Keuken verplaatsen naar voorkant, ervaring gevraagd

30-06-2016 09:07 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn naar een huis aan het kijken waar de keuken aan de achterkant zit. Dit is het mooiste en breedste deel van de woonkamer dus dit is zonde. De nieuwe keuken moet dan ook naar de voorkant verplaatst worden. Er is een kruipruimte. De leidingen kunnen dan waarschijnlijk vanaf de meterkast onder de grond opnieuw aangelegd worden. Heeft iemand ervaring wat dat ongeveer gaat kosten?



Het grootste probleem is natuurlijk de afzuigkap. Die moet een afvoer naar buiten krijgen. Kan dit over het plaffond zonder het plaffond er helemaal uit te moeten halen? Of moet je perse zo'n koof eromheen bouwen? Er komen geen bovenkastjes, die koof zou dus heel zichtbaar worden en dat is niet mooi.



Er wordt nu gekookt op een inductie-kookplaat. Wij willen liever gas. Kan je die leiding ook gewoon vanuit de meterkast doortrekken naar de nieuwe keuken?



Ik ga zo met zus en vriendinnen naar Share a perfect day dus ik kan niet lang meelezen met de antwoorden vandaag. Zodra ik terug ben ga ik alles lezen. Alsvast bedankt!
veensteker wijzigde dit bericht op 30-06-2016 09:10
Reden: aanvulling
% gewijzigd
quote:nlies schreef op 01 juli 2016 @ 00:56:

5 jaar in dat huis? en dan die grote kosten maken?Precies wat ik dacht. Dat ga je er alleen uithalen als het huis nu echt uitgewoond is en heel goedkoop. Kosten keuken, nieuwe vloer, gordijnen, schilderen......hoe zie je het voor je dat je dat eruit haalt in 5 jaar?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit vorig jaar gedaan. Het is afhankelijk hoe groot het huis is ivm de vloer openmaken. Ik heb ook een hele nieuwe vloer gelegd, dus bij mij moest het er sowieso uit, dat scheelt al. Ik denk dat de loodgieter al met al 2500 euro heeft gekost. nieuwe electra punten aangelegd, ivm met alle apparaten mijn meterkast was sterk verouderd dus dat allemaal opnieuw laten doen denk zo'n 1000 euro. Goedkope keuken gekocht bij ikea. Ook geen bovenkasten. denk alles bij elkaar 2500 euro. Waar ik veel op heb bespaard is het zelf zetten van de keuken. Tenminste, heb het mijn zwager laten doen ;). Keuken laten zetten is behoorlijk duur, zelfs bij ikea. Daar komen nog wel een hele boel losse kosten bij. Keukenverf, afkitten etc etc.



EDIT: En dan vergeet ik de nieuwe vloer + de oude keuken weg laten werken, alles laten stucen. Ik denk dat je met 10.000 niet alles gaat redden.



Overigens zie ik je ergens over werkspot. Ik heb ook een aantal bouwmensen via werkspot geregeld en ze hebben me allemaal (geprobeerd) op te lichten. Te hoge rekeningen/ teveel btw gevraagd, niet komen opdagen etc etc. Ik zou je zeker aanraden om via je netwerk aan bouwmensen te komen
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat jullie dat kort vinden die 5 jaar. De huizen hier in de buurt worden supersnel verkocht als ze helemaal klaar zijn. Deze keuken ziet er niet uit en is veel te klein. Hij zit ook nog op de mooiste plek in het huis. Huizen met de keuken aan de voorkant worden veel sneller verkocht en zeker als de keuken er goed uitziet. Veel mensen kunnen niet door een huis of inrichting heenkijken en hebben geen zin in een verbouwing. De makelaar van het huis waar wij nu tijdelijk wonen heeft ons gezegd dat zo'n verbouwing echt waarde toevoegen is.



Wij nemen natuurlijk ook een neutrale keuken, geen rood ofzo met extreme tegels en geen hoogglans omdat veel mensen dat vervelend vinden met schoonmaken.



Als het nodig is vervangen wij de vloer maar als het even kan nemen wij het laminiaat op op de plaatsen waar de keuken en leidingen moeten komen. De elektra van waar de keuken heeft gezeten kunnen wij zelf. De gleuven frezen voor electra e.d. ook. Wel moet de muur waar de keuken nu staat gestuct worden.



De rest van het huis is wel helemaal goed op wat behang vervangen na. Kunnen wij misschien ook overschilderen.



Frikadelletje, de kosten vallen mij mee bij jou. De meterkast is van 2005 en er zijn al genoeg groepen dus dat scheelt ook weer. Die 10.000 is voor de keuken en die 5000 is voor het in elkaar zetten van de keuken en de leidingen. Die bedragen van jou komen dus aardig in de richting. Bedankt voor je bijdrage.
Alle reacties Link kopieren
quote:frikadelletje schreef op 01 juli 2016 @ 09:48:



Overigens zie ik je ergens over werkspot. Ik heb ook een aantal bouwmensen via werkspot geregeld en ze hebben me allemaal (geprobeerd) op te lichten. Te hoge rekeningen/ teveel btw gevraagd, niet komen opdagen etc etc. Ik zou je zeker aanraden om via je netwerk aan bouwmensen te komen@frikadelletje: hadden die vaklui wel goede reviews dan? Wij zijn nu ook aan het kijken naar een zzp'er met meer dan 30 reviews die allemaal lovend zijn. Dat moet toch iets waard zijn?
Alle reacties Link kopieren
Vergeet niet om op te letten welke vloer er onder de oude keuken ligt. Ik vind het mooi om een gelijke vloer te hebben, door het hele huis of verdieping. De kans is aanwezig dat de vloer om de keuken heen is gelegd en anders kan je ook nog te maken hebben met kleurverschil.



Bij mij heeft het ook waarde toegevoegd. De oude indeling was niet echt efficient. Veel 'loze'ruimte en het huis is al niet mega groot (55 m2). En oude keuken was erg verouderd etc. Dus het heeft zeker waarde toegevoegd.
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 30 juni 2016 @ 09:47:

[...]



Dat kan niet met gas... Er zijn tegenwoordig ook afzuigkappen met koolstoffilters, die hebben geen uitgang naar buiten nodig.

.





Wij hebben inductie en een afzuigsysteem achter de kookplaat. Ik weet dat de Bora tussen de platen inligt.

Op internet zie ik echter wel foto's van afzuigsystemen achter gaspitten.

Ik weet ook niet zo goed waarom het niet zou kunnen? TO ik zou het zeker niet gelijk afschrijven maar eerst een informeren.

Het is inderdaad niet goedkoop, maar we zijn alweer een paar jaar verder en volgens mij gaan de ontwikkelingen hard daarin, en daarmee zakken vaak ook de prijzen.
Onze kosten van Euro 15.000,- was niet alleen het verplaatsen van leidingen zoals ik al zei.

Zoals stucen van de muren, vloer leggen op de plek waar eerst de keuken zat.

Moet je ook meerekenen.
Alle reacties Link kopieren
quote:suuz393 schreef op 01 juli 2016 @ 11:19:

[...]





@frikadelletje: hadden die vaklui wel goede reviews dan? Wij zijn nu ook aan het kijken naar een zzp'er met meer dan 30 reviews die allemaal lovend zijn. Dat moet toch iets waard zijn?Ja, heb in totaal 5 mensen over de vloer gehad, waarvan 3 alleen voor offerte en 2 echt ingeschakeld. Alle 5 rare verhalen. Het kan toeval zijn, maar ik ga het niet meer gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:frikadelletje schreef op 01 juli 2016 @ 15:15:

[...]





Ja, heb in totaal 5 mensen over de vloer gehad, waarvan 3 alleen voor offerte en 2 echt ingeschakeld. Alle 5 rare verhalen. Het kan toeval zijn, maar ik ga het niet meer gebruiken.En die hadden dus wel alleen maar positieve reviews? Heb je daarna zelf een negatieve review achtergelaten?
Alle reacties Link kopieren
Ja, hadden allemaal positieve reviews. Heb inderdaad zelf een negatieve achtergelaten. Misschien dat het wel verschilt per regio hoor. Dit was in Amsterdam. Ik had het idee dat die gasten dachten, jong meisje, weinig verstand, ik probeer gewoon het maximale eruit te halen.
Alle reacties Link kopieren
Even inbreken, laat je niet misleiden door reviews op Werkspot. Wij kregen forse kortingen aangeboden als we een positieve review zouden achterlaten. Niet gedaan, want niet tevreden maar er zullen genoeg mensen zijn die het wel doen.
Waarde toevoegen begrijp ik maar is de waardeverhoging ook kostendekkend? Over het algemeen is dit niet zo. Bedenk ook dat je elektra etc juist moet zijn aangelegd en door een erkend installateur ivm de verzekering. Ik begrijp je enthousiasme maar behoed jezelf voor het alleen oog hebben voor de positieve kant van het verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Als je alles laat doen moet je je vooral niet verkijken op de kosten voor het leidingwerk verleggen. Uiteindelijke kosten zijn natuurlijk afhankelijk van de situatie maar voor 5000 ga je dat echt niet redden.



Je geeft ook aan dat je denkt dat het meerwaarde heeft voor je huis - dat is erg afhankelijk van de koper tzt. Er zijn veel mensen die juist liever een keuken met eettafel aan de tuinkant hebben. Daarnaast is een keuken ontzettend smaakgevoelig.
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
quote:firedraakje schreef op 02 juli 2016 @ 09:24:

Als je alles laat doen moet je je vooral niet verkijken op de kosten voor het leidingwerk verleggen. Uiteindelijke kosten zijn natuurlijk afhankelijk van de situatie maar voor 5000 ga je dat echt niet redden.



Je geeft ook aan dat je denkt dat het meerwaarde heeft voor je huis - dat is erg afhankelijk van de koper tzt. Er zijn veel mensen die juist liever een keuken met eettafel aan de tuinkant hebben. Daarnaast is een keuken ontzettend smaakgevoelig.Echt wel, alleen wat leidingen verleggen hoeft niet meer dan 2, hooguit 3 te kosten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren een installatiebedrijf gesproken. Leidingen via de kruipruimte verleggen kost 400 euro aan materiaal en 1 dag werk a 400 euro.

Dan moet t daarna nog in de muur gefreesd worden. afsmeren en stopcontacten kunnen wij zelf. een klein stuk van de muur moet dan gerepareerd worden. Thuis ook net gedaan. Dan hoeft niet de hele muur opnieuw.



Keuken installeren bij Ikea 1300-1500 euro. Wij komen tot nu toe incl keuken op 8000-10.000 euro. Dan hebben we nog flink ruimte voor tegenvallers.
Alle reacties Link kopieren
Hey ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit is afgelopen. Zit momenteel in een vergelijkbare situatie, mooi huis op het oog met dom geplaatste keuken. We willen de complete benedenvloer vernieuwen en als het toch open ligt meteen de keuken verplaatsen.



Hebben jullie het huis gekocht, en het project doorgevoerd? En hoe zat het met de kosten?
quote:suuz393 schreef op 01 juli 2016 @ 11:19:

[...]





@frikadelletje: hadden die vaklui wel goede reviews dan? Wij zijn nu ook aan het kijken naar een zzp'er met meer dan 30 reviews die allemaal lovend zijn. Dat moet toch iets waard zijn?Ik vind werkspot een verschrikkelijke verzamelplaats van kloteklussers.
Alle reacties Link kopieren
Nee het huis is niet doorgegaan. Dat lag niet aan het verplaatsen van de keuken maar omdat het huis toch te klein was en het parkeren in de straat een ramp was.



Voor de kosten van het ombouwen hadden wij het niet gelaten. Als jullie de benedenvloer toch gaan vernieuwen moet het geen probleem zijn. Zit er ene kruipruimte onder de benedenvloer?



Je kan altijd een installatiebedrijf om een offerte vragen. Ons viel de offerte in ieder geval erg mee.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat het niet is doorgegaan TO!



Ja er is een kruipruimte. Offerte vragen gaan we zeker doen zodra we 'zeker' weten dat we voor dit huis gaan. Er zijn idd ook nog wat andere aandachtspunten, maar het is wel een huis met veel potentie. Ik vind het alleen een beetje zonde omdat het allemaal vrij nieuw is en dat ga je dan allemaal slopen... maar er is echt niet goed over nagedacht, valt zoveel meer uit te halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven