Geld & Recht alle pijlers

Geld terug geen optie bij kapot product?

28-06-2016 16:14 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een goedemiddag!



Een tijd geleden heb ik een V-tech badstoel gekocht. Dit heb ik omgeruild voor een kraamcadeau wat wij dubbel hadden gekregen dus ik heb deze stoel pas kunnen gebruiken toen kind een maand of 8-9 was. Toen hij een jaar was was de stoel al kapot van misschien 10x dat hij gebruikt was.. Vtech heeft een garantie van 2 jaar dus ik heb de stoel retour gestuurd.



Nu kreeg ik een mail dat de stoel helaas niet meer in hun assortiment zit en dat ik uit een hele lijst met dingen kan kiezen wat ze dan naar mij op willen sturen. Het is echter een hoop babyspul of speelgoed maar daar kom ik al in om. Ik heb liever geld terug dan kan ik kijken voor iets anders voor in bad. Heb ik wettelijk gezien geen recht op geld terug? In de mail stond dat ze dat niet doen, maar mogen ze dat wel? Ik heb immers de badstoel gekocht en als deze kapot gaat binnen de garantietermijn is mijn enige optie dan akkoord gaan met een heel ander artikel?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Wat kennen mensen hun (consumenten)rechten toch slecht...

Wat al gezegd is: je hebt recht op geld terug, en wel bij Intertoys. Ga nou niet een keuze uit die lijst maken om er vanaf te zijn...

En je hebt zelfs een rechtsbijstandverzekering!

Die hoeven helemaal geen dossier aan te maken of een zaak te starten.

In plaats van je vraag hier stellen, had je naar hen moeten bellen, die geven je gewoon het juridisch juiste antwoord zonder al die verwarrende antwoorden op het viva-forum.

For the record: een flink aantal was correct, een flink aantal niet correct; maar zie het kaf maar eens van het koren te scheiden. Daarvoor heb je dus zo'n verzekering!
Alle reacties Link kopieren
quote:Courage- schreef op 28 juni 2016 @ 17:15:

Wat kennen mensen hun (consumenten)rechten toch slecht...

Wat al gezegd is: je hebt recht op geld terug, en wel bij Intertoys. Ga nou niet een keuze uit die lijst maken om er vanaf te zijn...

En je hebt zelfs een rechtsbijstandverzekering!

Die hoeven helemaal geen dossier aan te maken of een zaak te starten.

In plaats van je vraag hier stellen, had je naar hen moeten bellen, die geven je gewoon het juridisch juiste antwoord zonder al die verwarrende antwoorden op het viva-forum.

For the record: een flink aantal was correct, een flink aantal niet correct; maar zie het kaf maar eens van het koren te scheiden. Daarvoor heb je dus zo'n verzekering!I know, maar Intertoys heeft die badstoel dus nog wel. Dus die mogen mij dan een vervangend product aanbieden en hoeven geen geld terug te geven. Ik wilde in eerste instantie een nieuwe badstoel, maar nu ik zie dat die maar tot 16 maanden is schiet ik daar dus eigenlijk niks mee op. Dus voor mij is uiteindelijk toch de oplossing van V-tech de beste oplossing. Als het om een product ging waar zoon wel nog jaren gebruik van had kunnen maken had ik wel wat meer mijn best gedaan om mijn recht te halen
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Waarom vraag je niet een tegoedbon van Intertoys om wat anders te kopen?
Fair enough Carrie, want bij Intertoys zou je waarschijnlijk inderdaad de badstoel krijgen ter vervanging.

Maar begrijp je ook dat je voortaan gewoon juridisch advies kan vragen bij je verzekering?
Alle reacties Link kopieren
quote:veensteker schreef op 28 juni 2016 @ 17:36:

Waarom vraag je niet een tegoedbon van Intertoys om wat anders te kopen?Waarom zouden ze dat doen? De badstoel ligt al bij V-tech en ze kunnen hoogstwaarschijnlijk een nieuwe aan mij geven, waar ik dus niks meer aan heb.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
quote:Courage- schreef op 28 juni 2016 @ 17:37:

Fair enough Carrie, want bij Intertoys zou je waarschijnlijk inderdaad de badstoel krijgen ter vervanging.

Maar begrijp je ook dat je voortaan gewoon juridisch advies kan vragen bij je verzekering?Dat weet ik, hebben zowel man en ik al een aantal keer gebruik van gemaakt de afgelopen 2 jaar ivm toestanden op het werk. Maar dit vind ik een "te klein ding" om daar gebruik van te maken. Ja ik betaal er premie voor, maar als iedereen dat doet dan wordt die premie onnodig hoog. Het gaat ook weer niet om een product van 400 euro.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Hoezo heb je niks meer aan de badstoel? Je zegt zelf dat hij hem nog super leuk vond en er nog prima in past. Dat de doos tot 16 maanden aageeft, wil toch niet zeggen dat je ze er met 17 maanden niet meer in mag zetten
quote:Courage- schreef op 28 juni 2016 @ 17:15:

Wat kennen mensen hun (consumenten)rechten toch slecht...

Wat al gezegd is: je hebt recht op geld terug, en wel bij Intertoys. Ga nou niet een keuze uit die lijst maken om er vanaf te zijn...Volgens mij klopt dat niet. Zoals Hayek al meldde, de volgorde is: reparatie, vervanging en daarna pas geld terug. Het is geen keuzemenu. Intertoys kan het vervangen en daar heeft ze recht op.
quote:nerdopviva schreef op 28 juni 2016 @ 17:58:

[...]





Volgens mij klopt dat niet. Zoals Hayek al meldde, de volgorde is: reparatie, vervanging en daarna pas geld terug. Het is geen keuzemenu. Intertoys kan het vervangen en daar heeft ze recht op.

Wat Hayek zei klopte inderdaad.

En ja, het was wat gecompliceerd in dit geval omdat Vtech het ding niet meer had en Intertoys wel. Dus ja, het was op vervanging uitgedraaid. Maar ik borduurde even verder op 'het ding is niet meer leverbaar'. Dan geld terug. Bij Intertoys dus. Niet Vtech.
Alle reacties Link kopieren
quote:carrie-bradshaw schreef op 28 juni 2016 @ 17:39:

[...]





Waarom zouden ze dat doen? De badstoel ligt al bij V-tech en ze kunnen hoogstwaarschijnlijk een nieuwe aan mij geven, waar ik dus niks meer aan heb.Waarom zouden ze je iets anders moeten bieden dan een goed badstoel-geval?
quote:carrie-bradshaw schreef op 28 juni 2016 @ 17:41:

[...]





Dat weet ik, hebben zowel man en ik al een aantal keer gebruik van gemaakt de afgelopen 2 jaar ivm toestanden op het werk. Maar dit vind ik een "te klein ding" om daar gebruik van te maken. Ja ik betaal er premie voor, maar als iedereen dat doet dan wordt die premie onnodig hoog. Het gaat ook weer niet om een product van 400 euro.

Eén telefoontje naar een juridisch medewerker drijft echt de premie niet op hoor.

Dit is voor hun standaard werk, standaard antwoord.
Ja als ze een badstoel kunnen leveren is dat voldoende. Dan gaat het argument daar heb ik niks meer aan niet op.



Ik ging er eigenlijk vanuit dat jij je bij Intertoys had gemeld en die de stoel naar Vtech hebben gestuurd met jouw goedkeuring.

Dan is er bij het niet kunnen leveren van een nieuwe badstoel of reparatie alleen een bedrag retour nog over van de opties.



Maar je bent zelf buiten Intertoys om naar Vtech gegaan? Dan begrijp ik de reactie van Vtech wel beter. Zeker als jij niks meer aan een badstoel hebt, dat is wel jouw probleem.



Ik zou dan wel wat anders kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Als V tech de badstoel vergoedt aan Intertoys denk ik dat Intertoys niet zo snel problemen heeft om een ander artikel te leveren. Of ze nu de badstoel leveren of iets anders voor hetzelfde bedrag maakt hun niet uit denk ik. Zeker als je uitlegt dat de badstoel eigenlijk bedoeld is tot 18 maanden.

Als je niet vraagt weet je het niet.
quote:carrie-bradshaw schreef op 28 juni 2016 @ 17:39:

[...]





Waarom zouden ze dat doen? De badstoel ligt al bij V-tech en ze kunnen hoogstwaarschijnlijk een nieuwe aan mij geven, waar ik dus niks meer aan heb.



Dat je er niets meer aan hebt dat is wel jouw probleem. Als het stoeltje heel was gebleven, had je er toch ook niets meer aan gehad?



Eigenlijk is er dus helemaal niets aan de hand. Je hebt een kapot zitje en bij Intertoys kun je hem binnen de garantie omruilen voor een nieuwe. Dan is de zaak toch correct afgehandeld?
Alle reacties Link kopieren
quote:Courage- schreef op 28 juni 2016 @ 17:15:

Wat kennen mensen hun (consumenten)rechten toch slecht...

Wat al gezegd is: je hebt recht op geld terug, en wel bij Intertoys. Ga nou niet een keuze uit die lijst maken om er vanaf te zijn...

En je hebt zelfs een rechtsbijstandverzekering!

Die hoeven helemaal geen dossier aan te maken of een zaak te starten.

In plaats van je vraag hier stellen, had je naar hen moeten bellen, die geven je gewoon het juridisch juiste antwoord zonder al die verwarrende antwoorden op het viva-forum.

For the record: een flink aantal was correct, een flink aantal niet correct; maar zie het kaf maar eens van het koren te scheiden. Daarvoor heb je dus zo'n verzekering!En zelfs jij dus ook niet helemaal correct. Recht zit nou eenmaal lastiger in elkaar dan je denkt toch. Maar dat is ook omdat het hele verhaal niet in de OP staat maar iets later naar voren komt.
fietsen varen vrouwelijk doen
quote:zeefietser1 schreef op 28 juni 2016 @ 20:00:

[...]



En zelfs jij dus ook niet helemaal correct. Recht zit nou eenmaal lastiger in elkaar dan je denkt toch. Maar dat is ook omdat het hele verhaal niet in de OP staat maar iets later naar voren komt.Ik heb in mijn volgende post al een toelichting gegeven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook wel eens aan de hand gehad met een ander product.

Hetzelfde artikel was niet meer leverbaar en ik mocht een ander artikel uitkiezen wat ik niet wilde.

Ze bleven weigeren, totdat ik met printjes van het wetsartikel (even googlen) zwaaide, toen was het ineens geen probleem
Alle reacties Link kopieren
De tijd die je nu al kwijt bent in uren aan de correspondentie en forum is al meer dan de daadwerkelijke waarde van die badstoel. Ik zou gewoon die producten uitkiezen, aangezien je kindje er al bijna niet meer inpast. Klaar is kees. Ik zou het ook praktisch benaderen ipv totale principekwestie.
quote:prinses30 schreef op 30 juni 2016 @ 00:00:

Ik heb dit ook wel eens aan de hand gehad met een ander product.

Hetzelfde artikel was niet meer leverbaar en ik mocht een ander artikel uitkiezen wat ik niet wilde.

Ze bleven weigeren, totdat ik met printjes van het wetsartikel (even googlen) zwaaide, toen was het ineens geen probleem Hetzelfde artikel is in het geval van TO dus nog wel leverbaar bij de verkoper, maar TO die eigenlijk niet meer omdat haar kind er ondertussen te oud voor is. Dat is dus totaal een andere situatie.
Alle reacties Link kopieren
Recentelijk met een ander product van vtech teruggegaan naar Intertoys. Het product werd direct omgeruild voor een nieuwe. Prima geregeld bij Intertoys.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 30 juni 2016 @ 23:42:

[...]





Hetzelfde artikel is in het geval van TO dus nog wel leverbaar bij de verkoper, maar TO die eigenlijk niet meer omdat haar kind er ondertussen te oud voor is. Dat is dus totaal een andere situatie.Sorry ik had alleen de eerste 2 bladzijden gelezen en dat deel dus gemist.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven