In welk tijdperk had je willen leven?

28-06-2016 16:36 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb soms het gevoel geboren te zijn in een verkeerd tijdperk. In de 90's was ik nog een kind maar had het graag als volwassene meegemaakt. Hebben jullie ook een tijdperk die jullie graag hadden meegemaakt en waarom?
quote:Nicky_L schreef op 28 juni 2016 @ 19:37:

[...]



Precies dit.



Ik ben van 1967 en ik herinner me de jaren 80 als een sombere tijd. Wat hierboven staat, plus werkloosheid en AIDS. Doemdenken, een woord dat in die tijd is ontstaan, dankzij Van Kooten en De Bie.



Op zondagen verveelde je je ik me te pletter, want er was niets te doen. Zelfs de radio (Hilversum 3) was saai op zondag.



Maar dat kan ook komen doordat ik een depressieve puber was. Misschien hadden anderen het heel leuk.Vienna van Ultravox, Als de bom valt van DoeMaar, Two tribes van Frankie goes to Hollywood, dat was wat we voorgeschoteld kregen en vrolijker werd je daar niet van toch?
Alle reacties Link kopieren
De jaren 80 lijkt mij helemaal niks. Te veel opkomende problemen zoals drugs. Ben zelf ook wel benieuwd wat men over 50 jaar mist aan deze tijdperk.
Ik zou graag Woodstock hebben meegemaakt.



En ik wil graag eens een kijkje nemen in de tijd van kastelen enzo. En hoe het in mijn opa en oma's tijd was zou ik ook dolgraag zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:maylina schreef op 28 juni 2016 @ 20:44:

[...]





Vienna van Ultravox, Als de bom valt van DoeMaar, Two tribes van Frankie goes to Hollywood, dat was wat we voorgeschoteld kregen en vrolijker werd je daar niet van toch?vienna vind ik wel heel mooi, maar echt opbeurend is het niet nee.
very metal
Alle reacties Link kopieren
[quote]Tuingravin schreef op 28 juni 2016 @ 20:27:

Ik zou wel eens een paar weken in middeleeuws Londen willen rondstruinen, liefst in gezelschap van een een groepje minstrelen. Zingen voor de adel, rondtrekken en de hofroddels verspreiden op rijm...

En dan met zo'n mooie Ierse wolfshond in mijn kielzog.



Ik wil dan ook wel de functie van moeder overste bekleden in een klooster, waar ik dan uiteraard ook de kruidentuin in beheer heb, waar ik geneeskrachtige brouwsels van kan maken zonder het gevaar voor heks uitgemaakt te worden.



Engels drama Catherine Cookson

Maar dan niet zo'n moeder overste met lange tanden en zo'n schelle lach toch
iedereen leest mee
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook heel graag mee willen met zo'n VOC schip uit 1700. Gewoon met touwen en zeilen, en van die ronde vaatjes Geen idee wat daar in zat . De tijd van Captian Sparrow
iedereen leest mee
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, nee, zo'n lieve versie, met schoongeboende appelwangetjes, een exemplaar dat moedert over iedereen. De echt heksige variant past niet zo bij me (hoewel soms.... )
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij heel leuk om de vijftiger jaren meegemaakt te hebben, de 80's of de late middeleeuwen. Mooie tijden
Wish you were beer
Alle reacties Link kopieren
quote:Tuingravin schreef op 28 juni 2016 @ 22:40:

Hahaha, nee, zo'n lieve versie, met schoongeboende appelwangetjes, een exemplaar dat moedert over iedereen. De echt heksige variant past niet zo bij me (hoewel soms.... )Ah, dat is goed om te weten, want anders ga jij zo op de brandstapel, viva kennende
iedereen leest mee
Alle reacties Link kopieren
Whahaha, pas op met lieve kruidenvrouwtjes hoor...
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tuingravin schreef op 28 juni 2016 @ 23:04:

Whahaha, pas op met lieve kruidenvrouwtjes hoor...nasty bitches zijn het.
very metal
Iedereen wil een decennium eerder. De jaren tachtigpubers vonden er niks aan en zouden de hippietijd meegemaakt willen hebben. Degenen die opgegroeid zijn in de jaren negentig zouden juist wel in de eighties puber willen zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:maylina schreef op 28 juni 2016 @ 20:44:

[...]





Vienna van Ultravox, Als de bom valt van DoeMaar, Two tribes van Frankie goes to Hollywood, dat was wat we voorgeschoteld kregen en vrolijker werd je daar niet van toch?



Russians van Sting

Koos Werkeloos van Het Klein Orkest

Alles van The Cure, Joy Division en New Order

Kristallnaach van BAP



Wel goede muziek hoor, maar niet vrolijk.

De vrolijke muziek uit die tijd is pas pas echt om verdrietig van te worden. Ik noem zomaar wat pareltjes die ik tegenkom:

Come on ca va van The Shorts

Holiday Rap van MC Miker en DJ Sven

Upside down van Vanessa

The Stars on 45

Alles van Modern Talking

Grote hits, die je gelukkig niet vaak meer hoort. (Of wel? Ik luister nooit naar Het Foute Uur.)



Nee, de jaren 80 is niet een decennium om naar terug te verlangen.
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tuingravin schreef op 28 juni 2016 @ 23:04:

Whahaha, pas op met lieve kruidenvrouwtjes hoor...

Je ga toch geen soep koken nu van mij

En die kikker hoef jij ook niet te kussen, want ik ben al een prins
iedereen leest mee
quote:framboos1981 schreef op 28 juni 2016 @ 20:27:

Jaren '80!!! Had graag bij sommige concerten/opnames van bijv. Countdown aanwezig willen zijn.



Ik ook Geweldig als je dat programma terug ziet! Ik ben jammer genoeg ook net iets te laat geboren om de jaren 80 goed mee te kunnen maken.



Hier echt de 90's en daar vond ik niet veel aan.
Ik zou het vreselijk vinden denk ik...als je geboren bent in een rijk geslacht dan zou ik alle eeuwen wel over willen doen, maar als arbeider in de Middeleeuwen? Nee bedankt
Alle reacties Link kopieren
Moest er een tijdmachine bestaan dan was ik nooit thuis denk ik.

Ik zou al zeker terug gaan tot het begin van onze jaartelling en elke keer met 100 jaar opschuiven tot het heden, gewoon in mijn thuis omgeving.

Nadien zou ik de toekomst in gaan om te kijken hoe het hier over 100, 500 en 1000 jaar zou zijn.

Helaas zal dit er nooit van komen.
Alle reacties Link kopieren
@ Landylover: nee, geen soep... Een lekker kruidentheetje gaat er wel in toch?
Alle reacties Link kopieren
@ damseindistress: waarom denk je dat Moeder Overste me wel een goed idee lijkt? Of meetrekken met minstrelen? Voor dat baantje als arbeider zou ik ook liever passen in de Middeleeuwen... Een rijke dame zijn lijkt me ook niets in die tijd, veel te veel idiote regeltjes en een saaaaaaai bestaan waarin je alleen maar mooi moet zijn, je laten schaken door een ouwe viezerik om het familiekapitaal in stand te houden.

Mij niet gezien!

Maar met wat je nu weet, er eens rondkijken en meedraaien, in een wereld zonder milieuvervuiling en waar alles praktisch nut had, jaaaaahhh!
Alle reacties Link kopieren
En kikkers kussen heb ik als klein meisje wel eens gedaan. Werd niks met die prinsen...
Alle reacties Link kopieren
quote:Tuingravin schreef op 29 juni 2016 @ 08:07:

@ Landylover: nee, geen soep... Een lekker kruidentheetje gaat er wel in toch?
Uhm... stuff... and things
Alle reacties Link kopieren
Ik was in de eighties de jong voor Doe Maar maar in de nineties te oud voor de Backstreet Boys Wel geweldig om de opkomst van het internet (het world wide web mee te maken, daar stond www voor, interessánt dat ik het vond dat ik dat al wel wist en sommigen nog niet in het begin) en de eerste mobiel hebben (een Motorola type koelkast).



Qua mode vond ik de nineties noch vlees noch vis....de eighties hadden veel meer statement voor mij wat dat betreft.



Van de eighties herinner ik mij inderdaad nog de grote werkloosheid, de bom etc..

Maar mijn vader zei gelukkig altijd, tegen die tijd dat jij van school bent is er heus wel weer werk hoor.

Ik vind het stiekem altijd leuk als ik collega's of mensen spreek die 15 jaar jonger zijn bv. en naar muziek uit die tijd luisteren en dat ook goed vinden.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
In de tijd van de Vikingen........................



Ohohoh,





Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:artesia schreef op 29 juni 2016 @ 08:06:

Moest er een tijdmachine bestaan dan was ik nooit thuis denk ik.

Ik zou al zeker terug gaan tot het begin van onze jaartelling en elke keer met 100 jaar opschuiven tot het heden, gewoon in mijn thuis omgeving.

Nadien zou ik de toekomst in gaan om te kijken hoe het hier over 100, 500 en 1000 jaar zou zijn.

Helaas zal dit er nooit van komen.Dromen kan geen kwaad
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven