Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.



Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.



Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.



Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Een cyclus duurt (helaas) wel eens wat langer dan normaal. Dus als je niet zeker weet of je een eisprong hebt gehad, kan het alle kanten nog op Lily.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ook ik vraag me af of ik zwanger ben. Ik vind mezelf nog veel te jong om een kind te krijgen dus het is niet de bedoeling. Ik heb zo'n 1,5 maand geleden seks gehad zonder condoom maar ik slik gewoon de pil. Een tijdje hierna moest ik opeens vaak plassen en kreeg ik wat steekjes in mijn onderbuik en een opgeblazen gevoel. Heb vorige week toch maar 2 testjes gehaald (van de etos, heb er eentje 's middags en eentje 's avonds gedaan) maar deze waren beide negatief. Dit zou ongeveer in week 7 van een eventuele zwangerschap zijn dus niet te vroeg om te testen. Nu krijg ik plots last van grotere en gevoeligere tepels (geen pijn) en meer aderen op mijn borsten. Ook heb ik nog steeds af en toe steken in mijn buik en voelt het soms wat opgeblazen. Zou ik toch zwanger kunnen zijn, of ben ik mezelf helemaal gek aan het maken en zit alles tussen mijn oren? Heb verder ook geen last van misselijkheid, versterkte geur, veranderende smaak etc. In mijn stopweek kreeg ik ook gewoon een bloeding.
Tsja die eerste kwaaltjes zijn bij iedereen weer anders en veel kwaaltjes komen bijeen menstruatie/onttrekkingsbloeding ook bog wel eens voor. Wel is het zo dat bij bijna alle testen staat dat je ze het beste met ochtendurine kunt uitvoeren. Dat zou je nog een keer kunnen proberen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dolfijntje123 schreef op 30 juni 2016 @ 19:44:

Hoi allemaal,



Ook ik vraag me af of ik zwanger ben. Ik vind mezelf nog veel te jong om een kind te krijgen dus het is niet de bedoeling. Ik heb zo'n 1,5 maand geleden seks gehad zonder condoom maar ik slik gewoon de pil. Een tijdje hierna moest ik opeens vaak plassen en kreeg ik wat steekjes in mijn onderbuik en een opgeblazen gevoel. Heb vorige week toch maar 2 testjes gehaald (van de etos, heb er eentje 's middags en eentje 's avonds gedaan) maar deze waren beide negatief. Dit zou ongeveer in week 7 van een eventuele zwangerschap zijn dus niet te vroeg om te testen. Nu krijg ik plots last van grotere en gevoeligere tepels (geen pijn) en meer aderen op mijn borsten. Ook heb ik nog steeds af en toe steken in mijn buik en voelt het soms wat opgeblazen. Zou ik toch zwanger kunnen zijn, of ben ik mezelf helemaal gek aan het maken en zit alles tussen mijn oren? Heb verder ook geen last van misselijkheid, versterkte geur, veranderende smaak etc. In mijn stopweek kreeg ik ook gewoon een bloeding.Vaker plassen kan duiden op een blaasontsteking. Dat kun je krijgen na de seks. Als je de pil gewoon goed slikt, nooit vergeten bent, geen diarree gehad hebt of overgegeven, dan is de kans uitermate klein. Dus nog een keer testen met die van Clearblue en bij negatief resultaat, zou je bij de huisarts kunnen vragen of ze willen testen op een blaasontsteking (en misschien ook meteen een SOA test doen, aangezien je het onveilig hebt gedaan).
Alle reacties Link kopieren
Het vaak moeten plassen is sinds een week weer over, heel gek. Verder stond er in de bijsluiter dat ochtendurine niet nodig was, vandaar. Maar zou het inderdaad alsnog kunnen proberen. Maar jullie achten de kans dus wel klein? Hebben jullie een idee waardoor gevoelige en grotere tepels en zichtbare aderen dan vandaan kunnen komen? Heb dat eigenlijk nooit sinds ik de pil slik..
Alle reacties Link kopieren
quote:Dolfijntje123 schreef op 30 juni 2016 @ 20:21:

Het vaak moeten plassen is sinds een week weer over, heel gek. Verder stond er in de bijsluiter dat ochtendurine niet nodig was, vandaar. Maar zou het inderdaad alsnog kunnen proberen. Maar jullie achten de kans dus wel klein? Hebben jullie een idee waardoor gevoelige en grotere tepels en zichtbare aderen dan vandaan kunnen komen? Heb dat eigenlijk nooit sinds ik de pil slik..Geen idee. Sinds wanneer slik je de pil? Ben je recentelijk nog van pil veranderd? Het kan namelijk een bijwerking zijn van pil gebruik. Anders even de huisarts bellen?
Alle reacties Link kopieren
Al een paar jaar, dus dat kan het niet zijn.. Als het binnen een paar dagen niet beter wordt ga ik dat zeker doen!
Alle reacties Link kopieren
Nog 1 vraag: tests die je doet in de 6e/7e/8e week zouden in principe gewoon heel betrouwbaar moeten zijn en hartstikke positief moeten uitslaan als je zwanger bent toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dolfijntje123 schreef op 30 juni 2016 @ 20:21:

Het vaak moeten plassen is sinds een week weer over, heel gek. Verder stond er in de bijsluiter dat ochtendurine niet nodig was, vandaar. Maar zou het inderdaad alsnog kunnen proberen. Maar jullie achten de kans dus wel klein? Hebben jullie een idee waardoor gevoelige en grotere tepels en zichtbare aderen dan vandaan kunnen komen? Heb dat eigenlijk nooit sinds ik de pil slik..Hoe oud ben je? Kan ook gewoon zijn dat je borsten nog aan het groeien zijn. Dat kan wel tot een jaar of 23.
quote:Dolfijntje123 schreef op 01 juli 2016 @ 09:57:

Nog 1 vraag: tests die je doet in de 6e/7e/8e week zouden in principe gewoon heel betrouwbaar moeten zijn en hartstikke positief moeten uitslaan als je zwanger bent toch?In principe wel, maar er zijn altijd uitzonderingen op de regel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kwejeebo schreef op 01 juli 2016 @ 10:10:

[...]





Hoe oud ben je? Kan ook gewoon zijn dat je borsten nog aan het groeien zijn. Dat kan wel tot een jaar of 23.Ik ben 21. Alleen groeien ze al een aantal jaar niet meer, dus het lijkt me gek als dat opeens wel weer gebeurd. Ze doen verder ook geen pijn, alleen mijn tepels zijn erg gevoelig en lijken groter.
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,



Ik heb veel gelezen, maar krijg geen passend antwoord, dus bij deze...



Ik heb de mirenaspiraal als ac.

Geen menstruatie, heerlijk..



Echter...

Onlangs is er vanalles veranderd in en aan mijn lichaam...



Mijn borsten zijn een cup gegroeid (had ik al gezegd dat ik bijna 28 ben?). En mijn darmen zijn van slag.

Donderdag 23-6 lag er ineens een beetje bloed in t toilet. Ook kwam er nog iets mee met vegen, verder niet alleen meer afscheiding.

Sinds enkele dagen heb ik pijnen in de onderrug, soort lichte menstruatiepijn in de onderbuik en sinds vandaag "spierpijn" rondom mijn buik... ook ben ik reeds enkele weken wisselend toch veel misselijk en sneller vermoeid.



Testen gaven een negtieve uitslag en mijn huisarts blijft vertellen dat zwangerschap niet mogelijk is ivm de combi spiraal/negatieve uitslag..



Ik maak maandag wel weer een afspraak met de arts, (vorige bezoekje bleek ik volgens hem een buikgriepje oid te hebben).

Maar wellicht kunnen jullie me ook een beetje op weg helpen?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal ,

Mijn man en ik hebben de dag voor en op de dag zelf van de ovulatie geklutst. 5 dagen erna kreeg ik menstruatiepijn maar dan anders stuk lichter zegmaar daarna kreeg ik last van gevoelige en af en toe jeukende tepels. Gisteren toen ik wakker werd ging ik naar wc en bij het afvegen veegde ik een lichtrode bloed af echt 3 druppels ofso vond het raar want mijn NOD is pas 06/07 toch maar inlegkruisje in gedaan maar deze bleef de rest van de dag schoon daarna niet meer meegemaakt bij het afvegen. Zou dit innestelingsbloed zijn? Wie heeft dit ook meegemaakt? Alle meningen en ervaringen zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik dacht ik laat nog even van me horen. Net weer een testje van kv gedaan met ochtendurine en, zoals verwacht, weer negatief. Het lijkt me nu dat ik me dus echt niet meer druk moet maken. Bedankt voor het meedenken!
quote:csods schreef op 01 juli 2016 @ 17:20:

Mijn man en ik hebben de dag voor en op de dag zelf van de ovulatie geklutst. Alle meningen en ervaringen zijn welkom!



Geklust

Mijn mening: noem het alles behalve klussen.
quote:SilverShadow schreef op 02 juli 2016 @ 06:41:

[...]





Geklust

Mijn mening: noem het alles behalve klussen.



Ik moest hier dus echt enorm hard om lachen. Er staat: GEKLUTST.



Dat is zelfs nog erger!
Alle reacties Link kopieren
quote:SilverShadow schreef op 02 juli 2016 @ 10:02:

Dat is zelfs nog erger!Nou wat een lol hoeveel beter voelen jullie je nu, lekker samen iemand uitlachen? Ooit gehoord van een fout maken? Doen jullie vast niet, applausje en bedankt voor die mensen die ondanks me foutje toch de tijd namen om even serieus te reageren, fijn weekend allemaal
quote:csods schreef op 02 juli 2016 @ 11:43:

[...]



Nou wat een lol hoeveel beter voelen jullie je nu, lekker samen iemand uitlachen? Ooit gehoord van een fout maken? Doen jullie vast niet, applausje en bedankt voor die mensen die ondanks me foutje toch de tijd namen om even serieus te reageren, fijn weekend allemaal



Welke maat heb je, 47? Wat een lange tenen. En 'me foutje' moet 'MIJN foutje' zijn.

Ook een heel fijn weekend gewenst
quote:csods schreef op 02 juli 2016 @ 11:43:

[...]



Nou wat een lol hoeveel beter voelen jullie je nu, lekker samen iemand uitlachen? Ooit gehoord van een fout maken? Doen jullie vast niet, applausje en bedankt voor die mensen die ondanks me foutje toch de tijd namen om even serieus te reageren, fijn weekend allemaal



Hier een innesteling bloeding meegemaakt ruim een week voor nod. Het was in mijn geval roze (dus met slijm) ik bleek dus zwanger.

Ik verloor voorafgaand mijn menstruatie wel vaker bloed (een beetje)ook een week voor nod, maar dat was altijd rood en kondigde gewoon mijn menstruatie aan.

Ik denk dat het heel persoonlijk blijft.

Spannend hoor! Hoop op een positieve uitslag voor jou.
quote:csods schreef op 02 juli 2016 @ 11:43:

[...]



Nou wat een lol hoeveel beter voelen jullie je nu, lekker samen iemand uitlachen? Ooit gehoord van een fout maken? Doen jullie vast niet, applausje en bedankt voor die mensen die ondanks me foutje toch de tijd namen om even serieus te reageren, fijn weekend allemaal



Nou, aan je hormonen zal het in ieder geval niet liggen!

Natuurlijk maak ik ook foutjes, waar ik ook regelmatig om moet lachen.

Iets minder beledigd mag wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:SilverShadow schreef op 02 juli 2016 @ 11:56:

[...]





Welke maat heb je, 47? Wat een lange tenen. En 'me foutje' moet 'MIJN foutje' zijn.

Ook een heel fijn weekend gewenstDankje juffrouw voor je correcties, hoop dat je heb genoten van je momentje
Alle reacties Link kopieren
quote:frambloosje schreef op 02 juli 2016 @ 12:33:

[...]





Nou, aan je hormonen zal het in ieder geval niet liggen!

Natuurlijk maak ik ook foutjes, waar ik ook regelmatig om moet lachen.

Iets minder beledigd mag wel.Voelde me gwn niet serieus genomen omdat ik een andere term gebruik dan jullie waarschijnlijk gebruiken en omdat ik het verkeerd had gespeld en dat ze hierboven gewoon doorgaat. Fijn weekend
Alle reacties Link kopieren
quote:Dolfijntje123 schreef op 01 juli 2016 @ 10:44:

[...]





Ik ben 21. Alleen groeien ze al een aantal jaar niet meer, dus het lijkt me gek als dat opeens wel weer gebeurd. Ze doen verder ook geen pijn, alleen mijn tepels zijn erg gevoelig en lijken groter.Ik ben op mijn 21e plots van een cup B naar een cup D gegaan, dus het kan wel. Was ook best pijnlijk. Maar een afspraak bij de huisarts kan nooit kwaad.
Alle reacties Link kopieren
quote:ana_isabel schreef op 02 juli 2016 @ 11:58:

[...]





Hier een innesteling bloeding meegemaakt ruim een week voor nod. Het was in mijn geval roze (dus met slijm) ik bleek dus zwanger.

Ik verloor voorafgaand mijn menstruatie wel vaker bloed (een beetje)ook een week voor nod, maar dat was altijd rood en kondigde gewoon mijn menstruatie aan.

Ik denk dat het heel persoonlijk blijft.

Spannend hoor! Hoop op een positieve uitslag voor jou.Dankjewel voor je reactie meid. En met hoeveel dagen heb jij positief getest? Dankjewel ik hoop het ook

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven