ook wel heen willen.

Spreken ze er wel redelijk Engels trouwens?
Carpe Diem
Alle reacties Link kopieren
Ik ken iemand die naar Tsjernobyl is geweest. Hij vond het mega indrukwekkend. Wel een aanrader. Tijdens de trip worden er continue metingen gedaan en de begeleider houdt iedereen goed in de gaten.

Er groeit nog steeds geen tweede neus op z'n hoofd, dus het zal wel goed zijn gegaan :D



Als je echt graag wilt, zeker doen!!



Met kiev geen ervaring maar staat zeker op m'n to-go lijst
Alle reacties Link kopieren
quote:Goatie schreef op 27 juni 2016 @ 16:41:

[...]





Heb je daar een bron van? Een dagje daar zou gelijk staan aan de straling van een vlucht van Amsterdam naar New York.Diverse fotografenfora.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moirai schreef op 27 juni 2016 @ 21:02:

[...]



Diverse fotografenfora.Nog niks over gelezen, heb je een linkje?
Alle reacties Link kopieren
quote:zecora schreef op 27 juni 2016 @ 18:39:

[...]





Gecontroleerd door wie? En hoe?



Dit is echt een nietszeggend antwoord zonder meer info.Hij is net terug. De begeleiders doen continu metingen met geigertellers.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil niet naar tjesernobyl. Wel maar kiev. Iemand goede tips voor mij?

Beste tijd?

Spreken ze goed Engels?

Kun je leuk uitgaan?

Hotel of beter Airbnb?

Hoe lang?



Alvast bedankt voor de tips.
Carpe Diem
Katja Schuurman en Dennis Storm zijn ook ooit naar Tsjernobyl geweest, voor Try Before You Die en 3 op reis.

Voordat ze het gebied ingingen moesten ze door een soort 'scanner' (die je ook op luchthavens hebt) lopen, en als ze het gebied weer uitgingen ook. En de gids die meeloopt heeft ook zo'n ding mee waarmee hij de straling meet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kwebbeltje91 schreef op 28 juni 2016 @ 10:24:

Katja Schuurman en Dennis Storm zijn ook ooit naar Tsjernobyl geweest, voor Try Before You Die en 3 op reis.

Voordat ze het gebied ingingen moesten ze door een soort 'scanner' (die je ook op luchthavens hebt) lopen, en als ze het gebied weer uitgingen ook. En de gids die meeloopt heeft ook zo'n ding mee waarmee hij de straling meet.Klopt, ik maar me ook echt niet druk over het bezoek aan Chernobyl. Het is meer dat ik me afvraag hoe veilig het er nu is. Heeft iemand ervaring met Ukraine Airlines?
Alle reacties Link kopieren
quote:luctor1977 schreef op 28 juni 2016 @ 08:51:

Ik wil niet naar tjesernobyl. Wel maar kiev. Iemand goede tips voor mij?

Beste tijd?

Spreken ze goed Engels?

Kun je leuk uitgaan?

Hotel of beter Airbnb?

Hoe lang?



Alvast bedankt voor de tips.



Wat ik zo op internet gelezen heb:

- tussen april en sept

- Moah, in Kiev zullen er redelijk wat Engels spreken maar het zal ook handen en voetenwerk zijn

- Op internet zijn diverse linkjes te vinden naar goede clubs

- Ik ga zelf voor een hotel

- geen idee
Alle reacties Link kopieren
Het stralingsniveau tijdens de rondleidingen is relatief klein. Een dodelijke dosis van de straling bedraagt 300 tot 500 röntgen per uur. Niveaus op de tour variëren van 15 tot enkele honderden microröntgens per uur. Een microröntgen is een miljoenste van een röntgen. Het grootste gevaar zit niet in de straling zelf, maar in radioactieve stofdeeltjes die kunnen blijven kleven op uw kleding of voorwerpen en continu straling blijven afgeven.



Stralingsniveaus gemeten aan de kerncentrale zijn 1,7 microsievert per uur (170 microröntgens per uur) en ze variëren tussen 0,4 en 9,5 microsievert per uur (40 tot 950 microröntgens per uur) in het Pripyat pretpark. Dus risico's zijn vrijwel uitgesloten, zolang je geen stof meedraagt.

Van: http://www.losapos.com/nl/tsjernobyl





Zo te lezen valt het wel mee als je je aan de instucties houdt, maar persoonlijk zou ik het toch niet opzoeken, geloof ik, omdat je op anderen moet vertrouwen en niets zelf kunt controleren. Verder lijkt het me wel een bijzondere ervaring.
óu sont les neiges d'antan

Mij lijkt het ook wel indrukwekkend om een keer te bezoeken, maar ik ben er toch wat huiverig voor. Ik hou het wel bij filmpjes en reisverslagen op internet ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Goatie schreef op 28 juni 2016 @ 10:32:

[...]





Klopt, ik maar me ook echt niet druk over het bezoek aan Chernobyl. Het is meer dat ik me afvraag hoe veilig het er nu is. Heeft iemand ervaring met Ukraine Airlines?Ja weinig beenruimte, maar goedkoop en ach prima. Je bent er zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 27 juni 2016 @ 16:26:

[...]





Ik zou echt heel graag willen! Lijkt me een enorme belevenis. En daarna geef je licht in het donker? Idd een belevenis.

Maar serieus.. Je mag er niet lang zijn Ik zou dan echt het risico niet nemen. Ze geven niet voor niets aan dat de 30 km zone nog steeds van kracht is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goatie schreef op 27 juni 2016 @ 16:41:

[...]





Heb je daar een bron van? Een dagje daar zou gelijk staan aan de straling van een vlucht van Amsterdam naar New York.Lees dit eens

http://www.losapos.com/nl/tsjernobyl



En neem er een bitterbal bij.
anoniem_170687 wijzigde dit bericht op 28-06-2016 12:14
Reden: mosterd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Sun.lover schreef op 27 juni 2016 @ 17:39:

Ik sprak gisteren toevallig een arts die naar Tsjernobyl was geweest. Hij werd goed gecontroleerd wat betreft straling. En dat was er nauwelijks. Hij vond de tour erg interessant en vertelde er boeiend over. Zou ook wel willen. Ik zou het doen.

Het is niet zozeer de straling op zich maar dingen die je in kan ademen, die op je kleding kunnen achterblijven. Het is geen constante zeg maar. De een kan iets engs oplopen de ander heeft mazzel.

Ik zou het niet doen al kreeg ik geld toe.
Alle reacties Link kopieren
quote:Theemeteenkoekje schreef op 27 juni 2016 @ 18:57:

Ik ken iemand die naar Tsjernobyl is geweest. Hij vond het mega indrukwekkend. Wel een aanrader. Tijdens de trip worden er continue metingen gedaan en de begeleider houdt iedereen goed in de gaten.

Er groeit nog steeds geen tweede neus op z'n hoofd, dus het zal wel goed zijn gegaan :D



Als je echt graag wilt, zeker doen!!



Met kiev geen ervaring maar staat zeker op m'n to-go lijstTja een tweede neus zal er ook niet komen.

Maar longkanker, leukemie etc komen pas járen later opzetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:[nina1966 schreef op 28 juni 2016 @ 12:07[/message]:

[...]



Het is niet zozeer de straling op zich maar dingen die je in kan ademen, die op je kleding kunnen achterblijven. Het is geen constante zeg maar. De een kan iets engs oplopen de ander heeft mazzel.

Ik zou het niet doen al kreeg ik geld toe.





wij ademen elke dag lucht in die vervuild is door verarmd uranium.

m.n door de oorlog in Irak, waar gebruik werd gemaakt van munitie met verarmd uranium, wat zich over de hele wereld verspreid.

en met elke regenbui op ons neerkomt.

wat dus 40 miljard jaar in onze atmosfeer blijft zitten.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 28 juni 2016 @ 12:13:

[...]





wij ademen elke dag lucht in die vervuild is door verarmd uranium.

m.n door de oorlog in Irak, waar gebruik werd gemaakt van munitie met verarmd uranium, wat zich over de hele wereld verspreid.

en met elke regenbui op ons neerkomt.

wat dus 40 miljard jaar in onze atmosfeer blijft zitten.Tja uitlaatgassen zijn ook niet gezond en ik woon tóch in de stad. Maar om die reden nou bewust een dagje achter een bus te gaan hangen... eh nee.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 28 juni 2016 @ 12:04:

[...]

Lees dit eens

http://www.losapos.com/nl/tsjernobyl



En neem er een bitterbal bij.Ik lees daar niks wat ik nog niet gelezen heb. Bij de reactor kom je maar op een 300 meter voor 10 minuten, in het rode bos al helemaal niet. De kleding die ik die dag draag gooi ik weg en ik draag een mondkapje, en dat lijkt me al heel voorzichtig als je kijkt naar de daadwerkelijke straling waar je aan bloot wordt gesteld.
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 27 juni 2016 @ 17:37:

[...]





Waarom blijf jij het verkeerd opschrijven?Je had gewild dat ze het Cyrillisch alfabet gebruikte?
Alle reacties Link kopieren
quote:Tale schreef op 28 juni 2016 @ 14:12:

[...]



Je had gewild dat ze het Cyrillisch alfabet gebruikte?



Nou vooruit dan maar... Iemand al eens in ????????? geweest?



Edit, schijnbaar kan het forum geen Cyrillische letters aan
Alle reacties Link kopieren
quote:Kwebbeltje91 schreef op 28 juni 2016 @ 10:24:

Katja Schuurman en Dennis Storm zijn ook ooit naar Tsjernobyl geweest, voor Try Before You Die en 3 op reis.

Ik heb een dubbel gevoel over Tsjernobyl.

Aan een kant ben ik wel nieuwsgierig maar aan de andere kant hou ik niet van ramptoerisme.

Dit moet geen toeristische attractie zijn.

Te veel menselijk leed.

Ik heb op de dag van de ramp op enkele 100 km er vandaan gewoond en het staat mij nog goed bij hoe de zon eruitzag, met zo'n enge donkere kring eromheen.

En wij maar kijken, wisten wij veel...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven