Gezondheid alle pijlers

Hier praten we (oa) over leven met pijn

12-01-2016 15:19 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na ruim 3000 berichten is het weer tijd voor een nieuw topic.



Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van dit leven. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.



Nieuwelingen komen regelmatig aanwaaien en zijn altijd welkom. Om mee te praten of voor vragen/opmerkingen. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect naar elkaar toe"



Hier is de link naar ons vorige topic, waarin ook weer een link staat naar het vorige topic waarin ook weer een link staat, geloof ik.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Lien doe nou RUHUSTIG!!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:ambra schreef op 29 juni 2016 @ 17:39:

Lien doe nou RUHUSTIG!!!!!



Ik dacht dat het wel kon Ambra. Voelde me vrij goed. Nu niet meer.

En morgen mag ik aantreden bij manlief. We gaan met de ombouw van de container beginnen. Dat zouden we al eerder doen, maar man verdient meer met uurtje-factuurtje.

Nu had hij morgen en overmorgen niks. En ik ben vrij. Dussss...

Ik zal voor-en na foto's maken en die hier tzt plaatsen. Kan wel wat weken duren, want het is veel werk. Maar wél leuk om te doen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
quote:lientje69 schreef op 29 juni 2016 @ 18:34:

[...]





Ik dacht dat het wel kon Ambra. Voelde me vrij goed. Nu niet meer.

En morgen mag ik aantreden bij manlief. We gaan met de ombouw van de container beginnen. Dat zouden we al eerder doen, maar man verdient meer met uurtje-factuurtje.

Nu had hij morgen en overmorgen niks. En ik ben vrij. Dussss...

Ik zal voor-en na foto's maken en die hier tzt plaatsen. Kan wel wat weken duren, want het is veel werk. Maar wél leuk om te doen.



Nou vooruit, container ombouwen mag.

Voor deze keer.

Maar wel op tijd pauze!
Alle reacties Link kopieren
quote:ambra schreef op 29 juni 2016 @ 18:49:

[...]





Nou vooruit, container ombouwen mag.

Voor deze keer.

Maar wel op tijd pauze!



Dat komt wel goed. De ouderwetse "koppiestoid "en "eterstoid "zitten er nog in bij ons thuis. Het spul staat bij mijn moeder, dus die brult regelmatig : er is koffie! Of : eten!

Er gelden wat dat aangaat nog steeds de oude strakke tijden daar, er vanaf wijken is een grote zonde.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
quote:lientje69 schreef op 29 juni 2016 @ 18:54:

[...]





Dat komt wel goed. De ouderwetse "koppiestoid "en "eterstoid "zitten er nog in bij ons thuis. Het spul staat bij mijn moeder, dus die brult regelmatig : er is koffie! Of : eten!

Er gelden wat dat aangaat nog steeds de oude strakke tijden daar, er vanaf wijken is een grote zonde.



voor je moeder.

Op toid een bakkie doen
Alle reacties Link kopieren
Het mooie van die container is natuurlijk dat je dat ook erg leuk vindt om te doen, toch?



IK heb net een kwartier gewii-d. Zweten en stappen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat heel leuk om te doen Dreamer. Vooral dan het eindresultaat. Dat is echt mooi om te zien wat je met een klein beetje handigheid en een berg goede wil kunt bereiken.

Maar we zijn al uitgewerkt voor we begonnen zijn.

Het regent hier. Alweer. En een natte container kan je niet schuren en schilderen.



Nu was man ook nog bij schoonmoeder ( zijn moeder) aan het klussen binnen, dus gaat hij daar maar mee verder. Ik weet nog niet of man daar hulp mee nodig heeft, maar anders heb ik toch weer een rustdag vandaag. Zo eerst alleen nog maar de auto naar de garage brengen voor de keuring en dan hoor ik het wel.

Denk dat ik dan maar weer lekker terug in bed kruip.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Gelijk heb je, daar is het echt het weer voor! Bed met boek, thee, chocolade.. warme chocolademelk, kaarsjes.. herfst zeg maar.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ben er net weer uit. Twee uur heerlijk geslapen

Wakker gebeld door man die zei dat de auto goedgekeurd is.

Nu ben ik er maar uitgegaan en zit aan mijn lunch. Vind het wel bizar dat ik tegenwoordig zó moe ben dat ik zo weer kan slapen. Zelfs als ik er al 3,5 uur uit ben geweest , heb ontbeten en al een en ander gedaan. Als dat zo blijft moet ik toch maar eens te bloedprikken.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Alle spanningen moeten er nog uit, Lientje. Voor mij is dat een bekend fenomeen: je loopt een tijd door op adrenaline en als dat niet meer hoeft, die adrenaline, dan zak je in. Heb ik bij meer mensen gezien.



Man werd gebeld voor dochter.. dat ze er nog niet uit zijn of ze geplaatst kan worden

Dochter is gelijk daarna ook gebeld (ze dachten dat zijn nummer van haar was) en zit nu helemaal in zak en as. Geen school en mogelijk ook geen revalidatie
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens een gigantische honger. Merk echt dat dat (ook) hormoon gerelateerd is. Maandag en dinsdag had ik rond 11 uur nog niets gegeten en geen honger (nouja, op ontbijt thuis na dan) en vandaag had ik om 11 uur al een groot gedeelte van de meegebrachte groentes en fruit op en nog trek. Zo raar.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ah nee Dreamer! Dat is echt niet leuk!

Er moet toch iets zijn wat ze kunnen doen?

Is er nog een soort van maatschappelijk werk of begeleiding die kijkt en helpt met verdere mogelijkheden als de plaatsing definitief niet doorgaat?

Gatver. Wat rot voor dochter en jullie.



Dat hormoongerelateerd eten herken ik. Tegenwoordig accepteer ik dat maar gewoon als een paar "vreetdagen" waarop ik dan wel probeer niet teveel snaai te nemen maar extra boterhammen ofzo.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
och jee Dreamer, wat een akelig bericht.. ik kan me voorstellen dat je dan even niet meer weet hoe nu verder.. bah bah. Echt rot..
quote:Dreamer schreef op 30 juni 2016 @ 14:41:

Alle spanningen moeten er nog uit, Lientje. Voor mij is dat een bekend fenomeen: je loopt een tijd door op adrenaline en als dat niet meer hoeft, die adrenaline, dan zak je in. Heb ik bij meer mensen gezien.



Man werd gebeld voor dochter.. dat ze er nog niet uit zijn of ze geplaatst kan worden

Dochter is gelijk daarna ook gebeld (ze dachten dat zijn nummer van haar was) en zit nu helemaal in zak en as. Geen school en mogelijk ook geen revalidatie



Waar hangt dat dan van af of ze wel of niet geplaatst kan worden? Geen plek op de revalidatie of is het geen geschikte setting voor je dochter?



Wat betreft het aanvragen van een Wajonguitkering voor je dochter: ik heb een zoon met zo'n uitkering.

In het begin vond ik het vreselijk en nu ben ik blij dat hij hem heeft. Al weer een jaar of tien nu en het is echt nodig. De wereld is hard geworden en een gewone baan zit er voor sommige mensen niet meer in.

Mijn zoon werkt nu 3 keer vier uur in de week en dan is hij helemaal op. En dan is het toch wel handig als je loon met Wajong wordt aangevuld. Geen vetpot, maar toch hard nodig.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie voor de reacties

Op zich vind ik wajonguitkering aanvragen geen probleem. Vorig jaar hadden we dat ook al geprobeerd, maar tegenwoordig mag je niet meer studeren met een wajong. (maar je moest bij aanvraag wel jonger zijn dan 18 jaar.. beetje lastig allemaal, maar volgens deskundigen komt het goed) Reden dat ze mogelijk niet komt is dat ze kunnen denken dat ze haar niet kunnen helpen. Nou zat het probleem ook bij het feit dat ze nog wat aan school wilde doen daar, en dat is dus 'opgelost' en wordt weer meegenomen bij het gesprek.

Als ze er niet aangenomen wordt.. sja.. wat dan? Haar leven bestaat nu uit series kijken, liggend op bed, en wat met vrienden of vriendinnen doen. Zelf zit ik snel in de oplossingenmodus (ben net een man daarin) en denk aan een overleg met de behandelaars en ons/omgeving om een soort van dagbesteding op te gaan zetten, haar aan minimale activiteiten zetten en houden en dat uitbreiden. ofzo.. ik heb echt géén idee. Ben ook heel bang dat de uitzichtloosheid haar (weer) in een depressie terug laat vallen.



Afijn.. ik zit met hoofdpijn thuis. Gisterenmiddag had ik een afscheid van een collega en tijdens de toespraken kwam ineens de migraine opzetten. Goede kans dat daar ook de vreetbui wegkwam. Meestal heb ik migraine als ik ongesteld moet worden en wijt ik de vreetbui daaraan, maar ik heb inmiddels al vaker gemerkt dat ik migraine krijg na vreetbuien tussendoor. Volgens m'n moeder heeft m'n vader dat ook. Hiephoi.. zo fijn dat ik in dat soort dingen op hem lijk

Vanmorgen stond ik wel op om toch te gaan werken, maar werd bij de douche ineens helemaal naar en ben snel weer gaan liggen. Nadeel is dat ik van dat (lange) liggen weer pijn in de rest van het lichaam krijg



Maar goed.. tot zover mijn diptalk.

Hoe is het met jullie?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Klinkt niet fijn Dreamer. Zou de migraine ook nog kunnen komen van de zorgen om dochter?



Ik ben nu net terug van een crematie. Nooit fijn en met dit baggerweer ( het hoost hier ) nog minder fijn. Tevens heb ik vanavond een verjaardag met barbecue

Zie dat nog niet zo zitten eerlijk gezegd

Vanmorgen man geholpen met houtkloven , heb heel wat hout versleept.

Dus nu ff languit op de bank moed verzamelen voor de verjaardag vanavond.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Kun je rustig zitten en je laten bedienen bij de bbq, Lientje? Dan zou ik gaan. Maar natuurlijk meet ik dat af aan hoe ik me nu voel en niet aan hoe jij je voelt Wij hebben morgen een feest.



Natuurlijk is het heel goed mogelijk dat mijn migraine te maken heeft met de spanning. Heb ik ook al aan gedacht.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, er is een mailtje naar je onderweg.



Lientje, kun je niet alleen ff voor een borrel heen? Niet de hele avond zeg maar?
ambra wijzigde dit bericht op 01-07-2016 19:19
Reden: blond :)
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het mailtje gelezen, Ambra. Bedankt!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames!



Het is hier nog steeds rotweer, helaas. Vandaag hebben we een familiefeest. Altijd erg druk maar erg gezellig. Ik moet nog een outfit bij elkaar zoeken, niet te mooi, we hebben een thema. Het zal weer laat worden, ben ik bang. Goed voor de stappen



En over die stappen: ik ben de afgelopen 2 weken al 2 kg afgevallen! Nou waren dat kilo's die ik er in de vakantie bij gekregen had, dus echt ben ik er niet mee opgeschoten, maar kwijt is kwijt. Is denk ik dankzij de stappen en mijn mezelf opgelegde 'dieet' van geen suiker en alcohol. Ineens wilde ik ook geen chips eten, geen idee waarom, maar wel zo gezond, natuurlijk. Het is af en toe wel even zoeken waarmee ik dan snaaitrek mee bevredig. Vooral zoet is lastig, merk ik. Ik zoet zoet fruit, maar dat is toch nét weer geen chocolade. Natuurlijk is er ook suikervrije chocolade, maar ik wilde niet gelijk in de eerste weken al vervanging gaan zoeken. So far so good. Vanavond moet ik rijden, waardoor van de wijn afblijven weer makkelijker is, raar genoeg. Op zulke avonden kan ik heel goed zonder wijn, maar als ik niet hoef te rijden is dat toch lastiger.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dat gaat lekker Dreamer met de kilo's!

Hier is het nu wel droog gelukkig, het waait wel hard. Ik stuur het wel jullie kant op .



Ik ben op de manege bij dochter kijken. Ze wilde dat al zó lang.

Dus nu sta ik aan de bakrand om de les te volgen.

Ze doet het zó leuk met deze pony, het zijn echte maatjes samen. Leuk om te zien.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Hier wisselt het zich in razend tempo af, zon en hoosbuien. Bizar. Ik wilde nog naar de winkel, maar ik geloof dat ik alternatieven gevonden heb, zodat dat niet meer nodig is



Leuk dat ze het zo goed doet!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Auwww.. ik stoot net met m'n dikke blauwe bult op het scheenbeen tegen een hoek van een tafel. Hoelang behoort zoiets zo zeer te doen?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Raar weer overal zo te horen.

Hier schijnt de zon volop, gelukkig voor man die eindelijk weer kan klussen.



Ik hang op de bank. Het laatste uurtje vrij dansen gisteravond was een aanslag op mijn lijf, haalde de auto niet eens meer. Halverwege de Engelse wals hielden mijn benen er mee op.

Nu iets beter maar verre van goed. Mag niks doen van man om het afdansen morgen niet in gevaar te brengen. Balen. Ga straks toch een beetje rondscharrelen hoor, alleen maar stilzitten is ook niks.
Alle reacties Link kopieren
Ja, stilzitten is het moeilijkst als dat alles is wat je kunt doen. Als je het druk hebt klinkt het altijd zo lekker.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven