Gezondheid alle pijlers

De pil permanent doorslikken (met af en toe een stopweek)

02-07-2016 00:33 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand anders die dit doet? Mijn dokters (ik ben meermaals van huisarts gewisseld) hebben allebei gezegd dat het geen kwaad kan. Het verbaast me dat zoveel vrouwen nog ongesteld willen worden. Zeker omdat er zoveel zijn die er echt last van hebben. Mijn vraag dus: waarom slik jij wel/niet de pil door?
Ik zou in dat geval voor een mirena spiraal of een prikpil gaan, veel makkelijker toch?

maar ik gebruik helemaal geen hormonale anticonceptie dus ik moet gewoon ongesteld worden
Alle reacties Link kopieren
Ja al 10 jaar met als reden: Niet ongesteld willen worden. Gaat prima!

En nooit een stopweek gehad. Niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik stop ongeveer om de 3-4 maanden, anders krijg ik een doorbraakbloeding.

Ik heb dus ook vriendinnen die netjes na 1 strip stoppen, om zo de 'natuurlijke' cyclus na te bootsen.

Slaat nergens op want er is niets natuurlijks aan een pil.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb soms doorbraakbloedingen dus dan stop ik, maar alleen als ze te lang duren. Kinderen wil ik niet, maar ik vind een medische ingreep te ver gaan.



Ik vertrouw een spiraal niet. De kans dat je toch zwanger wordt is groter dacht ik, en ik vind het fijn zelf de controle te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik slik 'm door, maar heb wel af en toe een doorbraakbloeding (na ongeveer drie maanden) dus dan moet ik wel een stopweek inlassen. Heb simpelweg geen zin om iedere maand ongesteld te worden!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat veel vrouwen ook niet goed geinformeerd zijn. Mijn moeder denkt dat het niet gezond kan zijn zo lang doorslikken, zelf wordt ze gewoon ongesteld elke maand, en haar ervan overtuigen dat het geen kwaad kan lukt niet. Misschien is het een generatieverschil? Ik ben 27 en mijn moeder in de 50.
quote:LePeridot schreef op 02 juli 2016 @ 00:40: