Werk & Studie alle pijlers

Hoe vind ik mijn passie?

23-06-2016 08:44 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar advies over waar ik moet beginnen met zoeken…



Acht jaar geleden ben ik afgestudeerd aan de universiteit. Daarna ben ik gaan werken bij mijn huidige werkgever. Mijn studie en mijn baan sluiten niet op elkaar aan. Ze hebben zelfs geen enkel raakvlak. De insteek van mezelf was dat ik er tijdelijk zou blijven tot ik een baan gevonden had die wel meer in de lijn van mijn studie lag, maar uiteindelijk ‘is het zo gelopen’ en ben ik bij mijn werkgever intern doorgegroeid. Vind ik mijn werk leuk? Mwah, niet echt, maar het is al die jaren ‘goed genoeg’ geweest.



Nu ben ik dus acht jaar verder en is er een grote reorganisatie bezig. Ik weet al bijna zeker dat ik er over een x aantal maanden moet vertrekken. Financieel gezien is het beter dit moment af te wachten (…oprotpremie…), gevoelsmatig is het natuurlijk sterker zelf weg te gaan. Daarbij komt dat ik langzaam uitgeblust raak van mijn huidige baan en het feit dat ik er niet echt plezier uit haal. Dus ik wil me nu al gaan oriënteren zodat ik het allemaal enigszins zelf in de hand heb en niet lijdzaam aan het afwachten ben.



Maar de grote vraag is nu: wat moet ik gaan doen? Ik snap dat dit natuurlijk iets is wat ik alleen maar zelf weet. Echter, ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen met die zoektocht. Ik heb al een keer een berg vacatures doorgenomen, maar daar doe ik gek genoeg geen ideeën mee op. Onlangs ben ik op een filosoof gestuit: gesprekken voeren over je eigen toekomst. Iemand ervaring met zoiets? Ik wil graag een richting op waar ik me thuis voel, wat mijn ding is, waar ik me in kan ontwikkelen en waar ik mijn passie in kan vinden.



De feiten:

- Huidige werk vind ik niet interessant genoeg om te blijven doen, ook niet voor een andere werkgever

- Ik ben blij met mijn studie maar de afgelopen jaren is me duidelijk geworden dat ik (voorlopig) niets met die richting wil doen

- Mijn huidige werkgever is waarschijnlijk bereid een eventuele cursus/studie/etc. te vergoeden

- Ik heb ambitie en ik ben zeer goed in wat ik momenteel doe, maar ik ben wel absoluut iemand die werkt om te leven en niet andersom

- Ik heb zelf werkelijk geen idee ‘wat ik wil’. En mijn concrete vraag is dus: hoe kom ik daarachter?
Oprot premie pakken en aan jezelf denken.

Ga sporten,zoek een hobby,ga wat doen met je handen.
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment ben ik wat testen aan het doen die mijn bedrijf sowieso beschikbaar heeft en ga ik binnenkort op gesprek met de HR adviseur om eea te bespreken. Ik ga vragen of ik een traject met zo'n filosoof mag doen...dat spreek me namelijk erg aan! Mocht iemand nog meer tips hebben is dat nog altijd welkom
Alle reacties Link kopieren
Om even een update te geven:



- Ik heb een gesprek met mijn HR adviseur gepland staan

- Ik heb me verdiept in het loopbaanportaal wat we hebben op mijn werk en daar ook wat testjes gedaan

- Ik heb me verdiept in het volgen van losse vakken op de universiteit waar ik vandaan kom (ze hebben daar 'a la carte studeren'). En ik merkte dat dat heeeeeeel veel enthousiasme bij me bracht! Dus ik ga sowieso vragen of mijn werk zoiets zou kunnen faciliteren, en zo niet betaal ik het zelf.

- En heb ik heb zelfs een sollicitatie eruit verstuurd! Ik stuitte per toeval op een vacature die com-pleet aansluit bij wat mee aanspreekt (recht/wetgeving, minderheden, moeilijke-gesprekken-voeren)...Details weet ik nog niet en ik heb nog geen reactie ontvangen op mijn sollicitatie. Dus dat is nog even afwachten



Mochten mensen nog tips hebben dan hoor ik het graag
anoniem_200187 wijzigde dit bericht op 28-06-2016 17:18
Reden: typefoutje
% gewijzigd
quote:Taralina schreef op 23 juni 2016 @ 10:28:

[...]



Dit begrijp ik nooit!

(Maar dat is ws het verschil tussen mensen met en zonder passie)Nou ik zou denken dat mensen met een passie dat juist vaker hebben. Dat ze iets per se willen gaan doen.
quote:Goede-Fee schreef op 28 juni 2016 @ 17:19:

[...]





Nou ik zou denken dat mensen met een passie dat juist vaker hebben. Dat ze iets per se willen gaan doen.Zoals jij het zegt is precies zoals ik 't bedoel!
Wat als je je dienstverband wijzigd? Heeft mij erg geholpen 2004-2011 loondienst, 2011-nu zzp. Ik kan hier veel meer mijn ei in kwijt dan daarvoor. Heb korte en lange opdrachten in verschillende hoeken van mijn vak. Dus bij mij hielp me dat uit de sleur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven