Partner wilt scheiden, zonder ooit iets aangegeven te hebben

30-06-2016 16:04 864 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Mijn man en ik zijn 7 jaar samen, waarvan 2 jaar getrouwd en we hebben een prachtig zoontje van 5 jaar. We hebben altijd een goede relatie gehad, met natuurlijk wel eens een ruzietje maar niets geks. Gek op elkaar, gek op ons zoontje, allebei een leuke baan, grote vriendengroep kortom geen vuiltje aan de lucht. De laatste paar maanden dacht ik zelfs dat onze relatie beter was dan ooit omdat mijn man steeds aangaf weer helemaal opnieuw verliefd te zijn (we waren paar dagen weggeweest samen), veel knuffelen, kusjes, en de sex was ook helemaal super. De laatste 3 weken was hij wel erg afwezig en ik heb meerdere keren aan hem gevraagd wat er was, of het iets met ons te maken had maar fit was absoluut niet het geval, hij had wat stress van het werk en als hij ergens mee zou zitten zou hij dit meteen vertellen. Goede vrienden van ons zijn een aantal maanden geleden uit elkaar gegaan en hij roept vanaf die tijd dit gaat ons nooit gebeuren hoor zolang we altijd eerlijk tegen elkaar zijn komt alles goed. Eergisteren ga ik op de bank zitten en zegt hij ineens ik moet met je praten. Ik zeg oke vertel maar en vervolgens komt eruit dat zijn gevoel voor mij helemaal weg is. Dat hij van me houdt als de moeder van z'n kind maar verder niets meer en dat hij hier al driekwart jaar mee in de rondte loopt. Dat hij nooit iets heeft gezegd omdat hij dacht dat dit erbij hoorde soms en dat het wel weer over zou waaien, maar dat zijn gevoel alleen maar minder en minder were tot het 0 was en nu kan hij niet meer doen alsof, hij wil uit elkaar. Geen therapie meer hij ziet geen enkele redding meer. Ik dacht echt dat ik flauwviel, ik kon alleen maar uitbrengen wat voor toneelstuk heb jij gespeeld je hebt me nooit iets laten merken sterker nog je hebt me wijsgemaakt dat onze relatie beter was dan ooit. En al die liefdesverklaringen, knuffels en alle sex dan? Zijn verklaring hiervoor is dat hij zo graag wilde geloven dat het weer goedkwam en dat hij er niet aan wilde dat dit het einde is dat hij dat zichzelf continu heeft wijsgemaakt in de hoop dat het dan ook echt beter werd. Ik heb meteen gevraagd of er een ander is, of gevoelens voor een ander en hij zweert op alles dat dat niet zo is, dat hij me dat nooit zou aandoen maar dat het puur zijn gevoel is. Ook geeft hij aan geen duidelijke reden te hebben, dat hij me een geweldige moeder vind en een goede vrouw dat hij niks kan opnoemen wat hij veranderd zou willen zien, maar dat hij zo gevochten heeft om z'n gevoel weer terug te halen en dat hij nu inziet dat dit niet langer meer kan. Ik ben echt in shock, vechten doe je met z'n tweeën hij heeft me nooit ingelicht over z'n gevoel of zelfs maar een hint gegeven, maar al die maanden een toneelstuk opgevoerd voel me zo belazerd Ik weet echt even niet meer hoe nu verder, ik ben zo gelukkig met mijn gezin, ik wil geen alleenstaande moeder zijn, ik hun mijn zoontje allebei zijn ouders (kom zelf uit een gebroken gezin maar ik was al 19). Daarnaast zijn al onze aparte vrienden nu 1 grote vriendengroep, mijn schoonmoeder is voor mij m'n tweede moeder, zeker nadat mijn moeder twee jaar geleden is overleden. Ik heb het gevoel dat ik alles in 1 klap kwijtraak.

Weet niet waar ik naar op zoek ben, misschien naar wat herkenning, tips enz enz. Bedankt voor het lezen van mijn lange verhaal (sorry) en alvast voor de reacties.
Alle reacties Link kopieren
Dikke knuffel!
Alle reacties Link kopieren
quote:huurvrouwtje schreef op 30 juni 2016 @ 22:09:

[...]





Ook voor jou leer relativeren, zijn echt ergere dingen dan spelfouten in het leven hahahaha ! Ach ze moet gewoon zo snel mogelijk beseffen dat een goed huwelijk niet zit in sex, of lieve woordjes.... Hij moet haar gewoon niet meer, en dat heeft zij te accepteren..Aangezien jij nogal wereldwijs lijkt te zijn.... waar zit dat goede huwelijk volgens jou dan wel in?
Alle reacties Link kopieren
Pff dreamchild heftig, waarom dan niet meteen eerlijk zijn he. Of hij nu een ander heeft of niet vind ik niet eens zo belangrijk, rechtsom of linksom is onze relatie over en omdat zo plotseling is komt dat aan als een mokerslag. Een kind is nooit een reden om te blijven maar wel een extra motivatie om er SAMEN alles aan gedaan te hebben voordat je de handdoek in de ring gooit, hij zegt ook dat het in het alleen wat twijfel was en als we het toen besproken hadden hadden we misschien nog iets kunnen ombuigen dat is frustrerend. En het is niet alleen maar sex lieve woordjes en een leuke baan, we konden samen huilen en lachen, waren aangetrokken tot elkaar en behalve geliefden ook echt maatjes, hopelijk kom ik ooit op t punt dat maatjes zijn mogelijk is dat zou het allermooiste zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:Havertje-12 schreef op 01 juli 2016 @ 00:01:

[...]





Aangezien jij nogal wereldwijs lijkt te zijn.... waar zit dat goede huwelijk volgens jou dan wel in?



Goeie vraag!



Ze schreeuwt nogal...... Hij moet je niet meer, get over it.



Je zou bijna denken dat ze de "nieuwe vlam van" is.......



Ieder geval een groot gebrek aan empathisch vermogen!



Sterkte TO!
Alle reacties Link kopieren
Ik vrees ook dat hij gewoon een ander heeft. Zo gaat het vaak met mannen (sorry als generaliseer). Wat ik wel voor je uit de wereld wil helpen is dat hij een toneelstuk gespeeld heeft de laatste maanden. Ik denk niet dat dat zo is. Ik denk dat hij op zijn manier geprobeerd heeft voor zijn huwelijk te vechten. Maar dat is helaas niet gelukt. Het advies dat ik je kan geven is. Laat hem los, in ieder geval naar buiten toe en vooral naar hem. Laat hem gaan. Het is zijn probleem en hij moet het zelf oplossen. Het Engelse spreekwoord zegt..... if you love something set it free. If it comes back it's yours if it won't, it never was. Ik ken geen spreuk waar zoveel waarheid in zit. Laat het los. Komt ie terug kun je samen verder (als jij dat wilt). Komt ie niet weet je waar je aan toe bent en heb je inmiddels een nieuw leven opgebouwd. In ieder geval heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
quote:huurvrouwtje schreef op 30 juni 2016 @ 22:09:

[...]





Ook voor jou leer relativeren, zijn echt ergere dingen dan spelfouten in het leven hahahaha ! Ach ze moet gewoon zo snel mogelijk beseffen dat een goed huwelijk niet zit in sex, of lieve woordjes.... Hij moet haar gewoon niet meer, en dat heeft zij te accepteren..Ga je lekker? Misschien moet iemand dat schroefje in je hoofd even aandraaien.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
wat onzettend kut... ik ben zelf uit elkaar met de vader van mijn kindje, door een postnatale depressie..



maar mijn ex kwam ook met de smoes dat hij al die lieve dingen zei en deed omdat hij hoopte dat het daarvan weer zou groeien en beter zou worden enz..



zo gemeen eigenlijk, want ze spelen dan gewoon een spelletje, hij zei tegen mij( toen we weer een maand probeerde) van als het zo gaat dan gaan we het samen redden, we gaan een fijne toekomst tegemoet..



3 dagen later werd ik er weer uit gezet.. dus ik snap je frustratie.. ik denk alleen dat je er weinig aan kunt doen.



hij heeft zijn beslissing al gemaakt, en je kan het alleen maar accepteren.. hele dikke knuffel!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:huurvrouwtje schreef op 30 juni 2016 @ 22:09:

[...]





Ook voor jou leer relativeren, zijn echt ergere dingen dan spelfouten in het leven hahahaha ! Ach ze moet gewoon zo snel mogelijk beseffen dat een goed huwelijk niet zit in sex, of lieve woordjes.... Hij moet haar gewoon niet meer, en dat heeft zij te accepteren..



En jij bent expert op dit gebied omdat

...?

Heb je zelf een relatie? Ik gok zomaar eens van niet. Slechte ervaringen gehad zeker?
Alle reacties Link kopieren
En sterkte TO.

Hou goed je eigen grenzen in de gaten.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat hij een ander heeft. Is hij nu nog in huis of verblijft hij ergens anders nu?
Alle reacties Link kopieren
ik wil nog even toevoegen na het lezen van alle reacties, waar ik echt van schrik!



het hoeft echt niet zo te zijn dat die een ander heeft, ja het kan, natuurlijk.. maar waarom zou dat moeten?



ik ken genoeg mensen ( en ja ook mijn eigen ex), die uit elkaar gaan echt omdat het gevoel op is, of er andere problemen zijn.. mannen blijven echt niet altijd maar samen als het voor hun niet werkt hoor, sommige mannen wel, andere niet.



Mijn ex had/heeft ook geen ander.. en ik weet dat zeker! hoe? omdat ik door mijn depressie enorm minderwaardigheidscomplex kreeg, dus liet hij tot op de dag van gisteren zijn telefoon zien, en ja ja kan die hebben verwijderd etc.. nee ik geloof dat.



wel moet ik inderdaad zeggen, dat ik het laf vindt, alleen vechten werkt niet, en nu heeft hij in zijn eentje zijn beslissing gemaakt! ik vind dat als je voor een gezin kiest, dat je daar keihard voor moet knokken als het zwaarder is, maar inderdaad SAMEN.



maar TO, dit begrijp ik ook nog steeds niet aan mijn ex, die vindt dat hij er ook alles al aan gedaan heeft... maar die dingen zijn het moeilijkst te begrijpen :(.. zeker dat ze liever alleen zijn en co ouderschap hebben, dan dat ze moeten knokken voor het gezin :(
Alle reacties Link kopieren
quote:Samanthawho schreef op 01 juli 2016 @ 00:14:

en als we het toen besproken hadden hadden we misschien nog iets kunnen ombuigen dat is frustrerend.



Dit snap ik niet. Hoezo had het toen nog wel gekund? Waarom toen nog wel en nu niet? Slaat nergens op. Wat verbergt hij?

Ik vind het vreselijk voor jullie kleine zoontje. Die wil gewoon bij papa en mama zijn. Jouw man geeft jullie huwelijk geen eerlijke kans.
Alle reacties Link kopieren
quote:Samanthawho schreef op 01 juli 2016 @ 00:14:

Pff dreamchild heftig, waarom dan niet meteen eerlijk zijn he. Of hij nu een ander heeft of niet vind ik niet eens zo belangrijk, rechtsom of linksom is onze relatie over en omdat zo plotseling is komt dat aan als een mokerslag. Een kind is nooit een reden om te blijven maar wel een extra motivatie om er SAMEN alles aan gedaan te hebben voordat je de handdoek in de ring gooit, hij zegt ook dat het in het alleen wat twijfel was en als we het toen besproken hadden hadden we misschien nog iets kunnen ombuigen dat is frustrerend. En het is niet alleen maar sex lieve woordjes en een leuke baan, we konden samen huilen en lachen, waren aangetrokken tot elkaar en behalve geliefden ook echt maatjes, hopelijk kom ik ooit op t punt dat maatjes zijn mogelijk is dat zou het allermooiste zijn

Dat zegt mijn ex dus ook als ik nu op mijn strepen blijf staan in plaats van aan hem toe geef, zoals ik vroeger bijna altijd deed. Misschien heeft hij wel gelijk, maar dat had hij toen moeten zeggen. Nu is het te laat en is wat wij hadden echt kapot. En dat besef doet pijn, heel veel pijn.

En inderdaad, waarom niet meteen eerlijk zijn? Trek die pleister er in 1x af, doet uiteindelijk minder en minder lang pijn.



Bereid je voor op een stroomversnelling.

Heel veel mensen gaan er heel veel van vinden. Probeer de eer aan jezelf te houden, echte vrienden zullen jullie wel vragen hoe het zit, mensen die zelf van alles verzinnen ben je beter kwijt dan rijk. Ik heb iemand gezocht waarmee ik vrij kan praten, alles mag zeggen. Dat helpt ook. Alles wat ik daar spui, ben ik kwijt en het komt niet in het roddelcircuit terecht.

Heb de eerste periode zo min mogelijk contact. Anders hou je hoop en doet het alleen maar meer pijn als je merkt dat het echt definitief voorbij is. Hou het contact dat je hebt zakelijk.

En zoek snel een eigen plekje. Ik zit nu in huis van ex tot ik wat gevonden heb. Is niet fijn want hij zit hier ook nog regelmatig. Hij voelt zich niet lekker in zijn ouderlijk huis maar ik voel me niet lekker als hij hier is. Ontloop hem ook zoveel mogelijk dan, of vraag hem weg te gaan als ik naar bed wil. Maar voelt dan ook weer niet goed om hem te vragen uit zijn eigen huis weg te gaan.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Lila omdat hij in het begin, zoals hij zelf zegt nog wel gevoel had maar dat het iets minder werd, toen dacht hij dit gebeurt iedereen weleens en waait wel over. Als hij op dat punt eerlijk tegen me was geweest hadden we misschien nog wat kunnen redden door veel te praten, samen proberen te vechten enz. In plaats daarvan heeft hij al die maanden z'n mond gehouden tot z'n gevoel echt compleet verdwenen was, en toen heeft hij me pas ingelicht. Ik blijf vinden dat ik daarin geen eerlijke kans gehad heb.
Alle reacties Link kopieren
We hebben samen een koophuis wat dus verkocht zal moeten worden want dat is een grote woning die we allebei niet alleen kunnen betalen. Hij is nu bij zijn ouders en ik ben in ons huis. Dat zal de verkoop in moeten enz. Roddels zullen er zeker genoeg komen want we hebben behalve een grote vriendengroep ook allebei een groot sociaal leven. Iedereen denkt dat alles zo goed is tussen ons ook door al de dingen die hij altijd gezegd heeft maar vooral omdat we er altijd zo gelukkig uitzien. De mensen die het tot nu toe weten zijn ook compleet in shock, zelfs z'n ouders wisten van niets en kunnen het maar niet bevatten. Heg blijft als een slechte film voelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:huurvrouwtje schreef op 30 juni 2016 @ 19:38:

maar merk het al, veel vrouwen die reageren hebben zelf zoiets meegemaakt... staj dat is het leven! Een huwelijk is geen verzekering, geen garantie en als je zo een huwelijk instapt als dan is hij van mij... zegt dat meer dan genoeg!



Uiteraard is een huwelijk geen garantie, maar toch ook niet zo los als jij hier doet voorkomen. Volgens mij trouwen de meeste mensen met elkaar (dat hoop ik tenminste) omdat ze denken iemand gevonden te hebben waar ze zowel goede en slechte tijden mee te willen delen. Anders kan je net zo goed niet trouwen, je spreekt toch een belofte uit naar elkaar. Dan is het toch niet gek dat het TO heel rauw op haar dak valt dat hij alleen bij haar wil zijn als het leuk en gezellig is? En dat die belofte van toen niet zoveel voorstelt?

Sterkte TO, lijkt me echt vreselijk!
TO, relatietherapie kan je ook helpen om uit elkaar te gaan. Lijkt me voor jouw verwerking toch wel heel belangrijk. Wil hij dat echt niet, dan zou ik zelf een therapeut zoeken als ik jou was. Sterkte.
quote:Samanthawho schreef op 01 juli 2016 @ 06:46:

Ik blijf vinden dat ik daarin geen eerlijke kans gehad heb.Ik kan me dat gevoel heel goed voorstellen.
Ik snap je gevoel wel, maar hoe moeilijk het ook is: probeer niet te blijven hangen in 'hij is niet eerlijk geweest'. Jij had toch niets kunnen doen om zijn gevoel terug te halen. Dat is niet iets waar jij voor kunt 'werken'.

En ik snap wel dat hij het niet eerder zei. Hij wilde jou niet kwetsen, dacht dat het wel over zou gaan en moest er zelf nog achter komen wat het was...



Je vindt dat je geen kans hebt gehad maar die had je in geen enkel stadium gehad. Je hebt geen invloed op iemands gevoel.
Allereerst een dikke

Wat erg is dit. Allereerst: neem je tijd. En als je wat uit dit topic haalt, gebruik het, maar zodra je je alleen maar verdedigen moet tegen mensen met een plaat voor hun kop of met het empathisch vermogen van een mug, laat dit forum dan.



Het is nog maar 3 dagen, dus neem geen overhaaste beslissingen. Er gebeurt nu zo vreselijk veel, dit is zo heftig. Ik wens je veel sterkte toe.

Je moet nu even helemaal niets!
Inderdaad jij had er niks aan kunnen doen. Wat had jij moeten veranderen om te zorgen dat zijn gevoel voor jou terug zou komen? Ik zit te denken of het beter zou zijn geweest als hij vanaf het begin dit met jou had gedeeld. Dan was het niet zo fijn voor jou geweest de afgelopen tijd. Dan was er veel onzekerheid voor jou geweest.

Gevoel zit in een persoon, een ander kan dat niet veranderen en zelfs een persoon zelf kan het niet veranderen hoe graag diegene dat ook zou willen.

Maar ik snap dat je nu denkt dat je het gelijk had willen weten. Samen dit delen. Maar het is zo iets pijnlijks voor een partner en je zou dan al maanden heel machteloos zijn geweest.

Hij heeft geen toneel gespeeld denk ik.

Denk dat hij voor zichzelf bedacht had dat jij dat niet verdiende. Je hebt relaties waarbij de een dan afstandelijk en kil wordt, veel ruzie zoekt enz. Dat vind ik helemaal niet eerlijk, want wat kan de ander er aan doen?

Pfff het is zwaar, ik vind het heel erg voor jou.

Probeer het te accepteren en hem los te laten en richt je op jezelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 01 juli 2016 @ 07:31:

TO, relatietherapie kan je ook helpen om uit elkaar te gaan. Lijkt me voor jouw verwerking toch wel heel belangrijk. Wil hij dat echt niet, dan zou ik zelf een therapeut zoeken als ik jou was. Sterkte.Zeker omdat er ook een kindje bij betrokken is zou ik dat doen.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
anoniem_273089 wijzigde dit bericht op 01-07-2016 11:00
Reden: dubbel
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:TS_76 schreef op 01 juli 2016 @ 10:58:

Niks toe te voegen aan wat al gezegd is. Ik geef je een heel dikke knuffel en wens je veel sterkte komende tijd.
Alle reacties Link kopieren
alle meningen even alle meningen laten. ik wens jullie gewoon sterkte voor de komende tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven