Iemand wakker? Een beetje steun nodig

02-07-2016 01:44 41 berichten
Ik ben vannacht alleen en net dan komen al mijn emoties los en lig ik in bed onbedaarlijk hard te huilen. Over twee weken ga ik trouwen en ik wilde heel, heel erg graag dan slank zijn maar in plaats daarvan ben ik dikker dan tijdens het aanzoek en zit mijn jurk echt minder mooi dan vorig jaar. Ik voel me zo lelijk en wil de bruiloft het liefste afblazen en ik haat mezelf voor mijn eetgestoorde gedrag. Het kan nooit normaal en dat heeft het nooit gekund. Ik ben zo bang dat ik altijd zo blijf en ik wil mezelf zo helemaal niet.



Ik haat het leven echt. Na vijftien jaar psychisch gezeik mag het nu echt wel klaar zijn.



Alle reacties Link kopieren




Een stevige huilbui lucht vaak op, niks mis mee.( je bent natuurlijk ook gespannen)

Het universum heeft een man op jou pad gebracht en hij wil met je trouwen, je bent gezegend.

Laat al het onbelangerijke los aub.

Ik wens jullie een mooie dag toe, het komt goed.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Je slaapt hopelijk lekker en straks vast weer happy!

Zeg tegen je fotograaf dat je onzeker bent, zij kunnen echt prachtige foto's maken,



Verder wees niet zo hard voor jezelf. Met al die negatieve gedachten bevorder je het ongezonde patroon. Wees lief, loop hard naar ee winkek en koop een mooi tijdschrift voor jezelf.



Richt je op wat je wel hebt: een liefdevolle relatie en een vast geweldige trouwdag straks.



En mocht je echt nog willen afvallen? Loop dat elke avond een 45 minuten met je vriend buiten en verstop de afstandsbediening
Hoe moeilijk het ook is, kijk naar wat je wel hebt, niet naar wat je niet hebt of niet wilt zijn.

Er is zoveel om blij mee te zijn, zonde als zoiets moois wordt verpest door 'slechts' een gewicht.

Er is toch veel meer in het leven dan alleen je gewicht?

En weet je, stel dat je wel überslank op de foto was gegaan. Dan was er vast een moment gekomen dat je weer verdrietig zou zijn geworden, omdat je op de foto zo slank bent en die periode erna weer bent aangekomen. Ik ken geen enkele vrouw die lijkt op de vrouw van de foto's van het huwelijk. Wees blij dat je als jezelf op de foto gaat. Als iemand die geniet van lekker eten. Die zichzelf niet uithongert voor één fotomoment in het leven.
Heb je nog lekker geslapen?



Ik denk dat iedere bruid bijna stresst over zijn gewicht. Op mijn bruiloft ben ik straks x maanden zwanger dus ben okk benieuwd of ik zwanger lijk of gewoom dik.
quote:MN-- schreef op 02 juli 2016 @ 07:20:

Heb je nog lekker geslapen?



Ik denk dat iedere bruid bijna stresst over zijn gewicht. Op mijn bruiloft ben ik straks x maanden zwanger dus ben okk benieuwd of ik zwanger lijk of gewoom dik.Ik ken niet veel bruiden die zich zorgen maken om het gewicht van hun man....
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 02 juli 2016 @ 03:13:





Ik was ook net aangekomen toen ik ging trouwen, ipv afgevallen en wát vond ik dat moeilijk. Maar weet je? Ik voelde me geweldig die dag, was zo verliefd op alles en iedereen, en op de een of andere manier zie je het niet op de foto's, behalve dan mijn armen, mja mijn armen zijn gewoon altijd mollig, of ik nou maat 38 heb (wat ik had voor ik ging trouwen), of maat 40-42, zoals nu.



Weight is but a number, echt ECHT waar



Je had op je trouwdag dus maat 38 ipv een gewenste maat 36?

Dan is 'weight is nothing but a number' wellicht wat makkelijker gezegd..

Ik heb nmlk het idee dat het bij TO om andere maten gaat.



TO, ik vind het advies om de komende weken gezond te eten, een goed advies.

Niet perse om wat af te vallen, maar om extra goed voor je zelf te zorgen.

Ik hoop dat je op de dag van je huwelijk, ondanks je maatje meer, kunt genieten en stralen!
quote:sinnombre schreef op 02 juli 2016 @ 07:29:

[...]





Ik ken niet veel bruiden die zich zorgen makeon om het gewicht van hun man....Haar dus.
Alle reacties Link kopieren
Troost zoeken in eten is denk ik voor velen herkenbaar. En als je je eten ontzegt ben je nog zieliger dus heb je troost nodig.



Maar waar het om gaat: Je gaat trouwen!!! Wat fijn! Fuck die paar kilo's!

Misschien aan de fotograaf zeggen dat je onzeker bent over je gewicht? Hij kan daarmee rekening houden in keuze standpunt, jouw houding, lichtinval. Ook bij zijn fotoselectie.
Alle reacties Link kopieren
Er is iemand die met je wil trouwen....

Die helemaal voor JOU gaat....

Jij mag een mooie jurk dragen.....

Je moes eens weten hoeveel vrouwen dat zouden willen.....

Laat je eetgestoorde gedrag je huwelijksdag nou niet verpesten!!!!

Probeer te genieten.
Wat naar voor je dat je je zo voelt. Natuurlijk is je bruiloft een belangrijke dag maar ik vind het persoonlijk ook overrated. Die ene dag is eigenlijk niet het hoogtepunt en die jurk, taart en bloemen zijn leuk en mooi maar niet wat er echt toe doet. Wat belangrijk is is dat jullie elkaar gevonden hebben en zoveel van elkaar houden dat jullie willen trouwen! Het is niet het hoogtepunt het is pas het begin. De druk op een perfecte dag met perfecte mensen is zo hoog dat gaat alleen over uiterlijkvertoon en heeft niets te maken met liefde. Er zijn mensen die in hun spijkerbroek gratis op maandagmorgen trouwen en een geweldig huwelijk voor de rest van hun leven hebben, maar ook mensen die een kasteel afhuren en iedereen met koetsen vervoeren en na een half jaar de scheiding aanvragen. Al die tierelantijnen zeggen niets over de liefde tussen twee mensen terwijl het daarom zou moeten gaan maar dat wordt haast vergeten door de druk om alle uiterlijke zaken zo perfect mogelijk te hebben. Probeer je dat te herinneren, hoeveel jij van hem houd en hoeveel hij van jou en dat dat de reden is dat je gaat trouwen en niet de jurk/taart/enz. Gewicht is een ding maar je uitstraling is veel belangrijker, een bruid die straalt door het geluk dat ze in de liefde vindt in maat 48 ziet er veel beter uit dan een bruid in maat 38 die chagrijnig is van de honger en eindeloze onzekerheden.



Ken je het programma "say yes to the dress" die hebben ook een aantal afleveringen over bruiden met een maatje meer, misschien kun je daar eens naar kijken die vrouwen vinden toch hun jurk en hebben toch gewoon een geweldige dag.



Je hebt het over psychische problemen, heb je nog een behandelaar? Dan kun je het met hem/haar er misschien over hebben. Als je geen behandelaar meer hebt maar nog wel veel moeite met jezelf en je eetgedrag zou je kunnen overwegen hulp te zoeken. Maak van je huwelijk een nieuw begin, een nieuwe start om je beter te voelen. Zoals ik al zei, het is geen hoogtepunt het is pas het begin hierna heb je nog zoveel tijd om al je andere dromen waar te maken. Niet alles hoeft nu perfect te zijn om gelukkig te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Tjongejonge je maakt overal wel een punt van zeg. Het leven is niet perfect en gaat het ook nooit worden. Als je daar vrede mee krijgt, geniet je des te meer van je mooie momenten, ook van je uitgelegde jurk en dat je man van je houdt zoals je bent. Dat is bijzonder.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
quote:Rue schreef op 02 juli 2016 @ 02:15:

Ik denk dat het wel begon als emo-eten (of dat weet ik wel zeker) maar de meeste psychische shit heb ik overwonnen en alleen de overlevingsmechanismes die me toen heel erg hebben geholpen zijn overgebleven. Toen hielp het, nu heb ik er vooral heel erg veel last van. Terwijl ik met wat erachter zat nu behoorlijk goed kan dealen. Maar met dit niet want het is echt een verslaving geworden.



Heel herkenbaar. Ik snap dat je gestresst raakt omdat de obsessie mbt voedsel en gewicht de overhand dreigt te krijgen. Mij hielp het om (naast hulp zoeken, ik heb een zelfhulp groep gevonden) de focus te leggen op contact met mijn naasten. Dus schuldgevoel ed met lotgenoten te delen zodat dat maakte dat ik me niet verstopte voor de mensen die me na staan. Door de obsessieve gedachten kon ik niet meer een gewoon gesprek voeren. Was ik alleen maar overstuur door het gevoel geen controle te hebben. Dacht ik dat mezelf uitschelden en opjutten me wel zou motiveren. Maar dat duwde me alleen maar dieper in de obsessie. Stoppen met innerlijk schelden en panikeren (makkelijker gezegd dan gedaan hoor) en de oordelen los laten over mezelf geeft ruimte en rust.



Hopelijk heb je een goede nacht gehad.
Alle reacties Link kopieren
Lieve TO ik hoop dat je toch nog een beetje hebt kunnen slapen



Ik ben het volledig eens met alles wat hier al gezegd is! Je bent gewoon een mooie vrouw en de man waar je straks mee gaat trouwen vindt dat ook, anders zou hij niet de rest van zijn leven bij je willen zijn. Uiterlijk is uiteindelijk helemaal niets waard. Een hele goede vriendin van mij is echt een ontzettend mooi meisje met een perfect figuurtje. Echt type supermodel. Maar ondertussen bijna 30, met 1 serieuze relatie achter de rug en 0 vooruitzichten op een leuke kerel. Echt TO, dat meisje zou haar uiterlijk meteen weggeven als ze in jouw schoenen zou kunnen staan en zo'n leuke man zou kunnen trouwen.



Natuurlijk mag je nu balen en je rot voelen, zo gek is dat niet maar probeer niet uit het oog te verliezen wat je wel hebt. Je vind jezelf misschien niet de schoonheidskoningin maar ik durf te wedden dat je voor je aanstaande man de mooiste vrouw op de wereld bent, inclusief een kilootje extra.
Hoi Rue,



Ik ben vast mosterd, maar ook ik was niet op mijn slankst en wat voller dan ik graag zie op mijn bruiloft. Ik heb het uit mijn hoofd gezet, want ik wist dat als ik daaraan vast zou blijven houden het de dag zou verpesten en de dag ging om de inhoud en niet het uiterlijk. Om onze liefde, om samen onze geliefden om ons heen hebben. Ik wist zeker dat als ik aan het uiterlijk zou blijven denken ik voor altijd spijt zou hebben dat ik daardoor de dag 'gemist' had, want dan had ik nooit kunnen genieten van de mooie dag, van de warmte en liefde om ons heen, had ik nooit die momenten samen kunnen beleven, omdat ik met mijn hoofd ergens anders was. En ik wist dat ik daar eeuwig spijt van zou krijgen. Je trouwt met een persoon, niet met een uiterlijk. Je geliefden komen de dag met jullie delen omdat ze van JOU houden, niet van hoe je eruit ziet. Zij zien JOU als persoon. Jij bent de enige die jou alleen als uiterlijk ziet. Jij bent wie je bent en je bent prachtig, of je nou een paar kg zwaarder of lichter bent.



Laat je deze dag niet ontnemen door wéér in die valkuil te trappen. Deze manier van denken heeft je waarschijnlijk al veel ontnomen in je leven, laat het je deze dag niet ook ontnemen
quote:tante-Truus schreef op 02 juli 2016 @ 07:51:

[...]





Je had op je trouwdag dus maat 38 ipv een gewenste maat 36?

Dan is 'weight is nothing but a number' wellicht wat makkelijker gezegd..

Ik heb nmlk het idee dat het bij TO om andere maten gaat.



TO, ik vind het advies om de komende weken gezond te eten, een goed advies.

Niet perse om wat af te vallen, maar om extra goed voor je zelf te zorgen.

Ik hoop dat je op de dag van je huwelijk, ondanks je maatje meer, kunt genieten en stralen!



Nee, ik was van maat 38 naar maat 40-42 gegaan (die heb ik nu nog), en na 10 jaar eetstoornis denk ik dat ik redelijk goed weet hoe TO zich voelt. Het was voor mij een enorme big deal en nog veel meer een big deal toen ik na afloop de foto's zag en gelukkig was met mezelf op foto's terwijl ik zo'n 'grote maat' had. Of je nu 10 kilo aankomt tussen maat 38 en 42, 44 en 48 of 50 en 54 maakt voor het gevoel niet zoveel uit, toch? Het is nogal kut om 10kg aan te komen vlak voor je gaat trouwen (bij mij kwam het door het starten met kantoorwerk en een ernstige blessure waardoor ik niet kon sporten - eetpatroon niet aangepast omdat dat heel moeilijk is als ex-eetstoornispatiënt. Zo moeilijk dat het er, nu 2 jaar later, nog niet af is. Ik wil per definitie niet terugvallen. Het eten gaat nu juist zo goed.)



Trouwens, ik ben het eens met degene die zegt dat trouwen niet de mooiste dag van je leven is. Ik hoop het niet iig! Het was absoluut een mooie dag, maar snap dat het idee van mooiste dag en mooiste reis echt niet! Ik was 24 toen ik trouwde. Hoop niet dat ik nu al m'n mooiste dag en reis heb gehad
Ik heb nog wel ok geslapen gelukkig. Dank voor alle lieve reacties. Ik had vandaag onverwachts m'n vrijgezellenfeest. Het was superleuk maar ik ben nu doodmoe dus ik ga zo slapen en reageer morgen weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven