Én, wat eten we vandaag?

11-12-2015 12:32 3031 berichten




Dit is deel tig van een langer lopend topic, maar iedereen is welkom, kook en klets gezellig mee!



vorig topic vind je hier
Alle reacties Link kopieren
Moghrabieh, Moosey.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
En ik at farfalle met verse dopewten, chorizo en tomatensaus. Makkelijk en snel. Het is weer de jaarlijkse piektijd qua vergaderingen, dus veel avonden weg en apart eten.



Aanslagen in Istanbul, bah, naar nieuws weer.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
En Kaaaatje, hoeveel weken ben je nu?

Is de vriezer al goed gevuld?

Ik had in de laatste verlofweken echt zo'n koop- en kookdrang om een voorraad aan te leggen! Vriezer en kelder tjokvol. En zodra man iets had opgegeten uit de kelder moest ik het meteen weer aanvullen. Liep ik steeds weer met volle boodschappentassen te sjouwen...
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Mogge. Hoor nu pas van de aanslagen.



Vandaag eet ik tussen de middag warm in de buurt van mijn werk, zal wel wonton worden of mss een surinaams iets ofzo. Vanavond ga ik spinnen, standaard verhaal eigenlijk.



Lig gevouwen om de nesteldrang verhalen van info (dat is het toch, lijkt me) over die vriezer. Hoe lang heb je er na je zwangerschap over gedaan om m leeg te eten info?



Fijne dag meiden, pas goed op jezelf
Afschuwelijk nieuws inderdaad van de aanslagen gisteravond. Zoveel mensen dood, die gewoon lekker op vakantie gingen. Weer een afname van het toerisme naar Turkije, dat konden ze niet gebruiken denk ik.



Wil vanavond een salade in elkaar bouwen van pasta, gerookte makreel, sla, sperziebonen, appel, avocado en tomaat. Kijken of frut makreel lust .



Heb gisteravond trouwens voor het eerst in ons bad gelegen. Mán wat is dat lekker. Ga ik nog wel vaker doen nu we een bad hebben!



Kaaaaaaaaatje wat vervelend dat je zo'n last van je handen hebt. Hou je vocht vast?
Alle reacties Link kopieren
Klote die aanslagen weer..

Ik zag het gisteren al voorbij komen voor ik ging slapen helaas.



Dadelijk voor de stage nog even iets doen en maandag de afsluiting en gistermiddag gesprek gehad en moest een paar kleine dingen veranderen maar verder was het prima. Dus ik ben klaar



We eten dus pasta vanavond.
Alle reacties Link kopieren
Pfff... Istanbul



RaisinGirl, ik woon in een Europees buitenland buiten de EU... Enne, nog gefeliciteerd met je baan!



Ik was vergeten dat er nog een portie chicken vindaloo in de koelkast stond. Die heb ik gisteren dus opgewarmd. Sperciebonen en taboulé erbij. Dat was een prima maaltje.



Die spercie-/sperziebonen kookte ik in de snelkookpan. Gebruiken jullie die nog wel eens? Ik voelde me zó jaren 70...



Vanavond wordt het pasta met een tomaten-brocoli-ansjovissaus en versgeraspte Parmezaanse. Ook lekker.



Morgen eten we met vrienden uit het buitenland. We zijn in een restaurant uitgenodigd.
Alle reacties Link kopieren
Ja, zag het gisteravond ook voorbij komen van Istanboel. Niet fijn



Vandaag dagje vrij en ik ga lekker in m'n eentje naar de sauna. Vanavond eten we geroosterde boerenkool met tijm en rozemarijn met pijnboompitten, toscaanse carre en couscous.

Daarna borrelen bij vrienden en hun nieuwe huis bekijken.



Snelkookpan heb ik niet Irma maar inderdaad heel jaren 70



Teig, ja, een bad is heel lekker. We hebben een extra diepe en lange laten installeren omdat lief er heel vaak in ligt. Als ik er dan in lig moet ik hem maar half vullen anders ga ik kopje onder



Drukke dames, sterkte en hou je taai.
Alle reacties Link kopieren
@Teig, ik houd zelfs heel veel vocht vast.... Ik heb 's ochtends een half uur om te douchen en schoenen aan te trekken. Daarna pas ik mijn schoenen niet meer. Dat werkt met je handen niet zo goed, dus die zijn ook heel dik. Daardoor last van carpaal tunnelsyndroom. Beetje onhandig.



maar goed, nu 37 weken dus over een week of 4 zou dit allemaal wel voorbij moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Raisingirl: congrats on the job! Lekker dat je die al in je zak hebt.



@Kaat: wat vervelend toch al die ongemakken tijdens je zwangerschap! Hoop dat de laatste loodjes snel voorbij vliegen voor je en dat je aansluitend ook snel weer opknapt!



Inderdaad vreselijk weer die aanslagen in Turkije. We leven echt in een steeds zieker wordende wereld vind ik. Hoorde de berichten vlak voordat ik ging slapen, desondanks als een os geslapen. Waarschijnlijk omdat ik best moe ben op het moment. En dat zal weer alles te maken hebben met die ellendige pijn in met name mijn been en af en toe mijn rug. Hopelijk is het snel 11 juli, dan krijg ik een mri en direct daarna de uitslag en hopelijk een behandelplan. Ben nog wel steeds aan het werk, of ik nou thuis ben of op kantoor maakt voor de pijn niet uit. Gelukkig kan ik zelf ook redelijk bepalen hoe mijn dag er uit ziet, dus ik wissel zitten, staan, lopen en oefeningen regelmatig af. Helaas wordt de pijn nog wel steeds erger.



Durf ook niet zo goed een vakantie te boeken. Wil eerst de mri en behandelplan afwachten. Waren van plan om weer naar Azië te gaan, omdat dat volgend jaar zeker niet gaat lukken. Maar zie mezelf niet urenlang in een vliegtuig zitten nu en het om de paar dagen verder reizen en veel lopen is ook niet heel handig nu.



Gisteren aten we een simpele pasta met rode saus en kipfilet met pesto uit de oven. Vanavond wordt het gebakken aardappeltjes, broccoli en krokante kipdrumsticks uit de oven.
????????????
Alle reacties Link kopieren
Oh en Teig, fijn dat de verhuizing achter de rug is en goed is verlopen! Nu hopelijk lekker genieten!
????????????
Vissticks met spinazie en zoete aardappels.
Alle reacties Link kopieren
@Teig, wat Mare zegt Fijn dat het voorbij is de verhuizing en klinkt als een heerlijk huis.

Turkijke negeer ik.

@Mare, wat rot dat je je nog niet echt beter voelt.



We eten net als gisteren gevulde pasta met gestoofde paprika, tomaten, ricotta saus.



Nog niet heel hard aan het koken voor de diepvries. Ik heb nog een beetje weinig inspiratie. Dus dit weekend maar even teruglezen in dit topic en echt aan de slag.
Alle reacties Link kopieren
Ja het schiet niet erg op met mijn rug en been. Word er vooral heel chagrijnig van en moe. Zal blij zijn als het straks duidelijk is wat het is en of er iets aan gedaan kan worden.
????????????
Het huis voelt heerlijk. Als een thuis. Een hele verlichting na ons vorige huis, dat nooit als een thuis gevoeld heeft. Gelukkig wist ik vanaf het begin af aan al dat het tijdelijk zou zijn. Aan de andere kant, dat zal er ook niet bij geholpen hebben. Nou ja, never mind, ik ben er vanaf. Morgen leveren we de sleutels in.



Vervelend Kaaaaaaaatje van die handen en voeten! Jeumig wat beperkend.



Mare, naar van je pijn hoor. Kan me voorstellen dat je moedeloos wordt van het wachten.



Hier staan rabarber en aardbei tot moes te koken. Zal frut vast lusten morgen. Makreel vanavond was ook geen enkel probleem. Ze is een echte kletskous, dus 'appel, pasta, boon' lukte allemaal prima tijdens de maaltijd. Maar 'vis' werd vakkundig verbasterd tot 'pis' .
Vandaag spinazie, aardappelkroketjes en rundertartaar op het menu. Omdat ik maar twee tartaars had gekocht heb ik voor mijzelf een vegetarisch alternatief gekozen; gebakken fetaplak. Superlang geleden dat ik dat had gemaakt, maar het was zo lekker dat ik denk dat ik dat voortaan altijd erbij ga eten als ik spinazie op het menu zet.
Hoe maak je dat NYC? Het lijkt mij wel lekker en ik denk dat de kids dat ook wel lusten. In de pan of in de oven?

Eet jouw zoon trouwens een hele tartaar in z'n eentje? Dat is een lekkere eter dan.
Uiteindelijk had ik hem makkelijk kunnen delen met hem, want hij heeft een halve gegeten. Hij eet meestal 3/4 van een rundertartaartje.



De gebakken fetaplak had ik een beetje geïmproviseerd.

Beetje bloem, verkruimelde beschuit, teentje knoflook, geklopt ei en wat oregano door elkaar gemengd. Daar de fetaplak doorheen gewenteld en toen de plak in de pan gebakken. In eerste instantie plakte het niet allemaal aan de fetaplak en viel het er in de pan ook wat vanaf, maar dat heb ik er met de spatel weer terug op geschept en toen de olie in de pan wat heter was hechtte het beter eraan vast.

Ik vond het een hele smaakvolle combinatie met de spinazie.



Op internet staan trouwens diverse recepten 'Gebakken feta' of 'Sagnaki' die er lekker uitzien. Sommige laagjes vind ik er 'te gefrituurd' uitzien.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt lekker die feta, moet ik ook eens proberen.

Vroeger maakte mijn moeder altijd "" kaas dingetjes" als we geen vlees hadden. Ging volgens mij op ongeveer dezelfde manier maar dan met gewone belegen kaas.
Lekker, ga ik binnenkort een keertje maken. Ik maak weleens van bladerdeeg driehoekjes met een spinazieblokje en feta. Ook lekker.



Dan mijn bijdrage aan het topic, wij aten vandaag:

Groene asperges (wel eerst koken) die wikkel ik in rauwe ham en leg ze in de een ovenschaal. Daar doe ik een bak cherrytomaatje (doormidden gesneden) overheen en een bolletje mozzarella in stukjes. Dan heel kort in de oven zodat de mozarella smelt. Voor het serveren evt wat rucola erover.

Wij aten het met opgebakken aardappeltjes. Smullen!
Alle reacties Link kopieren
Kaasdingetjes



Klinkt lekker bubbelwijn. Groene asperges



Ik deed een GBtje met GB vanavond Was erg gezellig en érg lekker, moderne tapas waren het. We hadden een ceviche van coquilles, iets van gemengde voorjaarsgroenten met een 63 graden ei, tonijn tataki (zo'n stuk tonijn dat héél kort in de pan heeft gelegen, op een ajo blanco, knoflook-amandel-crème), asperge-gnocchi, piementos de padron (toch?) kleine paprikaatjes met chipotle-zout, en het klapstuk was een waanzinnig saladetje met rauwe courgette, basilicum, appel, peterselie en bleekselderij-ijs. En toe een pannacotta met sechuan-peper. Ook erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ja zo noemden we die
Alle reacties Link kopieren
Ik eet vanavond ipv morgen op mijn werk. Ben van plan een salade te maken maar neem ook een soep mee.
Goedemorgen.



Klinkt lekker, die kaasdingetjes. Ik ga vanavond voor een pan boeuf stroganoff, want bij het inpakken van de drankvoorraad kwam ik erachter dat we nog een heel klein beetje wodka hadden, dus die kan dan mooi op. Goede smoes toch ?
Alle reacties Link kopieren
Die fetaplak klinkt lekker! Man is er alleen niet zo'n fan van, maar ga het onthouden voor als ik eens alleen thuis eet.



Baan is zo goed als rond, vandaag wat regeldingen doen en tegelijkertijd een stageportfolio in elkaar flansen. Dat is het laatste wat nog moet gebeuren, morgen de laatste lesdag op stage, maandag helpen bij de sportdag en dan donderdag mijn eindgesprek. Woensdag een kennismaking op mijn nieuwe school, en dan heb ik vanaf donderdag dus écht vakantie. En dat is een veel beter vooruitzicht nu er wel een baan op me wacht.



Vanavond staat er weer soep op het menu ivm hardlopen. Denk dat ik een maissoepje maak. Gisteren trouwens pannenkoeken gegeten, we waren bij vrienden, dus was gezellig (en lekker!).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven