Mode & Beauty alle pijlers

Oorgaatjes

29-06-2016 21:25 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil heel graag in allebei mijn oren tweede gaatjes laten schieten.

Nu is mijn vraag; Hoe lang duurt het voor dit geneest?



In de eerste week van augustus ga ik namelijk 2 weken naar Tenerife. En vroeg me af of het misschien verstandiger is om ze dan na deze vakantie te laten schieten vanwege eventuele infecties.
Alle reacties Link kopieren
quote:Loontjee schreef op 30 juni 2016 @ 22:23:

[...]





Groot gelijk! Ik heb een van m'n oren helemaal vol; en het hoort lekker bij mij en ik ben ook niet deftig (gelukkig)), dus dat scheelt hahaZul je zo ook niet worden. Ik vind helemaal dat iedereen het lekker zelf moet weten, maar mensen met oren met tig gaatjes erin, en in elk gaatje een oorbel of knopje of ander ornament, kom je toch echt eerder tegen in goedkopere volkswijken dan in een villabuurt. Daar heeft men gewoon één paar stijlvolle oorbellen aan en that's it, die hebben geen behoefte aan een oor vol Lucardi of andere cheapo-nep-juwelier.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 30 juni 2016 @ 22:30:

[...]





Zul je zo ook niet worden. Ik vind helemaal dat iedereen het lekker zelf moet weten, maar mensen met oren met tig gaatjes erin, en in elk gaatje een oorbel of knopje of ander ornament, kom je toch echt eerder tegen in goedkopere volkswijken dan in een villabuurt. Daar heeft men gewoon één paar stijlvolle oorbellen aan en that's it, die hebben geen behoefte aan een oor vol Lucardi of andere cheapo-nep-juwelier.



Gelukkig zit er nog een heleboel tussen een volkswijk en een villabuurt.



Overigens, ik heb een oor met 11 gaatjes en daar stop ik toch echt geen goedkope en/of lucardi zooi in . Dat gaat maar zweren en irriteren, liever draag ik er zilveren oorbelletjes met pareltjes in.
Alle reacties Link kopieren
quote:shala91 schreef op 30 juni 2016 @ 22:35:

[...]





Gelukkig zit er nog een heleboel tussen een volkswijk en een villabuurt.



Overigens, ik heb een oor met 11 gaatjes en daar stop ik toch echt geen goedkope en/of lucardi zooi in . Dat gaat maar zweren en irriteren, liever draag ik er zilveren oorbelletjes met pareltjes in.Dan nog is het niet chic. Al hang je je oren vol met platina en diamanten. Eén paar bij de gelegenheid passende en echte (d.w.z. van edelmetaal met echte stenen) is chic, een oor van onder tot boven vol met bling is gewoon ordinair.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik had er vroeger 5 aan de ene kant en 7 aan de andere kant,



4 zelf geprikt en de rest incl die in het kraakbeen zijn geschoten.



Geen gedoe met het schieten gehad en lag na een paar dagen weer in het zwembad. Wel in Nederland, weet niet hoe schoon ze daarbuiten zijn.



Ik heb er nu nog 5 open ipv de 12 in mijn oren, nog nooit een ontsteking of iets dergelijks gehad.
Ow die in mijn neus was ook gewoon geschoten. Pleures pijnlijk. Ook geen problemen. Maar die genas wel pas na een maand of wat. Met zoiets zou ik niet gaan zwemmen zo snel.



Wenkbrauw heb ik wel netjes laten piercen. Die was ook na 2 weken wel oke.
quote:pejeka schreef op 30 juni 2016 @ 23:08:

[...]





Dan nog is het niet chic. Al hang je je oren vol met platina en diamanten. Eén paar bij de gelegenheid passende en echte (d.w.z. van edelmetaal met echte stenen) is chic, een oor van onder tot boven vol met bling is gewoon ordinair.Nee ik had wel 14 gaten maar zonder bling. Dat is inderdaad heel lelijk. Brr.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 30 juni 2016 @ 23:08:

[...]





Dan nog is het niet chic. Al hang je je oren vol met platina en diamanten. Eén paar bij de gelegenheid passende en echte (d.w.z. van edelmetaal met echte stenen) is chic, een oor van onder tot boven vol met bling is gewoon ordinair.

Vind jij.



Het ging me erom dat meerdere gaatjes wel gevuld zullen zijn met goedkope, ordinare zooi. En dat is gewoon niet altijd zo, ik krijg jeuk van dat stellige, generaliserende 'ik breng mijn mening als een feit' gedoe. Mijn oorbellen (en de industrial, neuspiercing, etc.) zijn altijd 'echt'. En jij mag dat alsnog ordinair vinden. Maar het IS niet per sé zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:missmisery schreef op 29 juni 2016 @ 23:50:

[...]



Ik vind piercen minder pijnlijk en het geneest sneller naar mijn ervaring. Mijn gaatjes zijn met schieten allemaal gaan ontsteken en irriteren, met piercen heb ik dit nooit gehad.

Wat lijkt je eng aan het piercen? (gewoon nieuwsgierig, jouw oren jouw voorkeur )Naalden zijn niet mijn ding dus voor mijn kan het niet snel genoeg gaan. De pijn maakt me echt niks uit. Alleen het moment zelf
dubbel
quote:pejeka schreef op 30 juni 2016 @ 23:08:

[...]





Dan nog is het niet chic. Al hang je je oren vol met platina en diamanten. Eén paar bij de gelegenheid passende en echte (d.w.z. van edelmetaal met echte stenen) is chic, een oor van onder tot boven vol met bling is vind ik gewoon ordinair.



Dat kan, en dat mag je vinden



Maar waarom zou je chic willen zijn? Ik draag gewoon een spijkerbroek met een blouse of een jurk. Mijn piercing past daar prima bij. Ik moet niet denken aan een mantelpak ofzo.
En waar hebben we het over? Ik heb mijne uitgehad toen ze dat vroegen bij m'n studie (geneeskunde). Nu ga ik iets anders studeren en mag ik ze weer in maar je kan zo'n ding er toch gewoon uithalen als de situatie erom vraagt? Ik vind het nog steeds jammer dat artsen hun piercings en tatoeages moeten verbergen omdat men vooroordelen over intelligentie/bekwaamheid verwart met waarheid.. Maar je doet er niks aan. Regels zijn regels en als de baas zegt 'doe 'm uit', dan doe ik dat.



Maar ik zie de bekrompenheid over piercings als de tekortkoming van andere mensen, niet als mijn probleem. Een piercing kun je ook nog uitdoen, mocht het je carrière in de weg zitten. En dit zijn maar tweede gaatjes.
quote:FuchsiaRose schreef op 01 juli 2016 @ 01:43:

[...]



Naalden zijn niet mijn ding dus voor mijn kan het niet snel genoeg gaan. De pijn maakt me echt niks uit. Alleen het moment zelfVolgens mij gaat het even snel hoor. Maar als het met een naald gebeurt prikt de veel scherpere naald een mooi gaatje in je oorlel, waarna er een oorbelletje in gezet kan worden. Als je ze laat schieten maakt het veel bottere oorbelletje zelf het gaatje. It's a cleaner cut, met de naald. Als ik nu tweede gaatjes zou nemen (of eerste) zou ik ze laten piercen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 30 juni 2016 @ 22:30:

[...]





Zul je zo ook niet worden. Ik vind helemaal dat iedereen het lekker zelf moet weten, maar mensen met oren met tig gaatjes erin, en in elk gaatje een oorbel of knopje of ander ornament, kom je toch echt eerder tegen in goedkopere volkswijken dan in een villabuurt. Daar heeft men gewoon één paar stijlvolle oorbellen aan en that's it, die hebben geen behoefte aan een oor vol Lucardi of andere cheapo-nep-juwelier. x véél!!
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
quote:FuchsiaRose schreef op 29 juni 2016 @ 23:25:

En daarnaast durf ik het absoluut niet te laten piercen!



Piercen: iemand met veel ervaring maakt behendig een gaatje in je oor met een scherpe naald, precies daar waar je het wil hebben. Je voelt er amper iets van.



Gaatjes schieten: een juwelier schiet een botte oorbel door je oor. Pijnlijk, lomp en achterhaald.



Ben je bang voor naalden? Anders zou ik het echt laten piercen. Piercen gaat ook net zo snel als schieten.



Edit: beetje mosterd
Slik die kikker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven