Gezondheid alle pijlers

4 uurtjes slapen per nacht

30-06-2016 23:47 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap nu al tijden maar 4 uur per nacht. Overdag voel ik me erg moe en slaperig en drink veel koffie en energy drank. Iemand tips om me toch fit en wakker te voelen, meer slapen is helaas geen optie voorlopig. En is dit slecht kan ik een hartaanval of iets engs krijgen
I'm Doing Me
Alle reacties Link kopieren
quote:SilverShadow schreef op 30 juni 2016 @ 23:49:

Misschien minder morning after pillen slikken in de maand.Nou inderdaad, dat zal je lijf ook geen goed doen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Energydrinks, koffie, MAP en niet thuis zijn maar ook niet op jezelf wonen...



Waarvan betaal je al die troep eigenlijk?? En nou ga je ons vast vertellen dat je op jezelf wonen niet kunt betalen, maar als je het geld van al die zooi bij elkaar rekent gok ik erop dat je dat best kunt, mits je die troep eruit gooit.



Je ouders zijn overigens verantwoordelijk voor onderdak en voedsel totdat je 21 bent. Dus als je thuis niet kunt zijn mogen ze je helpen met opstarten elders. Zelf zou ik Ray vertellen dat ie wel wat verantwoordelijkheid mag nemen. Neuken voor niks en jou voor de gevolgen laten opdraaien. Of niet meer neuken, heb je ook geen MAP meer nodig.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Waarom mag je niet thuis zijn? Of wil je niet thuis zijn omdat je ouders je proberen te behoeden voor al die foute keuzes die je maakt en jij dat allemaal maar dom gezeik vindt?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 01 juli 2016 @ 08:37:

Waarom mag je niet thuis zijn? Of wil je niet thuis zijn omdat je ouders je proberen te behoeden voor al die foute keuzes die je maakt en jij dat allemaal maar dom gezeik vindt?Mijn moeder is zelf een alcoholiste dus zo goed is zij ook niet bezig. Ik wil niet thuiskomen en dan een dronken moeder aantreffen die gaat huilen, schreeuwen en schelden, ik heb genoeg aan mezelf nu en ik ben ook bezig met uit huis gaan. Maar zal geen topics meer openen hier want aan de reacties heb ik echt niks!
I'm Doing Me
quote:lovesray schreef op 02 juli 2016 @ 11:13:

[...]





Mijn moeder is zelf een alcoholiste dus zo goed is zij ook niet bezig. Ik wil niet thuiskomen en dan een dronken moeder aantreffen die gaat huilen, schreeuwen en schelden, ik heb genoeg aan mezelf nu en ik ben ook bezig met uit huis gaan. Maar zal geen topics meer openen hier want aan de reacties heb ik echt niks!



Waarom reageer je zo? Iedereen probeert je hier (soms niet altijd op een hele "zachte handschoentjes manier") te helpen en je te behoeden voor nog meer fouten. Want je maakt op dit moment een behoorlijke puinhoop van je leven. Dat jouw moeder alcoholiste is, is zwaar kut, ik weet waar je doorheen gaat. Maar NIEMAND kan dat weten tenzij jij het vertelt.



Richt je nou eens op jezelf in plaats van iedereen om je heen die jouw leven verpest (het forum, je moeder, die lapzwans die je vriend noemt).

Je verschuilt je achter "de grote boze wereld" terwijl je zelf keuzes maakt die je leven overhoop gooien. Gooi die vent de deur uit, stop met het hebben van onveilige seks, blijf je therapie volgen en zoek iemand die je eventueel kan helpen met uit huis gaan en beslissingen nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lovesray schreef op 02 juli 2016 @ 11:13:

[...]





Mijn moeder is zelf een alcoholiste dus zo goed is zij ook niet bezig. Ik wil niet thuiskomen en dan een dronken moeder aantreffen die gaat huilen, schreeuwen en schelden, ik heb genoeg aan mezelf nu en ik ben ook bezig met uit huis gaan. Maar zal geen topics meer openen hier want aan de reacties heb ik echt niks!



Dat is flauwekul. Ik zie best wat reacties waar je wel wat aan kunt hebben. Ook een reactie die jou niet aanstaat is zinvol, al is het maar omdat je voor jezelf kunt bepalen waarom dat is.



Jij wilt Ray en Ray wil jou niet, alleen om te neuken. Dat jij dat goed vindt is jouw zaak. Dat wij jou voor gek verklaren mag jij niet leuk vinden, ook dat is jouw zaak.

Dat je moeder zuipt is háár zaak. Dat jij daarom niet thuis wilt slapen is weer jouw zaak. Het is jouw leven tenslotte.



Maar als jij een topic zou openen met; ik heb 800 euro per maand te besteden en ik wil op mezelf, hoe kan ik dat aanpakken? Reken maar dat je een hoop zinnige reacties krijgt. En ook een paar die je vertellen dat je gek bent omdat je met 800 euro per maand niet kunt leven. Sommige mensen hebben 8000 per maand en kunnen zich niet voorstellen dat je met minder ook een goed leven kunt hebben. Het is jouw eigen taak om datgene uit de reacties te halen waar je wel wat mee kunt. Al is het alleen maar het feit dat iedereen tegen je acties is, dan weet je ook hoe de meeste mensen in je eigen omgeving zullen reageren.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:lovesray schreef op 02 juli 2016 @ 11:13:

[...]

Mijn moeder is zelf een alcoholiste dus zo goed is zij ook niet bezig. Ik wil niet thuiskomen en dan een dronken moeder aantreffen die gaat huilen, schreeuwen en schelden, ik heb genoeg aan mezelf nu en ik ben ook bezig met uit huis gaan. Maar zal geen topics meer openen hier want aan de reacties heb ik echt niks!



Correctie: je wílt er grotendeels niks mee doen.

Honderden reacties zijn er in je topics gegeven, de een wat harder, de andere zacht, de een nuttig, de ander nutteloos.



Maar wat heb he daadwerkelijk in de tussentijd gedaan?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:lovesray schreef op 02 juli 2016 @ 11:13:

[...]





Mijn moeder is zelf een alcoholiste dus zo goed is zij ook niet bezig. Ik wil niet thuiskomen en dan een dronken moeder aantreffen die gaat huilen, schreeuwen en schelden, ik heb genoeg aan mezelf nu en ik ben ook bezig met uit huis gaan. Maar zal geen topics meer openen hier want aan de reacties heb ik echt niks!En je hebt nooit bedacht om dan bijvoorbeeld de politie te bellen? Wonen er nog meer mensen?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Geen koffie en energy meer drinken, maar thee en water.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me niet (te) druk maken, dat heeft alleen maar een averechts effect. Er zijn mensen met maanden, jaren slaapproblemen/slapeloosheid. Ik zou er wel voor zorgen dat je minimaal acht uur rust. Dus wel in bed ligt. Ook als het slapen niet lukt, rust je nog wel uit. En uiteindelijk kan je wat innemen tegen slecht slapen. Ik neem tenminste aan dat dat het is. Dan kun je naar de huisarts gaan. Maar maar vier uur slapen per nacht en dan weer opstaan, lijkt me niet echt gezond nee...
Je bent nog jong en een hoop stress in je lijf. Maak je nu niet druk om bijzaken maar richt je op het belangrijkste zodat je je leven op orde kunt krijgen. Dus eerst maar eens op jezelf gaan wonen en hulp inschakelen waar nodig.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt jezelf in een cirkel gewerkt:

Je hebt stress en daardoor kan je niet slapen, daardoor ben je moe en gebruik je koffie en energydrankjes om wakker te blijven, daarvan krijg je weer hartkloppingen en meer stress, daardoor (en door de cafeïne) kun je we niet slapen en dan is de cirkel rond.



Je kunt kijken waar in die cirkel je vindt dat je wél iets kunt doen. Het makkelijkst is stoppen met de koffie en de energydrankjes. Dan zakt je stress-gevoel, je hartkloppingen en is de kans groter dat je ook weer beter gaat slapen. Is dat wat?
Alle reacties Link kopieren
En van lang slecht slapen kun je heel verward gaan denken. Het is niet voor niks dat moeders zwangerschapsverlof hebben. Om ook bij de slapen. (En natuurlijk andere redenen, maar die zijn niet op jouw van toepassing).
Alle reacties Link kopieren
Oke jullie hebben gelijk er staan wel nuttige adviezen tussen had niet zo moeten reageren. Ga uitzoeken hoe ik op mezelf kan wonen en daar aan werken. Lijkt me beste als ik een normale omgeving heb kan ik rest van dingen aan gaan pakken.
I'm Doing Me
En wat Vanessa schrijft inderdaad. (Ook) voor dit kun je naar de huisarts mocht het te lang aanhouden.

Maar reken maar, als jij zorgt voor een eigen plek en gaat concentreren op al het andere om je eigen leven beter te maken, je de nachtrust ook weer terug zult krijgen. Daar is een hoop voor nodig, inclusief het écht willen doorzetten allemaal en het jezelf gunnen.



Succes meid.
Alle reacties Link kopieren
quote:lovesray schreef op 30 juni 2016 @ 23:50:

De reden waarom kan ik niet echt zeggen uit angst voor negatieve reacties daarover. Maar veel mensen met kinderen hebben toch ook weinig slaap? Dus je lichaam kan het toch wel handelen of niet? Ben bang voor een hartaanval ook omdat ik mijn hart vaak heel snel hoor kloppen en ik andere vage klachten heb.minder cafeïne drinken.
quote:lovesray schreef op 02 juli 2016 @ 12:15:

Ga uitzoeken hoe ik op mezelf kan wonen en daar aan werken. Lijkt me beste als ik een normale omgeving heb kan ik rest van dingen aan gaan pakken.Precies dit. Je weet het prima, gelukkig. Nu nog doen. Dat kan een lange weg zijn, maar dat hoeft niet 'erg' te zijn. Elk stapje vooruit is er een.
Alle reacties Link kopieren
Of je veel of weinig slaap nodig hebt zal ook van persoon tot persoon afhangen hé...

Ik slaap al jaren een gemiddelde van 4 tot 5 uur per nacht, en als ik in het weekend eens wil/kan uitslapen is dat maximum 6uur per nacht. Ik heb dat zo "opgebouwd" vanuit mijn tienerjaren, toen ik nog in het nachtleven werkte en ook nog overdag werkte.

Neem daarbij nog 2 kinderen van 1 en 5 jaar, waarvan de oudste (en niet de jongste dus) tot voor kort ELKE nacht wakker werd rond 03u, en je komt maar aan een paar (4-tal) uren slaap per nacht.

Ik neem geen energiedranken, en drink overdag enkel zwarte koffie (zonder suiker/zoetstof) of water. Tot op heden geen enkel gezondheidsprobleem hierdoor gehad, enkel dat ik mijn gewicht moeilijker onder controle kon houden, aangezien je vanalles zit te eten voordat je rond 1u30 ofzo gaat slapen, maar het is nu toch al een jaar of 3 dat ik van 110 naar 80 kg ben gegaan...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven