uitgerekend in december wie ook?

03-06-2016 11:03 484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we weer verder



NaamLeeftijd1e, 2e..kindje Gestopt sindsGeslachtUitgerekende dataBijzonderhedenHelena630/352e03-2016meisje05-12-2016bevallen 01-12-2016Nijntje30/302e03-2016meisje19-12-2016bevallen 23-12-2016Lilly198035/461e08-2014meisje08-12-2016bevallen 07-12-2016Gatekeeper33/322ejongen09-12-2016bevallen 29-11-2016Duufje38/421e2013meisje13-12-2016bevallen 12-12-2016
Alle reacties Link kopieren
Jaaah! Ik ben een meisjes mama! Wij krijgen een tweede dochter!

Helemaal happy!

Bij een zoon was ik net zo happy geweest hoor! Maar ik dacht al langer dat dit weer een meid was
It's better to arrive late, then to arrive ugly.
Alle reacties Link kopieren
Helena wat leuk!! Hoe reageerde de rest? Super gaaf joh en gewoon leuk om te weten wat het is dat in je buik zit he?

Wooow wat heb je al een buikje, mooi zeg! Kan ik wel “jaloers” om zijn zeg, ik wil ook haha!



Duufje, zal wel even een switch zijn! Sowieso staat je wereld wel op zijn kop denk ik met een eerste kindje. Ben erg benieuwd hoe het zal zijn! Ook bewust wel tijd voor elkaar vrij blijven maken enzo. Maar daar zijn wij beiden wel alert op. Bij jou al iets van een buikje of nog steeds ook niet? Ik kijk elke morgen vol verwachting in de spiegel
Alle reacties Link kopieren
Leuk een meid Helena! Ik ben ook zoooo nieuwsgierig, hoe dichterbij we komen hoe meer ik denk dat het een jongen is, al is het alleen maar omdat we daarvoor echt geen naam weten

Ik heb trouwens ook al zo'n buik! Ben nu bijna 15 weken.

En indd gatekeeper ik had vorige keer ook veel vruchtwater! Het is zoals het is toch, alleen vind ik het zo gek dat ik het kindje nog niet goed voel in m'n buik, dat was vorige keer wel zo toen ik zo'n buik had maarja dat was ook wel wat later.

Voelen jullie de baby al? Ik (denk ik) heel soms, maar als ik dan denk he was dat de baby? Dan is het gevoel alweer weg haha



Ik krijg trouwens een uitgebreidere 20 weken echo in het ziekenhuis, ipv bij de VK, dit ivm wat dingen in de voorgeschiedenis van m'n partner en schoonfamilie. Vorige keer had ik dat ook, ik weet daarom niet echt hoe het bij de VK gaat, maar ik vond maar niets in het ziekenhuis, ging echt heel zakelijk. Ik weet wel dat het geen pretecho is, maar het is toch een bijzonder en spannend moment
Alle reacties Link kopieren
Wij krijgen hoogstwaarschijnlijk een jongen vandaag de 16 weken echo en toen vroeg ik kan je stiekem kijken of je t geslacht kan zien. En we zagen een piemel ben helemaal in de wolken. Maandag nog wel de geslachtsbepalingsecho voor de bevestiging.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk gatekeeper!!! Lekker verheugen op shoppen en kamer inrichten!!



Ik voel muppie ook al vaker nu. Had ik bij de eerste veel later, maar nu weet ik beter wat ik moet voelen en zit de placenta in een andere positie. Helaas zit ie ook nog wel voor de uitgang.. Dus hoop dat ie nog een beetje opzij groeit...
It's better to arrive late, then to arrive ugly.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, een meisje!!!



Wat leuk, een jongetje!!!







Leuk hoor, dat jullie het weten. Ik mag nog een weekje aftellen. Ben ontzettend nieuwsgierig.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag precies 16 weken trouwens. Voel de baby nog niet (heb ook heel veel last van mijn darmen, dus weet ook niet of ik het nu wel zou herkennen). En heb nog helemaal geen buik. Nou ja, naakt wel. Iets. Maar dan moet je echt weten hoe ik er pre-zwanger uitzag. Aangekleed is er nog niets te zien. Kan mijn strakste broeken nog prima dichtkrijgen. Ben blij dat ik morgen weer gecontroleerd word, want ik word er maar onzeker door. Kan iedereen die roept 'ooohhhh, maar je ziet nog helemaal niets' inmiddels ook wel schieten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren de pretecho gehad en het is bevestigd: wij krijgen een knul. We hebben hem ook nog even in 3D gezien, en wat is het nog klein. Je krijgt wel gelijk de neiging om je kindje vast te willen houden. Op naar de 20 weken echo.



@Duufje, bij de eerste voel je tussen de 18 en 20 weken de eerste schopjes. Bij een tweede zwangerschap herken je ze wat sneller. Had je voordat je zwanger raakte getrainde buikspieren? Want dan duurt het ook wat langer voordat je een buikje ziet.
Alle reacties Link kopieren
@gatekeeper - wat leuk een jongetje! En wat bijzonder om hem al op een 3d echo te zien. Wij overwegen het ook om later een 3d echo te laten maken.



@duufje - ik heb hier het tegenovergestelde.. heb normaal ook een heel platte buik maar ik ben echt onwijs opgeblazen. Afhankelijk van wat ik eet lijk ik soms al 5 maanden! En dat terwijl ik nu nog maar 14 weken ben.



Wij hebben net de resultaten van de combinatietest binnen gehad en gelukkig was alles goed! Toch wel een opluchting hoor!
Alle reacties Link kopieren
Fijn Bunnybear dat alles goed was. Zoiets blijft toch spannend. Gaan jullie ook nog een pretecho maken of wacht je tot de 20 weken echo?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben morgen avond de geslachts echo! Ben erg nieuwsgierig, ik ga er heel erg van proberen te genieten samen met m'n moeder en schoonmoeder.

Helaas vandaag het slechte nieuws gekregen dat schoonmoeder kanker heeft, dat maakt me erg verdrietig en drukt wel een stempel op alles.



3D echo hebben wij vorige keer gedaan rond 25wk, eerst wilde ik niet nog een keer, maar toch besloten om wel weer te doen, het is gewoon mooi om je kind te zien



Ik heb 3 aug de 20 weken echo!



Bunnybear: gefeliciteerd met de goede uitslagen
Alle reacties Link kopieren
Heel veel plezier straks Nijntje. Hopelijk laat de baby het goed zien en sterkte met je schoonmoeder. Dat zijn geen leuke berichten.
Alle reacties Link kopieren
Wij krijgen een meisje!!!!!



Dank je gatekeeper, is inderdaad heel dubbel
Alle reacties Link kopieren
ook een koningskoppel meiden zijn zo leuk.
Alle reacties Link kopieren
Jeej! Leuk Nijntje!!!
It's better to arrive late, then to arrive ugly.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Nijntje!

En sterkte met je schoonmoeder. Hopelijk is de komst van haar kleindochter een lichtpuntje voor haar.



Ik had gisteren een controle bij de verpleegkundige. Dat stelt niet zoveel voor, even bloeddruk meten en wegen en naar het hartje luisteren. Maar toch weer een geruststelling dat het hartje het nog doet . Zij gaf ook aan het kindje nog heel laag ligt en ik sterke buikspieren heb. Prima te verklaren dus dat er nog niet zoveel te zien is aan me.

Nu aftellen naar de geslachtsbepaling eind volgende week. Ben zooooo nieuwsgierig. Wij nemen ook onze beide moeders mee trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het bij jullie?

Hier helaas spierspanningshoofdpijn 5 van de 7 dagen. Proberen goed te ontspannen is het advies... En genoeg drinken... Hoe krijgen jullie dat voor elkaar? Mij lukt het niet en ik wil heel graag meer gaan drinken, maar ik vergeet het gewoon.



Nu ook barmoeder-groeipijntjes. Dacht dat het niet meer zou komen omdat het de tweede is, maar ze zijn er weer.

Mini beweegt er lekker op los. Sinds deze week duidelijk beter kunnen voelen. Weet niet of het al kan, maar ze lijkt soms te reageren op geluid of trillingen. Echt leuk! Kan niet wachten tot papa en grote zus het ook kunnen voelen!



Babykamer voorbereidingen ook in volle gang. Ik heb al beschildert en opgeruimd. Behang is al binnen en de indeling is zo goed als klaar.

Ook al leuke accesoires kunnen scoren! Morgen samen met een oud clientje verder winkelen. Zij is ook zwanger.



Ok... Nu maar weer proberen verder te slapen...
It's better to arrive late, then to arrive ugly.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper leuk zeg een knul!! Nu weet je het zeker!



Herkenbaar Duufje van het kunnen schieten van mensen met opmerkingen dat ze niets zien. Heel irritant! De laatste week begint mijn buik wel meer uit te zetten, nog niet in de vorm van een bolletje. Maar onder mn navel wordt het nu wel iets boller. Echt zo leuk! Gisteren naar vlos geweest en hartje weer gehoord. Ze voelde dat mn baarmoeder goed groeide! Vanmorgen lag mn hand op mn buik en voelde ik tot twee x toe een bobbeltje/bonkje! Was zo'n verrassing en zooo leuk! Af en toe dacht ik iets van binnen te voelen maar twijfelde erg of het mn darmen waren. Dit was echt overduidelijk vanmorgen vandaag duik ik alweer de 18e week in

Ben zo benieuwd wat voor geslacht jullie kleintje heeft Duufje! Fijn dat alles weer goed was en het buikje komt vanzelf. Wij zijn gewoon wat langzamer maar dat hoort erbij bij de eerste!



Jij was nog lekker laat wakker Helena ik probeer gewoon echt tussendoor een glas water weg te drinken. Ik heb sneller dorst dus het gaat bij mij ook vanzelf...

Wel vervelend van je hoofdpijn zeg! Ben je te gespannen ? Wellicht als je partner je nek/schouders zacht masseert?



Nijntje wat leuk een meisje. En wat verschrikkelijk dubbel van je schoonmoeder zeg. Is het nog wel te behandelen of weten jullie dat nog niet? Sterkte ermee...



Bunnybear fijn dat de uitslag van de combinatietest goed was!
Alle reacties Link kopieren
Lilly, ik heb ook wel iets een bolling hoor. Ik zie het zelf en ik voel het ook (mijn buik voelt heel anders, vooral 's ochtends, veel harder dan voorheen). Ik merk ook wel dat mijn broeken iets anders zitten, hoewel ik ze allemaal nog prima pas. Alleen aangekleed zie je er nog niets van. Vind het inmiddels wel prima ook eigenlijk. Komt allemaal wel. En wat er niet bij komt hoeft er ook niet af



Wat leuk dat je je kindje al voelt! Dat lijkt me zo bijzonder. Kan niet wachten, maar het zal bij mij ook wel opschieten ondertussen, jij bent maar een klein weekje verder dan ik.



Helena, volgens mij is veel drinken echt een kwestie van gewenning. Je zult je er een tijdje toe moeten zetten, maar als je er eenmaal aan gewend bent, krijg je ook veel sneller dorst en gaat het veel gemakkelijker. Ik heb ooit plaspillen moeten slikken en vond dat zo ellendig dat ik mijn arts zo'n beetje heb gesmeekt of ik er mee mocht stoppen. Dat mocht toen, op voorwaarde dat ik veeeeeel ging drinken. Dat is er inmiddels zo ingesleten dat ik ook echt bijna altijd dorst heb. Ik drink haast continu, heb ook altijd een flesje water naast me staan of bij me. Enig nadeel is wel dat ik dus ook enorm vaak moet plassen.
Alle reacties Link kopieren
Duufje zo herkenbaar met dat drinken, hier ook. Je krijgt vanzelf snel dorst als je eraan went meer te drinken en inderdaad vervolgens ben je vaak op het toilet te vinden
Alle reacties Link kopieren
Goede tip! Dankjewel! Ik ga me ertoe zetten. Ik wil graag borstvoeding geven en dan moet je ook veel drinken. Misschien helpt het als extra motivatie...



Vrijdag 20-weken echo! Oh gaat zo snel!

Gisteren bij vk op controle geweest en kleine weer even zien bewegen. Ze werkte niet echt mee, dus alleen maar delen van lichaam gezien. Vooral de voetjes zijn erg schattig.
It's better to arrive late, then to arrive ugly.
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag de pretecho gehad.

Wij krijgen... ... ... een eigenwijsje :-)

Ze kon het niet goed zien. Op het eind van de afspraak dacht ze een piemeltje te zien, maar ze weet het niet zeker. Dinsdagavond mogen we het nog een keer proberen.
Alle reacties Link kopieren
Aaahh duufje haha wat jammer, fijn dat je dinsdag weer terug mag. Hopelijk werkt hij of zij dan wel mee



Ik ben trouwens ook heel slecht in veel drinken, normaal gesproken al maar nu helemaal. Ik heb voor een heleboel dranken een afkeer sinds ik zwanger ben, überhaupt voor drinken, heel gek het staat me zo tegen. Dus moet mezelf echt dwingen te drinken anders drink ik zo bijna niks op een dag. Heb daar niet eens veel last van, behalve dat m'n darmen het niet fijn vinden, maar het is natuurlijk niet goed. Probeer daarnaast veel fruit te eten en waterijsjes, om m'n vochtgehalte nog wat op te krikken
Alle reacties Link kopieren
Helena wat spannend!! Hoe laat is de afspraak? Ik vandaag nog 2 weken, vind het erg spannend!

Duufje, dat belooft wat hihi. Wel leuk hoor, eigen willetje bij ons duurde het ook heel lang voordat ze het liet zien!

Nijntje gek he dat dingen je ineens tegenstaan. Met drinken wel lastig dan zeg. Waterijsjes zijn dan geen straf
Alle reacties Link kopieren
He dames, mag ik er ook bij? StefanieV, 31jaar, ML 34. 2e kindje. Datum is 30/12. Volgende echo is 4 augustus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven