nieuwbouwhuis

12-12-2014 23:12 2859 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn misschien van plan om een nieuwbouw huis te kopen.

Ik ben mij aan het verdiepen in kosten, dingen waar je rekening mee moet houden enz.

Nu vraag ik mij af zijn er meer mensen die een nieuwbouw woning (redelijk recent) hebben gekocht? Zo ja op wat voor kosten kun je rekenen na het tekenen van de koopakte? Ik lees termen als bouwrente en depotrente.

Wat ik mij verder nog afvroeg was, Stel je ondertekend de koopakte in Maart. Je huis wordt opgeleverd in januari het jaar daarop. Moet je dan al betalen voor je hypotheek? Hoe gaat dit in zijn werk?

Hopelijk zijn er mensen hier op het viva forum die wat ervaringen willen delen.
Alle reacties Link kopieren
Kaatje,

Wat fijn dat de bouw volgens schema verloopt.



Jua,

Wat fijn dat huis met een mooie prijs verkocht is! Fijn dat er een mooi bedrag over blijft na de rest schuld.



Amby,

Mooie vloer! Wat is de afmeting van de tegels?

Succes met inpakken!
Alle reacties Link kopieren
@amby wat een mooie vloer! en woensdag al verhuizen? dat gaat snel. Super leuk!:)

Bedankt voor de tip over de hoeveelheid M2 muren. Ons huis is 116M2. Handig met bereken.
Ik breek ook even in als wij vrijdag worden ingeloot gaan wij voor de tweede keer nieuwbouw woning kopen. Misschien kom ik dus wel terug.



Amby wat een mooie vloer. Goed om ingedachte te houden aangezien wij vloerverwarming zouden krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Flessenpost schreef op 26 juni 2016 @ 11:18:

[...]





Ik breek stiekem even in. Waar hebben jullie dit keramisch parket gekocht? Erg mooi!!Het komt hier vandaan, het zijn Spaanse tegels van Stn Ceramica. Wij waren €31,50 p/m2 er voor kwijt. De tegelzetter heeft het voor ons besteld, maar ik geloof dat je het als particulier ook via de Praxis/Hornbach kan krijgen, alhoewel ik niet weet of dat dezelfde kwaliteit is. Tegels zijn 120x23,3cm, dat is zeker voor die prijs een hele mooie maat, en voor keramisch parket sowieso een vrij gangbare maat. Ik kan nog wel wat meer foto's maken als mensen echt geïnteresseerd zijn. Wij hebben heel veel keramisch parket gezien, maar dit was een van de weinigen die we echt mooi vonden.



Dank verder voor alle complimenten, ben er zelf ook erg blij mee!



@jua, renovlies prijs was incl. de zolder, wij hebben geen plat dak. Wij konden collectief bij Janstotaal een hele mooie prijs krijgen. Maar ik denk dat jij 200m2 voor €3000 ook wel haalt. Dat is €15 p/m2, en dat is een hele gangbare prijs voor renovliesbehang incl. sauzen.
Alle reacties Link kopieren
quote:leoni schreef op 27 juni 2016 @ 08:53:

Ik breek ook even in als wij vrijdag worden ingeloot gaan wij voor de tweede keer nieuwbouw woning kopen. Misschien kom ik dus wel terug.



Amby wat een mooie vloer. Goed om ingedachte te houden aangezien wij vloerverwarming zouden krijgen.



Spannend Leoni!

Wie weet spreken we elkaar straks in twee topics. Ik ben iig blij om te lezen dat we niet de enige zijn met twee grote projecten tegelijkertijd.
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment ligt bij ons meer de focus op onze aanstaande bruiloft, ik lees daarom tijdelijk wat meer mee ipv te reageren, maar we moeten ook binnenkort besluiten of we ingaan op het aanbod van onze 'projectdealers' voor badkamer en keuken.

Hebben jullie daar tips voor?



Amby, wat mooi jullie keramisch parket! Ook warmte en milieutechnisch een heel goede keuze!
Alle reacties Link kopieren
Het renovlies spreekt me ook aan. Vooral omdat je dan geen scheuren gaat zien. Hoe bevalt het de meesten van jullie?



Hoe ziet de structuur eruit? Is het slim om bij een showroom te gaan kijken?
Alle reacties Link kopieren
@bonnieux, wij zijn bij Easy Stuc gaan kijken en vonden dat wel fijn. Zij hebben echt glad behang, ziet er dus hetzelfde uit als een glad gestucte muur.



Overigens gaven zij geen garantie dat je helemaal niks ziet als je muren gaan scheuren. Als je muren grote scheuren vertonen, kan het zijn dat je dat terugziet in het behang. Niet in de vorm van een scheur, maar mssn wel een lichte vouw of bobbel. Wij gokken het er in ieder geval op. Maar vond het wel spannend, ik kon net veel ervaringen vinden van mensen waar het er al even op zit.
Alle reacties Link kopieren
@amy wat een mooie prijs voor jullie vloer! Was het leggen nog duur ( lijm ed)

En die tegelzetter kende jullie al?

Begrijp dat t bij keramisch parket heel belangrijk is een goede tegelzetter te hebben.

Zie online ook mooie prijzen maar geen idee waar ik een goede tegelzetter vind. Werkspot ofzo?



@Bonnieux Bieden ze wat je wilt en voor de prijs die je ok vind. Dat is belangrijk.

Onze leveranciers zaten een eind weg maar toch naar de keukenzaak geweest. Ik had verwacht daar de standaard keuken te zien en dan evt de prijs voor wat kleine veranderingen. Maar bleek gewoon showroom en tekening met " onze wensen " de prijs vonden wij te veel en leek ook geen onderhandelings mogelijkheid te zijn. Dus toen elders gaan kijken en eerlijk gezegd geen zin om weer zo'n eind te rijden.



Bij de badkamer vonden wij de standaard tegels prima. Vast ook nog mooiere opties maar we wilden hè geld liever dan elders instoppen.

We hadden een paar wensen zoals een ligbad, tot plafond door tegelen, andere radiator en wastafelmeubel.

Die laatste wisten we al dat t toch veel duurder zou zijn daar.

Aannemer heeft ons offerte gegeven voor de opties zodat we niet zo'n eind hoefde te rijden. ( ligbad ed op foto al duidelijk )

Ze vroegen te veel voor radiator dus die gaan we evt later zelf vervangen. Helaas was afgedopt leveren geen optie. Wastafel met de spiegel kon wel vervallen en dus minderwerk



Dat snel beslissen vond ik wel lastig hoor. Denk nu ook wel misschien was een ander bad of tegel toch wel mooier en betaalbaar geweest.

Maar ook openslaande deuren in de keuken ipv een raam hadden we nu we ons huis redelijk verkocht hebben wel willen doen. Maar kan al niet meer . Net als de trap naar zolder dichtzetten, was geen standaard optie maar had wellicht wel gekund. Maar dus te laat aangedacht.

En zo zullen er wellicht wel meer opties zijn die buren straks hebben waar wij van zeggen, als ik dat had geweten.
Alle reacties Link kopieren
Jua en Suuz, dank jullie wel!!
Alle reacties Link kopieren
@bonnieux, wat knap dat je zowel je bruiloft alsmede een nieuwbouw huis aan het coördineren bent. Lijkt me ontzettend veel werk. Ik heb geen tips voor omgaan met de projectleveranciers, ik was er hopeloos slecht in. Met de badkamerleverancier kreeg ik ruzie, bij de keukenleverancier zijn we weggelopen. Voor het renovlies kan je ook vragen of je kan komen kijken in een huis waar ze bezig zijn. Dat geeft denk ik een beter idee van de kwaliteit, en wellicht hebben ze dan iets wat dichter in de buurt is dan de showroom.



@jua, een van onze buren heeft de tegelzetter gevonden, volgens mij gewoon via Google, hij werkt in onze regio. Hij heeft een collectieve prijs voor ons gemaakt. We waren nog €30 p/m2 voor het leggen kwijt en zo'n €10 p/m2 voor het materiaal. Het is inderdaad belangrijk met keramisch parket, maar eigenlijk met elke grote tegel dat het vakkundig wordt gelegd. Gelukkig bleek de tegelzetter zeer competent, iedereen is tevreden over zijn werk.
Alle reacties Link kopieren
Grr net een heel bericht getypt, druk ik op het verkeerde knopje en is alles weg... Hopelijk weet ik alles nog opnieuw op te schrijven.



@allemaal, dank voor jullie info mbt de rentevaste periode etc.



We hebben gisteren alle hyptheek stukken getekend en we moeten nu alleen nog wachten op de polis van onze overlijdensrisicoverzekering. Dan gaat alles naar de notaris en is het wachten op de hoera-brief! We hebben ook de namen van de keukenzaak en sanitairzaak gekregen die bij het project zijn aangesloten, binnenkort maar eens een kijkje gaan nemen!



@jua, gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis! Heerlijk zeg!!



@amby, prachtige vloer! Wij willen ook zoiets dus ik ga dit even onthouden Ook bedankt voor de berekening van het oppervlakte van de muren, heel handig!



@Bonnieux, wij zijn ondertussen ook bezig met het plannen van onze bruiloft. Vind het ook allemaal wel veel tegelijk maar probeer me niet te druk te maken want ook ons huwelijk duurt nog wel even maar zijn nu alvast alles aan het vastleggen etc.
Alle reacties Link kopieren
@amy pfff het leggen en materiaal is nog duurder dan de tegels. Maar ff berekenen hoeveel wij boven onze begroting uitkomen. Het is natuurlijk wel een goede investering.



@c - meermin spannend bijna dus officieel of denk je dat de hoera brief nog even op zich laat wachten.



Bruiloften en ook nieuwbouw pffff.

Al zijn wij in t buitenland getrouwd en regelde de weddingplanner bijna alles.
Alle reacties Link kopieren
Leoni,

Hopelijk worden jullie ingeloot en kan je hier lekker meekletsen.



Jua,

Een tegelzetter vinden kan lastig zijn. Soms kan je via de tegelzaak een tegelzetter inhuren.

Onze tegelzetter is een kennis die ons waarschijnlijk max.€18 per m2 gaat vragen. Lijm en voeg middel hoeft helemaal niet duur te zijn. Bij bijv. Hornbach heb je een goed merk en mooie prijzen. Via de tegelzaak was voeg en lijm voor minstens 55m2 in totaal onder de €300.



Amby,

Mooie prijs voor de vloer. Wij hebben gister tegels besteld van €36,50 per m2.

Tegels die precies zijn zoals ik me had voorgesteld. Kreeg er gewoon kriebels van in buik

Dit is een foto van de vloer....weet niet of het lukt om hem toe te voegen.

Helaas lukt niet.....een link dan.... https://goo.gl/images/NWIYxS



De tegelzetter was zeker met korting niet echt voordelig. €10 per m2 voor materiaal is vrij prijzig. Maar het belangrijkste is dat jullie tevreden zijn! Het ziet er ook prachtig uit!



C-meermin,

Spannend het gaat steeds meer in de richting van de definitieve aankoop!



Hier weinig te vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Wat veel updates, blijft leuk om te lezen!



@amby, ik kan me heel goed voorstellen dat het voor jou lang genoeg heeft geduurd. Ik zit nu al op zo’n punt en moet zoals het er naar uit ziet nog tot februari ?

Hoe het het afgelopen dagen gegaan? Zo goed als klaar? Wat een prachtige vloer!

Bedankt voor je tip over smartstuc, ik ga eens kijken. Ik heb in de besloten facebook van de wijk voorgelegd dat ik offertes heb opgevraagd en we hebben tot nu toe 3 huizen die ook geïnteresseerd zijn. Ik weet alleen niet of de collectiviteit ook geldt als de huizen niet gelijktijdig worden opgeleverd.

Wel fijn dat Jans goed werk heeft geleverd!



@Kaartje, fijn dat ze op schema zijn. En hopen dat alles wat je tot nu toe hebt berekend qua oplevering klopt.



@suuz393, wat was de prijs van easy stuc? Ze zijn in ieder geval ‘easy’ met terug mailen want ik heb nog geen reactie. Maarja we wachten nog even af.



Hier, ook inmiddels factuur van de vloerenkamer binnen, komt op +/- 2500,- voor laminaat incl ondervloer (begane grond + eerste verdieping) en “betonlook”-pvc in de keuken (8 m2). Is dat gangbaar?
Alle reacties Link kopieren
@Roola, wij betalen €3200, zonder zolderverdieping. Weet niet precies hoeveel m2 het is. Ze zijn idd communicatief niet altijd even snel en handig. Volgens mij hebben ze het erg druk. Easy Stuc doet overigens niet aan collectiviteitskorting.
Alle reacties Link kopieren
@fontyen, ook een mooie vloer! Onze tegelzetter was zeker niet de goedkoopste, maar ik heb bij tegelzaken wel legprijzen gehad tot €70 p/m2. Ik heb de materiaalkosten trouwens overdreven, het zijn meer de overige kosten, waaronder het het maken en leggen van de plinten. Maar goed, jij hebt sowieso makkelijk praten met een capabele kennis hebben die de tegels voor een scherpere prijs kan leggen. Ik had het op Werkspot kunnen zetten, maar je wilt geen risico nemen met dat soort dingen.



@hier, vandaag de verhuizing voorbereid, morgen komen de verhuizers, dus ik duik lekker even onder onze nieuwe inloopdouche en kruip dan op mijn matrasje.
Alle reacties Link kopieren
@amby dus je slaapt al in je nieuwe huis? Veel plezier onder je inloop douche.
Alle reacties Link kopieren
C-meermin, dan doe jij het net in omgekeerde volgorde ten opzichte van mij. Bij ons beginnen ze pas met de bouw als we al getrouwd zijn (ongeveer) de exacte start bouw en levering van de grond weten we nog niet. Het kan ook nog omgekeerd zijn.



Wat ik trouwens irritant vind, we krijgen vandaag post van de bouwer over allerlei opties die we moeten doorgeven. En daar zit een bepaalde sluitingsdatum aan vast. Dat is net na de bouwvak. Maar het irritante is, dat als je dus vragen hebt, je die dan dus mooi vier weken niet kunt stellen. De deadline blijft wel gewoon staan.

Gelukkig hebben we het nog niet druk genoeg met al onze trouwplannen

Ik dacht dat bepaalde dingen nog wel wat langer zouden kunnen wachten, grrrr



En al dat meerwerk waar van die belachelijke prijzen aan worden gehangen. Dat staat me nu wel tegen. Bij het trouwen komen we dat ook al een jaar tegen, en dat gaat me echt de keel uit hangen. Waarom vallen dit soort zaken altijd in de categorie 'laten we de hoofdprijs vragen, het kan toch' ?
Alle reacties Link kopieren
Amby, succes met de verhuizing!!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen!



Wat wordt er weer veel geschreven, leuk om de ontwikkelen van iedereen te lezen. Ben zelf even weinig aanwezig, nog steeds geen internet in onze tijdelijke woning



@jua, hoera wat fijn dat je huis verkocht is. Nu kun je echt definitief door met dit avontuur. Weet je al hoe snel de overdracht zou zijn?



@amby, mooie vloer zeg. Vandaag verhuizen dus? Hoe heb je heet uiteindelijk nu gedaan met de keuken? Succes vandaag!



@ nieuwe leden, heel hartelijk welkom! Leuk dat het topic zo blijft vernieuwen en steeds actief blijft.



@bonnieux, die meerwerk prijzen zijn berucht hè. Je kan er voor kiezen iets niet te doen en dan na oplevering door een andere aannemer te laten doen. Dat zou goedkoper kunnen zijn.



@roola, dat lijkt me wel een redelijke prijs.

Is dat inclusief leggen?



Wij zijn momenteel afb het wachten op de vergunning, hij ligt nu 3 weken bij de gemeente dus nog max 5 weken wachten daarop

Vrijdag gaan we de hypotheek offerte maar eens aanvragen. Denk dat wij voor 20 haar vast gaan. Wij hebben het 'geluk' dat we een deel aflossingsvrij kunnen doen. En vrijdag ook voor het eerst een keukens bezoeken, eens zien hoe dat gaat

Gisteren met manlief een begin gemaakt met de elektra tekening. Dat was nog lastiger dan ik dacht. Blijkt je verlichtingsplan toch wel afhankelijk te zijn van je inrichting. En daar zijn we nog niet over uit...



@ allen, sorry dat ik niet op iedereen reageer, kan het niet helemaal bijhouden op moment.



@aanstaande bruiden, ook veel succes met alle huwelijks voorbereidingen!
Alle reacties Link kopieren
@bonnieux meerwerk opties zijn vaak duur he? Je moet denk ik goed bij jezelf na gaan welke dingen kunnen we later nog veranderen en wat is handiger om meteen te laten doen. KUn je een paar voorbeelden noemen van opties en kosten?

Succes met de meer/minder werk lijst.



@noetje leuk om wat van je te horen. Ik kan mij voorstellen dat je ons niet helemaal kan volgen nu je vaak geen internet hebt.

Wij hebben onze hypotheek idd ook 20 jaar vast gezet. Nog geen spijt van. Rentes zijn nu enorm laag. Daar kun je goed van profiteren.



@ik lees hier ook wat over prijzen van vloeren. Wij hebben gekozen voor pvc vloer beneden en laminaat boven en op zolder.

Laminaat boven gaan wij zelf leggen. Beneden laten wij de pvc leggen. Onze vloer moet ook nog geëgaliseerd worden beneden.

Wij zijn voor bovenstaande in totaal € 4000euro kwijt. Dit is dan wel incl. egaliseren, leggen e.d. voor de pvc vloer en incl ondervloer plintjes e.d. voor de laminaat vloer. Wij weten 100% zeker waar onze pvc vloer vandaan gaat komen. Daar zijn wel heel blij mee en is heel mooi:). Laminaat twijfelen wij nog of wij dat via het zelfde bedrijf laten leveren of dat wij het zelf via internet bestellen. Via internet kan het iets goedkoper. Aan de andere kant alles via een bedrijf lijkt mij ook wel praktisch. Nog maar even uitrekenen wat het verschil daadwerkelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Leuk alle verhalen :-)



Alle aanstaande bruiloften superleuk en probeer er lekker van de genieten al kan het soms stressig zijn.



Ik schrik een beetje van de bedragen voor de muren als je het laat doen. Jeetje. Wij laten het waarschijnlijk door een bevriende spuiter alles doen beneden en de trapopgangen. Of we gooien beneden er behang ertegenaan?? Zit in dubio.



Beneden komen er wel plavuizen a 55m2 dacht ik voor 40€ m2. Zitten spullen al bij alleen het egaliseren niet? Boven komt vinyl in de kinderkamers. Moeten nog even kijken naar kindervinyl waar ze dat verkopen.



@amby hoe is je verhuizing gegaan vandaag. Hopelijk weinig last van de regen.



Hier zouden ze deze week gaan heien. Maar zoals we het nu zien zal dat vast niet gebeuren. Officieel was heien in week 23 gepland. Echt waardeloos dus.
Alle reacties Link kopieren
Ha Pat78, ik heb inmiddels ervaren dat een planning helemaal niets zegt en je je er beter niet meer druk om kan maken, het is echt verspilde energie. Ik tel bij alles 1 à 2 maanden op en dan blijkt het meestal wel te kloppen.
Alle reacties Link kopieren
@iusco, houd je er rekening mee dat met spuiten je vaak ook scheurvorming krijgt? Dat was onze overweging om dat niet te doen. Maar misschien vinden jullie dat minder erg. De allergoedkoopste optie is om het zelf te schilderen, maar dat is erg arbeidsintensief (hangt ook af van de staat van je muren, je kan geluk hebben).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven