Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - Deel 5!

09-03-2016 11:04 3549 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 4 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!
Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!
We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.
Succes iedereen!

Deel 4 kun je hier terug vinden als je wilt terug lezen.

NaamLftd/lengteStartdatumStartgewichtVorigVorigHuidigStreefTotaal
Hout-kacheltje44 / 1.76 02-01-2017100,280,280,2---7820
Jane-Ice42 / 1.6013-07-201764,160,359,3---544,8
Eline18823 / 1.6814-07-2017110,9107,898,7---7012,2
Ariël14933 / 1.6926-12-201789,1---------74,9---
Saga196651 / 1.7018-08-201777,673,872,7---654,9
TheaM57 / 1.6821-08-2017119,8103,8102,6100,69819,2
Melanievv8828 / 1.7224-08-2017124,4109,4106,1102,374,422,1
Lieve_Lee34 / 1.6828-08-2017103,199,695,6---657,5
Mammalin41 / 1.7218-09-201794,792---------2,7
Loes3434 / 1.7419-09-20178882,880,579,6708,4
Drackie29 / 1.6122-09-201796,487,586,584,95811,5
MiniMe333 / 1.7004-11-2017117113,3112,7109,7807,6
dinie1990-- / 1.--06-11-201766,7---------58---
Redmissy37 / 1.7608-11-201775,77574,5---683
pixymama37 / 1.5207-07-20177964,2------55---
Ericoss28 / 1.7525-09-201792,377,676,574,97017,4
Mauvi---/1.7409-10-201710089,486,885.97314,1
Shakedd---/---22-11-201792,2---------75---
Daniella---/1.7622-11-2017107,7101,7------706
Jaanz28/1.7824-11-201792,290,186,7---755,5
anoniem_205093 wijzigde dit bericht op 26-12-2017 11:03
79.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:zara88 schreef op 23 juni 2016 @ 09:22:

@Juul, ga je afbouwen omdat je bijna op je streef bent? Dat ben ik helaas nog lang niet ;) Maar ik moet afbouwen/opbouwen voor de operaties. Ik ben zo bang dat ik in die tijd ga aankomen.. moet dan 1500 kcal per dag eten, geen producten.

Ben nu in totaal 11,5kg kwijt. Nog 19.5kg te gaan!



Zara ja en nee... Ik had gezegd 70-75 nu 73

Maar ik wil voor de zomervakantie afbouwen omdat ik een slechte ervaring heb gehad met "zomaar" stoppen. Vandaar mijn afbouw traject.

Tijdens de vakantie blijf ik zo goed mogelijk op afbouw week 3 zitten ( dus 1 product )

Ik snap je angst heeeeeel goed. Maar je hebt bewezen dat je het kan. 1500 kcal is ook niet veel natuurlijk. Let op met wat je neemt.

Na de operaties mag je wel weer cb doen?

Heel goed van je dat je WEL afbouwt hoor!! Mijn complimenten...

Wanneer staan de operaties gepland!!

Heffie hoor brrrrr
Alle reacties Link kopieren
quote:directeur schreef op 23 juni 2016 @ 20:40:

Een vraag aan de ervaringsdeskundigen



M'n energie is sinds afgelopen maandag tot een nul-punt gedaald. M'n lijf doet zeer en is moe, ik hijs mezelf de trappen thuis op en ben dan blij dat ik boven ben. Omdat ik me zo lamlendig voel ben ik al twee avonden op tijd naar bed gegaan, maar ook vanwege dat enorme honger-gevoel. Hebben jullie dat ook als je ongesteld bent?



Herkenbaar directeur!! Dit moet beter worden. Opkikkertje doet wonderen echt.

Honger gevoel tijdens menstruatie OMG echt wel!

Suikervrij dropje nam ik gewoon en ging ik op zuigen niet kauwen. En een pepermuntje voor de smaak in mijn mond. Doe ik nu nog steeds wel hoor.

Ik weet het is beter van niet maar toch -12 kilo nu in 8 weken had misschien meer kunnen zijn maar ik ben tevreden.

Hou het wel in de gaten ! Mocht het na opkikkertje niet beter gaan ga dan langs de huisarts.

Ik heb ook extra magnesium genomen dit werkte voor mij ook goed.

Succes en sterkte !!
Alle reacties Link kopieren
Bethenny en Juul, hartelijk dank voor jullie reactie. Ik zal wat betreft de bloeddruk het in de gaten houden, m'n bloeddruk is van zichzelf al redelijk laag. Ik ben meteen begonnen met kruidenbouillon wat idd erg lekker is. M'n lijf voelt iets minder "zwaar en lamlendig" dan de afgelopen dagen.

Gisteren ben ik ook beter bij gaan houden hoeveel water en thee ik dronk. Ik probeer niet meer dan 3 liter te drinken. Maar de afgelopen weken heb ik veel meer gedronken dan 3 liter...



Met frisse moed ertegen aan en vanaf maandag heb ik m'n eetweek, waar ik stiekem wel een beetje naar uitkijk.



Succes allemaal voor dit weekend WE KUNNEN HET!
Alle reacties Link kopieren
Ja soms drink ik ook meer dan 3 liter merk ik !! Oeps;-(

Goed aan de bouillon knap je van op!



Goed weekend allemaal
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen weer mijn weegmoment gehad!



0.9 kg afgvallen. Ik had meer gedacht maar helaas. Ik denk dat het toch komt door het af en toe wat smokkelen..maar..ik hou ook gruwelijk veel vocht vast met dit benauwde weer en ik heb een staand beroep wat dan ook geen wonderen doet.



De cm waren wel goed. Op mn heupen ruim 2 cm meer af dan vorige week!



Ik zit nu op 81.6 kg. Ik ben ZO blij als ik eindelijk onder die 80 uitkom. Ik ga deze week dus mega hard mijn best doen om hopelijk volgende week vrijdag een 79 in beeld te kunnen krijgen. We hebben die avond ook een groot feest met fam. Erg leuk en zij hebben mij nog niet gezien. Dus altijd leuk om even weer wat nieuws aan te trekken en toch even te kunnen laten zien dat je wat kilo's al kwijt bent



Ik kreeg trouwens nog meer info dan in wist van mijn consulente. Ik doe de 800 totaalvoeding. 4 producten per dag. Ik mag dat afwisselen met 2 producten en een 400 kcal maaltijd maar eventueel ook 3 producten en een 300 kcal maaltijd zonder koolhydraten. Dat laatste wist ik dus helemaal niet!

Ik heb soms veel behoefte aan het tussendoortje ook wegens lage bloeddruk, licht in het hoofd etc dus vandaar dat dit voor mij de uitkomst is. Ik ga dit weekend dus even heerlijk koolhydraatarm koken en ook genieten van 3 producten! Ideaal!



Doen jullie overigens allemaal de 500? Lijkt me onwijs zwaar..
Alle reacties Link kopieren
Zoetekoek

Super hoor!! Onder de 80 is een magisch moment hoor, zodra je het getal eronder ziet!! Dus of dit nu 99, 89, 79, 69 is is echt super..

Elke keer weer.



Nou lekker 3 producten en 300 kcal maaltijd..

Zo ziet mijn eetweek eruit.

Ik doe 500 dus 3 cb en de rest niets. Is gied te doen hoor, op een gegeven moment went je lijf eraan.

Ik vergeet vaak mijn laatste cb te nemen.



Leuk hoor wanneer je mensen ziet na een tijdje en wanneer ze het goed kunnen zien:-) nog leuker als het ook zeggen haha

Veel mensen kijken maar zeggen niks dat is jammer hoor! Het werkt juist zo stimulerend .

Zet hem op!! Vocht raak je vanzelf weer kwijt.

Ik las water drinken met gember, werkt ook.

Er zijn hier een paar meiden die dit volgens mij ook doen??

Nou meiden vertel vertel vertel..



Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Zoetekoek, wauw ik had nog niet gehoord dat je bij de 800 ook 3 producten mag pakken en dan een maaltijd van 300kcal zonder koolhydraten!

Bij mij zegt niemand in mijn omgeving er wat van.. terwijl je het écht wel ziet. Mijn broeken flubberen, ik kan al maat 44 of zelfs 42 pakken ipv 46/48.



Juul, is jouw menstruatie nog doorgekomen? Ik ben nu al 4 dagen gestopt met de pil maar helemaal niets..
Alle reacties Link kopieren
Zara nou 2 x smorgens de dag voordat ik weer moest beginnen met de pil en de dag dat ik de pil moest nemen. Dus maar echt 3 druppels ..

Ik heb wel gewoon de pil weer genomen op de dag dat ik moest starten.

Lijf was echt van slag dus.
Alle reacties Link kopieren
Weegmoment ... Ik vind het nog steeds spannend:-(





- 1 kilo = totaal - 13 kilo nu 72 kilo

Blij zeker maar ik had stiekem 1,5 kilo gehoopt!

Misschien ook wel "eisprongperiode" net zoals de vorige keer....

Ik zou zo graag de 70 willen aantikken voor mijn eetweek...

Nu nog 1 week alleen cb

Dan 1 week eetweek ( 1 ste week afbouwperiode )

Dan 2e week afbouw

Dan 3e week afbouw en dan op vakantie deze week doorzetten.....



Zou het haalbaar zijn om nu deze week en volgende week "eetweek" nog minimaal 2 kilo af te vallen VOOR week 2 afbouw ??



Iemand nog tips of trics ??

Fiets een uur per dag , loop 30 min per dag stevig door, doe 2 x per dag mijn buikoefeningen..

Drink 3 liter water...

Oke en ik stop soms wat vlees/ kipfilet broodbeleg in mijn mond en suikervrije dropjes en smints ofzo voor de smaak...

Ik doe nu 1/3 reep, 1 shake, 1 shake, 1, shake met mix A mousse ( uitgerekend dat de 3 shakes met 1/3 reep hetzelfde is als 2 shakes en hele reep)

Zit in mix A mousse ook extra dingen in ?? Meer kcal?? Anders ga ik dit veranderen...



Tja meiden zo Zie je hoe graag ik die 70 wil aantikken Voor de afbouwperiode. ( het liefst 69,8 bv) Ik ben echt bang dat ik aankom tijdens afbouw week 2 en 3

Kan iemand meer vertellen over deze weken 2/3?

En de tips en trics



Echt blij met de kilo maar stiekem wel iets meer verwacht,? Ik zit vaak op - 1 nooit een keer meer ( tja vorige week maar dit kwam door de +kilo van die week ervoor.)



Helpppppp even dippie geloof ik
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Juul! Min 1 kilo



Ik snap dat je graag nog wat meer af wilde vallen, want je bent nu bijna bij de 70. Knap hoor! Ik denk niet dat ik tips voor je hebt, maar misschien kun je voor die ene week toch je suikervrije dropjes laten liggen (smint mag wel maar ik geloof met mate). En ook even een week geen plakje broodbeleg…allemaal voor het goede doel van volgende week. Zelf heb ik afgelopen vrijdag een kopje thee van Jacob Hooy (makkelijke stoelgang) genomen, want ik raakte helemaal verstopt. En als je verstopt raakt kun je ook minder goed plassen (ik drink normaal wel gemberthee, maar plas er niet makkelijker van). Ik weet niet hoe het bij jou gaat, maar als je last hebt van je stoelgang en daardoor vocht vasthoudt dan is het misschien een poging waard? Wel een paar uur gigantisch last van je buik hoor!! Zondag's gebruiken en maandag wegen .



Zelf eet ik 's morgens pap, tussen de middag shake en 's avonds soep (met 2 champignonnen, dille en zwarte peper). De repen ga ik in m'n eetweek gebruiken i.p.v. soep.



Aan je beweging ligt het in ieder geval niet, je bent lekker bezig.



Succes voor deze week
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat zijn jullie allemaal goed bezig.

Ik zou willen dat t bij mij ook zo ging

Ik zit nu op 2 producten en 1 maaltijd, maar ik kom voor mijn gevoel alleen maar aan.

Ik ben nu helaas ook in de situatie waar ik ook totaal geen beweging krijg en continu in een rolstoel zit en ik merk ten opzichte van de vorige keer dat beweging erbij zo'n grote rol speelt!



Morgen weegmoment dus ben benieuwd maar weer petje af voor jullie!!
Alle reacties Link kopieren
Directeur , thanks voor de tips.

Ik ga de thee proberen en laat de suikervrije dropjes voor wat het is:-)

Ook de plakjes kipfilet maar eens niet...



Dudielle ik snap je helemaal, misschien een oppepper, de eerste 40 kilo ben ik afgevallen zonder beweging. Ik lag op bed of in de rolstoel. Ik heb toen bewezen dat je niet altijd hoeft te bewegen om af te vallen. Moet je kijken wat je maar binnen krijgt!

Super goed van je!!



Wij kunnen het en wij doen het!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Juul2016 schreef op 23 juni 2016 @ 23:04:

[...]





Zara ja en nee... Ik had gezegd 70-75 nu 73

Maar ik wil voor de zomervakantie afbouwen omdat ik een slechte ervaring heb gehad met "zomaar" stoppen. Vandaar mijn afbouw traject.

Tijdens de vakantie blijf ik zo goed mogelijk op afbouw week 3 zitten ( dus 1 product )

Ik snap je angst heeeeeel goed. Maar je hebt bewezen dat je het kan. 1500 kcal is ook niet veel natuurlijk. Let op met wat je neemt.

Na de operaties mag je wel weer cb doen?

Heel goed van je dat je WEL afbouwt hoor!! Mijn complimenten...

Wanneer staan de operaties gepland!!

Heffie hoor brrrrr



Hopelijk ga je toch ook nog wat afvallen voor je vakantie! Gelukkig staat er in het boekje precies wat je mag als je op 1500 zonder product zit, ik heb die structuur ook echt nodig.

Mijn 1e operatie is 12 augustus en de 2e 9 september. De 1e zal hopelijk niet zo zwaar zijn, het is op de dagbehandeling maar wel algehele narcose. De 2e hangt er vanaf hoe de proef maand is geweest. Als deze geslaagd is krijg ik een wat zwaardere operatie, als het niet geslaagd is dan geen zware maar wederom algehele narcose..

Ik hoop midden/eind september weer te kunnen beginnen met CB800!
Alle reacties Link kopieren
Dudielle je schrijft dat je voor je gevoel aankomt, weeg je jezelf niet tussendoor? Zelf heb ik vaak als ik net de shake op heb (of pap of soep) dat ik "teveel" op heb, alsof ik bijna gezondigd heb. Is dat het gevoel bij jou?



Zelf sport/fiets/wandel ik niet, ik word al moe bij de gedachte het kan natuurlijk zijn dat iets meer beweging maakt dat je sneller afvalt, maar ik hou me voor dat dit echt niet zo is



Succes morgen met je weegmoment!
Alle reacties Link kopieren
Spannende tijd voor je Zara! Jij bent nu toch aan het afbouwen voor de operatie? Misschien val je in die tussenliggende tijd ook wel af door de komende operaties? Petje af voor je vechtlust en doorzettingsvermogen
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen weekend kon ik niet onder een onverwacht etentje uit. Ik heb m'n soepie maar laten staan en hiervoor een maaltijdsalade genomen, leek me het meest veilige.



Vandaag m'n weegmoment en de start van m'n eetweek. In ieder geval 1.5 kilo afgevallen, dus nu onder de 80 kilo . Met de consulente doorgesproken over de afgelopen week, waarin ik me lichamelijk zo naar heb gevoeld. Ik start deze week met m'n eerste eetweek en afhankelijk hoe het resultaat volgende week is, kan het zijn dat ik door blijf gaan met de eetweek met aansluitend de opbouwperiode. Ik wil echt nog wel een paar kilo afvallen, maar ik moet even kijken of me lijf misschien beter reageert op de afwisseling van shake en eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik weeg wel Tussendoor en blijf steeds hangen op m'n gewicht van vorige week.

Nou ik hoop dat het bij mij dan ook zo is Juul, maar ik heb niet eens gezondigd en dan denk ik grrrr komop nou!!!!



Maar echt petje af voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
quote:directeur schreef op 27 juni 2016 @ 20:18:

Spannende tijd voor je Zara! Jij bent nu toch aan het afbouwen voor de operatie? Misschien val je in die tussenliggende tijd ook wel af door de komende operaties? Petje af voor je vechtlust en doorzettingsvermogen Ik ga rond 15 juli afbouwen voor de operaties idd.. nu nog even 2,5e week CB 800. Ik mag in ieder geval NIET afvallen tussen de operaties in..
Alle reacties Link kopieren
Morgen me laatste avondmaaltijd die ik mag nuttigen en dan zit me eerste eetweek er alweer op! Het gaat nog steeds goed, af en toe hier en daar wel eens een mentale dip dat ik gewoon even wil eten, maar dat kan ik dan uiteindelijk wel weer blokken! Zat aan de ene kant op tegen die eetweek omdat je toch ineens bang bent met eten, maarja het was wel even lekker hoor :p ! Vind t alleen wel balen dat mn consulente zo lang met vakantie is, moet pas 5 juli wegen, en dan heb ik 3 weken overbrugt zonder te wegen. Weeg nu 93,5KG en wil de afbouw starten als ik 85 weeg, kom steeds dichterbij :p Hoop ook als het mee mag zitten rond 15-20 juli zo'n beetje af te gaan bouwen! Kan niet w8en.. Weet nog wel toen, dat na een eetweek en ik dan weer terug ging op 3 producten ik meestal wel weer veel afviel.. Hoop 5 juli mooie cijfers te zien op de weegschaal ! We gaan er voor!! Zet m op allemaaal ! Toch wel heel trots op mezelf, nu ruim 4 weken bezig en week nu 93,5kg, dat wil zeggen al 14.5kg kwijt! Bizar.. Zal wel zijn omdat ik nog jong ben, veel sport en een vent ben haha ! Voel me nu al kiplekker en ga het behoorlijk zien! Hier en daar al wat complimenten van mensen om je heen dat doet me goed ! De laatste loodjes zijn het zwaarst, maar we knokken door ! Vanaf woensdag denk wel weer ff zwaar, geen avondeten meer, maar ff doorbijten die komende dagen weer !
Alle reacties Link kopieren
Wauw Steef, je gaat goed zeg! Als het goed is moet er vandaag nog een nieuwe lijst komen?



Ik zal het hier dan maar even verklappen, net woog ik 83,9 Heb mijn doel veranderd, ik wil graag een week voor de operatie op 79kg zitten! Dan moet ik wel echt heel hard mijn best doen.. én niet aankomen met het afbouwen/opbouwen. Maar als ik dit doel niet haal is het ook prima, ik moet toch nog een x verder gaan.
Alle reacties Link kopieren
Wat een goede resultaten weer hoor!



@Juul: Volens mij kan de mix-a-mousse geen kwaad! Ik gebruik het ook zo af en toe en volgens mijn consulente is het puur een soort gelatine en dus geen calorieen.



Ik zit volgens mij een beetje op de wachtbank. Ik weeg al 4 dagen lang hetzelfde Thuis nu op 80.5



Ik had gehoopt as vrijdag onder de 80 uit te komen. Had makkelijk moeten lukken in een week tijd 1.5 kg eraf..maar geen idee waar dit aan ligt. Ik neem sinds gisteren wel extra zakjes voor mijn stoelgang omdat ik het zelf niet je van het vind..en na alle stoelgang problemen in de zwangerschappen is dat tegenwoordig geen pretje meer. Ik neem al elke dag een lepeltje Fibre van Cambridge maar dit doet niet voldoende. Wellicht dat ik hierdoor even stilsta? Ik hoop echt dat vrijdag die ene halve kilo er nog af is!!



Inmiddels ook mn feestjurkje binnen gekregen..hij is zo mooi!! Maatje 40...hij past..maar is wel erg aansluitend. Met 5 kilo minder zou het perfect zitten maar ik vind nu zelf dat je teveel ziet. Rolletje hier..bultje daar..Mijn man vind hem supermooi staan, maar ik ben wellicht te kieskeurig :P



Ik ga denk ik kijken voor een mooie afslankende body oid, want om nu een maat groter te bestellen is zonde, want dan is hij over 3 weken alweer te groot natuurlijk! Als ik straks kledingmaat 38/40 heb is het mij wel prima
Alle reacties Link kopieren
Heey zoetekoek ik herken je gevoel totaal

Wel een goede stimulans dat jurkje! Maar ben ook tevreden als t geen 5 kilo is.

Met een goede Body kom je ook een heel eind!

Ik ben van de 48 afgekomen en met m'n slankste zat ik op maat 40 zo geweldig gevoel!

Even doorbijten



En Steef echt helemaal geweldig! De eerste keer deed ik het samen met mijn man en die ging dubbel snel met afvallen dan ik terwijl alles hetzelfde was, stofwisseling zei de consulente. Maar echt zo tof dat je al bijna kunt afbouwen

Ik maf vanavond weer wegen, dus ben benieuwd



Toi toi toi
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Sorry vanwege drukte deze week even geen tabel.. :(

We zijn druk aan het klussen in huis, en ook nog gewoon aan het werk..
Alle reacties Link kopieren
Dat komt wat mij betreft goed uit, want ik was 't vergeten door te geven

Veel succes met klussen!
Whatever your problem is, the answer is not in the fridge.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucyda schreef op 28 juni 2016 @ 21:38:

Hoi allemaal! Sorry vanwege drukte deze week even geen tabel.. :(

We zijn druk aan het klussen in huis, en ook nog gewoon aan het werk..



Dan zijn we volgende x extra veel afgevallen



Succes met klussen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven