Algemeen vluchtelingentopic deel 7

22-06-2016 21:20 2939 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:barbaracartland schreef op 29 juni 2016 @ 23:11:

Het is alleen geen feit.

Nog eens: Polen zijn EU-ingezetenen. Ze zijn volkomen vrij om in andere EU-landen te gaan wonen en werken. Dat doen ze dus. Ze werken in Nederland. Dat mag. Er is geen sprake van misbruik van voorzieningen.kijk dit snijdt hout. Het klopt, ik kan het nazoeken en de toon is prettig, zakelijk. Netjes. Niet zuur of aangebrand, geen opruiiende teksten. Dit komt geloofwaardig over.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 29 juni 2016 @ 23:11:

Het is alleen geen feit.

Nog eens: Polen zijn EU-ingezetenen. Ze zijn volkomen vrij om in andere EU-landen te gaan wonen en werken. Dat doen ze dus. Ze werken in Nederland. Dat mag. Er is geen sprake van misbruik van voorzieningen.



Met je eens. Maar feit is natuurlijk dat zodra je in één klap 10 ontwikkelingslanden toelaat als volwaardig lid met alle voorzieningen tot een unie die voor het overige welvarend(er) is, het wel éénrichtingsverkeer wordt met de "vrije toegang tot de arbeidsmarkt". En dat is dus gebeurd en ook met consequenties voor veel brave Nederlandse werkmensen, hetzij in de bouw, hetzij in de transportsector, hetzij elders.



En dan snap ik nog steeds niet waarom hier wonende en werkende Polen tot in lengte van dagen bijv. kunnen blijven rondrijden in auto's met Pools kenteken, terwijl andere EU burgers binnen een paar maanden de zaken geregeld moeten hebben, en ik, als ik het lef heb om even de auto van mijn Duitse vrienden die op bezoek zijn, te lenen voor een boodschap, voor gigantische boetes kom te staan omdat ik zomaar het euvele lef heb in een auto met buitenlands kenteken te rijden. Wie het weet, mag het me uitleggen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 29 juni 2016 @ 23:05:

[...]





Dan zal ik de vergelijking aanpassen zoals hij bedoeld is: je kan een hond een kat noemen, maar hij blijft blaffen. Ofwel: door iets bij een andere naam te noemen, verander je de aard van het beestje niet.



Je kan Polen arbeidsimmigranten noemen, maar feit is gewoon dat ze op de welgevulde voorzieningen- en welstandspotten van West-Europa afkwamen zodra de grenzen opengingen. En dus zijn het in feite economische vluchtelingen, die hun eigen land ontvlucht zijn voor de betere omstandigheden en voorzieningen elders. Kan je het anders noemen, maar dat verandert niks aan het feit.De meeste Polen worden hier heen gehaald door (soms helaas malafide) uitzendbureaus. Als je vindt dat hier te veel Polen zijn (Iets wat ik nogal discriminerend vind, iemand beoordelen vanwege zijn herkomst) zou je eens stelling moeten nemen tegen deze praktijken. Of tegen mensen die liever op de bank zitten dan in de kassen werken. Maar nee het is allemaal de schuld van de "boze buitenlander". Daarbij is arbeidsmigratie van alle tijden en komt het voor in alle landen. Ik hoor je ook niet klagen over werkgevers die hun werk verplaatsen naar lage lonenlanden, zoals de textielindustrie gedaan heeft. Ik hoor je ook niet klagen over hoe Modeketens deze industrie uitbuit om zo goedkoop mogelijk te produceren, zonder acht te slaan op de werkomstandigheden. Nee het feit dat er werkeloosheid is, is allemaal de schuld van de buitenlanders Nogal een beperkte visie mijns inziens.
Cyrano de Bergerac: Er zijn veel mensen wier rapheid van de tong enkel voortkomt uit hun onmacht om te zwijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:gascogner schreef op 29 juni 2016 @ 23:21:

[...]





De meeste Polen worden hier heen gehaald door (soms helaas malafide) uitzendbureaus. Als je vindt dat hier te veel Polen zijn (Iets wat ik nogal discriminerend vind, iemand beoordelen vanwege zijn herkomst) zou je eens stelling moeten nemen tegen deze praktijken. Of tegen mensen die liever op de bank zitten dan in de kassen werken. Maar nee het is allemaal de schuld van de "boze buitenlander". Daarbij is arbeidsmigratie van alle tijden en komt het voor in alle landen. Ik hoor je ook niet klagen over werkgevers die hun werk verplaatsen naar lage lonenlanden, zoals de textielindustrie gedaan heeft. Ik hoor je ook niet klagen over hoe Modeketens deze industrie uitbuit om zo goedkoop mogelijk te produceren, zonder acht te slaan op de werkomstandigheden. Nee het feit dat er werkeloosheid is, is allemaal de schuld van de buitenlanders Nogal een beperkte visie mijns inziens.



Alle zaken die je noemt vind ik te laken, dus daar ben ik het met je eens.



Maar het hele principe van de EU was erop gericht mensen over en weer vrije toegang tot de arbeidsmarkt te geven, en dat bereik je natuurlijk alleen dán wanneer je de arbeidskansen én de kansen op gelijke of gelijkwaardige beloning, voor alle betrokkenen geregeld hebt, Dus: pas als een Nederlander in Polen of Tsjechië dezelfde kansen op werk tegen gelijkwaardige omstandigheden en tegen gelijkwaardighe beloning heeft, is het eerlijk om mensen úit Polen en Tsjechie hier op de arbeidsmarkt uit te nodigen. Het moet geen eenrichtingsverkeer zijn, maar een over en weer bieden van dezelfde kansen, beloningen en voorwaarden. Kun je dat niet, dan moet je geen unie willen vormen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 29 juni 2016 @ 23:19:

[...]





Met je eens. Maar feit is natuurlijk dat zodra je in één klap 10 ontwikkelingslanden toelaat als volwaardig lid met alle voorzieningen tot een unie die voor het overige welvarend(er) is, het wel éénrichtingsverkeer wordt met de "vrije toegang tot de arbeidsmarkt". En dat is dus gebeurd en ook met consequenties voor veel brave Nederlandse werkmensen, hetzij in de bouw, hetzij in de transportsector, hetzij elders.



En dan snap ik nog steeds niet waarom hier wonende en werkende Polen tot in lengte van dagen bijv. kunnen blijven rondrijden in auto's met Pools kenteken, terwijl andere EU burgers binnen een paar maanden de zaken geregeld moeten hebben, en ik, als ik het lef heb om even de auto van mijn Duitse vrienden die op bezoek zijn, te lenen voor een boodschap, voor gigantische boetes kom te staan omdat ik zomaar het euvele lef heb in een auto met buitenlands kenteken te rijden. Wie het weet, mag het me uitleggen.



Dat is natuurlijk ook de kritiek op de huidige EU te snel, te groot gegroeid.

Polen is een "ontvanger" binnen de EU en kent 2 geldstromen EU geld en geld dat arbeidsmigranten naar huis sturen.

Ik kom vanaf 2003 in Polen, eigenlijk ieder jaar wel, en het knapt zienderogen op, in 2003 had je nog bewaakte parkeerplaatsen maar afgelopen jaar kon ik mijn nieuwe auto overal parkeren.



Polen werken in West Europa en Bulgaren werken in Polen, tenminste dat vertelde ze me, of dat klopt weet ik niet.



Ik ben wel blij met Polen in de EU het is onder druk van Hongarije, Polen, Slowakije etc. dat Merkel weer terug in haar hok is met haar suffe gesnater "Wir schaffen das" oké ook Oostenrijk speelde een belangrijke rol maar als het aan deze totaal malloot (mutti Merkel)

had gelegen hadden we de migranten 3 hoog opgestapeld gehad in iedere sporthal.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
in Polen werken mensen uit Oekraine voor 2 euro per uur.

bij bedrijven met eigenaren uit andere EU landen, waaronder Nederland.

die daar met riante EU leningen en subsidies bedrijven hebben opgezet.
wij slapen nooit.
quote:pejeka schreef op 29 juni 2016 @ 23:19:

[...]





Met je eens. Maar feit is natuurlijk dat zodra je in één klap 10 ontwikkelingslanden valse analogie toelaat als volwaardig lid met alle voorzieningen tot een unie die voor het overige welvarend(er) is, het wel éénrichtingsverkeer wordt met de "vrije toegang tot de arbeidsmarkt". non sequitur En dat is dus gebeurd en ook met consequenties voor veel brave Nederlandse werkmensen, hetzij in de bouw, hetzij in de transportsector, hetzij elders. post hoc/ propter hoc



En dan snap ik nog steeds niet waarom hier wonende en werkende Polen tot in lengte van dagen bijv. kunnen blijven rondrijden in auto's met Pools kenteken, terwijl andere EU burgers binnen een paar maanden de zaken geregeld moeten hebben, geen causaliteit en ik, als ik het lef heb om even de auto van mijn Duitse vrienden die op bezoek zijn, te lenen voor een boodschap, voor gigantische boetes kom te staan omdat ik zomaar het euvele lef ad passiones heb in een auto met buitenlands kenteken te rijden. Argumentum ad misericordiam Wie het weet, mag het me uitleggen.1 grote ad nauseam
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 29 juni 2016 @ 23:32:

in Polen werken mensen uit Oekraine voor 2 euro per uur.

bij bedrijven met eigenaren uit andere EU landen, waaronder Nederland.

die daar met riante EU leningen en subsidies bedrijven hebben opgezet.Tis toch wat.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 29 juni 2016 @ 23:33:

[...]



1 grote ad nauseamSleep well!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Overigens, ja, ik spreek Latijn. Dus het lag niet aan begrip van je termen. Wel aan gebrek aan weerlegging. Zoals ook de Romeinen wisten, is het tegenspreken of voorzien van commentaar van zaken, nog geen onderbouwing. Ik wacht dus op het "Hoc erat demonstrandum".
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 29 juni 2016 @ 23:38:

Overigens, ja, ik spreek Latijn. Dus het lag niet aan begrip van je termen. Wel aan gebrek aan weerlegging. Zoals ook de Romeinen wisten, is het tegenspreken of voorzien van commentaar van zaken, nog geen onderbouwing. Ik wacht dus op het "Hoc erat demonstrandum".Je wacht op onderbouwing? Waarom? Als iemand wars is van onderbouwing ben jij het wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 29 juni 2016 @ 23:42:

[...]



Je wacht op onderbouwing? Waarom? Als iemand wars is van onderbouwing ben jij het wel.



Ik vraag me bepaalde dingen af. Bijvoorbeeld hoe het kan dat Polen hier eindeloos belastingloos rondrijden in auto's met Pools kenteken, terwijl ik nog niet eens een boodschap mag gaan doen in de auto van mijn Duitse vrienden als ze op bezoek zijn.



Hoe het kan dat er over gelijkwaardige arbeidskansen wordt gesproken, terwijl die kansen tussen West-Europa en Oost-Europa helemaal niet gelijkwaardig zijn, en dus veel mensen in West-Europa van hun baan zijn verdrongen door goedkoper werkende Oosteuropeanen, en men dat dan als EU-ideaal beziet.



Mensen die me dit alles kunnen uitleggen, daar zoek ik naar.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
je kan je ook afvragen waarom donald duck geen onderbroek draagt
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 29 juni 2016 @ 22:00:

Nou, nou ben ik er wel klaar mee. Ben je de laatste 10 jaar nog in Polen geweest? Polen is een EU-land, Polen zijn geen vluchtelingen, maar arbeidsmigranten, kom nou toch.

Uit de officiële cijfers blijkt daarnaast dat Polen absoluut weinig bijstandsontvangers zijn. Nu zijn de officiële cijfers uiteraard niet zo betrouwbaar als jouw waarneming, maar als je het niet erg vindt, hoe ik het liever bij het cbs.

Daarbij kiest de vriendelijke Nederlander er zelf voor zijn diensten te laten doen door een ondernemer van Poolse origine. Koopt enkel Nederlandsche waar, enzo.Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik in deze kwestie het volkomen eens ben met Barbara.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 29 juni 2016 @ 23:46:

[...]





Ik vraag me bepaalde dingen af. Bijvoorbeeld hoe het kan dat Polen hier eindeloos belastingloos rondrijden in auto's met Pools kenteken, terwijl ik nog niet eens een boodschap mag gaan doen in de auto van mijn Duitse vrienden als ze op bezoek zijn.



Hoe het kan dat er over gelijkwaardige arbeidskansen wordt gesproken, terwijl die kansen tussen West-Europa en Oost-Europa helemaal niet gelijkwaardig zijn, en dus veel mensen in West-Europa van hun baan zijn verdrongen door goedkoper werkende Oosteuropeanen, en men dat dan als EU-ideaal beziet.



Mensen die me dit alles kunnen uitleggen, daar zoek ik naar."U hebt vrijstelling als u uw motorrijtuig binnen 1 jaar maximaal 3 maanden in Nederland gebruikt. Dit hoeft niet een aaneengesloten periode van 3 maanden te zijn.



Gebruikt u de auto niet voor het vervoeren van goederen of personen tegen betaling en hebt u uw hoofdverblijf in een andere lidstaat? Dan hebt u vrijstelling:



voor een periode van 6 maanden per jaar, vanaf de dag dat u het motorrijtuig op de weg in Nederland gebruikt.

Dit hoeft geen aaneengesloten periode van 6 maanden te zijn.

voor de duur van uw arbeidsrelatie, als u het motorrijtuig gebruikt voor woon-werkverkeer.

voor de duur van uw studie, als u uitsluitend in Nederland verblijft voor uw studie"



zie:

http://www.belastingdiens ... _van_internationaal_recht



Dat is niet eindeloos maar wel een poosje. Dus het is best aannemelijk dat bepaalde Poolse personen een tijdelijk contract hebben, of een seizoenscontract waardoor idd met een Pools voertuig rondrijden in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 29 juni 2016 @ 23:46:

[...]





Ik vraag me bepaalde dingen af. Bijvoorbeeld hoe het kan dat Polen hier eindeloos belastingloos rondrijden in auto's met Pools kenteken, terwijl ik nog niet eens een boodschap mag gaan doen in de auto van mijn Duitse vrienden als ze op bezoek zijn.



Hoe het kan dat er over gelijkwaardige arbeidskansen wordt gesproken, terwijl die kansen tussen West-Europa en Oost-Europa helemaal niet gelijkwaardig zijn, en dus veel mensen in West-Europa van hun baan zijn verdrongen door goedkoper werkende Oosteuropeanen, en men dat dan als EU-ideaal beziet.



Mensen die me dit alles kunnen uitleggen, daar zoek ik naar.Over de arbeidskansen? Je hebt idd verschillen maar die heb je in nederland ook al he? Mensen trekken rond in verschillende gebieden. Het verspreiden van kennis en arbeidskracht over de hele EU versterkt de unie.
Alle reacties Link kopieren
ZoZo................. de mening van het volk.



http://www.telegraaf.nl/b ... meer_vluchtelingen__.html
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 30 juni 2016 @ 11:51:

ZoZo................. de mening van het volk.



http://www.telegraaf.nl/b ... meer_vluchtelingen__.html



Ja dat is geen wonder na de media propaganda dat Nederland 'overspoelt' wordt.



Ik denk dat de gemiddelde Nederlander er wat genuanceerder over denkt als men naar de feiten kijkt in plaats van de media.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 30 juni 2016 @ 12:22:

[...]





Ja dat is geen wonder na de media propaganda dat Nederland 'overspoelt' wordt.



Ik denk dat de gemiddelde Nederlander er wat genuanceerder over denkt als men naar de feiten kijkt in plaats van de media.



Nou ik weet niet hoe jouw najaar 2015 was maar 1.5 miljoen Marokkanen, Libanezen, Albanezen etc.

die via de Balkanroute Europa binnen marcheerden op uitnodiging van mutti-dokter-Merkel was een invasie.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 30 juni 2016 @ 12:30:

[...]





Nou ik weet niet hoe jouw najaar 2015 was maar 1.5 miljoen Marokkanen, Libanezen, Albanezen etc.

die via de Balkanroute Europa binnen marcheerden op uitnodiging van mutti-dokter-Merkel was een invasie.

Feit: er zitten op dit moment 49.565 vluchtelingen in de opvang in Nederland. Nederland heeft ongeveer zesduizend dorpen, steden en plaatsen. Dat betekent dat als iedere gemeenschap twee gezinnen (zeven mensen) zou opnemen, al die vluchtelingen een plek zouden hebben. Hoezo overspoeld?



Mensen zoals jij, die de waarheid niet zo nauw nemen, propaganda voeren tegen de realiteit (en dat ook nog benoemen als de waarheid) zorgen voor een vertroebeld beeld in Nederland.

Dus geen wonder dat dit onderzoek deze uitslag geeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 30 juni 2016 @ 12:30:

[...]





Nou ik weet niet hoe jouw najaar 2015 was maar 1.5 miljoen Marokkanen, Libanezen, Albanezen etc.

die via de Balkanroute Europa binnen marcheerden op uitnodiging van mutti-dokter-Merkel was een invasie.Juist, Dànkjewel Gijs !
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 30 juni 2016 @ 12:59:

[...]



Feit: er zitten op dit moment 49.565 vluchtelingen in de opvang in Nederland. Nederland heeft ongeveer zesduizend dorpen, steden en plaatsen. Dat betekent dat als iedere gemeenschap twee gezinnen (zeven mensen) zou opnemen, al die vluchtelingen een plek zouden hebben. Hoezo overspoeld?



Mensen zoals jij, die de waarheid niet zo nauw nemen, propaganda voeren tegen de realiteit (en dat ook nog benoemen als de waarheid) zorgen voor een vertroebeld beeld in Nederland.

Dus geen wonder dat dit onderzoek deze uitslag geeft.



En de Kamer wordt ook eindelijk wakker



http://www.telegraaf.nl/b ... ral&utm_campaign=facebook
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 30 juni 2016 @ 13:05:

[...]





En de Kamer wordt ook eindelijk wakker



http://www.telegraaf.nl/b ... ral&utm_campaign=facebookWelk verband heeft jouw post met mijn post? Ik zie het niet?
Alle reacties Link kopieren
Azmani vindt het ook buitengewoon dubieus dat er nog steeds Eritreeërs zijn die naar hun thuisland op vakantie gaan. Daarmee tonen ze aan dat zij niet voor de alleenheerser daar hoefden te vluchten. Deze vakantievierders zouden per direct hun vergunning moeten verliezen, vindt de VVD.



Tja,
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 30 juni 2016 @ 13:07:

[...]





Welk verband heeft jouw post met mijn post? Ik zie het niet?



Nou ik leer snel Rik, en jij kan ook antwoorden geven die totaal niet in overeenstemming zijn met de posting .

Ik vind dat wel leuk....... ik dacht dat doe ik ook eens.



Bevalt 't ?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven