Mysterieuze dood van twee Nederlanders in de Dominicaanse...

14-06-2016 22:57 288 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel: Mysterieuze dood van twee Nederlanders in de Dominicaanse Republiek



http://nos.nl/artikel/211 ... minicaanse-republiek.html



Jeroen en Michou gaven elkaar het ja-woord en gingen op huwelijksreis naar de Dominicaanse Republiek. Ze hadden op een gegeven moment een excursie en toen ze weer terug waren bij het hotel, zei Michou dat ze zich niet goed voelde. Kort daarna werd ze opgenomen in het ziekenhuis en overleed daar. Kort daarna werd Jeroen ook ziek en overleed ook.



Dan ga je kijken wat de doodsoorzaak is. Merkwaardig is dat de andere hotelgasten niets mankeerden, noch de anderen die met Jeroen en Michou op excursie gingen. Daar is moeilijk de vinger op te leggen. Men denkt in eerste instantie aan voedselvergiftiging.



Ik ken nog twee andere gevallen van voedselvergiftiging, elk met een ander verloop, of waarbij men kan twijfelen of het om voedselvergiftiging gaat.



Een tijdje geleden at een collega een gerecht. Kort daarna meldde ze zich ziek. Na een paar dagen was ze nog niet terug; pas na een paar weken. Later bleek dat er iets in het gerecht was, waarvoor haar darmen allergisch was. Ze weet intussen dat ze op moet letten. Het doet me denken aan een variant van coeliakie.



Een kortere tijd geleden werd ikzelf tijdens het verblijf in het buitenland ziek. Overgeven en diarree. De volgende dag stopte het overgeven, maar ik durfde niet normaal te eten. Ik dronk alleen water en cola. Na ongeveer twee dagen was ik helemaal opgeknapt.



Maar nu het pas getrouwde echtpaar in de Dominicaanse Republiek. Wat is er gebeurd, als zij ziek worden en komen te overlijden, terwijl de mensen om hen heen niets mankeerden?
World of Warcraft: Legion
In China krijgen ook veel Nederlanders voedselvergiftiging,vorig jaar een moeder en dochter die bijna waren overleden,maar ja dat komt niet zo in het nieuws als een overleden bruidspaar.Hier ging het dan wel om vergifdigde vis dus vind het wel opmerkzaam dat alleen zij twee dit hebben gehad.........

Ze kennen daar geen voedsel en waren regels zoals hier.Bederfelijk eten dat je zo kunt kopen op een kraampje in de zon,is in Nederland onmogelijk,dat moet hier de vriezer in verpakt en al om verkocht te mogen worden. En onze magen zijn daarop ingesteld.

Die inwoners daar die weten niet beter en hun lichaam is erop ingesteld.



Daarom zeggen ze ook dat mensen die niet in een smetteloos schoon huis wonen minder snel ziek worden:-))
Alle reacties Link kopieren
Vroeger was het nog zo dat men in Italië water niet zo moest opdrinken en dat men brood van huis mee moest nemen (dus men moet Nederlands of Duits brood eten en geen Italiaans brood), om te voorkomen dat men ziek werd. Water moest eerst worden gekookt en afgekoeld. Groenten koken met ongekookt water was derhalve geen probleem.



Later moest men in Rusland geen water uit de kraan in de douche drinken, omdat daar te veel chloor in zit. Tandenpoetsen is geen probleem. Als men met dat water zijn mond spoelt is dat geen probleem, want je krijgt dan nauwelijks water binnen. De hoeveelheid chloor die men dan binnenkrijgt kan men dan ook verwaarlozen. Als kind heb ik vroeger weleens per ongeluk zwembadwater ingeslikt (één slok), maar ik werd daar niet ziek van.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk hebben ze beide een halve vis op.
Alle reacties Link kopieren
quote:wyandotje schreef op 28 juni 2016 @ 07:29:

[...]



Nee, geruchten de wereld in helpen over moord en zelfmoord vind jij normaal ofzo?





Moord en zelfmoord zou nog een privékwestie kunnen zijn. Niet eens aan gedacht trouwens.





Maar als twee jonge gezonde mensen allebei in een paar uur overlijden, en de rest van hun disgenoten niet, denk ik eerlijk gezegd eerder aan een pilletje dan aan het lopend buffet, zeker wanneer de familie zo geheimzinnig doet. Kijk alleen maar hoeveel pillen- en wap-topics er hier op dit forum zijn. En ja, van een slechte pil kun je hoge koorts krijgen en sterven. Dan zou het eerder een waarschuwing moeten zijn voor anderen.
Alle reacties Link kopieren
Zij zijn er niet meer is al erg genoeg, zo gaat je kind broer of zus op huwelijksreis en eindigd zo in een drama. Dan zakt de bodem onder je voeten vandaan.Vreselijk toch wat er ook gebeurd is.
Toch de vergiftigde algen?



http://www.rtlnieuws.nl/n ... is-wonder-dat-ik-nog-leef
quote:viva-amber schreef op 28 juni 2016 @ 07:32:

[...]





Om ons allemaal zoet te houden.Ja denk het ook
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 28 juni 2016 @ 14:37:

[...]





Moord en zelfmoord zou nog een privékwestie kunnen zijn. Niet eens aan gedacht trouwens.





Maar als twee jonge gezonde mensen allebei in een paar uur overlijden, en de rest van hun disgenoten niet, denk ik eerlijk gezegd eerder aan een pilletje dan aan het lopend buffet, zeker wanneer de familie zo geheimzinnig doet. Kijk alleen maar hoeveel pillen- en wap-topics er hier op dit forum zijn. En ja, van een slechte pil kun je hoge koorts krijgen en sterven. Dan zou het eerder een waarschuwing moeten zijn voor anderen.

Inderdaad.

En over dit onderwerp speculeren is gewoon not done.
Alle reacties Link kopieren
quote:Avondzon schreef op 28 juni 2016 @ 18:19:

Toch de vergiftigde algen?



http://www.rtlnieuws.nl/n ... is-wonder-dat-ik-nog-leefNah, dat denk ik niet. Dit is gewoon een verhaal om ons allemaal zoet te houden.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Ergerlijk dat RTL het brengt alsof onomstotelijk vast staat dat het om die vis/algen gaat. Dit is gewoon een 'spin' geweest naar de Telegraaf toe en nu nemen andere media het klakkeloos over. Het is niet eens slim gedaan deze spin, het is gewoon doorzichtig.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
quote:marcellav schreef op 28 juni 2016 @ 11:24:

Als dit verhaal klopt, dan kun je dus beter in zulke landen als stel niet hetzelfde eten.

Dan kan 1 van de 2 helder vertellen wat er gegeten is en wat de klachten waren.Goeie tip zo vlak voor de zomervakantie.
Twee jonge mensen die overlijden aan voedselvergiftiging.. het is niet heel waarschijnlijk. De meeste slachtoffers van voedselvergiftiging zitten niet in de kracht van hun leven. Aan de andere kant.. als de steekproef maar groot genoeg is, dan gebeuren er vroeg of laat wel eens dingen die heel onwaarschijnlijk zijn. Zo is het heel onwaarschijnlijk dat je de oudejaarsloterij wint, maar er schijnen mensen te bestaan die deze gewonnen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het beter om in dat soort landen dan maar geen vis meer te eten. Het is toch niet te geloven dat dat fataal kan zijn. Triest voor de nabestaanden.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
De nabestaanden zijn ongewild 'bekend 'geworden, daar zou ik ook niet op zitten te wachten.



Ik zou als nabestaanden wel er voor zorgen dat het bekend wordt, al zou er maar 1 persoon gered worden doordat iemand anders leest wat er is gebeurd en hoe je daarna het beste kunt handelen op moment dat je ziek wordt. Hoe verdrietig ook, dat is wat ik zou doen. Er zijn al twee doden teveel gevallen, waarom je mond er over houden als je anderen kunt waarschuwen.
Alle reacties Link kopieren
Even voor de duidelijkheid; het betreft geen vergiftiging door bacteriën maar door algen, die de vissen gegeten hebben.

Volgens deskundigen op t.v overlijdt maar een klein gedeelte van de mensen die deze vissen hebben gegeten.

Blijft dan toch opmerkelijk dat juist 2 jonge, gezonde mensen eraan overlijden.

En wat iemand zei over beroepsgeheim van de artsen, dat is ook vreemd dat die uit de school klappen.

Het leken me trouwens ook geen types voor drugs, dus het zal wel een mysterie blijven.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:Pingu schreef op 28 juni 2016 @ 20:36:

Ergerlijk dat RTL het brengt alsof onomstotelijk vast staat dat het om die vis/algen gaat. Dit is gewoon een 'spin' geweest naar de Telegraaf toe en nu nemen andere media het klakkeloos over. Het is niet eens slim gedaan deze spin, het is gewoon doorzichtig.Dit.
PUNTA CANA - Vakantiegangers uit binnen- en buitenland klagen steen en been over voedselvergiftiging in hotels op de Dominicaanse Republiek. Beoordelingsites staan vol met verhalen over maagklachten, misselijkheid en diarree.



Twee weken geleden kwam het pasgetrouwde echtpaar Jeroen en Michou Venema om het leven tijdens een vakantie in het land. Volgens lokale artsen stierf het Nederlandse stel na het eten van besmette vis.



Gevallen van voedselvergiftiging door rauwe hamburgers, ijsblokjes van kraanwater en bedorven vis op de Dominicaanse Republiek lijken eerder regel dan uitzondering. Op Tripadvisor en Facebook staan talloze klachten van vakantiegangers die hun dagen moesten slijten op het toilet.



De situatie zou in sommige hotels zelfs zo erg zijn, dat angstige reizigers hun vakantie omboeken naar een verblijf in een hygiënischer oord. Een van hen is de Nederlandse Jolanda Boogaard. Aan De Telegraaf vertelt ze dat ze haar reis inmiddels heeft omgeboekt, maar dat dat heel veel mensen niet lukt. Boogard wijst met haar vinger naar reisorganisator TUI, die zou weigeren om mensen in een ander hotel onder te brengen. Op de Facebookpagina van hotel Riu Republica schrijft ze dat de problemen bekend zijn bij TUI, maar dat er niets aan gedaan wordt. „Zolang er maar geld wordt verdiend.” TUI heeft nog niet gereageerd.



Ook op de website van de reisgigant zijn vakantiegangers niet mild in hun verwoordingen. Over het hotel Sensimar Bravo zegt iemand: „We hebben twee slapeloze nachten gehad die we hebben doorgebracht op het toilet. Helaas zijn er buiten het hotel geen eetmogelijkheden.” Een ander: „Niet gaan, behalve als je ervan droomt om diarree te krijgen.”



Een woordvoerder van het luxe resort Riu Republica, een van de vele hotels in de toeristenplaats Punta Cana, laat in een verklaring weten dat de hygiënerichtlijnen streng worden nageleefd. „We willen benadrukken dat onze gasten alles kunnen eten en drinken.”

Ciguatoxine

Jeroen en Michou Venema kwamen om nadat ze vergiftigde vis hadden gegeten. Jaarlijks sterven er vijftig mensen aan ciguatera: een ziekte die ontstaat door vis te eten die de gifstof ciguatoxine bevat. De gifstof zit in de algen die de tropische vissen eten en veroorzaakt misselijkheid, braken en diarree. Ook ontstaan er verlammingsverschijnselen, omdat het gif het zenuwstelsel aanpast.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mutsje78 schreef op 28 juni 2016 @ 22:00:

Misschien is het beter om in dat soort landen dan maar geen vis meer te eten. Het is toch niet te geloven dat dat fataal kan zijn. Triest voor de nabestaanden.

Het probleem is dat dat een speculatie is van De Telegraaf, en geen vaststaand feit. D.w.z. dat men ook doodziek kan worden, of dood kan gaan, zonder vis te eten.



In Japan bijvoorbeeld, zal ik geen fugu of kogelvis eten. Ook niet als het door een speciale kok is klaargemaakt en als die kok ook in mijn bijzijn een hap van dat vis neemt. Sommige mensen krijgen daar een kick van, hoewel dat vis qua smaak niet zo bijzonder is. Ik hou het bij andere Japanse gerechten.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Het is alweer ruim twee weken later; een dezer dagen moet toch echt wel het onderzoek van NFI afgerond zijn en moeten er inzichten zijn over de oorzaak van hun overlijden...?

Blijf het nog steeds zo'n vreemd verhaal vinden met die ciguatera vergiftiging...

Maar als het wel zo is, is het goed om te weten.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren las ik een verhaal dat een Italiaans echtpaar op Cuba (bijna) hetzelfde is overkomen.

Ook een koppel op huwelijksreis, na een excursie doodziek; met als verschil dat de man het ternauwernood heeft overleefd, de vrouw is overleden.
Alle reacties Link kopieren
quote:girasole3 schreef op 13 juli 2016 @ 22:10:

Gisteren las ik een verhaal dat een Italiaans echtpaar op Cuba (bijna) hetzelfde is overkomen.

Ook een koppel op huwelijksreis, na een excursie doodziek; met als verschil dat de man het ternauwernood heeft overleefd, de vrouw is overleden.En de andere deelnemers van die excursie? Werden die ook doodziek of overleden die ook?
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat is het frappante, ook alleen dat Italiaanse stel.



http://www.telegraaf.nl/b ... chtpaar_op_Cariben__.html
Alle reacties Link kopieren
quote:Ariana12 schreef op 13 juli 2016 @ 21:43:

Het is alweer ruim twee weken later; een dezer dagen moet toch echt wel het onderzoek van NFI afgerond zijn en moeten er inzichten zijn over de oorzaak van hun overlijden...?

Blijf het nog steeds zo'n vreemd verhaal vinden met die ciguatera vergiftiging...

Maar als het wel zo is, is het goed om te weten.



Wat is er vreemd aan?

HEt word toch pas vreemd als mensen die er geen verstand van hebben dingen vreemd gaan vinden omdat hun eigen gedachtengang afwijkt van de werkelijkheid.





Ik ben op mijn vakantie naar een tropisch oord in het ziekenhuis beland en zo ken ik er meer.



Mijn man is op een vakantie 15 kilo afgevallen door een voedselvergifting en dat was nog een gangbare voedselvergiftiging, zonder ziekenhuis met antibiotica opgelost.Dat was overigens niet eens dezelfde vakantie.
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 14 juli 2016 @ 12:21:

[...]





Wat is er vreemd aan?

HEt word toch pas vreemd als mensen die er geen verstand van hebben dingen vreemd gaan vinden omdat hun eigen gedachtengang afwijkt van de werkelijkheid.





Ik ben op mijn vakantie naar een tropisch oord in het ziekenhuis beland en zo ken ik er meer.



Mijn man is op een vakantie 15 kilo afgevallen door een voedselvergifting en dat was nog een gangbare voedselvergiftiging, zonder ziekenhuis met antibiotica opgelost.Dat was overigens niet eens dezelfde vakantie.



In hoeverre heb jij er 'verstand' van? Jij leeft nog? Je man leeft nog?



Ik heb zelf niet eerder gehoord dat dit daadwerkelijk op zo'n korte termijn tot de dood kan leiden, en qua kansberekening zeker niet twee personen.

Het vreemde vind ik dan ook dat dit dan niet algemeen bekend is bij (of wordt gemaakt door de touroperator aan) de vakantieganger richting die gebieden.



Dat je ziek kunt worden van die 'algen-visjes' is 1, maar dat je er dood aan kan gaan is een compleet andere dimensie. En dat zou je dan toch wel graag willen weten voordat je een visje van de bbq bestelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:girasole3 schreef op 14 juli 2016 @ 10:53:

Nee, dat is het frappante, ook alleen dat Italiaanse stel.



http://www.telegraaf.nl/b ... chtpaar_op_Cariben__.htmlBizar! Benieuwd ook in hoeverre het echt vergelijkbaar is en dus sprake is van een patroon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven