Algemeen vluchtelingentopic deel 7

22-06-2016 21:20 2939 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 30 juni 2016 @ 13:07:

Azmani vindt het ook buitengewoon dubieus dat er nog steeds Eritreeërs zijn die naar hun thuisland op vakantie gaan. Daarmee tonen ze aan dat zij niet voor de alleenheerser daar hoefden te vluchten. Deze vakantievierders zouden per direct hun vergunning moeten verliezen, vindt de VVD.



Tja,



Dat is ook dubieus als dat zo is. En over hoeveel mensen praten we die dat doen? Heb je cijfers?



Maar nogmaals, wat is de link met mijn post?
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 30 juni 2016 @ 13:09:

[...]





Nou ik leer snel Rik, en jij kan ook antwoorden geven die totaal niet in overeenstemming zijn met de posting .

Ik vind dat wel leuk....... ik dacht dat doe ik ook eens.



Bevalt 't ?



Oh gaan we persoonlijk aanvallen nu het om feiten gaat?



Wat een slappe reactie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 30 juni 2016 @ 13:11:

[...]





Oh gaan we persoonlijk aanvallen nu het om feiten gaat?



Wat een slappe reactie.Is helemaal geen persoonlijke aanval, hoe kom je erbij ?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 30 juni 2016 @ 13:10:

[...]





Dat is ook dubieus als dat zo is. En over hoeveel mensen praten we die dat doen? Heb je cijfers?



Maar nogmaals, wat is de link met mijn post?



Rik, ik heb helaas niet van alle gebeurtenissen de cijfers paraat.

Ik lees dingen in de krant, en met name berichten over/uit de 2e Kamer, als er politici geciteerd

worden neem ik voor waar aan.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 30 juni 2016 @ 13:22:

[...]





Is helemaal geen persoonlijke aanval, hoe kom je erbij ?

Je reageert niet op de inhoud maar verwijt mij niet op de inhoud te reageren in eerdere posts.



Je wordt dus persoonlijk.



En doe niet zo schijnheilig, dat weet je zelf ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 30 juni 2016 @ 13:26:

[...]

Als er politici geciteerd worden neem ik voor waar aan.Dat is ook meteen het probleem he? Maar volgens mij ben je ook nog wel redelijk selectief met het voor waar aan nemen van bepaalde politici he?
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 30 juni 2016 @ 13:37:

[...]





Dat is ook meteen het probleem he? Maar volgens mij ben je ook nog wel redelijk selectief met het voor waar aan nemen van bepaalde politici he?



Dat valt echt reuze mee ,

Ik zou dit kunnen beschouwen als een persoonlijke aanval, maar ik ben niet zo kinderachtig.



Rik, het was gezellig, ik ga een deurtje verder, fijne dag nog!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Rik78 schreef op 30 juni 2016 @ 13:37:

[...]





Dat is ook meteen het probleem he? Maar volgens mij ben je ook nog wel redelijk selectief met het voor waar aan nemen van bepaalde politici he?



Het feit wordt niet ontkend door politici van andere partijen. Ook niet door de PvdA en Groen Links. Die zouden er als de kippen bij zijn als het niet klopte.



Jij wil blijkbaar alleen je eigen "waarheid" geloven. Die waarheid is over het algemeen naieve kletskoek.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 30 juni 2016 @ 13:50:

[...]





Het feit wordt niet ontkend door politici van andere partijen. Ook niet door de PvdA en Groen Links. Die zouden er als de kippen bij zijn als het niet klopte.



Jij wil blijkbaar alleen je eigen "waarheid" geloven. Die waarheid is over het algemeen naieve kletskoek.



Pientexxx! Jij ook weer van de partij? Natuurlijk:)



Dus meid, zeg het eens? Waar vind je dat ik mijn 'eigen waarheid' geloof? Dan hebben we daar een dialoog over...
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 30 juni 2016 @ 13:49:

[...]





Ik zou dit kunnen beschouwen als een persoonlijke aanval, maar ik ben niet zo kinderachtig.

Nee dat kun je namelijk niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 30 juni 2016 @ 10:07:

[...]





"U hebt vrijstelling als u uw motorrijtuig binnen 1 jaar maximaal 3 maanden in Nederland gebruikt. Dit hoeft niet een aaneengesloten periode van 3 maanden te zijn.



Gebruikt u de auto niet voor het vervoeren van goederen of personen tegen betaling en hebt u uw hoofdverblijf in een andere lidstaat? Dan hebt u vrijstelling:



voor een periode van 6 maanden per jaar, vanaf de dag dat u het motorrijtuig op de weg in Nederland gebruikt.

Dit hoeft geen aaneengesloten periode van 6 maanden te zijn.

voor de duur van uw arbeidsrelatie, als u het motorrijtuig gebruikt voor woon-werkverkeer.

voor de duur van uw studie, als u uitsluitend in Nederland verblijft voor uw studie"



zie:

http://www.belastingdiens ... _van_internationaal_recht



Dat is niet eindeloos maar wel een poosje. Dus het is best aannemelijk dat bepaalde Poolse personen een tijdelijk contract hebben, of een seizoenscontract waardoor idd met een Pools voertuig rondrijden in Nederland.



Ik ken zat Poolse mensen die al meerdere jaren in Nederland wonen en werken en nog steeds op Pools kenteken rondrijden. Sterker nog, er zijn zelfs bedrijfsauto's, compleet met Nederlandse belettering en al, die op Pools kenteken rondrijden, in het bezit van Polen met een klusbedrijfje. Dus ergens faalt de controle dan toch. Kom hier in het Zuidoosten maar eens kijken. Bij elk verkeerslicht waar auto's staan te wachten tot het groen wordt, kan je al een paar Poolse kentekens signaleren. En je kan mij niet wijsmaken dat dat dan allemaal mensen zijn die hier nét aangekomen zijn...



Maar als ik een boodschap ga doen in de auto van mijn Duitse vrienden die hier op bezoek zijn, ben ik strafbaar, ook al kan ik aantonen dat die auto niet van mij is, en ik er alleen maar even mee naar de supermarkt ging omdat hun auto toevallig vooraan op de oprit stond...



Yeah right...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 30 juni 2016 @ 10:50:

[...]





Over de arbeidskansen? Je hebt idd verschillen maar die heb je in nederland ook al he? Mensen trekken rond in verschillende gebieden. Het verspreiden van kennis en arbeidskracht over de hele EU versterkt de unie.De meeste burger WILLEN helemaal geen politieke unie. Samenwerking op bepaalde gebieden, prima, maar geen politieke unie, en al helemaal niet met landen als Roemenië of Letland of Moldavië...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 30 juni 2016 @ 19:20:

[...]





Ik ken zat Poolse mensen die al meerdere jaren in Nederland wonen en werken en nog steeds op Pools kenteken rondrijden. Sterker nog, er zijn zelfs bedrijfsauto's, compleet met Nederlandse belettering en al, die op Pools kenteken rondrijden, in het bezit van Polen met een klusbedrijfje. Dus ergens faalt de controle dan toch. Kom hier in het Zuidoosten maar eens kijken. Bij elk verkeerslicht waar auto's staan te wachten tot het groen wordt, kan je al een paar Poolse kentekens signaleren. En je kan mij niet wijsmaken dat dat dan allemaal mensen zijn die hier nét aangekomen zijn...



Maar als ik een boodschap ga doen in de auto van mijn Duitse vrienden die hier op bezoek zijn, ben ik strafbaar, ook al kan ik aantonen dat die auto niet van mij is, en ik er alleen maar even mee naar de supermarkt ging omdat hun auto toevallig vooraan op de oprit stond...



Yeah right...



Joh dan ga je ze toch allemaal lekker aanmelden als je het zo dwars zit?



Of organiseer een stille tocht?
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 30 juni 2016 @ 19:23:

[...]





De meeste burger WILLEN helemaal geen politieke unie. Samenwerking op bepaalde gebieden, prima, maar geen politieke unie, en al helemaal niet met landen als Roemenië of Letland of Moldavië...Hoe kom je erbij dat de meeste burgers dat niet willen? JIJ wilt dat misschien niet nee maar dat is niet de maatstaf voor de rest van Nederland?
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 30 juni 2016 @ 19:29:

[...]





Joh dan ga je ze toch allemaal lekker aanmelden als je het zo dwars zit?



Of organiseer een stille tocht?



Het enige wat ik me afvraag is hoe dit kan, en hoe het kan dat als IK even een boodschap ga doen in de auto van Duitse vrienden die hier op bezoek zijn, gewoon op de bon kan worden geslingerd.



Vertel het me maar als jij het allemaal zo goed weet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 30 juni 2016 @ 19:30:

[...]





Hoe kom je erbij dat de meeste burgers dat niet willen? JIJ wilt dat misschien niet nee maar dat is niet de maatstaf voor de rest van Nederland?Neuh, alle referenda en andere peilingen die er wél gehouden zijn, waren uiteraard ook allemaal onverdeeld positief voor de EU, niet alleen in Nederland, maar in welk land dan ook...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 30 juni 2016 @ 19:30:

[...]





Het enige wat ik me afvraag is hoe dit kan, en hoe het kan dat als IK even een boodschap ga doen in de auto van Duitse vrienden die hier op bezoek zijn, gewoon op de bon kan worden geslingerd.



Vertel het me maar als jij het allemaal zo goed weet.Dat kan een Pool net zo goed overkomen als deze zich niet aan de wet houdt? Of suggereer je dat jij anders behandeld wordt dan een buitenlander ?
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 30 juni 2016 @ 19:33:

[...]





Neuh, alle referenda en andere peilingen die er wél gehouden zijn, waren uiteraard ook allemaal onverdeeld positief voor de EU, niet alleen in Nederland, maar in welk land dan ook...

Je bent weer je woorden aan het verdraaien zoals eerder. Men kan zo niet discussiëren Pejeka.



Je schrijft dat de meeste Nederlandse burgers tegen de EU zijn. Het gaat dan niet om andere landen of dat er ook tegenstanders zijn. Natuurlijk zijn er tegenstanders.

Je verzint gewoon weer je eigen waarheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 30 juni 2016 @ 19:43:

[...]



Je bent weer je woorden aan het verdraaien zoals eerder. Men kan zo niet discussiëren Pejeka.



Je schrijft dat de meeste Nederlandse burgers tegen de EU zijn. Het gaat dan niet om andere landen of dat er ook tegenstanders zijn. Natuurlijk zijn er tegenstanders.

Je verzint gewoon weer je eigen waarheid.



Tuurlijk. 2005. Meerderheid tegen de Grondwet van de EU. Velen ook onvrede met de EU op zich.

April dit jaar. Meerderheid tegen het verdrag met Oekraïne, wederom voor velen mede een uiting om hun onvrede met het EU-beleid te tonen.



In andere landen van de EU kwamen dergelijke referenda met dezelfde uitslag uit de bus.



Het laatste referendum in het VK behoeft al helemaal geen commentaar.



Maar natuurlijk verzin ik het allemaal.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 30 juni 2016 @ 19:40:

[...]





Dat kan een Pool net zo goed overkomen als deze zich niet aan de wet houdt? Of suggereer je dat jij anders behandeld wordt dan een buitenlander ?Ik vraag me gewoon af hoe Polen die hier al jarenlang structureel wonen en werken (en soms zelfs in Nederland een eigen bedrijf hebben) gewoon op Pools kenteken kunnen blijven rijden (inclusief hun bedrijfswagens), terwijl ik nog niet eens een boodschap mag gaan doen in de auto van Duitse vrienden die hier op bezoek zijn.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 30 juni 2016 @ 20:13:

[...]





Tuurlijk. 2005. Meerderheid tegen de Grondwet van de EU. Velen ook onvrede met de EU op zich.

April dit jaar. Meerderheid tegen het verdrag met Oekraïne, wederom voor velen mede een uiting om hun onvrede met het EU-beleid te tonen.



In andere landen van de EU kwamen dergelijke referenda met dezelfde uitslag uit de bus.



Het laatste referendum in het VK behoeft al helemaal geen commentaar.



Maar natuurlijk verzin ik het allemaal.



Dat is allemaal irrelevant aan je stelling dat de meerderheid van de Nederlandse burgers geen EU wilt.



Je draait er om heen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 30 juni 2016 @ 20:24:

[...]





Dat is allemaal irrelevant aan je stelling dat de meerderheid van de Nederlandse burgers geen EU wilt.



Je draait er om heen.



Nee hoor Rik, de meerderheid van de Nederlandse burgers kiest stelselmatig tégen de EU en tégen EU-gerelateerde zaken, maardat is uiteraard geen indicatie dat de meerderheid van de Nederlandse burgers niet blij is met de EU.



Dream on.



Iedereen (de meerderheid) stemt tégen, maar jij vindt dat geen indicatie dat de mensen in meerderheid ook tegen zijn ofzo... Sure.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 30 juni 2016 @ 12:59:

[...]



Feit: er zitten op dit moment 49.565 vluchtelingen in de opvang in Nederland. Nederland heeft ongeveer zesduizend dorpen, steden en plaatsen. Dat betekent dat als iedere gemeenschap twee gezinnen (zeven mensen) zou opnemen, al die vluchtelingen een plek zouden hebben. Hoezo overspoeld?



Mensen zoals jij, die de waarheid niet zo nauw nemen, propaganda voeren tegen de realiteit (en dat ook nog benoemen als de waarheid) zorgen voor een vertroebeld beeld in Nederland.

Dus geen wonder dat dit onderzoek deze uitslag geeft.



Draai het eens om,dat er nu MAAR 50.000 migranten in de opvang zitten ( dat is de oogst van vorig jaar) is te danken aan het verzet door mensen zoals hier in deze draad.



Kijk naar de puinhoop in Duitsland

De tellingen lopen nogal uiteen maar tussen de 1 miljoen en 1.5 miljoen omdat ze NIET in het verzet kwamen, of in ieder geval erg laat maar als malle eppies op het station stonden te juichen voor vermoedelijk Albanezen en Pakistanen



Dat de Balkanroute nu potdicht zit is mede te danken aan het totaal weggevallen draagvlak voor de asiel eisers .

Je weet zelf ook wel, regeringen doen nooit iets uit zichzelf, enige "aansporing" is soms noodzakelijk
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 30 juni 2016 @ 20:26:

[...]





Nee hoor Rik, de meerderheid van de Nederlandse burgers kiest stelselmatig tégen de EU en tégen EU-gerelateerde zaken, maardat is uiteraard geen indicatie dat de meerderheid van de Nederlandse burgers niet blij is met de EU.



Dream on.



Iedereen (de meerderheid) stemt tégen, maar jij vindt dat geen indicatie dat de mensen in meerderheid ook tegen zijn ofzo... Sure.



Onvoorstelbaar. Je hebt helemaal geen bron of wat dan ook en je roept gewoon maar wat. Het erge is dat je zelf ook nog overtuigd bent dat het waar is. Je leeft in een bubbel.



Er is namelijk onderzoek gedaan.



http://www.rtlnieuws.nl/n ... endum-meerderheid-voor-eu



De meerderheid wilt gewoon in de EU blijven en slechts 30% wilt dat niet meer.



Dus waar heb je het over?
quote:Rik78 schreef op 30 juni 2016 @ 19:30:

[...]





Hoe kom je erbij dat de meeste burgers dat niet willen? JIJ wilt dat misschien niet nee maar dat is niet de maatstaf voor de rest van Nederland?Dat dacht Cameron ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven