wat niemand je vertelt over zwanger zijn

13-02-2016 17:17 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het leek mij leuk hier de rare, onverwachte kanten van zwanger zijn met elkaar te delen. Zoiets als het topic "Bevallen, de taboes!", hopelijk met dezelfde hilarische inslag



Ze hebben ze inderdaad bij de Livera. Volgens de verkoopster hebben ze ze ook bij de Groene kruis winkel.
Alle reacties Link kopieren
Voedingsbh van Noppies zit mij erg goed. Weet even niet meer wat voor maat. Ik denk iets van F? Volgens mij ook niet schrikbarend duur...

Succes met je zoektocht.
Alle reacties Link kopieren
Dat groepsgenoten je vreemd aankijken, maar ook veel respect voor je hebben wanneer je met 40.1 week zwanger gewoon komt opdagen en zo actief mogelijk meedoet met de zwangerschapssportgroep (compleet met conditie- en aangepaste krachttraining).
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Qua beha's propte ik mijn F cup gewoon in een D cup voedingsbeha van de Hema. Loop er nu ook de hele tijd in al geef ik flesvoeding, vind ze erg comfortabel zitten voor gewoon in huis.



Hier is echt te merken dat ik niet meer zwanger ben! Ik hoef niet meer de hele tijd te plassen maar ik vergeet het de hele tijd dus uiteindelijk pies ik nog steeds in mijn broek haha. Voel de aandrang steeds maar heel even en dan vergeet ik weer om naar de wc te gaan en dan is de aandrang weg en dat gaat fout.



Ik kan weer gewoon normaal lopen, alleen als ik lang stil heb gelegen loop ik een paar minuutjes moeilijk maar daarna weer gewoon normaal.



Overgeven heb ik helemaal niet meer gedaan sinds ik ben bevallen, ook maagzuur is verdwenen als sneeuw voor de zon! En kan eindelijk weer eens sap drinken zonder ellendig te worden!



En vannacht werd ik wakker en toen lag ik op mijn buik te slapen! Heerlijk gewoon om dat weer te kunnen!!!



Enige nadeel is nu dat ik 5 hechtingen heb die echt pijn doen, rot gevoel geeft dat zeg. Terwijl bij de eerste had ik rond de 100 hechtingen, in en uitwendig en m'n hele bil was gehecht en daar heb ik helemaal geen last van gehad.
100 hechtingen???
quote:Rubber_Ducky schreef op 30 juni 2016 @ 22:27:

100 hechtingen??? Bij 68 zijn ze opgehouden met tellen. Maar als je nagaat dat het hechten 1,5 uur heeft geduurd en door een plastisch chirurg is gedaan dan kan je wel raden dat het echt flink geknipt en gescheurd was haha.
quote:Chiao schreef op 30 juni 2016 @ 21:53:

Dat groepsgenoten je vreemd aankijken, maar ook veel respect voor je hebben wanneer je met 40.1 week zwanger gewoon komt opdagen en zo actief mogelijk meedoet met de zwangerschapssportgroep (compleet met conditie- en aangepaste krachttraining).Bij mijn Mom in Balance groepje is dat niet verwonderlijk hoor: eigenlijk gaat iedereen zo'n beetje door tot de bevalling (dus ook mensen die met 41+ nog komen). Maar kan me voorstellen dat andere mensen zich daar over verwonderen. Bij mij zijn andere mensen ook altijd verbaasd dat ik nog sport (morgen 39wkn), maar als je het simpelweg bijhoudt kun je prima blijven trainen. Hoewel ik het hardlopen nu wel mis - dat lukt me sinds 32 wkn niet meer.
quote:Lovely1987 schreef op 30 juni 2016 @ 22:39:

[...]



Bij 68 zijn ze opgehouden met tellen. Maar als je nagaat dat het hechten 1,5 uur heeft geduurd en door een plastisch chirurg is gedaan dan kan je wel raden dat het echt flink geknipt en gescheurd was haha.Oh my Lovely... Ik snap wel dat jij bang was voor deze bevalling!
Alle reacties Link kopieren
Over die voedingsbeha's: in de winkel waar ik m'n Anita's heb laten kopen (man drie keer op en neer in de kraamweek) zeiden ze dat een beugel niet goed is in een voedingsbeha. Iets met afknellen.

Omdat ik zo achterlijk makkelijk zweette had ik er geloof ik vier. Zijn vaak gewassen en intensief gebruikt. Ik vond ze fantastisch.
Ik sluit me daar bij aan. Mijn anita's waren een half jaar het fijnste kledingstuk dat ik had! De kraamverzorgster heeft me nog proberen over tw halen om een goedkoper merk te proberen (ze zijn dan ook echt wel behoorlijk prijzig) maar ik ben blij dat ik ze lekker heb gehouden!
Alle reacties Link kopieren
Qua bh, ik heb ook de noppies voedingsbh (als meegroeibh) . Die voorgevormde met beugel. Als er een flexibele plastic beugel in zit (zoals bij noppies) is dat niet erg, die beweegt immers mee. Hier zit ook niet zo'n rand in op tepelhoogte, wat veel andere bh's wel hebben. Doe bij mij erg pijn nl. En ik heb een flinke maat, 85F. Toen ik 'm kocht zat ie nog een beetje ruim in de cup, maar nu, 10 weken later, zit ie bijna aan. Ik heb vooral brede borsten en de beugel moet echt naast je borst zitten (en niet er in..)

En een tip: als je de bandjes strakker zet, heb je iets minder cupruimte , als ze groeien en je zet ze losser, geeft het iets meer ruimte.



Die van noppies zijn 30 euro, en ik inderdaad zelf dat ze mooi zitten, omdat ze voorgevormd zijn.

Heb zelfs van een verkoopster gehoord dat die beugelangst onterecht is en dat ze er van terugkomen. Ook omdat je borsten blijkbaar beter in model blijven, ook voor ba de zwangerschap.
Bij mij begonnen ze ook over die beugel. Ik heb een paar zonder aangehad en ze zaten verschrikkelijk. Ik ga gewoon niet een half jaar voor paal lopen. Ik wil er ook nog wel een beetje leuk bijlopen.



Ik heb altijd al grote borsten gehad en met de zwangerschap zijn ze behoorlijk gegroeid: ik kon er wel om janken. Ik probeer me altijd zo goed mogelijk af te kleden, zodat het niet zo opvalt en dat lukte nu niet meer. Ik heb er een lichtelijk trauma van, al voor de zwangerschap. Vandaar dat ik ook zo dooremmer over een goedpassende bh.
Wat ze niet zeggen...



Dat je aan het einde van de zwangerschap weer meer gaat dromen. Vannacht was het raak. Ik droomde over te verliezen van de slijmprop. Ik zal niet in detail treden, maar het was heel ranzig. De werkelijkheid kan alleen nog maar meevallen...



Dat je jeuk krijgt van striae...echt gekmakende jeuk.
Check, dubbelcheck Tinkeltje. Hier vannacht ook zo idioot liggen dromen. Laatst ook gedroomd dat ik toch een zoon had gekregen, terwijl ze zeggen dat het een meisje is. Ik werd heel verdrietig om me vervolgens heel schuldig naar de kleine te voelen. Werd gewoon van slag wakker. Pfff.

En die jeuk! Ik smeer maar weer m'n buik in, maar dat helpt niet zo.



En niemand vertelt je dat je strontchagrijnig kan worden van al die harde buiken. Ik kan in bed m'n grote teen niet bewegen of er zit een basketbal in m'n buik. Ook overdag is het iedere beweging raak. Word er gek van!
Ik heb nu ook een bh van Noppies (die 75G dus), maar in die winkel was dat de grootste cupmaat. Kan nog proberen om bijvoorbeeld naar 80G te gaan, maar eigenlijk zit die 75 al snel te los.

Tegelijkertijd vind ik het nog steeds het lekkerst om zonder bh te lopen dus dat doe ik thuis dan ook gewoon.
Wat men niet zegt is dat het soms helemaal niet zo pittig hoeft te zijn allemaal. En dat je het best je eigen gevoel kan volgen ipv alle adviezen. Ik volgde een week het advies van een speciale fysio voor zwangere vrouwen en had zo n bekkenpijn. Daar vanaf gestapt en weer pijnvrij. Jij kent je lichaam t beste.
Alle reacties Link kopieren
Owh ik meld me hier ook even over de zoektocht naar een meegroei/voedingsbh wat een drama! En zonder bh? Nee daar zijn ze echt te zwaar voor, dan heb ik zeker weten binnen de kortste keren last van mijn nek. En wat tinkeltje zegt, ik hou van mijn goede bh die me nog een beetje figuur geeft. Wat ik tot nu toe heb gezien is dit met een voedingsbh echt niet mogelijk.

Voor degene die al wat verder in de zwangerschap zijn en ook grote borsten voor de zwangerschap, zijn ze bij jullie nog veel gegroeid?

Ik kan nu met 20 weken nog wel mijn eigen bh's aan. Ze zitten misschien iets minder lekker, maar geloof niet dat ze echt veel gegroeid zijn kwa grootte. Wel kwa gewicht!

Het liefst zou ik idd gewoon in een winkel verschillende modellen passen, maar bij prenatal niks kunnen vinden. En de lingerie speciaal zaken waar ik ben geweest hebben ook niks. Ook hunkemuller geprobeerd, maar dan kun je dus idd net zo goed niks aantrekken.

Iemand een tip om dan maar via internet te proberen?
Ik heb twee keer nieuwe bh's moeten kopen tijdens de zwangerschap. Ik weet het niet meer exact, maar ik geloof rond 16 weken en rond 25 weken ongeveer. Daarna zijn ze niet meer heel erg gegroeid, de vorm is vooral ook anders geworden. Ik heb het idee dat ze nu weer wat kleiner zijn geworden. Bij een van mijn bh's stond na een uurtje de beugel echt in mijn borst, dat heb ik nu niet meer. Maar ik denk dat het voor iedereen toch anders is.

Ik heb van Prima Donna een aantal gekocht, eentje in de aanbieding. Bij de hunkemoller vond ik ook een die redelijk zat. Ik was bang dat ik iedere maand nieuwe moest kopen, dus ben toen toch overgestapt op goedkopere. Daarna heb ik niet weer nieuwe hoeven kopen. Via internet koop ik nooit bh's, dus daar heb ik geen ervaring mee.



Volgens mij had ik beter een apart topic kunnen openen hier over.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gelukkig niet zulke hele grote borsten, dus geen last dat ik het niet kan vinden. Ik draag nu het meest mijn sport bh. Die knelt niet zo.



Ik heb trouwens helemaal nog geen gekke dromen gehad in mijn zwangerschap, ben benieuwd of dat nog komt (nu 34w)

Maar goed, ik slaap ook zittend vanwege het maagzuur dus misschien krijg je alleen gekke dromen als je horizontaal ligt
Alle reacties Link kopieren
Wat niemand je vertelt over zwanger zijn: dat het vinden van een voedingsbeha 2 pagina's van een topic in beslag kan nemen



Sorry dames, ik kan er (nog) niet over mee praten!



Hier ook nog geen enge dromen, wel "echter" en ik onthoud ze beter maar niet de bizarre dromen waar je veel over leest.
Alle reacties Link kopieren
Wat niemand je vertelt over zwanger zijn:



- dat je als je voorover/rechtop zit je met je ribben letterlijk op je kindje leunt, niet echt prettig. Achterover zitten geblazen dus, alleen een beetje onhandig als je achter je computer werkt.
Alle reacties Link kopieren
Dat je schoonmoeder from hell opeens naar boven lijkt gevlogen als een engeltje en je een krat vol cadeautjes geeft met zo'n lading kleertjes die allemaal echt te lief en te leuk zijn dat je zelf bijna niks meer hoeft aan te schaffen met al die cadeautjes die ik van iedereen al heb gekregen.



Zo'n baby lijkt toch het goede in mensen naar boven te brengen.
Alle reacties Link kopieren
Dat je ineens 3 dagen achter elkaar migraine kan hebben en je je heel hard begint af te vragen of dat geen voorteken is.





En dat ze me erg graag zien in het ziekenhuis. Als ik bel met een vraag dan mag ik meteen even langs komen. Hihi.
Alle reacties Link kopieren
Dat je met 28 weken zwangerschap denkt toch ff op mijn buik liggen in je halve slaap en je dan rot schrikt omdat je denkt op zijn hoofd te zijn gaan liggen.

En dat je bij ieder klein ding al harde buiken kan krijgen bij 28 weken en dat dat echt heel irritant is.

Ohja en dat je echt kunt aftellen naar je verlof hihi
Alle reacties Link kopieren
quote:mjdlh schreef op 01 juli 2016 @ 10:06:

Wat niemand je vertelt over zwanger zijn: dat het vinden van een voedingsbeha 2 pagina's van een topic in beslag kan nemen



Sorry dames, ik kan er (nog) niet over mee praten!



Hier ook nog geen enge dromen, wel "echter" en ik onthoud ze beter maar niet de bizarre dromen waar je veel over leest.Ik heb vorige week eentje voor 12,50 ofzo bij de prenatal gehaald. Ik kan het binnen één zin
Hallo?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven