Vakantie naar Turkije, ik durf niet

30-06-2016 23:28 223 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan binnenkort een weekje naar Turkije, maar ik durf niet. Net die aanslagen op het vliegveld in Istanbul en daarvoor meerdere keren in Ankara. We hebben al betaald, zonder een annuleringsverzekering. Volgens mijn man is het niet-gaan geen optie omdat we al hebben betaald. Ja jammer van het geld, maar mijn veiligheid, en vooral dat van mijn kinderen, is toch veel belangrijker. Hij kan me toch niet dwingen? Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbz schreef op 01 juli 2016 @ 00:16:

[...]





Ja, dat was inmiddels ruimschoots duidelijk Nou, ik werd zowat voor gek verklaard door jou... en moest me zowat verdedigen voor het waarom. Blij dat t duidelijk voor je is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 01 juli 2016 @ 00:14:

Nee hij verheugt zich zo op deze vakantie juist met zijn gezin, omdat we al twee jaar niet zijn geweest. Ik moet wel gewoon gaan denk ik. Zonde van het geld om niet te gaan plus ik kan mijn man het niet aan doen om zijn vakantie te verzieken. Hij leeft er zo naar toe. Ik was eigenlijk meer benieuwd naar mensen die ook een vakantie hebben geboekt naar Turkije en met dezelfde angsten zitten.Ja wij dus en ook dezelfde bedenkingen van mijn kant en een nonchalante partner :o
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
quote:Zuigstengel schreef op 01 juli 2016 @ 00:06:

Weet je, lees wat je wilt lezen. Ik zeg alleen dat geen annuleringsverzekering hebben sowieso dom is. Ik zeg NIET dat een annuleringsverzekering dit soort calamiteiten vergoed.



Nee, je geeft aan dat dat voor jouw vakanties geldt (die schijnbaar in een andere prijsklasse zitten). Ik ga over een aantal weken naar Noord-Duitsland/Denemarken, een annuleringsverzekering kost me bijna meer dan een reis terug. Dus waarom?

Altijd een annuleringsverzekering afsluiten, zonder naar de situatie te kijken is pas dom. Maar goed, dat is dan mijn mening.



Verder voor TO: Als je je er niet op je gemak voelt, dan zou ik niet gaan. Dan is je vakantie sowieso verpest, omdat je zelf niet ontspannen aan het strand kan gaan liggen. Dus tsja, want heb je aan een vakantie als je je er niet kan ontspannen? Is dat het je waard?
Alle reacties Link kopieren
Wij hopen vanaf volgend jaar met de auto op vakantie te gaan. Zitten ook weer risico's aan vast, maar in ieder geval minder beangstigend dan een bomaanslag. Ben helemaal niet bang aangelegd maar die ik merk dat ik drukke stations, vliegvelden etc zoveel mogelijk wil ontwijken de laatste maanden.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivapimpelmees schreef op 01 juli 2016 @ 00:14:

[...]





En dan? Je voldoet niet aan de voorwaarden om te mogen annuleren.



Hoewel ik geen annuleringsverzekering hebben ook ontzettend dom vind, zou TO er nu niks aan hebben.



Sorry ik verwoorde het in die post een beetje krom.

Persoonlijk vind ik een annuleringsverzekering handig omdat er altijd iets onverwachts kan gebeuren. Maar hiervoor is hij inderdaad niet bedoelt. Ik vroeg me alleen af waarom TO überhaupt die vakantie geboekt heeft aangezien het al tijden onrustig is in Turkije.



Ik snap de angst overigens wel, maar ik had sowieso niet geboekt. Ja, er kan overal van alles gebeuren maar het opzoeken zou ik niet doen.
quote:Pinarcik schreef op 01 juli 2016 @ 00:14:

Nee hij verheugt zich zo op deze vakantie juist met zijn gezin, omdat we al twee jaar niet zijn geweest. Ik moet wel gewoon gaan denk ik. Zonde van het geld om niet te gaan plus ik kan mijn man het niet aan doen om zijn vakantie te verzieken. Hij leeft er zo naar toe. Ik was eigenlijk meer benieuwd naar mensen die ook een vakantie hebben geboekt naar Turkije en met dezelfde angsten zitten.



Maar moet die familie-vakantie persé in Turkije?

Je kan toch net zo goed naar pakweg een Grieks eiland, Italië, Kroatië, ...?



Als dat goedkoop om te boeken is, heeft tenminste niet alleen je man iets aan zijn vakantie.
Alle reacties Link kopieren
quote:nini28 schreef op 01 juli 2016 @ 00:22:

[...]





Ja wij dus en ook dezelfde bedenkingen van mijn kant en een nonchalante partner :oIdd erg nonchalant en bij ons komt er nog bij dat we zelf Turks van afkomst zijn. Mijn man heeft zoiets van "we gaan ons vaderland niet in de steek laten door een stelletje terroristen" en daar heeft hij ook gelijk in.
Turkije is een groot land. De kans dat er wat gebeurt lijkt me klein.
Alle reacties Link kopieren
quote:Faranya schreef op 01 juli 2016 @ 00:22:

[...]





Ik ga over een aantal weken naar Noord-Duitsland/Denemarken, een annuleringsverzekering kost me bijna meer dan een reis terug. Dus waarom?

Bij het afbreken van de reis krijg je dankzij de annuleringsverzekering de niet genoten vakantiedagen vergoed. Tegen een geringe premietoeslag is het zelfs mogelijk om de gehele reissom terug te krijgen, wanneer je een reis vroegtijdig moet afbreken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 01 juli 2016 @ 00:24:

[...]





Idd erg nonchalant en bij ons komt er nog bij dat we zelf Turks van afkomst zijn. Mijn man heeft zoiets van "we gaan ons vaderland niet in de steek laten door een stelletje terroristen" en daar heeft hij ook gelijk in.



Maar denk je nou echt dat je in zo'n all-inclusive resort veel bijdraagt aan je vaderland? Dan kan je beter naar een stad/dorp gaan met locals en daar de lokale economie steunen. Verblijf daar dan in een Bed&Breakfast, ga naar de lokale supermarkt, ga naar de lokale restaurantjes en steun zo de lokale economie. Maar in zo'n badplaats zijn alleen maar toeristen, daar steun je de lokale bevolking natuurlijk niet mee. Hoogstens de grote namen achter die grote badplaatsen, en die zitten echt niet (meer) in Turkije.



Dus voor de lokale bevolking naar een all-inclusive badplaats gaan is natuurlijk een beetje krom.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 juli 2016 @ 00:28:

[...]





Bij het afbreken van de reis krijg je dankzij de annuleringsverzekering de niet genoten vakantiedagen vergoed. Tegen een geringe premietoeslag is het zelfs mogelijk om de gehele reissom terug te krijgen, wanneer je een reis vroegtijdig moet afbreken.Joh, wij zijn de gek in dit topic!
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 juli 2016 @ 00:28:

[...]





Bij het afbreken van de reis krijg je dankzij de annuleringsverzekering de niet genoten vakantiedagen vergoed. Tegen een geringe premietoeslag is het zelfs mogelijk om de gehele reissom terug te krijgen, wanneer je een reis vroegtijdig moet afbreken.Ik ga een week en verblijf in hostels, dus die niet genoten vakantiedagen zijn echt geen vetpot. Dat geldt ook voor een weekendje naar België (of voor de Belgen; Nederland), Engeland, Frankrijk of Berlijn. Als je een weekendje naar Londen gaat, is dan een annuleringsverzekering echt de moeite? Voor mij niet. Maar goed, voor een weekendje Londen zou ik een Ryanair vlucht van 10/20 euro nemen en een hostel van een tientje. Ga je met business class KLM en verblijf je in een vijf-sterren hotel? Dan lijkt me het een ander verhaal. Dus daarom lijkt me blind altijd een annuleringsverzekering afsluiten nog dommer dan geen annuleringsverzekering afsluiten.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef het op.

Succes, TO.
Alle reacties Link kopieren
quote:Faranya schreef op 01 juli 2016 @ 00:31:

[...]





Maar denk je nou echt dat je in zo'n all-inclusive resort veel bijdraagt aan je vaderland? Dan kan je beter naar een stad/dorp gaan met locals en daar de lokale economie steunen. Verblijf daar dan in een Bed&Breakfast, ga naar de lokale supermarkt, ga naar de lokale restaurantjes en steun zo de lokale economie. Maar in zo'n badplaats zijn alleen maar toeristen, daar steun je de lokale bevolking natuurlijk niet mee. Hoogstens de grote namen achter die grote badplaatsen, en die zitten echt niet (meer) in Turkije.



Dus voor de lokale bevolking naar een all-inclusive badplaats gaan is natuurlijk een beetje krom.Dat is weer een discussie van een geheel andere aard, waar ik nu even geen zin in heb sorry
Alle reacties Link kopieren
Ik ga maar gewoon behalve als er nog een aanslag volgt voor de vakantie. Dan hoef het echt niet meer voor mij. thanx iedereen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Faranya schreef op 01 juli 2016 @ 00:37:

[...]





Ik ga een week en verblijf in hostels, dus die niet genoten vakantiedagen zijn echt geen vetpot. Dat geldt ook voor een weekendje naar België (of voor de Belgen; Nederland), Engeland, Frankrijk of Berlijn. Als je een weekendje naar Londen gaat, is dan een annuleringsverzekering echt de moeite? Voor mij niet. Maar goed, voor een weekendje Londen zou ik een Ryanair vlucht van 10/20 euro nemen en een hostel van een tientje. Ga je met business class KLM en verblijf je in een vijf-sterren hotel? Dan lijkt me het een ander verhaal. Dus daarom lijkt me blind altijd een annuleringsverzekering afsluiten nog dommer dan geen annuleringsverzekering afsluiten.





Sluit je wel een reisverzekering af?



" Bij een kortlopende reisverzekering verzeker je je voor de duur van één vakantie, bijvoorbeeld voor 2 weken. Deze verzekering is in verhouding duurder dan een langlopende reisverzekering. Ga je vaker dan 1 keer op vakantie, is het vrijwel altijd goedkoper om een langlopende reisverzekering af te sluiten. Bij een dergelijke verzekering ben je het hele jaar door goed verzekerd. Ook voor je (onverwachte) weekendjes weg in Nederland. Je hebt al een Ditzo Doorlopende Reisverzekering vanaf € 2,61 per maand, dat is € 31,32 per jaar. Voor bagage geldt dan nog wel een eigen risico van € 75. "



Bij een langlopende reisverzekering is de optie annuleren er bij nemen niet zo duur.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Faranya schreef op 01 juli 2016 @ 00:31:

[...]





Maar denk je nou echt dat je in zo'n all-inclusive resort veel bijdraagt aan je vaderland? Dan kan je beter naar een stad/dorp gaan met locals en daar de lokale economie steunen. Verblijf daar dan in een Bed&Breakfast, ga naar de lokale supermarkt, ga naar de lokale restaurantjes en steun zo de lokale economie. Maar in zo'n badplaats zijn alleen maar toeristen, daar steun je de lokale bevolking natuurlijk niet mee. Hoogstens de grote namen achter die grote badplaatsen, en die zitten echt niet (meer) in Turkije.



Dus voor de lokale bevolking naar een all-inclusive badplaats gaan is natuurlijk een beetje krom.Klopt maar het kan dan ook niet de echte reden zijn. Maar ze zal er wel een reden voor hebben.
quote:Pinarcik schreef op 30 juni 2016 @ 23:37:

Erdogan is voor mij geen reden om niet te gaan, ben zelfs een fanatieke Erdoganfan .



Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen een week naar Istanboel - erg veel zin in :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 30 juni 2016 @ 23:40:

[...]





We gaan naar zo'n All-in-resort, maar het vliegveld he, krijg er de rillingen van om daar te moeten lopen en wachten.Ik zou dan weer eerder de rillingen krijgen van een All-in-resort....
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Ehhhhh Brussel Parijs? Kan overal gebeuren hoor
Alle reacties Link kopieren
Fanatieke erdoganfan.. WTF! Heb je ook een hekel aan joden? En vind je ook dat er media censuur moet zijn??



Bang voor aanslagen en dan aanhanger zijn van iemand als Erdogan, die voor een groot deel zelf verantwoordelijk is voor die aanslagen!

Misschien een idee om meteen in Turkije te blijven, bah!
quote:Dionne36 schreef op 01 juli 2016 @ 05:57:

Fanatieke erdoganfan.. WTF! Heb je ook een hekel aan joden? En vind je ook dat er media censuur moet zijn??



Bang voor aanslagen en dan aanhanger zijn van iemand als Erdogan, die voor een groot deel zelf verantwoordelijk is voor die aanslagen!

Misschien een idee om meteen in Turkije te blijven, bah!+1
Ik schrik ook behoorlijk van die fanatieke Erdogan uitspraak.
quote:Dubbz schreef op 30 juni 2016 @ 23:54:

Reisverzekering qua mediache kosten zit grotendeels in je ziektekostenverzekering.Niet grotendeels. Een deel. Je krijgt vergoed dat wat je voor dezelfde ingreep in NL krijgt. De rest moet je zelf bijleggen. En ziekenhuizen in het buitenland rekenen vaak de hoofdprijs. Ook zitten repatrieringskosten (soms met zorg aan boord) niet inbegrepen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven