Kleur sorteren kleding

01-07-2016 01:02 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zwart met witte shirt, en vraag mij af of ik het bij de witte of donkere was moet doen. Ik hoor graag jullie ervaringen/advies
Alle reacties Link kopieren
Welke kleur overheerst - wit of zwart?

zwart bij donker.

wit bij lichte was.
Dat soort dingen doe ik eerder bij wit, maar bij voorkeur bij de lichte was (grijs,crème, zandkleur etc.) En altijd zo'n colour catcher erbij.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het bij de bonte was doen omdat in witwasmiddel vaak een soort van bleek in zit.
Licht gekleurd inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
In een stapel met lichte was, maar zonder witwasmiddel. Anders heb je de kans dat er bleek in zit en kan je het niet meer aan, alsjeblieft het nog niet (vaak) gewassen hebt eventueel eerst een keer handwassen of een doekje er bij dat kleur op vangt.
Alle reacties Link kopieren
Ooit zei me iemand; als er wit in zit, hoort het bij de witte was.



Alleen zo jammer dat vervolgens de rest van de kleur vervolgens alsnog afgeeft op het wit. Ik gooi dat soort dingen bij spullen waarvan ik zeker weet dat ze niet (meer) afgeven, maar nooit bij écht witte was.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe kledij was ik altijd eerst een paar x met de hand, tot het niet meer afgeeft. Daarna gaat het bij de witte, donkere of gekleurde was. Te zien welke kleur overheerst.



Verder heb ik ook nog een 90° was voor handdoeken, washandjes, onderbroeken, etc.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem eerst een paar keer. Apart wassen op een kort programma en daarna bij de donkere was doen
Zulks doe ik bij de licht bonte was.
Alle reacties Link kopieren
ik doe het bij de lichte/witte was, maar was dan met een kleur-wasmiddel zodat het zwarte niet verbleekt.
The past may be in tatters
But today is all that matters

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven