Mode & Beauty alle pijlers

Kan ik dit jurkje nog dragen en zo ja, hoe?

28-06-2016 22:40 255 berichten
Ik heb jaren geleden dit jurkje gekocht:

http://www.x-clusief.nl/a ... e-top-van-object-maat-36/

Ik pas het nog en het staat me leuk, maar ik vind het te kort, dus het hangt maar in de kast.



Kan ik dit nog dragen? Zo ja, wat kan ik eronder aan zodat ik niet het gevoel heb dat ik in mijn onderbroek over straat ga? Kan ik het eventueel in een zakelijke omgeving dragen?

Ter info, ik ben 45+
quote:Dubbz schreef op 28 juni 2016 @ 23:41:

Een pallazobroek en een kokerrok vind ik echt totaal niet staan bij die top.

Ten eerste staat het er erg goed bij en ten tweede geef je hier geen modeadvies aan een 18 jarige. Ik vind het idee van een skinny verschrikkelijk in deze.

Ik geef haar een advies waarmee ze er zeer vrouwelijk uitziet, in plaats van een verdwaalde tiener.
Ik vind een pallazobroek ook niet mooi hierbij. Die top is wijd en breed en zo'n broek ook. De combinatie zou één massief blok vormen en dat is gewoon niks.



Ik geloof niet dat dat aan leeftijd of figuur gebonden is. Het is altijd belangrijk om een bepaalde balans te vinden en dit is daar een van. Wijd van onder onder éf boven. Eén drukke print in een kledingstuk, niet in alle, ectetera.
No offense Cateautje. Maar die witte broek die jij hier plakte staat écht niet mooi onder zo'n top. Je zal daardoor veel breder gaan lijken dan dat je daadwerkelijk bent. Zo'n top is ook veel te lang voor een kokerrok. Dan zou je het topje in de rok moeten stoppen. Maar door die laagjes is dat ook niet mooi. Dus eigenlijk ook geen optie.



Persoonlijk vind ik de top ook erg gedateerd. Maar met een mooie jeans en/of skinny en de juiste accessoires kan je het wel 'van deze tijd' maken. Misschien is een leatherlook legging ook leuk bij de top, maar of dat bij jouw leeftijd past betwijfel ik. Dat is ook een kwestie van wat je zelf mooi vind.
Breder lijken in welk opzicht? IK kan me voorstellen dat als ze maat 50 heeft dat ze er dan als een betonblok uitziet, maar als ze een redelijk kleine maat heeft dan is daar geen sprake van.

Ik denk dat een pallazo het geheel chic maakt, niet in het wit, maar ik kon zo snel geen zwarte vinden.



Ik weet ook niet wat jullie in gedachte hebben bij een kokerrok, maar die vallen dit jaar onder de knie en dat staat wel degelijk mooi bij zo'n top, echt vrouwelijk.



Nogmaals, ik vind een skinny verschrikkelijk hierbij, dat is een geklede top met een casual broek, soms kan dat wel mooi zijn, maar in dit geval zou ik ook voor een geklede broek of rok kiezen, dat maakt het geheel af en dan zou ze het ook zakelijk kunnen dragen.
Ik heb altijd een korte broek aan onder een jurkje in de kleur van het jurkje.
Breder in elk opzicht. Vind ik met strak ook. Breed op breed is niet mooi en smal (of strak) op smal ook niet. Dat laatste wordt al snel ordinair en het eerste sloom. Hoog-laag idem, zoals ZombieQueen schrijft. Je moet gewoon een keuze maken om het een geheel te laten vormen.
Als je een wijd vallende top hebt, moet je er geen wijd vallende broek onder dragen. Dat maakt iemand kort en dik. Dus je draagt óf een wijde top met een strakke broek óf een wijde broek met een strakke top. Maar beide is echt geen gezicht. Maakt niet uit of je maatje 36 hebt of maatje 50. Maar op zo'n broek, hoe mooi ze kunnen zijn moet je zeker geen laagjes top op dragen.



En dit is een vrij lange top. En als je die op een kokerrok gaat dragen maakt dat je optisch kleiner.

Zeker aangezien to dacht dat dit een jurkje was, dus de top zal zeker over de billen vallen. Dan zou de top in de rok moeten worden gestopt. Maar ik betwijfel of dat mooi gaat staan vanwege de laagjes. Dan gaat het al heel snel 'gepropt' uit zien.



Met zo'n top ben je ontzettend beperkt qua combineren en een mooie strakke broek zal het mooiste staan.
Eens met Zombiequeen en Lupine.
Ik vind de top gedateerd. Ga lekker shoppen voor iets nieuws.
Volgens mij denken jullie dat het een top is, omdat dat in de bechrijving van die verkoper staat.

De andere verkoper schrijft jurk. Had ze die link eerder geplaatst dan had iedereen het een jurk genoemd.



Tot waar reikt de jurk TO? En wat is je lengte en de maat van de jurk?

Ga anders eens voorover gebogen staan, en als je in de spiegel je billen ziet is hij te kort.
quote:Bruise schreef op 29 juni 2016 @ 00:23:

Ga anders eens voorover gebogen staan, en als je in de spiegel je billen ziet is hij te kort.



Goh!

quote:Dubbz schreef op 28 juni 2016 @ 23:41:

Een pallazobroek en een kokerrok vind ik echt totaal niet staan bij die top.



Inderdaad een vreselijke combi is dat.

Pallazobroek is wijd net zoals de top zeg maar. Bovendien is de top/jurk echt te lang voor op zo een broek en op een kokerrok hoort een korte top of een top bijv in je rok. Niet een top die bijna net zo lang is als je rok, kan je hem net zo goed niet aan doen.



Ik zou gaan voor een skinny en als hij net zo lang is bij je als die groene dan kan hij zo ook nog wel hoor.
quote:Cateautje schreef op 28 juni 2016 @ 23:45:

[...]



Ten eerste staat het er erg goed bij en ten tweede geef je hier geen modeadvies aan een 18 jarige. Ik vind het idee van een skinny verschrikkelijk in deze.

Ik geef haar een advies waarmee ze er zeer vrouwelijk uitziet, in plaats van een verdwaalde tiener.



Sorry cateautje maar een pallazobroek hieronder geeft een erg hoog Didi gehalte.

In mijn ogen dragen dames dit in de categorie kort pittig.



Ik vind het echt totaal niet modieus.



En een goede skinny kan ook nog wel als je 45 plus bent. Als ze er nou een naveltruitje op had gedragen is dat iets anders.
Wauw, ZombieQueen beschrijft echt tot in detail wat ik ook dacht over een wijde broek of een kokerrok bij deze top: zeker niet doen!



Omdat het jurkje zwart is vind ik het voor de zomer sowieso niet zo geschikt, TO. Hoe kort valt het bij jou? Want het tweede plaatje dat je liet zien is qua lengte wel een acceptabel jurkje. Ik zou het dan alleen aan doen tijdens een avondje uit ofzo, met mooie pumps eronder. Ook op jouw leeftijd.



Ik vind het persoonlijk niet zo mooi om er een broek onder te dragen, maar als je dat wel doet, dan inderdaad een strakke broek. Een skinny hoeft niet persé van spijkerstof te zijn.
Ik zou gezien de structuur van de stof, en als hij zo 'lang' valt als de groene, er een zwarte panty onder dragen.

Of blote benen.

Geen skinny, geen broek.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad als het jurkje zo lang valt zoals de groene op de foto kan je hem prima met een panty en een jasje of vestje aan.

Als hij korter valt dan zou ik hem dragen met een zwarte of grijze skinny, paar mooie pumps erbij...



Vind het trouwens niet gedateerd hoor, maar ik ben 44 dus misschien ben ik al hopeloos ouderwets aan het worden.
Wat veel reacties! Jullie benoemen al mijn twijfel punten. Het is in mijn ogen een kort jurkje, te lang voor een top. Kokerrok wordt het zeker niet, wijde broek ook niet wegens eerder genoemde redenen.

Als een korte zwarte legging 'mocht' zou ik dat kiezen. Tot onder de knie of op het bovenbeen?

Ik ga vanavond proberen met een zwarte rijbroek-achtige constructie of dat wat is.

Het jurkje is zeker 6 jaar oud, misschien meer, maar ik zie in de winkel wel regelmatig laagjes kleding hangen.

Ik ben zelf lang en heb slanke benen met een buikje erboven.

Vanavond zal ik weer reageren.
Die driekwart legging draag ik ook gewoon hoor. Anders kan ik een heleboel leuke jurkjes weggooien.

Maargoed, ook 44
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik al die leuke jurkjes wegdoen als het alleen gecombineerd kan worden met driekwart legging...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook 45+ en ik vind het een superleuk jurkje! Ik zou het gewoon lekker met blote benen doen of 's avonds met een dunne zwarte panty. Doe vooral waar jij je zelf goed bij voelt!





En nóóóit een legging! Fouter kan het niet...
anoniem_263731 wijzigde dit bericht op 29-06-2016 07:26
Reden: Moest ik nog even kwijt..
% gewijzigd
viva la vida!
Nou, hij was gelukkig niet zo duur.

Zou gewoon iets leuks kopen en dit wegdoen.
quote:Mietrot schreef op 28 juni 2016 @ 22:42:

Panty's eronder of als het je écht te kort lijkt eventueel een legging (nu krijg ik waarschijnlijk de hele VIVA-legging-politie over mij)?Ik heb je in elk geval gestaft
Alle reacties Link kopieren
quote:Corona67 schreef op 29 juni 2016 @ 07:46:

[...]



Ik heb je in elk geval gestaft
quote:mafalda schreef op 29 juni 2016 @ 07:08:

Dan zou ik al die leuke jurkjes wegdoen als het alleen gecombineerd kan worden met driekwart legging... Ik hou niet van panties dus dan moet je wat
quote:Corona67 schreef op 29 juni 2016 @ 07:46:

[...]



Ik heb je in elk geval gestaft

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven