Backpack kopen - tips?

23-06-2016 11:46 88 berichten
Hoi!



Voor mijn 'vakantie' wil ik graag een backpack kopen. Maar aangezien ik nog nooit een backpack heb gehad, ben ik op zoek naar tips. Ik zou graag tips willen horen waar ik op zou moeten letten bij het aanschaffen van een backpack.



Ik hoor graag van jullie, dappere reizigers! Thanks alvast!
Alle reacties Link kopieren
quote:jasminn schreef op 26 juni 2016 @ 15:58:

@stippensokken: Ik heb inderdaad een hamamdoek mee, wel een wat grotere, maar die wil ik ook gebruiken op het strand. Valt op zich wel mee qua gewicht! Volgende week ga ik richting de stranden in Thailand, dan weet ik ook meer hoe snel ze drogen

Als ik me niet vergis waren ze pasgeleden bij de Hema goedkoop te verkijgen.

Ik heb verschillende maten liggen, als strandlaken zijn de grotere ook heel fijn inderdaad.

Die van de Hema (althans, die ze vorig jaar verkochten) zijn niet van hydrofiel katoen en hebben dus niet helemaal dezelfde eigenschappen.
Alle reacties Link kopieren
Ik droog me af met een sarong. Absorbeert goed en is zo weer droog.
Ik ben echt heel blij met de vele reacties, ook qua inhoud dus tips voor soorten handdoeken etcetera. Ik heb inderdaad ook een hammamhanddoek van Zus&Zomer. Echt superfijn, deze gaat hoogstwaarschijnlijk daarom ook lekker mee naar Ethiopië (waar ik maar twee weekjes ben overigens voor diegenen die dat gemist hebben).



Een halve bovenlader en een onderste compartiment vind ik ook heel slim trouwens. Lijkt me overigens ook iets veiliger dan alleen een rits aan de voorkant. Een dagrugtas ga ik sowieso meenemen, moet ik waarschijnlijk ook aanschaffen aangezien ik nu wel al weet dat ik een hele dag een kipling rugtas op mijn rug niet fijn is. Misschien dat ik nog eentje van mijn moeder kan lenen maar die is niet echt prettig vind ik. Misschien dat een andere iets fijner is, maar dat zie ik dan wel weer. Belangrijkste is in ieder geval een fijne backpack.



Xenos ga ik dus ook eens doorpluizen met die droogdingen (ik ben nu helemaal mijn verstand en woordenschat kwijt overigens omdat ik net terug ben van kamp haha). Superslim trouwens, daar denk je geloof ik ook echt niet snel aan.



Wat mij overigens wel heel erg werd aangeraden is echt wandelschoenen meenemen aangezien het in Ethiopië zomaar kan voorkomen dat de auto stuk gaat en je het beste maar kunt lopen omdat wachten op een Ethopiër echt soms wel uren kan duren haha. Dus dat gaat sowieso mijn tas in. Ik heb nu veel voorpret terwijl ik weet dat ik de week van te voren ga janken als een baby (nieuwe dingen DOEN vind ik doodeng en heel erg moeilijk ivm mijn angststoornis van vroeger, wat ik nu niet meer heb gelukkig).
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 26 juni 2016 @ 15:02:

Ik heb het wel eens eerder gehoord maar het klinkt zo vies, luiers!

Waar koop je dat?We hebben ze gewoon nieuw gekocht hoor. En nog met een leuk kleurtje ook, dus ze zien er niet eens luierachtig uit. Bij de Hema.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo is een bovenlader veiliger dan een voorlader met een rits? Bovenladers kunnen toch alleen maar dicht doordat je een koord aantrekt met een flap erover heen, dan is een rits met een slotje veiliger lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
quote:mayou schreef op 26 juni 2016 @ 21:54:

Hoezo is een bovenlader veiliger dan een voorlader met een rits? Bovenladers kunnen toch alleen maar dicht doordat je een koord aantrekt met een flap erover heen, dan is een rits met een slotje veiliger lijkt me.De meeste mensen doen niet elke dag dat slotje erop. En dan kunnen mensen die achter je lopen met een rits over de hele voorkant sneller iets uit je rugzak halen dan wanneer ze een flap en touwtje los moeten maken.
Alle reacties Link kopieren
Hammam doek inderdaad, ook als strandlaken, deken of rok te gebruiken. Een hydrofiel is ook wel een idee!
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 26 juni 2016 @ 22:01:

[...]



De meeste mensen doen niet elke dag dat slotje erop. En dan kunnen mensen die achter je lopen met een rits over de hele voorkant sneller iets uit je rugzak halen dan wanneer ze een flap en touwtje los moeten maken.Dat je je daar zorgen om maakt (niet jij persoonlijk, maar in het algemeen).
Ik ben het wel eens met Prik dat als je niet elke dag een slotje erop wilt doen, dat een bovenlader toch nét wat veiliger is ;) Maar goed. Ik ben aan het inventariseren en dus aan het rondkijken naar meningen, tips en meer :D
Alle reacties Link kopieren
Bovenladers zijn zeker niet veiliger dan voorladers. Mensen die kwaad willen zetten gewoon een mes in je tas, daar helpt geen slotje tegen. Verder zijn bovenladers erg onhandig (spreek uit jarenlange backpack ervaring waarvan de laatste 10 met voorlader en nog nooit meegemaakt dat iemand iets eruit wil pakken)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus een bovenlader. Niet omdat die veiliger zou zijn, maar omdat die specifieke rugzak gewoon het lekkerst zat om lange afstanden mee te lopen (en als je echt op wandelvakantie gaat is dat toch nét even wat belangrijker dan het in- en uitpakgemak). Ik ben met jullie eens dat een voorlader handiger is als je iets uit je tas wilt pakken. Ik gebruik echter allemaal losse (gekleurde) zakjes waar ik mijn spullen instop in de tas. Als ik dan iets nodig heb hoef ik alleen maar een paar zakjes uit de tas te halen, zelfs als dat wat ik nodig heb helemaal onderin zit. En die zakjes stop ik dus ook zo weer terug. Het valt dus reuze mee, je went er snel genoeg aan. Het is voor mij in ieder geval geen reden om voor een voorlader te kiezen als een bovenlader lekkerder zou dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mayou schreef op 27 juni 2016 @ 14:22:

Bovenladers zijn zeker niet veiliger dan voorladers. Mensen die kwaad willen zetten gewoon een mes in je tas, daar helpt geen slotje tegen. Verder zijn bovenladers erg onhandig (spreek uit jarenlange backpack ervaring waarvan de laatste 10 met voorlader en nog nooit meegemaakt dat iemand iets eruit wil pakken)Helemaal mee eens.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ah aan een mes had ik natuurlijk niet gedacht haha Zo ver vooruit denk ik ook weer niet haha want ik ga er inderdaad vanuit dat dat gewoon niet gebeurt wanneer ik goed oplet en dergelijke.
Alle reacties Link kopieren
Gebeurt ook niet, net zo min als dat er iemand aan je rits zit.
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft een rits aan de voorkant, ik heb ook nog bandjes die van links naar rechts over de tas gaan om hem extra dicht te klikken en strakker aan te trekken. Precies daaronder stop ik de ritssluitinkjes als ik geen zin heb om het slotje erop te doen. Knappe jongen die dat - al bewegend - weet te vinden en te openen zonder dat ik het merk.

Verder zit er vaak over de gehele rits ook een soort lipje van dezelfde stof als de tas, als bescherming tegen slijtage en stof.



Als mijn grote tas in een bus of vliegtuig moet, doe ik wel het slotje erop, afhankelijk van waar ik ben (in Duitsland niet hoor ).



Zoals Mayou zegt gaat in de praktijk echt niet zo gauw iemand aan je grote tas zitten frutten terwijl jij hem draagt of rolt. Een béétje dief weet ook wel dat daar waarschijnlijk vooral vuile was in zit. En dat hij voor de écht waardevolle spullen je kleinere tasje moet hebben of je broekzakken of moneybelt.



Bovenlader is echt onhandig. (Zeg ik na 20+ jaar reiservaring met zowel bovenlader als voorlader.) Zo'n klassiek bovenlader backpack is speciaal gebouwd voor bergwandeltochten met bepakking en al. Dus mocht je ooit nog eens de Mount Everest willen beklimmen... Of in de Alpen van camping naar camping willen wandelen met een tent op je rug.... Maar die zijn niet handig voor ander soort rondreizen (ook al denkt iedereen wel dat het zo hoort... Ik ben ook met zo'n tas begonnen, gedoe!).



Verder ook niet te paranoide worden hoor. Vergeet niet dat in Amsterdam en andere toeristische plekken en in Nederlandse treinen ook ontzettend veel geroofd wordt; hele tassen of dingen uit tassen en broekzakken. Ben je in een Nederlandse trein ook zo angstig of een tas wel veilig genoeg 'ontworpen' is?



De meeste diefstallen gebeuren stiekem, door onoplettendheid van de eigenaar. Wel zo makkelijk voor de dief, die een confrontatie liever vermijdt. Dat geldt net zo goed in Ethiopië. Alertheid is belangrijker dan waar de rits of het touwtje zit.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 26 juni 2016 @ 19:03:

[...]



We hebben ze gewoon nieuw gekocht hoor. En nog met een leuk kleurtje ook, dus ze zien er niet eens luierachtig uit. Bij de Hema.Haha ja ik zag nu best leuke plaatjes via google. Ga ik toch ook eens proberen, luierdoeken!
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:patsy--stone schreef op 29 juni 2016 @ 00:22:

Ben je in een Nederlandse trein ook zo angstig of een tas wel veilig genoeg 'ontworpen' is?



De meeste diefstallen gebeuren stiekem, door onoplettendheid van de eigenaar. Wel zo makkelijk voor de dief, die een confrontatie liever vermijdt. Dat geldt net zo goed in Ethiopië. Alertheid is belangrijker dan waar de rits of het touwtje zit.



Sterk punt. In Nederland kan het me weinig schelen, haha, al let ik natuurlijk wel goed op mijn tas. Eigenlijk bizar dat je vooral als je op reis gaat er vele malen sterker over na gaat denken dan als je gewoon in NL gaat reizen. Volgens mij is de keus voor mij steeds duidelijker dat ik gewoon lekker voor een voorlader moet gaan kiezen. Gemak is ook heel erg fijn inderdaad.



En die luierdoeken ga ik ook maar eens even checken
Alle reacties Link kopieren
Sowieso moet je een backpack kopen die lekker draagt. Dat is meest belangrijkste !
Alle reacties Link kopieren
En daarbij. Je zit toch niet constant in die rugzak tw graaien. Gewoon goed inpakken (dus logisch ) Onze osprey heeft soort overdwarse rits. Rondom
Alle reacties Link kopieren
[....]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-06-2016 17:45
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh ja; heel handig: hydrofielluiers. Ideaal als handdoek: klein, goedkoop, absorbeert prima en wappert zo weer droog. En op aliexpress zag ik laatst van die handige bagage verdeel zakjes....ahum... geen idee hoe ze heten. Kost daar niks maar wel handig in je rugzak. En het allerbelangrijkste: neem zo weinig mogelijk mee! Ter plekke kosten t-shirts niks, om een voorbeeld te noemen.



(oh wat heb ik weer zin om te reizen nu!)
Alle reacties Link kopieren
aliexpress: luggage organizer of travel organizer :-)
Alle reacties Link kopieren
Die zakjes vind ik dus helemaal niets. Als je al weinig bij je hebt, waarom moet je het dan ook nog in zakjes stoppen? Ik heb alleen een 7eleven zakje voor de vieze was.



Oh en Bart00 ik heb je gestaft.
Alle reacties Link kopieren
Ha Mayou, zo doe ik het ook, haha. Maar voor een gezin misschien?
Ikweet nog dat een vriendin van mij er steeds een uur over deed om elk broekje en sokje weer in te pakken. En ik maar wachten. Nee hoor, makkelijk verdeeld in zakken is het handigst.



Volgens mij komt die tas overigens net zo schoon terug als dat je hem meeneemt TO ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven