Geld & Recht alle pijlers

Even zeuren...marktplaats-ergernissen!

21-07-2015 09:00 3014 berichten
En we gaan hier weer verder



Laatste reactie uit het vorige topic :



quote:sinnombre schreef op 21 juli 2015 @ 08:58:

Ik erger me aan verkopers die alleen foto's laten zien van van internet geplukte foto's van het product.

Ik wil zelf gemaakte eigen foto's. Als mensen dat niet laten zien, dan heb ik geen interesse meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 28 juni 2016 @ 19:28:

[...]



Tja, zou het ook irritant vinden als de aanbieder mensen in het wilde weg laat bieden terwijl hij een duidelijke prijs in z'n hoofd heeft.

Ik denk dan: zet het gewoon duidelijk in je advertentie dat je minstens 400 euro wilt!

Dan is het voor iedereen duidelijk en voorkomt irritaties.

Dit inderdaad. Overigens kan ik mij ook voorstellen dat de verkoper zich ook ergerde aan alle bieders.

Ik bood ik 350 omdat ik het belachelijk vond om 25% van de vraagprijs te bieden. In mijn ogen geeft de vraagprijs een indicatie en is het niet perse het minimum.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:neweve schreef op 28 juni 2016 @ 18:18:

Hier een kleine ergernis. Er staat een set online voor 400 euro (nieuw denk ik 600). Het hoogste bod wad gisteren 150 en is nu 100 omdat er bedingen zijn ingetrokken. Ik vind de set wel meer waard dan 150 dus bood ik 350 krijg ik als antwoord:

400 is de prijs.



Wat moet ik hiermee?

50 euro meer voelt wel als veel (al is het goedkoper dan nieuw) maar ik erger me ergens aan de 0 mogelijkheid tot onderhandelen/redelijkheid (ofzo).



Ik heb zoals eerder gemeld ook iets op Marktplaats staan. Ik krijg een hoop mensen die via de mail 100 of 50 euro onder de vraagprijs bieden.

Dat lukt op Marktplaats niet omdat ik bieden vanaf de vraagprijs heb gekozen.

Ik beantwoord alle emails en zeg dat het item voor de vraagprijs weg mag.

Ik snap best dat iemand wil onderhandelen, maar het is mijn goed recht om daar niet op in te gaan lijkt me?

De enige die ik er uiteindelijk mee heb is mezelf als het item eventueel niet verkocht wordt.. Tsja en dat is in mijn geval nou eenmaal geen onoverkomelijk probleem.

Het is aan een eventuele koper om te bepalen of hij/ zij het bod bijstelt of inderdaad verder kijkt.
Ik vind bieden vanaf de vraagprijs wel wat vreemd. Over een vraagprijs kun je onderhandelen (meestal naar beneden), daarom heet het een vraagprijs. Anders wordt het een bodemprijs, de prijs die je er minimaal voor wil hebben. Maar ik vind het dan weer niet zo slim om dat meteen te melden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Grootmoeder schreef op 29 juni 2016 @ 14:57:

[...]





Ik heb zoals eerder gemeld ook iets op Marktplaats staan. Ik krijg een hoop mensen die via de mail 100 of 50 euro onder de vraagprijs bieden.

Dat lukt op Marktplaats niet omdat ik bieden vanaf de vraagprijs heb gekozen.

Ik beantwoord alle emails en zeg dat het item voor de vraagprijs weg mag.

Ik snap best dat iemand wil onderhandelen, maar het is mijn goed recht om daar niet op in te gaan lijkt me?

De enige die ik er uiteindelijk mee heb is mezelf als het item eventueel niet verkocht wordt.. Tsja en dat is in mijn geval nou eenmaal geen onoverkomelijk probleem.

Het is aan een eventuele koper om te bepalen of hij/ zij het bod bijstelt of inderdaad verder kijkt.





Daarom bij de verkoop van dure dingen altijd wat boven je vraagprijs zitten as prijs die je neerzet. Mensen lijken altijd wat van de prijs af te willen hebben. Het is nooit gelijk goed.



Tenzij je mij treft als koper: ik onderhandel nauwelijks eigenlijk. Biedt gewoon vaak de vraagprijs, vooral als die al goed is.



En zo verkoop ik vanavond iets voor 2600 euro, waar ik 1500 euro voor betaald heb en anderen weer ongetwijfeld eerst onder de vraapgrijs zouden gaan bieden.
Alle reacties Link kopieren
Bijzondere koper gisteren, wilde een jurkje overnemen, zielig verhaal heeft kanker zit in de chemo, twee kinderen, weinig te besteden dus ik doe haar een heel goed aanbod.... Omdat ik het zielig vind ( ik ben goedgelovig) . Vanmorgen een berichtje van haar, bedankt, ik zie er toch vanaf ik ga morgen al op vakantie, last minute geboekt.... Wat snap ik hier aan nou niet... Tuurlijk kun je op vakantie als je ziek bent, maar ze had toch zo weinig te besteden? Rare mensen....
Tweedehands dekbedovertrek waar bij staat 'geen onzinbiedingen'.

Ik doe een bod wat kennelijk niet hoog genoeg is want het wordt weggehaald door de verkoper die mij ook nog het volgende stuurt:

'Zeer irritant'



Zet er dan een minimumprijs/bieden vanaf erbij!!!

Hoe moeilijk kan dat zijn? En voor iedereen duidelijk, scheelt vele irritaties.

Uiteraard heb ik hem dat ook gemaild maar vervolgens hoor je daar niks op terug...



Kan iemand mij vertellen wat de reden is om niet een bedrag of bieden vanaf in te stellen als je duidelijk een minimumbedrag in je hoofd hebt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 01 juli 2016 @ 10:24:



Kan iemand mij vertellen wat de reden is om niet een bedrag of bieden vanaf in te stellen als je duidelijk een minimumbedrag in je hoofd hebt?Ja, dan moeten ze dat erbij zetten vind ik. Die verkoper is gewoon irritant dat hij zo reageerde op jou bod. Van sommige artikelen/ merken weet ik ook niet altijd de waarde. Dan kan het voorkomen dat ik weleens te weinig bied.
Never give up hope.
Alle reacties Link kopieren
Nu heb ik een paar pumps gezien en gemaild met de vraag wat de hakhoogte is. De verkoper reageert gewoon niet.....

Vind ik ook vreemd, wil ze dan niet verkopen ofzo?
Never give up hope.
quote:Suziiiie schreef op 01 juli 2016 @ 13:57:

Nu heb ik een paar pumps gezien en gemaild met de vraag wat de hakhoogte is. De verkoper reageert gewoon niet.....

Vind ik ook vreemd, wil ze dan niet verkopen ofzo?Jahaha, hier hetzelfde, wacht al dagen op antwoord over een jurkje-vraag (waar overigens niemand anders interesse in heeft, dus het is niet zo dat de verkoper overspoeld wordt met reacties)
quote:Suziiiie schreef op 01 juli 2016 @ 10:41:

[...]

Ja, dan moeten ze dat erbij zetten vind ik. Die verkoper is gewoon irritant dat hij zo reageerde op jou bod. Van sommige artikelen/ merken weet ik ook niet altijd de waarde. Dan kan het voorkomen dat ik weleens te weinig bied.Veel verkopers willen vooral ook onrealistische bedragen voor huntweedehands spullen.
Alle reacties Link kopieren
En dan wacht ik nog op een antwoord van een andere verkoper, wat diegene wil voor schoenen incl. verzenden.

Dat zijn toch hele normale vragen? Ik voel me een beetje genegeerd
Never give up hope.
Alle reacties Link kopieren
@ Taralina, ja ik ga niet vaak onderhandelen op een item omdat ik de vraagprijs dan goed vind.

Sommige vragen zoveel voor dingen dat ik daar dan niet eens naar.



Van de week heb ik iets gekocht, 2 items bij dezelfde verkoper. Mooie prijs en alles is netjes afgehandeld, zo kan het dus ook ;)
Never give up hope.
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 01 juli 2016 @ 14:26:

[...]

Veel verkopers willen vooral ook onrealistische bedragen voor huntweedehands spullen.Vaak omdat het ooit zo duur is geweest.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 01 juli 2016 @ 10:24:





Kan iemand mij vertellen wat de reden is om niet een bedrag of bieden vanaf in te stellen als je duidelijk een minimumbedrag in je hoofd hebt?



Volgens mij omdat je alleen de optie ' bieden vanaf' kunt instellen als je 'vraag prijs' kiest. Bij' bieden' kun je die optie niet selecteren

Heel irritant
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alle reacties Link kopieren
quote:Eelke85 schreef op 12 juni 2016 @ 14:22:

[...]





Om heel eerlijk zijn was die 150 euro om nou eens te zien wat ze ervoor wilt. Ga dat ook zeker niet betalen. 75 euro vond ik ook al veel, maar wilde ze graag hebben en dacht ze daarmee meteen te hebben. Maar nu is mevrouw beledigd zegt ze door 'het lage bod' ! Oja en ze zegt dat ik een kenner ben en beter zou moeten weten. Als ik iets niet ben is het wel een kenner van (tweedehands) gordijnen.



En ze heeft ondertussen haar advertentie gewijzigd : alleen bieden via mp, niet meer mailen aub!!



Nahhh, die spoort echt niet. Je moet ook maar altijd iemand kunnen vinden die precies die maat gordijnen nodig heeft (zelfde geldt voor jalouzien). Ramen zijn zo verschillend, dat het meer mazzel dan wijsheid is dat iemand dezelfde maat heeft. Dus denk dat ze over een half jaar nog met dezelfde gordijnen zit. Dan bindt ze vanzelf wel in.
Alle reacties Link kopieren
quote:caviadier schreef op 24 juni 2016 @ 11:40:

Ik verstuur altijd via Postnl,zodat ik het track&trace heb.

Toch een bewijsje mocht het misgaan.



Je krijgt bij elke verzender een bewijs dat je het hebt ingeleverd en volgens mij ook bij elke verzender een code om te achterhalen waar het is. Dat is bij Kiala en DHL iig ook zo.



Wat ik soms wel eens irritant vind is als mensen weigeren om met andere verzenders te versturen. Ik snap dat je geen 10 km gaat fietsen of rijden voor een andere verzender. Maar "uit principe" dan is de kans groot dat ik afhaak.

Had laatst een truitje willen kopen voor 8 euro. Pastte niet door de brievenbus zei die mevrouw, dus of ik 6,95 verzendkosten wil overmaken erbij. Ik vroeg of ze niet via Kiala (a 3,95) wil versturen. Maar dat was haar teveel gedoe, want dan moest ze weer leren hoe dat werkte. Nou, voor 6,95 extra hoef ik het truitje niet meer hoor. Dus heb vriendelijk bedankt.

Ik vind PostNl gewoon te duur voor kleine bedragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 01 juli 2016 @ 10:24:

Tweedehands dekbedovertrek waar bij staat 'geen onzinbiedingen'.

Ik doe een bod wat kennelijk niet hoog genoeg is want het wordt weggehaald door de verkoper die mij ook nog het volgende stuurt:

'Zeer irritant'



Zet er dan een minimumprijs/bieden vanaf erbij!!!

Hoe moeilijk kan dat zijn? En voor iedereen duidelijk, scheelt vele irritaties.

Uiteraard heb ik hem dat ook gemaild maar vervolgens hoor je daar niks op terug...



Kan iemand mij vertellen wat de reden is om niet een bedrag of bieden vanaf in te stellen als je duidelijk een minimumbedrag in je hoofd hebt?



Ik doe dit ook niet altijd, omdat ik (nog) niet weet wat mensen iets waard vinden. Maar er blijft wel een verschil tussen een normaal bod en een onredelijk bod. En onredelijke biedingen verwijder ik ook zonder dat eerst vriendelijk uit te leggen.

Als ik een kinderstoel op MP zet en niet weet wat ik ervoor moet vragen (maar ergens tussen 5 en 10 euro hoop uit te komen), dan vind ik 0,50 cent een onredelijk bod. Dat soort mensen neem ik niet serieus.



Laatst stond ik op een rommelmarkt waar een man naar mij toekwam, die zei tegen mij dat mijn prijzen niet klopten. Ik met een vraagteken in mijn ogen hem aankijkende en hij weer tegen die boeken tikken met de opmerking 'dat moet veel goedkoper'

Sorry, dacht het niet. Ik ga geen kinderboeken die niet van nieuw te onderscheiden zijn en in de winkel minimaal 15 euro kosten en ook nog eens rete actueel zijn (denk Mees Kees, Dummie de Mummie, Harry Potter) voor maar 0.50 cent verkopen. Ik vroeg 2 euro per boek en dat vond meneer teveel. Nou, doei dan. Geef ik ze liever weg.



Je hebt onderhandelen en onderhandelen. Je hebt scherpe prijzen en belachelijke prijzen en mensen die belachelijke prijzen willen betalen, negeer ik gewoon. Ga daar geen moeite insteken met vriendelijke mailtjes terug.
quote:aquarium schreef op 01 juli 2016 @ 17:28:

[...]

Wat ik soms wel eens irritant vind is als mensen weigeren om met andere verzenders te versturen. Ik snap dat je geen 10 km gaat fietsen of rijden voor een andere verzender. Maar "uit principe" dan is de kans groot dat ik afhaak.

Had laatst een truitje willen kopen voor 8 euro. Pastte niet door de brievenbus zei die mevrouw, dus of ik 6,95 verzendkosten wil overmaken erbij. Ik vroeg of ze niet via Kiala (a 3,95) wil versturen. Maar dat was haar teveel gedoe, want dan moest ze weer leren hoe dat werkte. Nou, voor 6,95 extra hoef ik het truitje niet meer hoor. Dus heb vriendelijk bedankt.

Ik vind PostNl gewoon te duur voor kleine bedragen.



En die verkoper vond het uitzoeken hoe Kiala dan weer werkte te veel gedoe voor kleine bedragen

Ik heb er zelf niet zo'n moeite mee, maar als je met dat soort dingen al niet zo handig bent kan ik me dat ook heel goed voorstellen. Datzelfde argument werkt twee kanten op he.
Ik verstuur ook alleen via PostNL hoor, graag of niet. Ik verstuur vaak meerdere pakketjes en ga dan niet alle verschillende postbedrijven af. Verzenden via PostNL kan ik direct bij de supermarkt doen, dat scheelt me een hoop tijd. En met DHL heb ik zulke slechte ervaringen, daar zal ik nooit mee verzenden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Suziiiie schreef op 01 juli 2016 @ 14:31:

En dan wacht ik nog op een antwoord van een andere verkoper, wat diegene wil voor schoenen incl. verzenden.

Dat zijn toch hele normale vragen? Ik voel me een beetje genegeerd



Ik zei het laatst al, die berichten functie werkt niet goed. Soms krijg je geen melding als je een bericht hebt.

En daardoor wordt er geloof ik wel eens iets gemist
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig voor mij willen of kunnen de meesten via Kiala versturen en anders via DHL. Bij kleine bedragen sla ik mensen die alleen met PostNL willen versturen dus over. Dat loont niet als je net zoveel verzendkosten betaald als het pakje waard is.
quote:aquarium schreef op 01 juli 2016 @ 21:36:

Gelukkig voor mij willen of kunnen de meesten via Kiala versturen en anders via DHL. Bij kleine bedragen sla ik mensen die alleen met PostNL willen versturen dus over. Dat loont niet als je net zoveel verzendkosten betaald als het pakje waard is.



Dat is je goed recht. En verkopers hebben het recht om dezelfde redenatie te volgen en ervoor te kiezen het niet te doen vanwege de mogelijke extra tijd en moeite die het kost voor die kleine bedragen.

En het mooie is dat er zoveel verkopers en kopers zijn dat iedereen zijn spullen toch wel vindt of kwijtraakt. Mooi toch
quote:Pochacco schreef op 01 juli 2016 @ 16:59:

[...]





Volgens mij omdat je alleen de optie ' bieden vanaf' kunt instellen als je 'vraag prijs' kiest. Bij' bieden' kun je die optie niet selecteren

Heel irritant Dat wist ik niet. Maar je kunt anders toch gewoon in hun beschrijving zetten dat bieden onder een bepaald bedrag geen zin heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 02 juli 2016 @ 00:43:

[...]



Dat wist ik niet. Maar ik bedoel eigenlijk dat mensen gewoon in hun beschrijving kunnen zetten dat bieden onder een bepaald bedrag geen zin heeft.Dat heeft geen zin. Dan nog krijg je onzinbiedingen. Volkssport nr.1 op marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
Je kan je vraagprijs hoger in stellen dan bieden vanaf hoor. Doe ik altijd.

Maar dan nog krijg je mails met lagere biedingen. ;)
Karma, en alles komt goed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven